چگونه لینک های اعتماد و با کیفیت بالا به دست آوریم



آیا تا به حال چنین ایمیلی از یک غریبه دریافت کرده اید؟

سلام {نام}،

همین الان به پست شما درباره {x} برخوردم.

مسائل بزرگ!

من به تازگی منبعی را منتشر کردم که ارزش زیادی را برای خوانندگان شما فراهم می کند.

{چند URL تصادفی}

ممکن است برای پست شما من، باشد؟ 🙂

با احترام،
Spammy McSpammerson، موسس SpamCo

این ایمیل‌های تبلیغاتی «ک،یک» ممکن است 10 سال پیش کار کند، اما شانس شما برای دریافت پیوند با آنها در حال حاضر عملاً صفر است.

قو،ن بازی تغییر کرده است. اگر می خواهید در سال 2023 پیوندهایی با کیفیت بالا بسازید، باید روابط ایجاد کنید.

چرا روابط در لینک بیلدینگ اهمیت دارند؟

روابط بر نحوه تصمیم گیری افراد تأثیر می گذارد.

به ،وان مثال، از یک فرد تصادفی در خیابان 100 دلار وام بگیرید و او مطمئناً نه خواهد گفت. با این حال، از دوستی بپرسید که شما را می شناسد و به شما اعتماد دارد، احتمال اینکه بله پاسخ دهد بیشتر است.

در مورد لینک بیلدینگ هم همینطور است. شما نمی تو،د صرفاً از ویراستاران «ایمیل سرد» درخواست بک لینک بدهید، مگر اینکه شما را به خوبی بشناسند یا در ازای آن پیشنهاد ارائه چیزی ارزشمند به آنها بدهید.

در اینجا چند راه دیگر وجود دارد که روابط می توانند به ایجاد پیوند کمک کنند:

1. در صندوق ورودی مشتریان بالقوه متمایز شوید

صندوق ورودی مشتریان بالقوه شما مملو از ایمیل های اسپم و سرد است. و هنگام پاسخ دادن به ایمیل های تجاری، اولویت بندی آشکاری وجود دارد.

ابتدا به همکاران و شرکای تجاری خود پاسخ می دهند. سپس به ایمیل های کمتر فوری افرادی که می شناسند پاسخ می دهند. تنها پس از آن تصمیم می گیرند که آیا به ایمیل های سرد باقی مانده در صندوق ورودی پاسخ دهند یا خیر. مردم معمولاً در مورد اینکه به چه ،ی پاسخ دهند سختگیر هستند، با توجه به اینکه هزاران ایمیل دریافت می کنند.

به همین دلیل است که ابتدا باید روابط خود را ایجاد کنید تا از دیگران متمایز شوید. هرچه روابط شما بهتر باشد، شانس شما برای خواندن و پاسخ به ایمیل های ارتباطی بیشتر است.

2. تجارت مکرر را بیاورید

جست و جو یک رویه زمان بر است.

اگر پیوندهایی را به صورت تراکنش ایجاد می کنید و ایمیل های خودکار زیادی ارسال می کنید، باید به طور مکرر چشم اندازهای جدیدی برای دسترسی خود پیدا کنید. همچنین، یافتن چشم‌اندازهای مرتبط برای هر دسته جدید دسترسی سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود.

از سوی دیگر، روابط می تواند به شما کمک کند تجارت مکرر را ایجاد کنید. به‌جای اینکه دائماً به دنبال چشم‌اندازهای جدید باشید و کمپین‌های تبلیغاتی جدید را اجرا کنید، می‌تو،د به سادگی با مشتریان بالقوه موجود ارتباط برقرار کنید.

می‌تو،د با ذکر مرتب در پست‌های مهمان، کمک به یکدیگر با پیوندهایی از وب‌سایت‌های شرکا و موارد دیگر، پیوندهای بیشتری با معتبرترین شرکای پیوند ایجاد کنید.

3. لینک های بهتری دریافت کنید

در تجربه من، بهترین پیوندها همیشه از طریق روابط ساخته می شوند. مطمئناً، می‌تو،د با ارسال ایمیل سرد و بدون گرم ،، پیوندهایی با DR کم دریافت کنید. اما دریافت لینک از وب سایت های معتبر تنها از طریق ارتباطات شخصی امکان پذیر است.

به ،وان مثال، در هاله، این پست وبلاگ در مورد اینکه اگر هویت شما به سرقت رفت چه کاری انجام دهید، برای مدت طول، یکی از دشوارترین اه، پیوند برای ما بوده است. قبل از اینکه در صفحه شماره 1 قرار بگیرد، مجبور شدیم تقریباً 200 پیوند را بدست آوریم. پیوندهایی که از طریق روابط به دست آوردیم به ما کمک ،د تا سوزن را حرکت دهیم.

برای مثال، ما بیشتر پیوندهای DR 90+ خود را از طریق روابط به دست آوردیم: شرکایمان، افرادی که به خوبی می شناسیم و ارتباط شخصی:

پیوندهای DR 90+ از طریق روابط ایجاد شده است

دریافت این نوع پیوندها با یک گسترش عمومی عمومی امکان پذیر نخواهد بود.

گفته می شود، شما باید این تلاش را فقط برای مشتریان بالقوه انجام دهید. برای دریافت پیوندی از یک وب سایت DR 5 ارزش آن را ندارد که از این حلقه ها عبور کنید.

چگونه قبل از ارسال یک ایمیل سرد رابطه ایجاد کنیم

این سه نکته به شما در ایجاد روابط (و بک لینک های با کیفیت بالا) کمک می کند:

  1. افرادی را برای ایجاد رابطه با آنها پیدا کنید
  2. سوار رادار آنها شوید
  3. آن را به جلو پرداخت کنید

1. افرادی را برای ایجاد رابطه با آنها پیدا کنید

یکی از سریع‌ترین و مؤثرترین راه‌ها برای یافتن اه، برای ایجاد پیوند/رابطه، مهندسی مع، رقبای خود با Ahrefs’ Site Explorer است.

در اینجا به این صورت است:

  1. دامنه خود را وارد کنید
  2. برو به تقاطع پیوند گزارش
  3. دامنه یک رقیب را وارد کنید
  4. روی “نمایش فرصت های پیوند” کلیک کنید
با Ahrefs' Site Explorer رقبای خود را مهندسی مع، کنید

این به شما وب سایت هایی را نشان می دهد که به رقیب شما پیوند دارند، اما نه شما.

نتایج گزارش Intersect را از طریق ا،پلورر سایت Ahrefs پیوند دهید

از اینجا، لیست بهترین و مرتبط ترین دامنه ها را به صورت دستی بررسی کنید.

به ،وان مثال، اگر شما نماینده یک martech SaaS هستید، می‌تو،د فقط دامنه‌های DR 50–90 را هدف قرار دهید که در یک بازار بازاریابی فعالیت می‌کنند.

هنگامی که فهرست کوتاهی از دامنه‌های مرتبط به دست آوردید، می‌تو،د آنها را به ابزار تجزیه و تحلیل دسته‌ای Ahrefs متصل کنید تا ترافیک آن‌ها را به صورت انبوه بررسی کنید.

نتیجه تجزیه و تحلیل دسته ای Ahrefs

اگر آنها چیز زیادی ندارند، من به طور کلی توصیه می کنم آنها را حذف کنید.

پس از این فقط باید تصمیم گیرندگان این شرکت ها را شناسایی کنید. بسته به اندازه شرکت، افراد مختلفی می توانند مسئول ایجاد لینک باشند:

  • شرکت های کوچک CEO، CMO، هر موقعیت بازاریابی یا مرتبط با محتوا.
  • شرکت های متوسط – افرادی که موقعیت های مرتبط با بازاریابی را با تمرکز بر سئو و رشد ارگ،ک به عهده می گیرند (به ،وان مثال، مدیر بازاریابی رشد، مدیر SEO، ویرایشگر و غیره).
  • شرکت ها و شرکت های بزرگ – تمرکز بر موقعیت های مرتبط با سئو (به ،وان مثال، رئیس سئو، مدیر سئو، سازنده لینک، متخصص توسعه و غیره).

بهترین شرط شما این است که با افرادی که مستقیماً در سئو درگیر هستند به صورت روزمره ارتباط برقرار کنید.

2. سوار رادار آنها شوید

فرآیند اطلاع رس، نیاز به سطح خاصی از خلاقیت دارد، البته صبر و شکیبایی نیز به میان نمی آید. توصیه می‌کنم به جای بمباران فوری ایمیل‌های تبلیغاتی، شروع به ایجاد ارتباط با ویرایشگران در لینکدین یا توییتر کنید.

درباره علایق آنها، نوع محتوایی که منتشر می کنند و تجربه آنها بیشتر بد،د. پس از این تحقیق، می تو،د به طور مرتب با محتوای آنها درگیر شوید تا در رادار آنها قرار بگیرید.

نظراتی که می گذارید باید م،ی دار و واقعی باشند، ی،ی نه فقط یک «پست عالی!» نظر دهید، اما چیزی که برای بحث ارزش دارد. تلاش کنید و سعی کنید انگیزه پنهان خود را از پیوندها فراموش کنید.

به ،وان مثال، با گذاشتن این نظرات م،ی دار، ال،اندرا تاچالووا به ،وان سخنران مهمان به پاد،ت آرون اندرسون دعوت شد (و یک لینک و چند اشاره خوب به ،وان جایزه دریافت کردم!):

تعامل ال،اندرا تاچالووا و آرون اندرسون در نظرات لینکدین

3. پرداخت آن را به جلو

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای برقراری ارتباط با ،ی و شروع روابط، انجام کاری برای او بدون انتظار چیزی است.

به ،وان مثال، شما می تو،د:

  • ،ب و کار آنها را در مقاله خلاصه خود بگنج،د.
  • مطالعه موردی آنها را در پست مهمان آتی خود ذکر کنید.
  • با بنیانگذار آنها برای وبلاگ خود مصاحبه کنید.
  • پست های رسانه های اجتماعی آنها را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.
  • با نظر دادن و رأی موافق در ProductHunt و غیره به آنها کمک کنید.

استیون مک دونالد اخیراً یک تاکتیک فوق‌العاده در مورد نحوه ایجاد پیوندها با دادن اول به اشتراک گذاشت. و منظور او از دادن، دادن بک لینک – رایگان است.

او از Ahrefs برای یافتن بهترین موقعیت ها برای این کار استفاده می کند. در اینجا به این صورت است:

  1. به Site Explorer بروید
  2. سایتی را که می خواهید از آن لینک داشته باشید وارد کنید
  3. برو به کلمات کلیدی ارگ،ک گزارش
  4. برای کلمات کلیدی در موقعیت های #4-10 فیلتر کنید
کلمات کلیدی ارگ،ک برای شناسایی فرصت های دسترسی، از طریق ا،پلورر سایت Ahrefs گزارش می دهند

آنچه در اینجا مشاهده می کنید کلمات کلیدی هستند که مشتری احتمالی لینک شما برای آنها در صفحه اول گوگل رتبه بندی می کند، اما نه در سه صفحه اول. در حالی که همه اینها کلیدواژه هایی نیستند که آنها فعالانه سعی در رتبه بندی برای آنها دارند، معمولاً می تو،د کلماتی را که آنها هدف قرار داده اند با توجه به لیست پیدا کنید.

برای مثال، HubS، به وضوح می‌خواهد برای «استوری‌های اینستاگرام» رتبه‌بندی کند، زیرا از این کلمه کلیدی به ،وان اسلاگ URL پست خود استفاده می‌کند:

یک کلمه کلیدی را با بررسی یک URL Slug شناسایی کنید

اما از آنجایی که فقط در رتبه پنجم قرار دارد، یک بک لینک مرتبط به این صفحه احتمالاً چیزی است که برای آن بسیار سپاسگزار خواهد بود.

در اینجا نحوه یافتن مکان من، برای افزودن پیوند در وب سایت خود آورده شده است:

  1. به حسابرسی سایت Ahrefs بروید
  2. پروژه وب سایت خود را انتخاب کنید
  3. برو به کاوشگر صفحه ابزار
  4. برای صفحاتی که کلمه کلیدی هدف را در متن صفحه دارند فیلتر کنید
از طریق حسابرسی سایت Ahrefs، یک مکان من، برای پیوند خود با Page Explorer پیدا کنید

سپس می تو،د فقط یک ایمیل سریع بفرستید که چیزی شبیه به:

هی {Name}،

{Your Name} از {Company} در اینجا.

مقاله اخیر شما {موضوع/URL} را خیلی دوست داشتم، بنابراین تصمیم گرفتم از وبلاگم به آن پیوند دهم.

فقط می خواستم به شما اطلاع دهم و همچنین، به کار عالی ادامه دهید! 🙂

خودشه! لازم نیست در اولین ایمیل خود چیزی در ازای آن بخواهید. فقط مهربان باشید و کاری برای آنها انجام دهید. این یک راه عالی برای شروع گفتگو و ایجاد پیوندهای قدرتمند با هم در آینده است.

توسعه روابط زمان می برد. این یک سرمایه گذاری است. هنگامی که احساس می کنید به اندازه کافی ارتباط قوی با مشتری احتمالی خود دارید، زمان ارسال یک ایمیل است.

1. از قبل تحقیق کنید

احتمالاً پس از درگیر شدن با مشتریان احتمالی خود، از قبل اطلاعاتی در مورد آنها می د،د. با این وجود، بررسی مجدد رسانه های اجتماعی و وبلاگ آنها ضرری ندارد. و اگر چیزی با ارزش یافتید، آن را در ایمیل سرد خود ذکر کنید.

به ،وان مثال، می‌تو،د به آنها برای پروژه جدیدی که راه‌اندازی کرده‌اند تبریک بگویید، نتیجه‌ای را که شرکتشان اخیراً به دست آورده است را ذکر کنید، نظر خود را در مورد یکی از موضوعاتی که اخیراً در یک پست در رسانه‌های اجتماعی پوشش داده‌اند به اشتراک بگذارید و غیره.

نیازی به شخصی سازی زیاد نیست. شما فقط وحشتناک به نظر می رسد. در عوض، یک یخ شکن سریع بنویسید تا نشان دهد تکالیف خود را انجام داده اید.

2. به یاد بیاورید که چگونه با هم ارتباط داشتید

ایمیل سرد خود را با ذکر نحوه ارتباط خود با مشتری بالقوه گرم کنید. اگر قبلاً کاری برای آنها انجام داده اید، آن را در ایمیل خود به آنها یادآوری کنید.

مثلا:

  • اگر قبلاً با مشتری احتمالی خود در لینکدین چت کرده‌اید، ایمیل خود را با چیزی مانند «هی، ایرینا از لینکدین اینجا» شروع کنید.
  • اگر در نظرات وبلاگ صحبتی داشتید، آن را در ایمیل خود ذکر کنید.
  • اگر قبلاً شخصی شما را با مشتری خود آشنا کرده است، ارتباط مش، خود را ذکر کنید.

3. با اولین ایمیل خود درخواست زیادی نکنید

اولین ایمیل خود را کوتاه و آسان کنید. فوراً درخواست بک‌لینک نکنید، یا «به یک تماس سریع بپرید» یا بیش از 10 دقیقه از وقت خود را بخواهید.

در عوض، با یک درخواست کوچک شروع کنید یا یک شراکت برد-برد پیشنهاد دهید.

4. انسان بم،د و از اتوماسیون بپر،ید

بدترین راه برای شروع ایجاد روابط، خودکار ، کل فرآیند ارتباط است.

اولویت اصلی انسان ماندن است. شناسایی ربات‌ها این روزها بسیار آسان است.

حتی وقتی ،ت به پیگیری ها می رسد، کار خود را انجام دهید و به جای اینکه شرکای بالقوه خود را بخشی از توالی ارتباط سرد کنید، یک یادآوری دوستانه ارسال کنید.

مهم نیست که کدام کانال ارتباطی را انتخاب کنید. آنچه اهمیت دارد این است که با طرح های خود مرتبط، شخصی و انس، باشید.

مانند گائتانو دی ناردی ذکر شده:

توییت Gaetano DiNardi در مورد اهمیت شخصی سازی فراگیر

افکار نهایی

روابط کلید ایجاد پیوندهای باکیفیت در سال 2023 است. من واقعاً معتقدم که روزهای دسترسی انبوه خودکار به پایان رسیده است.

سوال یا نظری دارید؟ به من پینگ کن لینکدین است یا توییتر.




منبع: https://ahrefs.com/blog/relation،p-link-building/