چگونه با استفاده از ChatGPT 8 میلیون ایده تست SEO ایجاد کنیم – جمعه تخته سفید



نظرات نویسنده کاملاً متعلق به خودش است (به استثنای رویداد غیرمحتمل هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه نظرات Moz را منع، نکند.

به‌،وان سئوکار، ما معمولاً از یک ذهنیت حسابرسی سرچشمه می‌گیریم، به دنبال چیزهایی هستیم که اشتباه هستند و سعی می‌کنیم بهترین راه انجام کارها را انتخاب کنیم. در ،مت امروز، ویل سعی می‌کند شما را وارد یک طرز فکر آزمایشی کند و با ایجاد ایده‌های آزمایشی از طریق ChatGPT به شما کمک می‌کند این کار را انجام دهید.

نحوه تولید 8 میلیون ایده تست سئو با استفاده از ChatGPT

روی تصویر وایت برد بالا کلیک کنید تا یک نسخه با وضوح بالا در یک تب جدید باز شود!

رونویسی ویدیو

سلام، طرفداران Moz. نام من ویل کریچلو است و من بنیانگذار و مدیرعامل SearchPilot هستم و امروز می خواستم در مورد ایجاد هشت میلیون ایده آزمایشی برای وب سایت شما با شما صحبت کنم. در SearchPilot، اگر ما را نمی‌شناسید، ما تست‌های سئو را برای برخی از بزرگترین وب‌سایت‌های جهان اجرا می‌کنیم، و فکر می‌کنم احتمالاً در این مرحله به اندازه هر ،ی در دنیا تست سئو انجام داده‌ایم.

تمام زاویه ای که من از اینجا می آیم این است که خودمان را وارد یک ذهنیت آزمایشی کنیم. بنابراین به ،وان سئوکار، ما وسوسه بسیار زیادی داریم که بیشتر از یک ذهنیت حسابرسی سرچشمه بگیریم، به دنبال چیزهایی باشیم که اشتباه هستند و سعی کنیم بهترین راه انجام کارها را انتخاب کنیم. من می‌خواهم استدلال کنم که وقتی آزمایش را انجام دادید، می‌خواهید به سمت یک کاوشگر حرکت کنید، نه حسابرس.

بنابراین شما به نوعی به دنبال الهام، ایده ها، همه چیزهای مختلف هستید که می تو،د آنها را آزمایش کنید تا ببینید آیا آنها بهتر از کاری هستند که در حال حاضر انجام می دهید یا خیر. امروز می خواهیم فقط در مورد بر،ب های ،وان صحبت کنیم. تست تگ ،وان یک راه عالی برای شروع تست سئو است. آنها فرم بسیار قدرتمندی از تست سئو هستند، زیرا ،وان شما می‌تواند بر رتبه‌بندی شما و جایگاه شما تأثیر بگذارد، همچنین بر نرخ کلیکی که در نتایج جستجو دریافت می‌کنید، زیرا تمایل دارد همانجا در قطعه نشان داده شود. .

به جایی می رسیم که هشت میلیون از کجا می آید. اما من قصد دارم کمی در مورد ابزاری صحبت کنم که ما به آن لینک خواهیم داد و شما می تو،د آن را دانلود کنید تا بتو،د با ابزار ما و با کمک ما به خودتان کمک کنید تا این کار را انجام دهید. اما ما داریم این ابزار را کنار هم قرار دهید که به شما کمک می کند مثلاً به 100 صفحه برتر رتبه بندی برای یک جستجوی خاص نگاه کنید و ،اوین همه آن صفحاتی را که در آنجا رتبه بندی می شوند تجزیه و تحلیل کنید.

به نظر من این یک روش واقعاً قدرتمند برای ایده‌پردازی است، زیرا شما می‌تو،د تمام کارهایی را که رقبای خود انجام می‌دهند، ببینید. می‌تو،د آن‌ها را مقایسه کنید و نگاه کنید، “هی، یک زاویه وجود دارد که می‌توانم آن را بگیرم.” یا در کاوش خود، می توانم فکر کنم، “هی، این ایده جالبی است. من می خواهم آن را آزمایش کنم.” کاری که این ابزار انجام می دهد این است که اساساً چند نمودار را به شکل زیر نشان می دهد، جایی که می تو،د انواع مختلف ویژگی های ،اوین این رقبا را مشاهده کنید.

بنابراین بر روی یک کلمه کلیدی اجرا می‌شود، چیزی شبیه «هتل‌ها در لندن»، و ممکن است به دنبال ویژگی‌هایی مانند: آیا به لندن اشاره می‌کند؟ خب، بله، منظورم این است که تقریباً همه آنها قصد دارند از لندن نام ببرند. اما آیا بهترین را می گوید؟ آیا آن را بررسی در آنجا؟ اونجا قیمت داره؟ آیا در مورد تخفیف صحبت می کند، همه این ویژگی های متفاوت دیگری که ممکن است در ،اوین مختلف مشاهده کنید؟ بنابراین ما دسته‌ای از نمودارها را نشان می‌دهیم که فراو، نسبی همه این ویژگی‌های مختلف را در بین 100 مورد برتر، در بین 20 مورد برتر، یا حتی یکی از مواردی که در 20 مورد برتر در مقابل 20 مورد پایین در آن 100 مورد مقایسه قرار می‌گیرد، مقایسه می‌کند.

این فقط یک صفحه گسترده ساده را حذف می کند. بنابراین این یک ،یدن ساده Screaming Frog است. شما می تو،د با این کار خیلی سریع در دستگاه خود شروع کنید. شما ،یدن را انجام می‌دهید، آن ،اوین را می‌،ید، و آنها را به یک صادرات از Screaming Frog می‌کشید، آنها را مستقیماً در صفحه‌گسترده رها می‌کنید. پس از آن، تعداد زیادی جستجوی عبارت منظم است که می تواند بگوید، “آیا لوله ای در آن وجود دارد؟ آیا خط فاصله دارد؟ آیا دو نقطه دارد؟”

آیا علامت پوند دارد؟ آیا از کلمه “بهترین” استفاده می کند؟ آیا در مورد لندن و بریت،ا و همه این ویژگی‌های دیگر صحبت می‌کند؟» همه این موارد را بیرون می‌آورد، و می‌تو،د آن را در ابزار سفارشی کنید. اما این هشت میلیون از اینجاست. زیرا روشی که من قرار داده‌ام این با هم در حال حاضر، دارای 23 ستون است، بنابراین 23 مورد مختلف وجود دارد که ممکن است در یک ،وان بگنج،د یا نه، و 2 تا 23 8 میلیون و کمی است.

بنابراین شما حتی چند جایزه بالاتر از این هشت میلیون دریافت می کنید. اما چیزی که می‌خواستم در این ویدیو به طور خاص در مورد آن صحبت کنم این است که وارد تاکتیک‌های یک چیز خاص شوم که در کار جمع‌آوری آن به طرز جالبی مفید بود و این فقط یکی از ستون‌های صفحه گسترده است. بنابراین من به بسیاری از این درایوهای عبارات معمولی اشاره کردم، فقط به دنبال یک بله یا خیر اولیه بودم.

آیا ،وان شامل علامت پوند است، برای مثال؟ اما یک مورد خاص وجود دارد که کمی پیچیده تر بود، و آن این بود که می خواستم بگویم: “آیا ،وان شامل برند شرکت می شود؟” در نگاه اول به نظر می رسد که کار آس، است زیرا شما فقط از domain.com به دامنه برند می روید که برای چیزی مانند Kayak کار می کند.

Kayak.com دامنه است، و شما فقط می تو،د نام تجاری را به ،وان Kayak خارج کنید. اما همیشه به این سادگی نیست. برخی از آنها از کل نام دامنه به ،وان نام تجاری استفاده می کنند. بنابراین ،tels.com، booking.com، نام تجاری هتل یا رزرو نیست. این ،tels.com و booking.com است. سپس برخی از آنها، اطلاعات حتی در آن نام دامنه وجود ندارد. بنابراین برای مثال cntraveler.com، نام تجاری Condé Nast Traveler است.

بنابراین در واقع هیچ راهی برای انجام این کار در صفحه گسترده وجود ندارد. شما نمی تو،د فقط از یک عبارت معمولی استفاده کنید و آن بیت از چیزها را بیرون بکشید زیرا این اطلاعات حتی در آن نام دامنه وجود ندارد. بنابراین این نکته تاکتیکی کوچک من است که اینجا مک، عالی برای روی آوردن به ChatGPT است، زیرا اگر می‌خواهید این کار را برای صدها و صدها دامنه انجام دهید، نمی‌خواهید این کار را به صورت دستی انجام دهید.

ممکن است بتو،د برخی از آنها را تایپ کنید و برخی از آنها را خودکار کنید، و سپس برخی از آنها را فقط باید بروید و جستجو کنید، و این یک روند بسیار کند است. صنعت در حال حاضر پر از ایده هایی برای استفاده از ChatGPT است. اما این یکی از مواردی است که به نظر من بسیار جالب بود زیرا تقریباً در حال کار ، است. برخلاف زم، که از آن می‌خواهید محتوای جدیدی برای شما تولید کند، در واقع به نظارت انس، زیادی نیاز ندارد.

شما می تو،د یک اعلان ایجاد کنید که فقط برای ChatGPT کار کند. من چند چیز را آزمایش کرده‌ام، و شما می‌تو،د فقط با پرسیدن شروع کنید. می‌تو،د بگویید من فهرستی از دامنه‌ها را به شما می‌دهم و می‌خواهم فهرستی از مارک‌ها برای آن دامنه‌ها برگردانده شود، و این درخواست شما را به بخشی از مسیر هدایت می‌کند. اگر چند نمونه از آن بیاورید، متوجه شده ام که حتی قدرتمندتر کار می کند.

بنابراین درست مانند من در اینجا، شما می تو،د سریع بگویید، به ،وان مثال، نام تجاری kayak.com kayak است. برند ،tels.com ،tels.com است. برند cntraveler.com Condé Nast Traveler است. وقتی همه اینها را کنار هم می گذارید، ChatGPT می تواند فوراً صدها جستجو بین نام دامنه و نام تجاری را به شما ارائه دهد، که بلافاصله به شما امکان می دهد یک صفحه گسترده بسازید که در آن لازم نیست همه این کارها را به صورت دستی انجام دهید.

این فقط برای ذهن من است، با توجه به جایی که ابزارهای هوش مصنوعی در حال حاضر در آن قرار دارند، این یکی از آن کاربردهای عالی است، زیرا زم، که شما آن فهرست طول، بزرگ را داشته باشید، در واقع بسیار سریع انجام یک پاس سریع انس، از آن و فقط به لیست نگاه کنید و بروید، “آره، همه آنها درست به نظر می رسند.” خیلی سریعتر از آن است که همه آنها را تایپ کنید یا هر کدام را به صورت جداگانه جستجو کنید، آنها را در محل کپی و جایگذاری کنید.

صرفه جویی در زمان واقعا عالی. من فکر می کنم این بندیکت ایوانز است که در مورد وضعیت فعلی هنر در هوش مصنوعی صحبت می کند که تقریباً 10000 کارآموز به شما می دهد. هر کاری را که می‌تو،د به یک کارآموز واگذار کنید، می‌تو،د از ChatGPT استفاده کنید. این یک مثال کامل است. در حالی که در حال بررسی نمونه هایی از این هستیم، مورد مورد علاقه دیگر من برای اشکال زدایی است. ما در مورد عبارات منظم صحبت کردیم، و من متقاعد شده ام که هیچ ، واقعاً عبارات منظم را نمی فهمد.

مطمئناً متوجه می شوم که وقتی آنها را کنار هم می گذارم، اغلب اشتباهات کوچکی مرتکب می شوم و باید کمی اشکال زدایی انجام دهم. باید تلاش کنم و بفهمم چرا دقیقاً همان کاری را که من می خواستم انجام نمی دهد. این نیز یک استفاده عالی از ChatGPT است. عبارت معمولی خود را وارد کنید و فقط از آن سؤال بپرسید. فقط بگویید، “چرا این مثال را که من فکر می کردم انتخاب نمی کنم؟” مثل شریک جنگی عالی است که با ایده‌هایی به سراغ شما می‌آید و به شما کمک می‌کند آن چیزها را بفهمید.

بنابراین، این سفر کمی از طریق چگونگی تولید هشت میلیون ایده آزمایشی بوده است. اگر اهل تست سئو هستید، @searchpilot را در توییتر دنبال کنید و به وب‌سایت ما در searchpilot.com بروید و در خبرنامه ثبت‌نام کنید، زیرا هر دو هفته یک‌بار یک نتیجه تست سئو جدید منتشر می‌کنیم که به کل صنعت کمک می‌کند بفهمد چه چیزی وجود دارد. کار می کند و چه چیزی در گوگل نیست.

بنابراین، همانطور که گفتم، نام من ویل کریچلو است. من بنیانگذار SearchPilot هستم. امروز صحبت ، با شما عالی بود. از روز خود لذت ببرید.

رونویسی ویدیو توسط S،chpad.com


منبع: https://moz.com/blog/seo-test-ideas-chatgpt-whiteboard-friday