چطور فایل Robots txt وردپرس را برای سئو بهینه کنیم؟ راست چین-جان مولر


بعد از خواندن این مقاله می‌توانید هر نوع رباتی را فقط با دانستن نامش محدود و کنترل کنید. ربات‌ها در واقع نرم‌افزارهایی هستند که به صورت خودکار صفحه‌های مختلف را باز و بررسی می‌کنند. این بسیار مهم است که فایل robots.txt شما به درستی تنظیم شده باشد. این نوشته به تمام ربات ها می گوید که در فولدر مربوط به تصاویر وب سایت خزش نکنند. این به این معناست که شما تمام ربات ها را از تمام موتورهای جستجو فراخوانی کرده اید.

  • به عنوان مثال اگر دامنه شما Example.com است به ادرس example.com/robots.txt بروید و فایل robots.txt را مشاهده کنید.
  • علاوه بر این ممکن است برای انجام یک سری کارهای تحقیقاتی مثل تست های انسانی، مجبور شویم که از یک صفحه سایت، دو یا چند صفحه مشابه داشته باشیم.
  • در همین صفحه، حجم دانلود شده توسط ربات‌ها و همینطور زمان بارگذاری صفحه‌ها را می‌توانید ببینید.
  • چگونه یک فایل robots.txt ایجاد کنیم؟قوانین قالب و مکان1- نام فایل باید robots.txt باشد.
  • چرا که اگر به طور همزمان استفاده شود گوگل در نتایج جستجو چنین پیغامی را نمایش می‌دهد که «توضیحی برای این صفحه در دسترس نیست» و در کارکرد کلی سایت شما تاثیر می‌گذارد.
  • این فایل درست مثل هر فایل متنی معمولی است و شما می‌توانید آن را با یک ویرایشگر متن ساده مانند Notepad باز کنید.

User-agent ربات‌های خزنده به ادمین‌های سایت کمک می‌کنند تا انواع ربات‌های خزنده در حال بررسی سایت را بشناسند. در فایل robots.txt شما قادر خواهید بود تا برای ربات‌های مختلف، دستورالعمل‌های مختلفی صادر کنید. خب، تا اینجا متوجه شدیم که فایل robots.txt چیست، چه کاربردی دارد و چه زمانی باید از آن استفاده کنیم. در ادامه اول از همه یاد میگیریم که چطور وجود داشتن و نداشتن این فایل در سایت را بررسی کنیم. بعد از آن به سراغ این سوال میرویم که اگر robots در سایت ما وجود نداشته باشد چه اتفاقی می افتد و در نهایت بعد از آشنا شدن با کدهای robots.txt نحوه ساخت آن را آموزش میبینیم.

این خودش میتونه گوگل رو گمراه بکنه و باعث میشه گوگل فکر کنه آدم های مختلفی از سیستم های مختلفی در مورد کلمه کلیدی های مختلفی سرچ می کنند. این دستورات به پایشگر Bingbot (ربات پایشگر بینگ) اعلام می کند که صرفا یو آر ال /example-subfolder/blocked-page.html را پایش نکند. استفاده از قالب‌های چندمنظوره وردپرس و خرید آن برای صاحبان وبسایت به‌صرفه است زیرا با خرید یک قالب می‌توانند طرح‌های مختلفی را برای یک… تشکر از سایت همیار وردپرس که در مورد هر موضوعی، محتوای کامل انتشار می دهند. بخش Tools در افزونه All in One SEOدر مرحله بعد لازم است گزینه Enable Custom Robots.txt را فعال کنید.

سرور ابری

به اطلاع شما عزیز می رسانم که با توجه به افزایش قیمت سراسری در کشور و به روز رسانی‌هایی که روی تمامی ربات ها انجام و منتشر شده است، قیمت تمامی محصولات رباتیک تا 2/5 برابر افزایش پیدا کرده است . من سئو کارم …اولش فکر میکردم کلک پوله…..ولی با مشورت با آقای تعالی این ربات رو خریدم …میشه از 20 بهش 18 داد…. این یکی از بهترین برنامه ها و پرکاربر ترین برنامه هایی هست که تا الان باهاش کار کردم و تیم پشتیبانی بسیار قوی من رو حمایت کردند همینجا از تمام تیم تشکر میکنم. محصولی که خریداری میکنید؛ بصورت یک پکیج بوده و فایلها و ربات های متعددی در آن قرار دارد. علاوه بر بحث قیمت که من مطمئنم ربات سئوی ما در این رقابت پیروز هست، ربات ما دو مزیت عمده هم داره که خیلی سخت بتونید تو سایر روشهایی که گفتیم این مزیت رو پیدا بکنید.

فایل robots.txt چه مزایایی دارد؟

پروتکل سایت مپ (نقشه سایت) به ربات‌ها کمک می کند تا بدانند چه چیزی را در خزیدن خود در یک وب سایت قرار دهند. هر شخص یا برنامه ای که در اینترنت فعال است یک “عامل کاربر” یا یک نام اختصاص یافته خواهد داشت. برای کاربران انسانی، این شامل اطلاعاتی مانند نوع مرورگر و نسخه سیستم عامل است، اما اطلاعات شخصی ندارد. عامل کاربر به وب‌سایت‌ها کمک می‌کند محتوایی را نشان دهند که با سیستم کاربر سازگار است. برای ربات ها، عامل کاربر (از لحاظ نظری) به مدیران وب سایت کمک می‌کند تا بدانند چه نوع ربات هایی در سایت خزیده‌اند. در ادامه توجه شما را به نکاتی جلب می کنیم که رعایت آن ها در ساخت فایل robots.txt موجب سئو هر چه بهتر وب سایت شما خواهد شد.

اگر هنوز هم این قابلیت در سرچ کنسول هست لطفا مسیر جدید رو معرفی کنید. وردپرس به صورت اتوماتیک این کار را از طریق تگ‌های متا انجام می‌دهد. اما چند نکته راجع به وردپرس در این زمینه وجود دارد که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست. نهایی را بزنید تا به گوگل اطلاع دهید که فایل مورد نظر بروزرسانی شده است. به همین طریق می‌توان خیلی راحت و سریع این نوع دسترسی‌ها را مدیریت کرد. آشنا کرده و اهمیت بسیار زیاد آن‌ها برای کسب موفقیت بهتر در فرآیندهای سئو به شما بازگو کنیم.

قبل از اینکه بخواهیم در فایل robots.txt سایت‌مان تغییراتی ایجاد کنیم، لازم است که با محدودیت‌های این فایل آشنا باشیم. فرض کنید که در وبسایت‌تان فولدری به نام mypic دارید که در آن یکسری تصاویر را نگهداری می‌کنید که علاقه‌ای ندارید ربات‌ جستجو تصاویر گوگل آن را بررسی کند و در نتایج خود نشان دهد. در مرحله دوم، بعد از اینکه مشخص کردیم دقیقا با چه رباتی طرف هستیم، حالا باید مشخص کنیم که محدودیت‌های این ربات چیست و چه صفحات و منابعی از وبسایت شما را نباید بررسی کند.