چگونه یک نقشه سایت بهینه شده برای سئو بسازیم؟


بسیار مهم است که نقشه‌ سایت شما و robots.txt با هم هماهنگ باشند. برای این منظور خطوط زیر را به فایل robots.txt اضافه کنید. © ۱۴۰۱ تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال نردبانمی‌باشد و هر گونه کپی‌برداری پیگرد قانونی دارد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. سئو محصول چیست و چگونه سئو محصولات سایت را انجام دهیم؟ راهنمای قدم به قدم سئو محصولات سایت را در وب 24 بخوانید.

  • آدرس این صفحه در نقشه سایت وجود دارد، اما تگ نوایندکس یا noindex در آن قرار داده شده است.
  • داره به شما اعلام میکنه که این صفحات خیلی دیر باز میشوند و اعلام کرده که یا مشکل از سرور شماست در پاسخ گویی به درخواست بازدید این صفحات و یا محتوای به کار رفته در اونها مشکل داره.
  • پیشنهاد میکنم مقاله راه های افزایش سرعت ایندکس رو مطالعه کنید.
  • همانطور که پیدا کردن یک مکان بدون استفاده از آدرس و نقشه می‌تواند دشوار باشد، گاهی برای گوگل نیز دشوار است که همه‌ی صفحات یک سایت را بدون دسترسی به نقشه‌ سایت یا سایت مپ پیدا کند.

نقشه سایت در دو نوع HTML و XML است که در این قسمت می خواهیم هرکدام را معرفی کنیم. با کلیک کردن روی دکمه ذخیره تغییرات نقشه سایت ایجاد و فعال میشه. این تگ اختیاریه و میزان اولویت و اهمیت یه صفحه رو در نقشه سایت مشخص میکنه. معمولا روی پیش فرض نیم قرار داره ولی مقداری که میتونه بگیره بین ۰ تا ۱ ست.

نقشه سایت چیست؟ – آموزش ساخت سایت مپ (sitemap) برای سایت

مورد چهارم میزان اهمیت صفحه در نقشه سایت شما را مشخص میکند. توضیح ساده این است که در درجه اول XML برای موتورهای جستجوست؛ در حالی که HTML برای کاربران نوشته می شود. ضمن سلام و تشکر از حسن انتخاب شما بازدیدکننده گرامی، وب شهـر ارائه دهنده تمامی سرویس ها و خدمات مربوط به طراحی وب سایت و تجارت الکترونیک می باشد. کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت مربوط به مجموعه وب سایت های شهـر بوده و صاحب امتیاز دامنه و نمـاد اعتمـاد آقای حسن احدی می باشد. گزینه Try to increase the memory limit to وجود دارد که این گزینه برای مشخص کردن حجم فایل است و شما می توانید از حجم زیاد سایت مپ جلوگیری کنید.

وبینار رایگان کسب درآمد با دیجیتال مارکتینگ!

فرایند به کارگیری نقشه سایت و در دسترس قرار دادن آن برای موتورهای جستجو بسیار ساده است. البته بستگی به این دارد که شما از چه CMS یا سیستم مدیریت محتوایی استفاده کنید. علاوه بر استانداردهای نقشه سایت برای محتوای وب، گوگل از فرمت‌های خاصی برای سایت مپ پشتیبانی می‌کند که برای رسانه‌های خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موارد شامل نقشه‌هایی برای فایل‌های ویدئویی، تصاویر، محتوای موبایلی، کد منبع نرم افزار و محتوای خبری هستند. بعد از اینکه فرمت مناسب نقشه سایت در فضای نام اعلام شد، می‌توان تمامی محتواهای اضافی دیگر را به آن افزود. اختیاریتاریخ آخرین به روزرسانی صفحه مورد نظر است که به شکل YYYY-MM-DD نوشته می‌شود.اختیاریاین تگ مشخص می‌کند که هر چند وقت یکبار این صفحه تغییر می‌کند.

سایت مپ همچنین به موتورهای جستجو می گوید که کدام صفحه در سایت شما مهم تر هستند. قسمت بعدی که برایتان باز می شود، شما را قادر می سازد تا محتوا را از نقشه سایت خودتان حذف کنید. شما می توانید گزینه include categories را فعال کنید و دسته بندی محصولات را هم به نقشه سایتتان اضافه کنید. البته Excluded items نیز وجود دارد که شما را قادر می سازد تا دسته بندی را از نقشه حذف کنید. در کل این کار می تواند در سئو سایت فروشگاهی شما تاثیر زیادی داشته باشد.

از لیستی از تمام صفحات سایت شما تشکیل شده است تا Googlebot مطمئن باشد که همه چیز را پیدا کرده و کشف می کند. سپس Google از این داده ها برای ایجاد نتایج جستجو استفاده می کند و مشخص می کند کدام یک از مطالب خاص را در نتایج بالاتر نمایش دهد. نقشه سایت یا همان Sitemap می تواند پسوندهایی مانند HTML، Video، Image، Mobile و News را پشتیبانی کند.