چگونه به سرعت آنها را پیدا و رفع کنیم



وبلاگ / سئو فنی / نحوه پیدا ، و تعمیر صفحات یتیم

تقریباً هر صفحه در وب سایت شما بخشی از یک داستان بزرگتر است که هر کدام از آنها به یکدیگر پیوند می خورند و نوعی تار ،کبوت دیجیتال را تشکیل می دهند. همچنین این امکان وجود دارد که صفحات شما دارای صفحات خارجی باشند که به آنها پیوند می دهند. اما چه اتفاقی می افتد که یک صفحه پشت سر گذاشته شود؟ به این صفحات یتیم می گویند. داشتن آنها به تنهایی – و نه بخشی از آن تار ،کبوتی فراگیر باشید – نه تنها به عملکرد صفحه یتیم بلکه به سلامت سایت شما به ،وان یک کل آسیب می رساند.

در این مقاله، به این خواهیم پرداخت که صفحات یتیم چیست، چرا ممکن است اتفاق بیفتند، تأثیر آنها چیست، چگونه آنها را پیدا کنید، و چه کاری می تو،د در مورد آنها انجام دهید.

صفحات یتیم چیست؟

یک صفحه یتیم یک صفحه وب است که هیچ پیوند داخلی برای هدایت کاربران یا موتورهای جستجو به آن وجود ندارد، به این م،ی که صفحه «والد» ندارد. مشکل صفحات یتیم این است که کاربران وب سایت نمی توانند آنها را به راحتی پیدا کنند، بنابراین این سوال را ایجاد می کند که چرا اصلاً به این صفحه نیاز دارید. همچنین یافتن صفحات یتیم برای موتورهای جستجو سخت است، بنابراین اغلب ایند، نمی شوند. این بدان م،ی است که صفحه یتیم کمتر در نتایج جستجو نشان داده می شود و ممکن است ترافیک ارگ،ک دریافت نکند.

چه چیزی باعث یتیم شدن صفحات می شود؟

ممکن است به دلایل مختلفی صفحات یتیم پیدا کنید. در اینجا چند مورد از رایج ترین آنها آورده شده است:

  • مختص کمپین صفحات فرود: اینها می توانند صفحاتی باشند که منحصراً برای کمپین های پولی استفاده می شوند یا صفحات حساس به زمان که در نهایت دیگر اعمال نمی شوند. گاهی اوقات، برندها به سادگی فراموش می‌کنند که آن‌ها را حذف و تغییر مسیر دهند، یا اگر نیازی به ایند، شدن صفحه نباشد، فقط یک بر،ب noindex به صفحه اضافه می‌کنند.
  • صفحات ایجاد شده برای تست ت،یم: برندها صفحات تکراری ایجاد می کنند اما یک ،صر مانند H1 یا CTA را تغییر می دهند. تست ت،یم عالی است و به شما کمک می کند تعیین کنید چه چیزی کار می کند و چه چیزی خوب نیست. فقط مطمئن شوید که به صفحات یتیم در سایت شما منتهی نمی شود.
  • صفحاتی که قبلاً از ساختار پیوند داخلی حذف شده اند اما حذف نشده اند: یک بار دیگر، این می تواند منجر به URLی شود که باید هدایت می شد اما در عوض فراموش شده بود. (مطمئن شوید که تغییر مسیرهای وب سایت شما به درستی در ،مت تنظیم شده است فایل htaccess.)
  • صفحاتی که CMS به طور خودکار ایجاد می کند: برخی از سیستم های مدیریت محتوا دارای صفحات از پیش ساخته شده هستند، مانند صفحات تماس با ما یا درباره. اینها می توانند بدون اطلاع برند فعال شوند و در نهایت یتیم شوند.
  • صفحات دسته بندی حذف شده در وب سایت های تجارت الکترونیک/،ید: این بدان م،ی است که هر صفحه محصول در آن دسته می تواند به طور بالقوه به یک صفحه یتیم تبدیل شود، اگر به نحوی به دسته ها یا صفحات محصول دیگر متصل نباشد. اگر یک صفحه دسته بندی را حذف می کنید، به یک برنامه اقدام برای همه صفحاتی که در زیر آن وجود دارد نیاز دارید.
  • صفحات از دست رفته در حین انتقال وب سایت: از آنجایی که قطعات متحرک و متغیرهای زیادی در انتقال یک وب سایت دخیل هستند، می توان به راحتی برخی از صفحات را در حین جابجایی یتیم کرد. این همچنین ممکن است زم، اتفاق بیفتد که یک وب سایت دوباره طراحی شود.
  • متفاوت است ساختارهای URL: مطمئن شوید که ساختار URL شما در تمام صفحات وب سایت شما سازگار است، به این م،ی که همیشه از http یا استفاده می کنید https، یا آدرس www یا غیر www. همینطور است اسلش های دنباله دار. هر گونه ناهماهنگی می تواند منجر به یتیم شدن صفحات شود.

به زودی، کارهایی را که می تو،د در صورت بروز هر یک از این مشکلات برای وب سایت خود انجام دهید، بررسی خواهیم کرد.

صفحات یتیم در مقابل بن بست

یک تمایز عمده وجود دارد که باید قبل از حرکت به کار گرفته شود. صفحات یتیم با صفحات بن بست یکی نیستند. در واقع، صفحات بن بست به نوعی برع، هستند. در حالی که یک صفحه یتیم هیچ پیوندی به آن ندارد، یک صفحه بن بست هیچ پیوندی ندارد بیرون از آن. این بدان م،ی است که تجربه کاربر در اینجا متوقف می شود و آنها باید از دکمه بازگشت برای ادامه مسیر در وب سایت استفاده کنند. صفحات بن بست نیز برای تجربه کاربری بد هستند.

تاثیر صفحات یتیم بر سئو

ما قبلاً به طور خلاصه به این موضوع پرداختیم که چرا صفحات یتیم برای بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) مضر هستند، بنابراین بیایید کمی عمیق تر غواصی کنیم.

1. صفحات یتیم اغلب مشکلات نمایه سازی دارند

از آنجایی که هیچ صفحه دیگری در وب سایت وجود ندارد که به یک صفحه یتیم پیوند دهد، احتمال ایند، شدن آن توسط موتورهای جستجو بسیار کمتر است. اگر صفحه ایند، نشده باشد، در نتایج جستجوی کاربران برای پرس و جوهای مرتبط نشان داده نمی شود و در نتیجه ترافیک ارگ،ک و سرنخ های احتمالی از دست می رود.

2. آنها می توانند مقدار زیادی از بودجه کرال شما را بخورند

بیایید بگوییم که یک موتور جستجو میکند صفحه وب را ب،د و فهرست کند. این می تواند در نتیجه سایر سیگنال های SEO، مانند داشتن بک لینک به آن صفحه، اتفاق بیفتد. با این حال، از نظر فنی یک صفحه یتیم باقی می ماند و احتمالاً مهم نیست که بخشی از بودجه ،یدن خود (که محدود است) را هدر دهید. در همین حال، اگر وب سایت بزرگی دارید، ممکن است صفحات ارزشمندتری در وب سایت شما وجود داشته باشد که به دلیل این موضوع نادیده گرفته می شوند.

3. صفحات یتیم عملکرد خوبی ندارند

حتی اگر موتورهای جستجو یک صفحه یتیم را ب،ند و ایند، کنند، به این م،ی نیست که عملکرد خوبی خواهد داشت. پیوندهای داخلی برای انتقال آب پیوند و ارائه زمینه اضافی در مورد صفحات پیوند داده شده برای موتورهای جستجو مهم هستند. همچنین، صفحه یتیم برای بازدیدکنندگان سایت شما قابل مشاهده نخواهد بود، به این م،ی که برای مواردی مانند ارائه پیام برند شما یا برای تولید سرنخ مفید نخواهد بود. شما می خواهید هر صفحه را برای موفقیت در موقعیت قرار دهید، و این به م،ای تسلط بر معماری پیوندهای خود است.

4. آنها می توانند به تجربه کاربر آسیب بزنند

ایجاد یک تجربه کاربری مثبت به این م،ی است که تمام صفحات وب سایت شما دارای هدف هستند و کاربران شما می توانند به راحتی به آنها پیمایش کنند. اگر کاربران نتوانند به برخی از صفحات شما پیمایش کنند، ممکن است احساس سردرگمی کنند و برخی از اطلاعات یا فرصت هایی را که وب سایت شما ارائه می دهد از دست بدهند. بنابراین، مطمئن شوید که صفحات مهم را به ،وان URL های یتیم فهرست نکرده اید و همچنین عمق کلیک را فراموش نکنید.

چگونه صفحات یتیم را پیدا کنیم

اگر وب سایت کوچکتری دارید، می تو،د به صورت دستی وارد CMS خود شوید و به هر صفحه منتشر شده نگاه کنید تا مطمئن شوید که یتیم نیست. با این حال، این رویکرد کارآمدترین استفاده از زمان شما نیست، به خصوص اگر وب سایتی با صدها یا هزاران صفحه دارید.

خوشبختانه، لازم نیست به صورت دستی صفحات یتیم را در وب سایت خود جستجو کنید. در عوض می‌تو،د از ممیزی سایت رتبه‌بندی SE برای فیلتر ، سریع صفحات بدون لینک ورودی استفاده کنید.

برای انجام این کار، به گزارش موضوعو به پایین اسکرول کنید لینک های داخلی بخش. در اینجا، شما را ببینید بدون لینک ورودی گزارش. صفحاتی که هیچ لینک ورودی ندارند – شما حدس زدید – صفحات یتیم هستند! فقط روی عدد کلیک کنید و خود لیست را مشاهده خواهید کرد. در اینجا خواهید دید که این صفحات هیچ صفحه ارجاعی به آنها ندارند.

صفحه بدون لینک ورودی

صفحات یتیم خود را پیدا کنید

آدرس وب سایت خود را وارد کنید و در عرض چند دقیقه لیست کاملی از تمام صفحات یتیم آن را دریافت کنید

<،on cl،="se-banners__btn">تجزیه و تحلیل

راه دیگر برای یافتن صفحات یتیم با رتبه بندی SE، رفتن به گزارش صفحات ،یده شده است. به سادگی فیلتر را برای URL هایی با صفحات ارجاع دهنده برابر با 0 تنظیم کنید و لیست حاصل را برای اقدامات بعدی صادر کنید.

صفحات یتیم از طریق گزارش ،یدن کامل توسط رتبه بندی SE

قبل از اجرای ممیزی وب سایت خود، مطمئن شوید که تنظیمات را با رفتن به محدودیت ها و محدودیت ها بررسی کرده و تأیید کنید که شماره ظاهر شده در حدا،ر تعداد صفحات برای اسکن برای وب سایت شما کافی است

برای تلاش بیشتر، به کنسول جستجوی Google مراجعه کنید. به گزارش نمایه سازی صفحه خود بروید و صفحات را از آن صادر کنید کشف شده گزارش ها. اینها صفحاتی هستند که در حال حاضر ایند، نشده اند و اغلب صفحات یتیمی را در میان آنها پیدا خواهید کرد.

این نتایج را با یافته های ممیزی وب سایت خود بررسی کنید تا تمام صفحات یتیم در وب سایت خود را شناسایی کنید.

به ،وان یک بررسی اضافی، به Google Analytics خود بروید و در آن پیمایش کنید صفحات و صفحه نمایش گزارش تحت نامزدی برگه ستون اول ج، را به مسیر صفحه و ک، صفحه، لیست را صادر کنید و آن را با لیست صفحات ،یده شده از حسابرسی وب سایت رتبه بندی SE مطابقت دهید.

اکنون که همه صفحات یتیم خود را پیدا کرده اید، ممکن است از خود بپرسید که با آنها چه کار کنید.

چگونه صفحات یتیم را تعمیر کنیم

در حالت ایده آل، شما می خواهید در وهله اول از داشتن صفحات یتیم خودداری کنید. این بدان م،است که هر زمان که صفحه جدیدی را در سایت خود منتشر می کنید، حتما از حداقل یک صفحه داخلی دیگر به آن لینک دهید.

اما اگر همچنان با صفحات یتیم در سایت خود مواجه شوید، چه؟

پیدا ، صفحات یتیم فقط اولین قدم است. مرحله دوم این است که در مورد آنها اقدام کنید! قبل از ایجاد هر گونه تغییر، نگاهی دقیق تر به هر صفحه یتیم بیندازید و تعیین کنید که چگونه با تصویر بزرگتر مطابقت دارد. چگونه به وب سایت و تلاش های بازاریابی شما کمک می کند؟ چه هدفی را دنبال می کند؟ چه نوع ارزشی ارائه می دهد؟ درک این موارد به شما کمک می کند تا تعیین کنید با آن صفحه چه کاری انجام دهید.

اینجوری بهش نگاه کن؛ اولین، از خود بپرسید که آیا صفحه یتیم به سادگی نادیده گرفته شده است در طول مهاجرت یا طراحی مجدد سایت اگر اینطور بود – و با فرض اینکه به سایت شما ارزش می بخشد – به آن لینک دهید! اگر ارزش اضافه نمی کند، می تو،د صفحه را اصلاح کنید تا تجربه کاربری بهتری ارائه دهید یا صفحه را حذف کنید و تغییر مسیر 301 را تنظیم کنید.

اگر تصمیم دارید صفحه یتیم را نگه دارید، چند لینک داخلی به آن اضافه کنید. این پیوندها را می توان در محتوای متنی، منوی پاورقی یا سرصفحه یا نوار کناری قرار داد. هنگام افزودن پیوندها، از متن لنگر توصیفی استفاده کنید و سعی کنید از استفاده از متن لنگر ی،ان برای دو URL مختلف خودداری کنید. اگر صفحه مهم است، پیوندهایی را در بالاترین صفحه اضافه کنید، جایی که کاربران بیشتر آنها را ببینند و روی آنها کلیک کنند.

اگر این صفحه مختص کمپین است و پتانسیل سئو ندارد، می تو،د آن را به همان شکلی که هست رها کنید اما یک تگ noindex به آن اضافه کنید تا موتورهای جستجو بدانند که آن را در نتایج جستجوی خود قرار ندهند.

اگر به نظر می رسد صفحه یتیم تکراری از یک صفحه داخلی دیگر است، حذف یا ادغام دو صفحه را در نظر بگیرید. مطمئن شوید که یک تغییر مسیر 301 را به هر صفحه ای که حذف می کنید تنظیم کنید. صفحاتی که محتوای مشابهی دارند یا کلمات کلیدی مشابهی را هدف قرار می دهند، می توانند در SERP رقابت کنند، چیزی که می خواهید از آن اجتناب کنید.

صفحات یتیم ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهند و در صورت عدم توجه به آنها می توانند بر سلامت، عملکرد و رتبه بندی وب سایت شما تأثیر منفی بگذارند. خوشبختانه، مکان یابی و حل این صفحات مستقل نسبتا ساده است و می تواند به بهبود تجربه فنی و کاربری وب سایت شما کمک کند.

مگان از سال 2011 به طور حرفه ای نویسندگی و ویرایش را آغاز کرده است. نوشتن، دست پایین، کار مورد علاقه اوست. چیهواهوای او، بادام زمینی، اغلب برای کمک به ویرایش ها وارد عمل می شود.


منبع: https://seranking.com/blog/orphan-pages/