چگونه ChatGPT، Bard و AI بر جستجو تأثیر خواهند گذاشت



خیلی خنده دار است که چگونه بسیاری از مردم نگران ChatGPT و Bard هستند. نه ،وما از نقطه نظر ایجاد محتوا، بلکه بیشتر از این که چگونه جستجو را از بین می برد.

وقتی گوگل بارد را معرفی کرد، سهام آنها 7 درصد سقوط کرد. بیش از 100 میلیارد دلار برای آنها هزینه داشته است… اون پول زیادیه.

چرا این افت شدید در قیمت سهام آنها?

تبلیغ گوگل توصیف نادرستی از تلسکوپ مورد استفاده برای گرفتن اولین ع، از سیاره ای خارج از منظومه شمسی را نشان می دهد.

اما نکته اینجاست که وقتی شما در حال حاضر در بینگ، گوگل جستجو می کنید یا حتی از ChatGPT سوال می کنید، هیچ یک از آنها همیشه درست نیست، که من کمی به آن خواهم رسید.

اما ابتدا، بیایید به م،ای واقعی این ابزارهای هوش مصنوعی برای بازاریابان بپردازیم.

چگونه هوش مصنوعی بر بازاریابان عملکرد تأثیر می گذارد

حداقل در شکل فعلی آن، بزرگترین چیز است ChatGPT یا ابزارهای دیگری مانند نویسنده هوش مصنوعی Ubersuggest به شما کمک می کند تا مطالب را سریعتر بنویسید.

مثلا یکی از همکارانم کایو زیبایی با اسم من آهنگی ساختم در اینجا چیزی است که ChatGPT ایجاد کرده است.

آیه 1:

نیل پاتل، او نامی است که شما می شناسید

نابغه بازاریابی، بهترین نمایش

خانواده و دوستان، آنها در اولویت هستند

پول درآوردن، این عطش است

گروه کر:

نیل پاتل، بی نظیر

تغییر زندگی، کمک به همه ما برای درخشش

آموزش میلیون ها نفر در مورد بازاریابی به راحتی

تند خوردن او فقط به عرفان او می افزاید

آیه 2:

یک رهبر در صنعت، یک ذهن استاد واقعی

همه ما امیدواریم که درس ها و توصیه های او را پیدا کنیم

کمک به رشد ،ب و کار، هدف او این است

تحقق موفقیت، برای پیر و جوان

گروه کر:

نیل پاتل، بی نظیر

تغییر زندگی، کمک به همه ما برای درخشش

آموزش میلیون ها نفر در مورد بازاریابی به راحتی

تند خوردن او فقط به عرفان او می افزاید

پل:

او متخصص است، ،ی که باید تماس بگیرد

وقتی صحبت از بازاریابی به میان می آید، او تمام تلاش خود را می کند

الهام بخش همه ما برای بهتر شدن در زندگی

با تشکر از نیل پاتل، ما بر هر درگیری غلبه خواهیم کرد

گروه کر:

نیل پاتل، بی نظیر

تغییر زندگی، کمک به همه ما برای درخشش

آموزش میلیون ها نفر در مورد بازاریابی به راحتی

تند خوردن او فقط به عرفان او می افزاید

دیگر:

بنابراین، در اینجا به نیل پاتل، پادشاه بازاریابی ما است

یک نابغه و یک رهبر، که الهام بخش همه چیز است

در تجارت و زندگی، او واقعاً در نوع خود بی نظیر است

نیل پاتل، نابغه بازاریابی ما، ما همیشه در ذهن خواهیم بود.

چیزی که در مورد این ابزارها وجود دارد این است که محتوا کامل نیست … اما شروعی عالی است. این ابزارهای هوش مصنوعی در زمان شما صرفه جویی می کنند، اما نیاز به دخالت انسان دارند.

برای بهتر ، محتوا یا رفع خطاهای گرامری به یک تماس انس، نیاز دارید. به ،وان مثال، دو اشتباه گرامری در آهنگ بالا وجود داشت که با کمک آنها رفع کردم گرامر.

و با محتوای وبلاگ، هنوز باید راه خوبی برای ادغام تجربه، تخصص، اقتدار و اعتماد پیدا کنید، این همان چیزی است که موتورهای جستجو اگر می خواهید رتبه بالایی ،ب کنید، به دنبال آن هستند.

تکامل بعدی

قبل از ChatGPT سیری، ال،ا و دستیار گوگل وجود داشت.

روش کار آنها به این صورت است که شما از آنها یک سوال می پرسید، سپس آنها بر اساس پایگاه داده خود به شما پاسخ می دهند.

به ،وان مثال، اگر از ال،ا بپرسید 2 + 2 چیست، ال،ا به شما می گوید که پاسخ 4 است. یا اگر بپرسید هوای بیرون چگونه است، دما را به شما می گوید.

یا اگر از ال،ا بخواهید پوشک های بیشتری به شما سفارش دهد، این کار را می کند و در یکی دو روز آینده از طریق آمازون آنها را از طریق پست دریافت خواهید کرد.

اگر در حال رانندگی با ماشین خود هستید و از سیری می خواهید که نزدیک ترین پمپ بنزین را برای شما پیدا کند.

اما اگر از هر یک از این دستیاران صوتی بخواهید برای شما آهنگ بنویسند یا یک پست وبلاگ تایپ کنند، نمی توانند این کار را انجام دهند.

تفاوت بزرگ این است که ChatGPT نه تنها داده‌ها را از ،یدن در وب جمع‌آوری می‌کند، بلکه می‌تواند داده‌ها را تجزیه کند و به شما راه‌حلی برای پاسخ‌های پیچیده‌تر بدهد.

در اصل، این تکامل بعدی سیری، ال،ا یا حتی دستیار گوگل است. منابع داده تقریباً ی،ان هستند، اما تفاوت بزرگ این است که چگونه داده ها پردازش و درک می شوند تا بتو،د پاسخ های با کیفیت بهتری دریافت کنید.

با گذشت زمان باید انتظار داشته باشید که سیری، ال،ا و دستیار گوگل پیشرفت کنند و همچنین به روش های مشابهی که ChatGPT می تواند به شما کمک کند، به شما کمک کنند.

جستجو به جایی نمی رسد

این خنده دار است که چگونه مردم می گویند که همه اینها گوگل را درهم می شکند. یا اینکه مردم دیگر نیازی به جستجو نخواهند داشت.

این دور از واقعیت است.

مانند زم، که ال،ا برای اولین بار منتشر شد، مردم نگران بودند که سئو و جستجو را از بین ببرد. در سال 2016، مردم در مورد اینکه چگونه می‌تو،د بدون کلیک ، بر روی یک وب‌سایت پاسخ سؤالات خود را دریافت کنید، صحبت می‌،د..

و این به بازاریابان آسیب می رساند.

به سرعت به امروز بروید و ما می د،م که هیچ یک از این فناوری ها جستجو را از بین نبرده اند، حتی اگر به برخی از سؤالات شما پاسخ دهند.

مردم هم همین را می گفتند نمودار دانش گوگل در سال 2012 و اینکه چگونه می‌توان دریافت ترافیک از طریق سئو را برای بازاریابان سخت کرد.

اکنون هر دو کلیک روی وب سایت ها کاهش یافته اند. تقریباً 25.6 درصد از جستجوهای دسکتاپ و 17.3 درصد از جستجوهای تلفن همراه هیچ کلیکی ندارند..

در اینجا نگاهی به جستجوهای دسکتاپ داریم.

جالب اینجاست که 9.7 درصد از جستجوهای دسکتاپ روی سایر ویژگی های گوگل مانند ،ید یا تصاویر یا اخبار کلیک می کنند. و 17.9٪ روی کلمه کلیدی دیگر گوگل کلیک می کنند یا کلمه کلیدی مورد نظر خود را تغییر می دهند.

در مورد موبایل…

10.3٪ از مردم روی سایر ویژگی های Google مانند ،ید یا تصاویر کلیک می کنند و 29.3٪ با استفاده از کلمه کلیدی دیگری آنچه را که جستجو می کنند اصلاح می کنند.

جستجوهای صفر کلیک مدتی است که اینجا هستند و همچنان در اینجا خواهند بود. اما این چیزی است که هیچ ، واقعاً در مورد آن صحبت نمی کند… گوگل هر سال ترافیک بیشتری را به وب باز ارسال می کند.

به گفته دنی سالیوان از گوگل…

در حقیقت، جستجوی Google هر روز میلیاردها کلیک را به وب‌سایت‌ها ارسال می‌کند، و از زم، که Google برای اولین بار ایجاد شد، ما هر ساله ترافیک بیشتری را به وب باز ارسال کرده‌ایم.

گوگل ترافیک بیشتری را نسبت به سال قبل یا هر زمان دیگری به وب سایت ها هدایت کرده است. حتی با افزایش 65 درصدی جستجوهای صفر کلیک.

با Bard یا ChatGPT بله، آنها می توانند در هنگام جستجو به پاسخ دادن به سؤالات کمک کنند. و ممکن است باعث شود افراد کمتری روی سایت شما کلیک کنند، درست مانند زم، که گوگل نمودار دانش یا معرفی ال،ا و سیری را معرفی کرد.

اما به خاطر داشته باشید که سوالاتی که بارد ممکن است برای شما پاسخ دهد، کلمات کلیدی اطلاعاتی بیشتری هستند. این کلمات کلیدی کمتر «معامله ای» هستند.

اینها از آن دسته از کلمات کلیدی هستند که احتمال کمتری برای ایجاد فروش مستقیم دارند، اما به برندسازی کمک می کنند.

این مانند کاری است که گوگل با نمودار دانش در سال 2012 انجام داد.

اما گاهی اوقات فرصت های جدیدی ایجاد می کند. انتظار می رود با جستجوی صوتی، تجارت صوتی 19.4 میلیارد دلار درآمد داشته باشد. و با سرعت زیادی در حال رشد است.

مردم کیفیت را به کمیت می خواهند

حالا اجازه بدهید از شما یک سوال بپرسم… آیا تا به حال از صفحه 1 گوگل فراتر می روید؟

وقتی به داده‌های ترافیکی خود از Ubersuggest نگاه می‌کنیم، کمتر از 1.1٪ از مردم روی 30 نتیجه اولیه اولیه در Google کلیک می‌کنند.

بنابراین، اگر وب سایت ها از ChatGPT برای ایجاد حجم زیادی محتوا استفاده کنند، رتبه بندی آن محتوا کار آس، نخواهد بود.

مطمئنا، شما به راحتی می تو،د کلمات کلیدی بیشتری را هدف قرار دهید، اما محتوای باکیفیت با بک لینک چیزی است که رتبه بندی می کند.

به علاوه، موتورهای جستجو در حال حاضر در خفه ، سر و صدا خوب هستند.

فقط به اصطلاح “بیمه خودرو” نگاه کنید… نتایج 1.3 میلیارد.

اصطلاح “کارت های اعتباری” بیش از 2 میلیارد نتیجه دارد.

حتی اگر عباراتی مانند “چگونه سایت خود را برای گوگل بهینه کنیم” جستجو کنید، 685 میلیون نتیجه وجود دارد.

یا “قد بازیکنان NBA چقدر است” … 327 میلیون نتیجه وجود دارد.

این فقط نشان می دهد که گوگل از قبل در از بین بردن نویز خوب عمل می کند. این که محتوا از طریق هوش مصنوعی یا به صورت دستی توسط یک انسان ایجاد شده باشد، مهم نیست. مگر اینکه شگفت انگیز باشد و مردم به آن لینک دهند و آن را به اشتراک بگذارند، رتبه خوبی نخواهید داشت.

این ابزارهای جدید هوش مصنوعی که در حال ظهور هستند، ایجاد محتوا را برای شما آسان تر می کنند. اما ایجاد محتوا موفقیت را تضمین نمی کند زیرا موتورهای جستجو در حال حاضر نتایج خوبی برای انتخاب شما دارند.

و کاری که این ابزارهای هوش مصنوعی انجام می دهند این است که تمام محتوایی را که ایند، کرده اند و ایجاد محتوای جدید بر اساس محتوای قدیمی انجام می دهند. این بدان م،است که منحصر به فرد بودن و طراوت مورد نظر مردم را نخواهد داشت. هیچ‌، نمی‌خواهد محتوای بازگردانده شده را بخواند که فقط یک چرخش یا محتوای موجود است.

همچنین باید در نظر داشته باشید که محتوایی که این نویسندگان هوش مصنوعی تولید می کنند در بسیاری از موارد غیرفعال است. این همان دلیلی است که سهام گوگل مخدوش شد. مردم از پاسخی که بارد ارائه کرد راضی نبودند.

اما این چیز جدیدی نیست… نتایج نادرست زیادی وجود دارد که رتبه آنها در جستجو و موتورهای جستجو به طور مداوم در طول زمان بهبود یافته است و شما می تو،د همان انتظار را در مورد نتایج هوش مصنوعی داشته باشید. آنها بهتر خواهند شد.

همچنین به همین دلیل است که پلتفرم‌ها ترجیح می‌دهند محتوای برندهای معروف را رتبه‌بندی کنند و به نمایش بگذارند زیرا احتمال کمتری دارد که «اخبار جعلی» یا اطلاعات نادرست تولید کنند.

و مردم یاد می‌گیرند که به کدام موتورهای جستجو و منابع محتوای هوش مصنوعی بیشتر اعتماد کنند، زیرا این فقط یافتن راه‌حل برای درخواست شما نیست، بلکه به دنبال راه‌حل من، و دقیق است.

باز هم، انتظار داریم گوگل و بینگ نتایجی را که سیستم‌های هوش مصنوعی خود در طول زمان ارائه می‌دهند، بهبود بخشند. و از کاربران انتظار داشته باشید که از منابعی که بیشتر به آنها اعتماد دارند استفاده کنند.

نتیجه

زیاد نگران هوش مصنوعی نباشید و اینکه چگونه می‌تواند ترافیک SEO شما را کاهش دهد یا درآمد شما را کاهش دهد. زیرا این شانس برای ا،ر وب سایت های موجود وجود دارد.

و نگران رقابت بیشتر به دلیل تولید محتوا از طریق هوش مصنوعی نباشید. تولید محتوا حتی نیمی از کار نیست… بخش سخت، تبلیغ محتوا است.

در عوض روی ارائه بیشترین ارزش برای کاربران با محصولات، خدمات و محتوای خود تمرکز کنید. به این ترتیب در دراز مدت برنده می شوید.

بنابراین، نظر شما در مورد هوش مصنوعی و تأثیر آن بر جستجو چیست؟

مشاوره با نیل پاتل

ببینید آژانس من چگونه می‌تواند رانندگی کند بیشتر ترافیک به وب سایت شما

  • سئو – باز ، ترافیک SEO بیشتر نتایج واقعی را ببینید.
  • بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود، لینک ها را دریافت می کند و ترافیک را جذب می کند.
  • رسانه پولی – استراتژی های پولی موثر با بازگشت سرمایه روشن.

یک تماس رزرو کنید


منبع: https://neilpatel.com/blog/،w-ai-will-impact-search/