چگونه وبلاگ خود را با قیف تبدیل جستجوی ارگانیک خود تراز کنید



نظرات نویسنده کاملاً متعلق به خودش است (به استثنای رویداد غیرمحتمل هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه منع، کننده نظرات Moz نباشد.

وبلاگ نویسی تجاری مفهوم جالبی است. بسیاری از ،ب‌وکارها وبلاگ دارند، و با این حال، در بیشتر موارد، برنامه‌ریزی زیادی برای اینکه چگونه آن وبلاگ‌ها در اه، تجاری بزرگ‌تر قرار می‌گیرند، وجود ندارد. یک نفر در تیم فقط به انتشار منظم محتوا محول می شود و این کاری است که آنها انجام می دهند.

یک وبلاگ تجاری معمولاً جزیره ای در داخل یک شرکت است: به احتمال زیاد، اندازه گیری زیادی وجود ندارد، بنابراین هیچ ، هیچ ایده ای برای ایجاد ترافیک، فروش یا رتبه بندی ندارد.

و با این حال، با وجود عدم برنامه ریزی یا اندازه گیری، ممکن است ترافیک خوبی در راه باشد.

وبلاگ نویسی یک راه خوب برای دستیابی به “رتبه بندی تصادفی” (آنهایی که ،وماً برای آنها برنامه ریزی نکرده اید) و کشف کانال های فروش بیشتر مبتنی بر جستجو است. اما بسیاری از صاحبان ،ب‌وکار یا مدیران بازاریابی نمی‌دانند وبلاگ‌هایشان برای چه رتبه‌بندی می‌شوند. در نتیجه، هیچ سفر ،یدی برای ،ی که در یک پست وبلاگ قرار می گیرد، تنظیم نشده است.

ممکن است کلیک ها انجام شود، اما وبلاگ یک جزیره باقی می ماند. بنابراین، چگونه می تو،د وبلاگ خود را در استراتژی بازاریابی کلی خود قرار دهید تا آن کلیک ها را تبدیل کنید؟

مرحله 1: رتبه بندی فعلی وبلاگ خود را که ممکن است باعث فروش شود را شناسایی کنید

به عبارت دیگر، بیایید ببینیم در وهله اول چیزی برای نگر، وجود دارد یا خیر. به طور معمول، قانون خوب قدیمی 20/80 برای وبلاگ ها نیز کار می کند: حدود 20٪ از محتوای شما 80٪ از ترافیک شما را به همراه خواهد داشت. بنابراین، شما باید بد،د که 20 درصد از محتوای وبلاگ شما در واقع چه چیزی ترافیک ایجاد می کند.

در اینجا یک راه سریع برای انجام این کار وجود دارد کنسول جستجوی گوگل:

  • برای مشاهده تمام صفحاتی که حاوی «وبلاگ» هستند (یا هر دامنه یا زیر دامنه‌ای که وبلاگ خود را در آن دارید) به عملکرد > ایجاد یک فیلتر بروید و روی برگه «صفحات» کلیک کنید.

  • لیست بر اساس تعداد کلیک هایی که وبلاگ شما انجام می دهد مرتب می شود.

فراموش نکنید که از ردیاب رتبه Moz Pro برای تنظیم نظارت بر موقعیت صفحاتی که ترافیک ارگ،ک را هدایت می کنند استفاده کنید.

مرحله 2: سفرهای ،ید خود را از وبلاگ خود برنامه ریزی کنید

مطمئن شوید که وبلاگ شما مشخص می کند که این یک وبلاگ تجاری است و شما چیزی می فروشید. قیف های تبدیل اصلی را برای خوانندگان خود تعریف کنید.

حداقل، باید یک فراخوان برای اقدام (CTA) در سراسر سایت وجود داشته باشد که از خوانندگان دعوت کند تا محصول یا محصولات شما را بررسی کنند، اما بهترین ایده این است که زمینه ایجاد کنید. CTA ها و فرم های تولید سرب، که می تواند بهتر با هدف جستجوگران هماهنگ شود.

Hubs، یک نمونه عالی از CTAهای متنی است که در هر مقاله متفاوت است و خوانندگان را با ارائه “به روز رس،” در محتوای مقاله درگیر می کند:

تعداد بیشتری بر اساس محتوا وجود دارد استراتژی های تولید سرنخ B2B، اما CTAهای متنی در تجارت الکترونیک و ،ده فروشی نیز کار می کنند.

HomeDe، نمونه بارز دیگری از گنجاندن CTAهای متنی (و خودکارسازی آنها) است. آنها همیشه محصولات مرتبط را درست در کنار هر یک از راهنماهای خود نشان می دهند. این محصولات نه تنها برای پیگیری آموزش و حل مشکل جستجوگر مفید هستند، بلکه این انتظار را نیز ایجاد می‌کنند که این محتوا یک ،ب‌وکار در پشت خود دارد:

به وبلاگ خود نگاه کنید و هر مقاله فردی را باز کنید. آیا راه هایی را از آن وبلاگ به خوانندگان پیشنهاد می کنید تا قیف فروش را دنبال کنند؟ همچنین ممکن است بخواهید یک نقشه حرارتی و ردیابی کلیک دکمه برای درک بهتر اینکه خوانندگان وبلاگ شما با چه چیزی در پست وبلاگ شما تعامل دارند.

مرحله 3: احیای رتبه های از دست رفته

یک یادآوری مهم: وبلاگ ها به ناچار رتبه خود را از دست می دهند.

ماهیت هر وبلاگی این است که هرچه محتوای بیشتری اضافه کنید، محتوای قدیمی شما بیشتر در آرشیو و از صفحه اصلی دور می شود. و به تدریج، اما به طور اجتناب ناپذیر، آن محتوا رتبه بندی را از دست می دهد.

بنابراین، بررسی ترافیک و رتبه بندی وبلاگ شما باید به طور منظم انجام شود زیرا وبلاگ ها به مرور زمان رتبه خود را از دست می دهند. شما می تو،د این کار را با استفاده از ابزارهای مشابه انجام دهید. کنسول جستجو دارای گزینه “مقایسه” است که به شما امکان می دهد صفحاتی را که کلیک از دست می دهند را مشاهده کنید…

برای مرتب سازی بر اساس صفحاتی که بیشترین کلیک را از دست داده اند، روی سرصفحه «تفاوت کلیک» دو بار کلیک کنید. با این حال، شما فقط می تو،د تا 16 ماه پیش بروید.

و دوباره، هنگامی که ردیابی را تنظیم کردید، ردیاب رتبه Moz Pro دقیقاً به شما می گوید که کدام کلمات کلیدی رتبه بندی را از دست می دهند. می‌تو،د موقعیت‌های فعلی‌تان را با موقعیت‌هایی که در هنگام شروع ضبط هر کلمه کلیدی خاصی داشتید مقایسه کنید.

بنابراین، اکنون که فهرستی از مقالاتی دارید که در حال از دست دادن رتبه‌بندی هستند، با آن‌ها چه باید کرد؟

آیا این چیزی است که می توان نجات داد؟

اول از همه، بفهمید که آیا این چیزی است که ارزش ذخیره ، را دارد یا خیر. همیشه رتبه هایی وجود خواهد داشت که می تو،د آنها را رها کنید. اینها شامل اخبار یا انتشارات مطبوعاتی قدیمی، مقالاتی که هیچ شانسی برای تبدیل خوانندگان به ،یدار ندارند، بررسی ها یا فهرست های محصول منقضی شده و غیره هستند.

محتوا را به روز کنید

اگر به نظر می رسد صفحه ای است که برای چیزی با پتانسیل تراکنش رتبه بندی شده است، به این فکر کنید که آیا باید آن محتوا را به روز کنید تا آن را بهتر با آن کلمات کلیدی و همچنین CTAهای متنی مرتبط تراز کنید. شاید پس از نوشتن آن مقاله ویدیو جدیدی ایجاد کرده باشید، بنابراین اکنون می تو،د آن را در آنجا اضافه کنید.

همچنین، رقبای ارگ،ک خود را مطالعه کنید تا ببینید در کجا ممکن است بهتر باشند. می تو،د از IMN استفاده کنید ابزار ساید بای ساید برای مشاهده محتوای صفحاتی که رتبه هایی را ،ب کرده اند و شما از دست داده اید. این ابزار ،اصر مختلف مهم روی صفحه مانند ،اوین، ،وان‌های فرعی، استفاده از کلمات کلیدی و غیره را با هم مقایسه می‌کند. این به شما سرنخ‌های زیادی درباره مواردی که نیاز به گسترش، افزودن و بهبود دارند، می‌دهد.

جستجوگر سئوی رتبه بندی SE در صفحه یکی دیگر از ابزارهای عالی برای مشاهده اینکه محتوای شما باید بر اساس تحقیقات رقبای شما بهتر به روز شود و بهینه شود:

استفاده از نظارت بر تغییرات سئو، همچنین می تو،د در صدر به روزرس، های محتوای رقبا باشید تا بتو،د به موقع محتوای خود را به روز کنید و از دست دادن رتبه خود جلوگیری کنید.

مدیر عامل وب ابزار جالب دیگری است که حدود 30 URL رقیب را برای جستارهای جستجوی هدف شما تجزیه و تحلیل می کند و پیشنهاد می کند که چه چیزی باید اضافه شود تا محتوای شما بتواند با رقبای خود برسد:

من همچنین یک راهنمای بسیار دقیق در مورد انجام داده ام شناسایی و تازه ، محتوای قدیمی شما با بسیاری از نکات و ترفندهای بیشتر، و در اینجا نکات حتی بیشتر وجود دارد در انجام ممیزی محتوا.

در مرحله بعد، محتوای به روز شده خود را با تاریخ جدیدی منتشر کنید تا آن مقاله به بالای آرشیو وبلاگ خود بازگردد. برای محتوای فصلی، به ویژه مهم است که زمان به روز رس، آن محتوا را با تعطیلات یا فصل آینده مشخص کنید.

بسته به آن کلمات کلیدی (ی،ی ارتباط و حجم جستجوی آنها)، ممکن است بخواهید آن صفحه را همیشه سبزتر کنید و از گم شدن آن در آرشیو وبلاگ خود جلوگیری کنید. پیوند داخلی یکی از راه های انجام این کار است.

می تو،د از صفحات فرود استاتیک مربوطه که همیشه در همان سطح در ساختار سایت باقی می مانند، به آن صفحه پیوند دهید. یا بخش‌های «راهنماهای ویژه» در سراسر سایت یا وبلاگ را که به آن پست‌های مهم وبلاگ پیوند می‌دهند، اضافه کنید. در اینجا نمونه ای از صفحه دسته بندی محصول است که به راهنماهای مرتبط پیوند داده شده است:

این پیوندها نه تنها به ،یداران کمک می‌کنند تا تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرند، بلکه به آن راهنمای مرتبط کمک می‌کنند تا رتبه‌بندی پایدارتر و طول،‌مدت‌تری داشته باشند.

اگر وبلاگ شما اصلاً ترافیک نداشته باشد چه؟

اما احتمال دیگری وجود دارد، احتمال بزرگ‌تر و گسترده‌تر که احتمالاً مستحق بحث جداگانه‌ای است: اگر وبلاگ شما اصلاً رتبه‌بندی نشود و ترافیک ارگ،کی برای تبدیل وجود نداشته باشد چه؟ گاهی اوقات آن رتبه بندی های غیرمنتظره هرگز نمی آیند، پس چه کاری می تو،د انجام دهید؟

از خود بپرسید که چرا در وهله اول وبلاگ دارید و آنچه می خواهید با آن به دست آورید. آیا فروش است؟ سپس در مورد کلمات کلیدی خود تحقیق کنید و CTAهای متنی موثر ایجاد کنید. اگر این پیوندها و اتصالات است؟ سپس در مورد رو،مه نگاران در جایگاه خود و آنچه که آنها به آن علاقه مند هستند تحقیق کنید تا محتوای بهتری برای دسترسی موفق ایجاد کنید.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی و همراستا ، محتوای خود با اه،تان موضوع بسیار بزرگی است که در راهنمای اصلی تحقیقات کلیدواژه Moz به طور عمیق به آن پرداخته شده است، بنابراین از اینجا شروع کنید.

وبلاگ خود را بخشی از کل شرکت خود کنید

مراحل بالا به شما کمک می کند تا رتبه وبلاگ خود را احیا و بهبود بخشید و از این کلیک ها بهتر استفاده کنید. اما بدون حل یک مشکل اساسی، استراتژی وبلاگ نویسی خود را در دراز مدت موفق نخواهید دید.

شما باید وبلاگ نویسی را در زندگی و استراتژی بازاریابی شرکت خود ادغام کنید. اجازه دهید کل شرکت شما ایده های محتوایی را برای وبلاگ شما ارسال کند، همه را تشویق کنید تا مقالاتی را که به صورت زنده منتشر می شوند به اشتراک بگذارند، و از کارمندان فعلی خود دعوت کنید تا مقاله بنویسند و برای وبلاگ شما گرافیک ایجاد کنند.

اطمینان حاصل کنید که نویسندگان وبلاگ شما با تیم های پشتیب، مشتری و فروش شما صحبت می کنند، زیرا آنها با مشتریان واقعی شما صحبت می کنند، بنابراین آنها بینش زیادی در مورد اینکه این افراد با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند و چگونه به آنها کمک می کنند، خواهند داشت. به نویسندگان وبلاگ خود دسترسی دهید CRM شما تا بتو،م سوالات و تعاملات مشتریان خاصی را به ،وان ایده محتوا به آنها اختصاص دهیم.

مراقب معیارهای وبلاگ خود باشید و نقاط عطف مهم را با شرکت خود به اشتراک بگذارید. یک وبلاگ می تواند تفاوت بزرگی در نتیجه شرکت شما ایجاد کند، اما به شرطی که آن را جدی بگیرید.


منبع: https://moz.com/blog/blog-for-،ic-search-conversion-funnel