چگونه خود را برای Google Analytics 4 آماده کنید • Yoast



گوگل آنالیتی، جدید در حال آمدن به شهر است، و زمان آن است که آماده شوید! این آنالیتی، جدید جایگزین یونیورسال آنالیتی، خوب قدیمی روی آن خواهد شد 1 جولای 2023. بنابراین اگر هنوز با Google Analytics 4 شروع نکرده اید، دیگر آن را به تعویق نیندازید. زیرا از ژوئیه به بعد، Universal Analytics شما دیگر هیچ داده جدیدی را پردازش نخواهد کرد. شما باید تجزیه و تحلیل جدید خود را تنظیم کنید تا مطمئن شوید که به جمع آوری داده ها ادامه می دهید! در این پست، در مورد انتظارات شما از Google Analytics 4 و نحوه آماده شدن برای آن بیشتر به شما خواهیم گفت.

چرا اکنون Google Analytics 4 خود را راه اندازی کنید؟

چند سال پیش، گوگل برای اولین بار از Google Analytics 4 نام برد. دلیل ایجاد این نوع جدید از تجزیه و تحلیل، پیچیدگی جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها است. سفرهای آنلاین افراد پیچیده تر می شود (و در چندین پلت فرم یا دستگاه پخش می شود). علاوه بر این، حریم خصوصی در نحوه جمع آوری داده ها اهمیت فزاینده ای پیدا می کند.

خوب است بد،د که این ویژگی جدید می تواند با خوشحالی با ویژگی فعلی Analytics شما همزیستی کند. شروع با Google Analytics 4 به این م،ی نیست که دیگر نمی تو،د از Universal Analytics خود استفاده کنید. این ویژگی تا زم، که در بالا ذکر کردیم به کار و جمع آوری داده ها ادامه می دهد. اما از آن تاریخ به بعد، باید تغییر را انجام دهید، بنابراین بیایید به آنچه که این نسخه جدید Analytics (که قبلاً به ،وان “برنامه + وب” شناخته می شد) بپردازیم.

خوب است بد،د: اگر دارایی 360 Universal Analytics (نسخه پولی تجزیه و تحلیل) دارید، تا اول ژوئیه 2024 یک تمدید پردازش یک بار دریافت خواهید کرد.

همانطور که اشاره کردیم، می تو،د از Universal Analytics استفاده کنید تا 1 ژوئیه 2023. از آن روز به بعد، دیگر هیچ داده ای را پردازش نخواهد کرد. اما این بدان م،ا نیست که باید تا آن تاریخ منتظر بم،د تا ویژگی جدید Google Analytics 4 خود را ایجاد کنید. ما قویاً به شما توصیه می کنیم که آن را اکنون ایجاد کنید تا مطمئن شوید که ملک شما به موقع تنظیم شده است. در حالت ایده آل، شما آن را ماه ها پیش تنظیم می کردید. این همچنین به شما این امکان را می دهد که شروع به جمع آوری داده ها در مورد ملک جدید خود کنید. هرچه زودتر شروع کنید، داده های تاریخی بیشتری باید هنگام تصمیم گیری در مورد وب سایت خود به شما ارائه دهد.

از Google Analytics 4 چه انتظاری باید داشت

گوگل این را “نسل بعدی گوگل آنالیتی،” می نامد. آنها در صفحه مرکز راهنمایی خود، چند مزیت را نسبت به Universal Analytics ذکر می کنند:

  • برای آینده بادوام و متمرکز بر حریم خصوصی است
  • از یادگیری ماشینی استفاده می کند تا بینش شما را در مورد سفرهای مشتری در پلتفرم ها و دستگاه ها به دست بیاورد
  • برای بهینه سازی عملکرد کمپین، ادغام با پلتفرم تبلیغاتی گوگل را بهبود بخشیده است

با این حال، خوب است بد،د که به نظر می رسد این جدیدترین نسخه تجزیه و تحلیل با در نظر گرفتن تحلیلگران داده ساخته شده است. جایی که یونیورسال آنالیتی، ابزاری برای بازاریابان بود، این نسل جدید برای کاربر معمولی دشوارتر به نظر می رسد. کارشناس تجارت الکترونیک، لوک کارتی، یک سخنر، جالب در Google Analytics 4 در طول YoastCon 2023 انجام داد، که در آن همچنین توضیح داد که چگونه می توان آن را برای بازاریابان کارآمد کرد:

علاقه مند به شنیدن بقیه صحبت های لوک هستید؟ به آکادمی Yoast SEO بروید و سخنر، او در مورد استفاده از GA4 برای افزایش تبدیل تجارت الکترونیک را تماشا کنید. می‌تو،د ده سخنر، دیگر توسط کارشناسان سئو که ما به YoastCon دعوت کرده‌ایم را در آنجا پیدا کنید. اگر هنوز حساب کاربری ندارید، می تو،د برای تماشای این ویدیوها و بررسی دوره های دیگر ما به صورت رایگان ثبت نام کنید!

چگونه خود را آماده کنیم…

هیچ راهی برای دور زدن آن وجود ندارد. Universal Analytics با Google Analytics 4 جایگزین می‌شود. Google افراد را تشویق می‌کند که این ویژگی جدید (در کنار ویژگی فعلی شما) را در اسرع وقت راه‌اندازی کنند. پس چگونه می تو،د خود را آماده کنید؟ زم، که از Analytics استفاده می‌کنید، درباره تنظیم آن بحث خواهیم کرد. اما همچنین نحوه تنظیم آن در زم، که هنوز از Analytics استفاده نمی کنید.

زم، که قبلاً از Analytics استفاده می کنید

اولین قدم این است که یک ویژگی Google Analytics 4 برای وب سایت خود ایجاد کنید. این را می توان از حساب Google Analytics خود انجام داد. تنظیم این ویژگی جدید به م،ای از دست دادن دسترسی به تنظیمات تجزیه و تحلیل شما نیست. این تنظیمات ی،ان و کاربردی باقی خواهد ماند. دارایی جدید داده ها را در کنار اموال موجود شما جمع آوری می کند. می تو،د به هر دو آنها دسترسی داشته باشید.

برای کمک به شما در تنظیم ویژگی جدید خود، Google یک جادوگر دستیار راه اندازی GA4 را معرفی کرده است. برای استفاده از این جادوگر باید نقش ویرایشگر در حساب Google Analytics خود داشته باشید. مراحل رسیدن به این جادوگر به طور کامل در صفحه Google در مورد نحوه انجام توضیح داده شده است اضافه ، یک ویژگی Google Analytics 4 (به سایتی که قبلاً آنالیتی، دارد).

هنگامی که ملک جدید خود را ایجاد کردید، چند کار دیگر وجود دارد که می تو،د انجام دهید تا مطمئن شوید که بیشترین بهره را از آن می برید. این نسخه جدید بر روی ارائه بینش بیشتر به سفر پیچیده مشتری و بهبود تلاش های بازاریابی شما متمرکز شده است. صفحه Google در مورد نحوه جابجایی به Google Analytics 4 یک نمای کلی از آنچه که می تو،د برای راه اندازی صحیح Google Analytics 4 انجام دهید ارائه می دهد. اگر می خواهید حتی بیشتر بیاموزید، می تو،د آنها را انتخاب کنید دوره مهارت شاپ برای کشف چیزهای جدید با Google Analytics.

وقتی با Analytics تازه کار هستید

اگر از Analytics استفاده نمی کنید، باید با راه اندازی یک حساب کاربری شروع کنید. به google.com/،ytics بروید و روی «شروع امروز» کلیک کنید. هنگامی که وارد سیستم شدید، می‌تو،د به Admin (چرخ دنده در گوشه سمت چپ پایین) بروید و روی دکمه آبی «ایجاد حساب» در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید. شما باید یک نام حساب تنظیم کنید و تصمیم بگیرید که چه داده هایی را می خواهید با سایر سرویس های Google به اشتراک بگذارید.

پس از آن، روی «بعدی» کلیک کرده و یک ویژگی را به حساب جدید خود اضافه می‌کنید. گوگل نحوه انجام این کار را در صفحه خود توضیح می دهد تنظیم Analytics برای یک وب سایت و/یا برنامه. پس از راه‌اندازی حساب و دارایی جدید خود، می‌تو،د با Analytics آشنا شوید و در داده‌ها غوطه‌ور شوید تا بینش‌های بیشتری در مورد بازدیدکنندگان سایت خود و رفتار آنها به دست آورید. البته، در ابتدا می تواند طاقت فرسا باشد. اما می تو،د اطلاعات و آموزش های زیادی را در آن بیابید بخش آموزش و پشتیب، گوگل.

به طور خلاصه

اکنون زمان آن است که یک ویژگی GA4 را به حساب خود اضافه کنید. این به شما کمک می کند تا به این روش جدید تجزیه و تحلیل داده های خود عادت کنید و ویژگی های جدیدی را به همراه دارد که بینش بیشتری نسبت به مخاطبان و عملکرد کمپین های بازاریابی خود به شما می دهد. افزودن این ویژگی جدید Analytics چیزی را در تنظیمات فعلی Analytics شما تغییر نمی دهد. می تو،د تا ژوئیه 2023 از هر دو ویژگی استفاده و مشاهده کنید. پس از آن، دارایی قدیمی شما هیچ داده جدیدی را پردازش نمی کند و باید به Google Analytics 4 بروید. بنابراین فوراً شروع کنید و از این نسخه جدید Google حدا،ر استفاده را ببرید. تجزیه و تحلیل!

کامیل ک،نگهام

Camille سرپرست تیم جستجو در Yoast است. او پست های وبلاگ را می نویسد و بهینه می کند و از ایجاد محتوایی که به افراد در تسلط بر سئو کمک می کند لذت می برد.

آواتار کامیل ک،نگهام


منبع: https://yoast.com/google-،ytics-4/