چرا سئوکاران باید از هوش مصنوعی استقبال کنند؟



نظرات نویسنده کاملاً متعلق به خودش است (به استثنای رویداد غیرمحتمل هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه نظرات Moz را منع، نکند.

شکی نیست که مکالمه هوش مصنوعی در سال گذشته بر جامعه SEO تسلط داشته است. پیامدهای این فناوری جدید هم بسیار هیجان انگیز و هم در عین حال کمی ترسناک است. در برو فیش دیجیتال، ما این روندها را از نزدیک دنبال کرده ایم و فرآیندهای خود را پیرامون امکاناتی که هوش مصنوعی به ارمغان می آورد اصلاح کرده ایم.

هم در بین سئو و هم در جوامع فناوری بزرگتر، اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد.

بسیاری از پیامدها خسته شده اند و در مورد مزایای بلندمدت برای بازاریابان شک دارند.

برخی معتقدند که این یک روند گذرا شبیه به جستجوی صوتی است.

برخی دیگر بر این باورند که این یک فناوری انقلابی است که بر هر جنبه ای از جستجو در آینده تأثیر خواهد گذاشت.

از روی کنجکاوی یک نظرسنجی انجام دادم در صفحه لینکدین من. من پرسیدم که آیا سئوکاران چنین فکری می کنند؟ ChatGPT قرار بود سئو را مختل کند:

نظرسنجی در لینکدین در مورد تاثیر هوش مصنوعی در سئو

تقریباً دو سوم از پاسخ دهندگان گفتند که ChatGPT صنعت ما را تغییر خواهد داد. من تمایل دارم با آنها موافق باشم. به ،وان یک جامعه، باید برای تغییرات قریب‌الوقوعی که هوش مصنوعی ایجاد می‌کند، آماده شویم.

سئوکاران باید از هوش مصنوعی استقبال کنند

من معتقدم که به ،وان یک جامعه، باید به این فناوری نسلی توجه کنیم. در حالی که ابزارها قطعاً کاستی‌های خود را دارند، ،وجی‌هایی که در حال حاضر تولید می‌کنند چیزی کمتر از چشمگیر است. این ابزارها به ما این امکان را می دهند که تحصیل کرده تر، کارآمدتر و فنی تر شویم.

این مهم است که ما نه تنها به خاطر داشته باشیم که این فناوری‌ها امروز کجا هستند. ما باید درک کنیم و انتظار داشته باشیم که این ابزارها در طول زمان به طور تصاعدی بهتر شوند. عملکرد از GPT-4 در حال حاضر به طور قابل توجهی از GPT-3.5 بهبود یافته است

GPT-3.5 در مقایسه با GPT-4 غیر قابل استفاده به نظر می رسد

– پل شاپیرو (@fighto) 9 مه 2023

با در نظر گرفتن یک افق زم، 5 ساله، این ابزارها بسیار فراتر از آنچه در نسخه های امروزی می بینیم پیشرفت خواهند کرد. به همین دلیل است که سئوکاران باید همین الان از این فناوری ها استفاده کنند. آنهایی که این کار را انجام می دهند، موقعیت خوبی برای آینده بازاریابی خواهند داشت.

بهبود کارایی سئوی ما

در ماه مارس، من کنجکاو بودم که ببینم چه تعداد از SEO ها از ChatGPT در گردش کار روزانه خود استفاده می کنند. علیرغم این واقعیت که نسبتا جدید بود، من تعجب کردم که سئوکاران چقدر سریع از آن استفاده می کنند:

یک نظرسنجی در لینکدین در مورد اینکه چگونه بازاریابان ChatGPT را در کارهای روزمره خود ادغام می کنند

در کمال تعجب، 52 درصد از پاسخ دهندگان قبلاً ادعا ،د که از ChatGPT برای کمک به کارهای معمول سئو استفاده می کنند. این نظرسنجی تنها 3 ماه پس از انتشار اولیه آن انجام شد.

این منطقی است زیرا موارد استفاده بسیار عالی برای کارهای سئو وجود دارد که ما روزانه انجام می دهیم. با استفاده از فناوری هوش مصنوعی مانند ChatGPT، می‌تو،د به میزان قابل توجهی کارایی را که می‌تو،د روی برخی از این وظایف کار کنید، بهبود بخشید.

یک مثال ساده تحقیق کلمات کلیدی است. با ChatGPT، می‌تو،د فوراً فهرست‌های اولیه بزرگی از کلمات کلیدی بالقوه ایجاد کنید که دارای روابط م،ایی با موضوعات اصلی هستند که وب‌سایت شما سعی در رقابت برای آنها دارد.

تام دمرز اخیراً یک راهنمای عالی نوشته است در سرزمین موتورهای جستجو، جایی که او فرآیند استفاده از هوش مصنوعی را برای تحقیقات کلمات کلیدی طی می کند. در این راهنما، او مثال‌های متعددی را نشان می‌دهد که چگونه می‌توانست از انواع مختلف اعلان‌ها برای شناسایی مستقیم کلمات کلیدی یا یافتن منابعی برای است،اج فرصت‌های جستجو استفاده کند.

او حتی نشان داد که چگونه می‌تواند داده‌ها را از ابزارهای سئو شخص ثالث صادر کند و آن‌ها را در قالب ج، در رابط ChatGPT بیاورد:

ادغام ChatGPT با ابزارهای سئو شخص ثالث

ایده پردازی محتوا نمونه عالی دیگری از یک کار تاکتیکی است که ChatGPT می تواند از آن استفاده کند. در اینجا من از ChatGPT خواستم تا 30 ایده مختلف در مورد “The Metaverse” به من بدهد. آنها را در حدود 30 ث،ه تحویل داد:

وادار ، ChatGPT برای ارائه ایده های موضوعی برای محتوا.

اگر من یک وبلاگ فناوری راه‌اندازی می‌کردم، می‌توانستم آن را در برابر محتوای موجود در سایت بررسی کنم و شکاف‌هایی را پیدا کنم که فرصت‌های جستجو وجود دارد. حتی اگر ارزش سئو مستقیمی وجود نداشته باشد، این موضوعات همچنان به ما کمک می کند تا به ،وان یک مرجع موضوعی در یک حوزه محتوای خاص قرار بگیریم.

حتی می تو،د از ChatGPT برای بهینه سازی محتوای سایت خود در مقیاس استفاده کنید. ابزارهایی مانند GPT برای کار به شما امکان می دهد به API ChatGPT به Google Sheets متصل شوید. این به شما امکان می‌دهد در درخواست‌های پویا تغذیه کنید و ،وجی را در Google Sheets برگرد،د.

در نتیجه، می تو،د هزاران تگ ،وان و توضیحات متا ایجاد کنید. می‌تو،د با حدود 30 دقیقه راه‌اندازی به یک سایت سطح پایه بهینه‌سازی بدهید:

استفاده از Google Sheets با ChatGPT API برای ایجاد بر،ب ،وان

از منظر تاکتیکی، موارد استفاده زیادی برای ChatGPT برای کمک به سئو وجود دارد.

  1. تحقیق کلمات کلیدی

  2. ایده پردازی محتوا

  3. ارزیابی محتوا

  4. تولید طرحواره

  5. ایجاد قطعه ویژه

  6. بر،ب های ،وان و توضیحات متا

  7. ایده هایی برای بخش های محتوای جدید

  8. بهبود خوانایی

در حالی که منابع زیادی وجود دارد، Alyeda Solis راهنمای فوق العاده ای در مورد موارد استفاده مختلف برای SEO نوشت.

اگر سئو را در هر ظرفیتی انجام می‌دهید، به احتمال زیاد می‌تو،د مورد استفاده‌ای بیابید که با استفاده از برخی از این فرآیندها، کارایی روزانه شما را بهبود بخشد. این به ما این امکان را می دهد که ،وجی کارآمدتری تولید کنیم و زمان خود را صرف کار روی طرح هایی کنیم که کمتر مستعد اتوماسیون هستند.

تقویت پایگاه دانش ما

من معتقدم که تنها با نگاه ، به پیاده‌سازی‌های کاملاً تاکتیکی می‌توان از هوش مصنوعی در محدوده آن استفاده کرد. بسیاری از برنامه های عالی دیگر برای جامعه سئو فراتر از آن وجود دارد.

یکی از بهترین موارد استفاده که می بینیم بسیاری از صنایع از ChatGPT برای آن استفاده می کنند، تقویت پایگاه دانش خود است. هوش مصنوعی زم، که به درستی از شما خواسته شود می تواند یک معلم عالی باشد. این می‌تواند اطلاعات را به‌طور استثنایی به سرعت خلاصه کند و در ،وجی‌ای به ما بدهد که کاملاً با سبک یادگیری ما سفارشی‌سازی شده است.

به ،وان مثال، بیل اسلاوسکی بزرگ فقید، پتنت هایی را که گوگل برای آنها ثبت کرده بود، تجزیه و تحلیل می کرد. این پتنت ها بیشتر فنی هستند و بیل از سبک نوشتاری طول، استفاده می کرد.

اختراعات بیل اسلاوسکی

ما شروع به آزمایش اختراعات Bill از طریق ChatGPT کردیم و از آن خواستیم نکات اصلی را خلاصه کند. یک دستور موفق این بود: «کل مقاله را در 5 نقطه خلاصه کنید. مثل اینکه من در دبیرستان هستم توضیح دهید”:

درخواست از ChatGPT برای خلاصه ، یک مقاله

برای سبک یادگیری من، این به من اجازه داد تا جزئیات کافی برای درک حق ثبت اختراع و مفاهیم آن را بدون اینکه ،وجی ایده های بیل را بیش از حد ساده کند، به دست بیاورم. اگر در مورد هر ایده ای کنجکاو بودم، می توانستم به سادگی از ChatGPT بخواهم بیشتر توضیح دهد و به من امکان می دهد عمیق تر باشم.

همچنین می‌تو،د خلاصه‌هایی را از اسناد Google دریافت کنید. در اینجا من آن را از متن تغذیه کردم صفحه گوگل در بر،ب های متعارف و از آن خواست تا بهترین شیوه ها را به من ارائه دهد.

درخواست از ChatGPT برای خلاصه ، یک صفحه

چند نفر از ما با سئو فنی، فناوری وب یا درک نحوه کار موتورهای جستجو مشکل داریم؟

با ChatGPT، کار ذهن های فنی بزرگ مانند بیل و اسناد گوگل اساساً دموکراتیک می شود. اکنون هنگامی که با موضوع سئو مواجه می شوید که متوجه آن نمی شوید، می تو،د از هوش مصنوعی به ،وان معلم استفاده کنید.

البته در این مورد ایراداتی نیز وجود دارد. این نوع خلاصه‌ها ممکن است به طور کامل کار یک نویسنده را نشان ندهند، زیرا محتوا باید کنار گذاشته شود و ،اصری مانند لحن صدا در نظر گرفته نمی‌شوند.

با این حال، به طور کلی، این یک چیز بسیار قدرتمند است. اکنون پایگاه دانشی که در مورد سئو وجود دارد برای کل جامعه قابل دسترسی تر است.

توانمندسازی جامعه سازندگان

شخصاً، من فکر می‌کنم هیجان‌انگیزترین جنبه پیامدهای هوش مصنوعی برای جامعه SEO، امکانات فنی است که آن را باز می‌کند. در حالی که بسیاری از ما از نظر فنی فکر می کنیم، همه پیشینه ای در توسعه ندارند.

ChatGPT جامعه سئو را قادر می سازد تا به خالقان تبدیل شود.

با درخواست من،، اکنون می تو،د کدی را ایجاد کنید که قبلاً قادر به ایجاد آن نبودید. این به طور قابل توجهی بر اثربخشی شما به ،وان یک بازاریاب جستجو تأثیر می گذارد.

مثلا، قورباغه جیغ در حال حاضر بسیار بیشتر برای SEO باز شده است. من اخیراً نیاز داشتم که داده های ساختار یافته Breadc،bList سایت REI را ،اش دهم. هنگام انجام کارهای مشابه قبل، ساعت ها رفع اشکال، اجرای مجدد ،یدن و حتی جلسات با سایر اعضای تیم ما طول می کشد.

من از ChatGPT خواستم تا یک عصاره Screaming Frog ایجاد کند و به آن نمونه HTML داده شود. در عرض 5 دقیقه، من توانستم یک XPath کار کنم که به من امکان می داد دقیقاً آنچه را که نیاز داشتم است،اج کنم:

درخواست از ChatGPT برای ایجاد عصاره Screaming Frog

این فرآیند را می توان در بسیاری از ابزارهای دیگر اعمال کرد. ChatGPT می تواند به شما در ایجاد تماس های API، پرس و جوهای SQL، اسکریپت های پایتون و بسیاری موارد دیگر کمک کند. این به جامعه قدرت می دهد تا چیزهای جدیدی ایجاد کند که ممکن است برای بسیاری از مردم امکان پذیر نباشد.

در بالای تکه‌های کد یک‌باره، اکنون می‌تو،د ابزارهایی ایجاد کنید که کاملاً مطابق با نیازهای شما سفارشی شده‌اند.

من قبلا هرگز افزونه کروم ایجاد نکرده بودم. با این حال، ChatGPT این قدرت را دارد که از دستوراتی که شما به آن می‌دهید استفاده کند و آن را به یک برنامه افزودنی کاملاً کاربردی تبدیل کند.

با حدود 30 دقیقه درخواست و رفع اشکال، توانست یک افزونه سئوی سفارشی ایجاد کند که داده‌هایی مانند بر،ب‌های ،وان، توضیحات متا، H1s، URL و موارد دیگر را جمع‌آوری می‌کند:

ایجاد یک افزونه سئوی سفارشی با استفاده از ChatGPT

در حالی که ابزارهای عالی مانند این موجود است، من می توانم این افزونه را با مشخصات دقیقی که می خواهم سفارشی کنم.

شما حتی می تو،د ابزارهایی ایجاد کنید که به بهبود کارایی SEO شما کمک می کند. همکار من دن هینکلی توانست بیشتر در مورد این ،د تکرار کند.

با اتصال آن به ChatGPT API، او توانست یک افزونه SEO برای تیم ما ایجاد کند که توصیه هایی را برای بر،ب های ،وان، H1، بخش های محتوای جدید و موارد دیگر ارائه می دهد:

اکنون این به کل تیم Go Fish Di،al ابزار جدیدی می دهد تا به ،وان بخشی از فرآیند خود از آن استفاده کنند. ما می‌تو،م به سرعت فرصت‌های سئوی سطح صفحه را پیدا کنیم و می‌تو،م تصمیم بگیریم که کدام یک ارزش اقدام برای یک توصیه خاص را دارند.

من گمان می کنم که ChatGPT راه حل های دیگری مشابه این را در جامعه تولید کند. با استفاده از قدرت هوش مصنوعی، تیم های سئو قادر خواهند بود نیازهای خود را شناسایی کرده و راه حلی را ایجاد کنند که کاملاً متن، با فرآیندهای داخلی آنها باشد.

نتیجه

برای ما، واضح است که هوش مصنوعی تأثیر قابل توجهی بر جامعه سئو خواهد داشت. داده‌ها از قبل نشان می‌دهند که سئوکاران این فناوری‌ها را به‌،وان قدرت ایجاد اختلال در صنعت می‌دانند و در حال حاضر ابزارهایی مانند ChatGPT را در فرآیندهای روزانه خود وارد می‌کنند. من معتقدم سئوکار، که خود را با این تغییرات وفق می دهند، بیشترین موفقیت را خواهند دید.

بازاریاب، که می توانند از هوش مصنوعی برای بهبود کارایی، رشد پایگاه دانش خود و ایجاد راه حل های سفارشی برای بهبود فرآیندهای خود استفاده کنند، برای آینده جستجو در موقعیت خوبی قرار خواهند گرفت.

کریس در MozCon 2023 این آگوست در سیاتل سخنر، خواهد کرد! برای جلسات الهام بخش با ،یب باورن،ی سخنرانان ما به ما بپیوندید.

امیدواریم شما هم مثل ما برای 7 و 8 آگوست هیجان زده باشید تا عجله کنید و به اینجا برسید. و دوباره، اگر هنوز بلیط خود را نگرفته‌اید و برای ساختن پرونده به کمک نیاز دارید، یک الگوی مفید برای متقاعد ، رئیستان داریم!

برای MozCon ثبت نام کنید

کنفرانس SEO MozCon 90٪ فروخته شد




منبع: https://moz.com/blog/seos-need-to-em،ce-ai