چگونه RankBrain را برای وب سایت های تجارت الکترونیک مهار کنیم



چگونه RankBrain را برای وب سایت های تجارت الکترونیک مهار کنیم

خلاصه 30 ث،ه ای:

  • بیایید این را روشن کنیم، RankBrain یک الگوریتم گوگل نیست، بلکه جزء الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل است.
  • RankBrain یک سیستم قدرتمند مبتنی بر هوش مصنوعی است که به گوگل کمک می کند تا پرس و جوهای جستجو را بهتر درک کند و نتایج دقیق تری تولید کند.
  • اگر می خواهید از شلوغی بیش از 12 میلیون وب سایت تجارت الکترونیک عبور کنید، بازاریابان باید الگوریتم جستجوی مبتنی بر RankBrain گوگل را درک کنند و با آن هماهنگ شوند.
  • این راهنمای گام به گام به شما کمک می کند تا RankBrain را به نفع دید جستجوی وب سایت تجارت الکترونیک خود انجام دهید.

عدم مشاهده موتورهای جستجو یکی از دلایل اصلی ش،ت تجارت الکترونیک است. و قابل درک است که چرا.

داده ها این را نشان می دهد 38 درصد ترافیک یک فروشگاه تجارت الکترونیک از طریق منابع ارگ،ک می آید. هنگامی که یک وب سایت تجارت الکترونیک نتواند در نتایج جستجو افزایش یابد، ارتباط خود را با بخش عظیمی از مشتریان احتمالی خود از دست می دهد. و با اطراف 12 تا 24 میلیون وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک، ناپدید شدن در نتایج جستجو و ش،ت در تعامل با مخاطبان به م،ای ش،ت در رقابت باطل است.

از سوی دیگر، تلاش برای ،ب رتبه بالاتر به م،ای درک و همسویی با الگوریتم جستجوی RankBrain محور گوگل است.

برای ارتباط بین جستجوها و نتایج، گوگل از RankBrain برای رتبه بندی وب سایت ها استفاده می کند. هر فروشنده ای که می خواهد رتبه بالایی ،ب کند و در معرض دید قرار بگیرد باید فروشگاه تجارت الکترونیک خود را برای RankBrain بهینه کند. اما چگونه می‌تو،د از RankBrain برای تجارت الکترونیک استفاده کنید؟

RankBrain چیست؟

گوگل در مورد نحوه عملکرد الگوریتم هایش بسیار محرمانه است، بنابراین ما اطلاعات کمی در مورد اینکه RankBrain چیست داریم.

اما بر اساس آنچه می د،م، RankBrain یک سیستم قدرتمند مبتنی بر هوش مصنوعی است که به گوگل کمک می کند پرس و جوهای جستجو را بهتر درک کند و نتایج دقیق تری تولید کند.

RankBrain به گوگل کمک می کند تا الگوی رفتار جستجو و مرور کاربر را درک کند. با این درک، گوگل هدف پشت جستجو را آشکار می کند و نتایجی را تولید می کند که از نظر مفهومی و زمینه ای با جستجو مرتبط هستند.

از مثال زیر، “ادیسون” را در گوگل جستجو کردیم. حالا می‌توانست شهر ادیسون در نیوجرسی باشد. اما گوگل باید می دانسته است که ا،ر افرادی که “ادیسون” را جستجو می کنند به دنبال اطلاعاتی در مورد توماس ادیسون هستند و از این رو نتایجی را بر این اساس تولید می کنند.

مثالی از عبارت جستجوی ادیسون در گوگل و نحوه عملکرد RankBrain

این توسط RankBrain انجام شده است.

RankBrain در تطبیق عبارت های جستجو با نتایج بسیار دقیق است. در واقع از نظر کارشناسان گوگل بهتر عمل کرد 10 درصد در انجام آن

گوگل اکنون از RankBrain در تمام جستارهای جستجوی خود استفاده می کند. بنابراین، برای هر فروشگاه تجارت الکترونیکی که به دنبال دید جستجو برای بهینه سازی RankBrain است، بسیار مهم است.

قبل از حرکت به جلو، ذکر این نکته ضروری است که RankBrain یک الگوریتم گوگل نیست. این جزء الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل است.

اکنون از آنجایی که راه حلی ندارد، بیایید ادامه دهیم و در مورد اینکه چگونه می تو،د فروشگاه تجارت الکترونیک خود را برای RankBrain بهینه کنید صحبت کنیم.

نحوه بهینه سازی و استفاده حدا،ری از RankBrain برای فروشگاه های تجارت الکترونیک

بهینه سازی برای RankBrain مست،م هیچ علم موشکی نیست. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

1. در تحقیق کلمه کلیدی خود تجدید نظر کنید

اگر هنوز در حال بهینه سازی فروشگاه تجارت الکترونیک خود با یک کلمه کلیدی اصلی هستید، لطفاً متوقف شوید. دنیای موتورهای جستجو بسیار فراتر از آن تکامل یافته است.

بله، کلمات کلیدی همچنان مرتبط هستند. اما گوگل دیگر از کلمات کلیدی تطبیق دقیق برای یافتن ارتباط استفاده نمی کند.

می تو،د ببینید که پرس و جوی جستجو و کلمات کلیدی در نتایج جستجوی برتر چگونه متفاوت است:

از خوشه های کلیدواژه برای بهینه سازی و مهار مغز رتبه برای وب سایت های تجارت الکترونیک استفاده کنید

بنابراین، یک کلیدواژه اصلی را شناسایی کنید و سایر ایده های کلیدواژه مشابه را در اطراف آن طوفان فکری کنید.

به ،وان مثال، هنگام بهینه سازی فروشگاه تجارت الکترونیک ظروف خود، کلمه کلیدی اصلی شما ممکن است ظروف چینی وارداتی باشد، اما گوگل ممکن است کلماتی مانند “بشقاب های وارداتی” و “کاسه های شیرین چینی” را با کلمه کلیدی اصلی شما مرتبط کند.

علاوه بر این، کلمات کلیدی دم متوسط ​​را در نظر بگیرید. به گفته استاد دیجیتال مارکتینگ شین بارکر، کلمات کلیدی دم متوسط ​​بهترین انتخاب در هنگام بهینه سازی برای RankBrain هستند.

همچنین کلمات کلیدی مبتنی بر سوال را فراموش نکنید. طبق تحقیقات، تقریباً 8 درصد از تمام پرس و جوهای جستجو را سؤالات تشکیل می دهند.

با توجه به اینکه گوگل روزانه میلیاردها عبارت جستجو را پردازش می کند، 8 درصد تعداد قابل توجهی از سوالات را تشکیل می دهد.

بنابراین، کلمات کلیدی مبتنی بر سوال را جستجو کرده و در آن بگنج،د.

در نهایت، به یاد داشته باشید که دیگر خبری از چگالی کلمات کلیدی نیست. بهینه سازی همه چیز در مورد تجربه کاربر است. بنابراین، کلمات کلیدی را به گونه ای بگنج،د که در جریان محتوا اختلال ایجاد نکند.

2. محتوای عمیق و با کیفیت ایجاد کنید

RankBrain در تجربه کاربری بسیار مهم است. به همین دلیل است که به محتوای خوب نوشته شده که ارزشی را به کاربران ارائه می دهد وزن بیشتری می بخشد.

بنابراین، ابتدا مبارزات مخاطب هدف خود را شناسایی کنید و سؤالات مطرح نشده و مشکلات حل نشده آنها را مشخص کنید. و سپس محتوای دقیق پیرامون آن ایجاد کنید.

برای مثال، متوجه شده اید که مشتریان بالقوه شما مشتاق یادگیری لپ تاپ هستند. شما یک موضوع در دست دارید. اکنون، می‌تو،د یک وبلاگ طول، یا یک کتاب الکترونیکی ایجاد کنید که در آن همه انواع لپ‌تاپ‌ها، خوب و بد بودن آنها و اینکه چگونه می‌توانند لپ‌تاپ من، را برای خود انتخاب کنند، توضیح می‌دهد.

همچنین، هنگام ایجاد این محتوا، خوانندگان خود را در نظر داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که سبک و زبان با ترجیحات آنها مطابقت دارد.

لحن خود را مکالمه نگه دارید. مانند صحبت خود بنویسید تا خوانندگان بتوانند ارتباط انسان با انسان را احساس کنند و مدت طول، تری در صفحه بمانند و رضایت خود را نشان دهند – چیزی که RankBrain پاداش می دهد.

3. روی افزایش CTR خود کار کنید

CTR یکی دیگر از شاخص های رضایت کاربر است. گوگل از الگوریتم امتیاز کیفیت استفاده می کند. و CTR بخشی جدایی ناپذیر از امتیاز کیفیت است.

فعال ، قطعه‌های ویژه ممکن است کمک کند، زیرا فهرست‌هایی که حاوی قطعه‌های ویژه هستند گزارش شده است که دارای 2 برابر بالاتر CTR نسبت به مواردی که قطعه‌های ویژه ندارند.

هنگام اجرای یک فروشگاه تجارت الکترونیک، می تو،د از ریچ اسنیپت ها برای نمایش نظرات محصول یا کاتالوگ و قیمت خود استفاده کنید.

نام تجاری ممکن است به افزایش CTR نیز کمک کند.

88 درصد از مشتریان می گویند اصالت زم، که تصمیم می گیرند از چه برندهایی حمایت کنند بسیار مهم است.

بنابراین، برای ایجاد اعتبار برند خود سرمایه گذاری کنید. هنگامی که مشتریان بالقوه برند شما را بشناسند و به آن اعتماد کنند، ایجاد کلیک بسیار آسان تر خواهد شد.

تصور کنید که در جستجوی «کفش‌های دویدن» هستید و با دو فهرست مواجه می‌شوید، یکی از نایک و دیگری مربوط به یک فروشنده ناشناس. روی کدام یک کلیک می کنید؟ نایک، به احتمال زیاد به این دلیل که یک برند قابل اعتماد و شناخته شده است.

4. بر هدف کاربر و هدف جستجو تمرکز کنید

هدف کاربر به ،وان هدف یا قصد کاربر در پس وارد ، یک عبارت جستجو در موتور جستجو تعریف می شود.

تصور کنید ترافیک را به فروشگاه تجارت الکترونیک خود هدایت کرده اید. چگونه مطمئن هستید که ترافیک اینجا برای ،ید است و نه صرفاً مرور؟

اینجاست که هدف کاربر یا جستجو مطرح می شود.

برای به دست آوردن سرنخ های بیشتر و ایجاد درآمد بیشتر، باید بیشتر روی هدف تجاری و معاملاتی کاربر تمرکز کنید.

اگر از کلمات خاص استفاده می کنید، وب سایت شما در رتبه بالاتری قرار می گیرد.

این کلمات کلیدی قصد تراکنش اغلب شامل کلمات تخفیف، ،ید، معامله، کدهای تبلیغاتی، کوپن، ارزانترین و ،ید هستند.

بنابراین، با استفاده از این کلمات کلیدی تراکنشی به سمت مشتریان من، هدایت می شوید.

5. زمان ماندن را افزایش دهید. نرخ پرش را کاهش دهید.

RankBrain اطلاعات مربوط به رضایت کاربر را جمع آوری می کند و بر اساس آن رتبه بندی می کند.

وقتی کاربر وارد وب سایت شما می شود و به سرعت از آن خارج می شود، RankBrain فکر می کند وب سایت شما به اندازه کافی برای کاربر رضایت بخش نیست. و از این رو، وب سایت شما ممکن است در رتبه بندی آسیب ببیند.

برخلاف آن، اگر کاربری از وب سایت شما بازدید کند و برای مدت طول، در آنجا بماند، به RankBrain می گوید که چگونه کاربران از آنچه در وب سایت شما دارید راضی هستند. در نتیجه، ممکن است پاداش دریافت کنید.

به همین دلیل است که باید روی افزایش زمان ماندگاری وب سایت خود و کاهش نرخ پرش کار کنید. در اینجا چند راه وجود دارد که می تو،د این کار را انجام دهید:

روی ناوبری سایت کار کنید

ناوبری سایت فرآیند کلیک ، و مشاهده صفحات یک وب سایت است. این مجموعه ای از اجزای رابط کاربری است و به مشتریان کمک می کند تا به راحتی از یک صفحه یک وب سایت به صفحه دیگر منتقل شوند.

ناوبری ساده سایت به کاربر این امکان را می دهد که کار را در زمان کمتری انجام دهد. این باعث افزایش تجربه کاربر می شود زیرا کاربر با سردرگمی های کمتری در رابطه با وب سایت مواجه می شود.

ناوبری ساده سایت همچنین به موتورهای جستجو اجازه می دهد تا وب سایت شما را راحت تر و مؤثرتر ب،ند.

محتوا

طراحی و قالب بندی محتوا موثر، تعامل کاربران را در وب سایت افزایش می دهد و تأثیر مثبتی بر تجربه می گذارد. طبق یک نظرسنجی، 66 درصد کاربران ترجیح می دهند با محتوای «زیبا طراحی شده» تعامل داشته باشند.

چیدمان کاربر پسند

طراحی چیدمان و اندازه متن در یک وب سایت می تواند تجربه کاربر را بهبود بخشد یا مختل کند. چیدمان کاربر پسند با استفاده از تصاویر و ویدئوها، سازماندهی و قالب بندی محتوا به صورت تعاملی و افزودن لینک به سایر مطالب مرتبط می توان به یک وب سایت دست یافت.

طرح‌بندی کاربرپسند را می‌توان با افزودن گرافیک‌های مرتبط، CTA در سراسر سایت و استفاده از هدرهای واضح به دست آورد.

ساختار وب سایت

ساختار وب سایت چیدمان محتوای سایت شما، طراحی آن و نحوه ارتباط صفحات با یکدیگر را مشخص می کند. یک ساختار وب سایت خوب دارای ،اصر مختلفی از جمله طبقه بندی، پیوندهای داخلی، ،ده نان، ناوبری و طرح واره است.

محبوب ترین نوع ساختار وب سایت، ساختار سلسله مراتبی است. این نوع ساختار برای وب سایت هایی که حجم زیادی از داده ها دارند مفید است. از آنجایی که وب سایت های تجارت الکترونیک دارای حجم زیادی از داده ها هستند، ساختار سلسله مراتبی آن را برای موتورهای جستجو آسان می کند تا وب سایت شما را ب،ند. بنابراین ایند، شدن وب سایت شما آسان تر می شود.

نمونه ساختار وب سایت برای مهار مغز رتبه برای وب سایت های تجارت الکترونیک

سرعت بارگذاری وب سایت

سرعت بارگذاری وب سایت زم، است که طول می کشد تا وب سایت شما بارگذاری شود و همچنین زم، است که موتورهای جستجو برای ،یدن وب سایت شما طول می کشد.

مشتریان وب سایت های بارگذاری سریع را ترجیح می دهند. به همین دلیل است که بهبود سرعت بارگذاری وب سایت شما باعث افزایش تجربه کاربری شما می شود.

مهمتر از آن، سرعت بارگذاری وب سایت یک عامل رتبه بندی موتور جستجو است. گوگل از آن برای قضاوت در مورد UX وب سایت در حین تعیین رتبه آن استفاده می کند.

بنابراین، بهینه سازی سرعت بارگذاری وب سایت شما هنگام افزایش فروشگاه تجارت الکترونیک بسیار مهم است.

برخی از روش ها برای کاهش سرعت بارگذاری وب سایت بهبود زمان پاسخ سرور، کاهش تغییر مسیرها، و فعال ، فشرده سازی برای فایل های CSS، HTML و جاوا اسکریپت.

لینک های داخلی

پیوندهای داخلی به کاربران کمک می کند تا از یک صفحه در وب سایت شما به صفحه دیگر حرکت کنند، آنها را برای مدت طول، تری در سایت نگه می دارد و زمان ماندن را طول، تر می کند.

بنابراین، یک ساختار پیوند داخلی محکم بسازید و مطمئن شوید که فقط صفحات مرتبط را با یکدیگر پیوند می دهید.

تصاویر محصول با کیفیت بالا و شامل جزئیات محصول

از آنجایی که در حال بهینه سازی یک سایت تجارت الکترونیک هستید، از ع، های واضح محصول استفاده کنید و تا جایی که می تو،د جزئیات بیشتری را در مورد محصولات خود وارد کنید تا مشتریان برای مدت طول، تری در وب سایت خود باقی بمانند.

نتیجه

با ظهور یادگیری ماشینی و تکنیک های پیشرفته سئو، اجتناب از فناوری های جدید بازاریابی می تواند به تجارت تجارت الکترونیک شما آسیب جدی وارد کند.

RankBrain یک الگوریتم یادگیری ماشینی (AI) است که گوگل از آن برای مرتب سازی نتایج جستجو استفاده می کند. همچنین به گوگل کمک می کند تا درخواست های جستجو را پردازش و درک کند. RankBrain هدف کاربر را درک می کند و نتایج جستجوی مرتبط را ارائه می دهد.

RankBrain تنها با گذشت زمان محبوبیت خود را افزایش می دهد و برای بهینه سازی فروشگاه تجارت الکترونیک بسیار مهم تر می شود. تلاش برای آشنایی با RankBrain امروز به شما کمک می کند تا فروشگاه تجارت الکترونیک خود را با موفقیت در آینده راه اندازی کنید. بنابراین، از همین حالا شروع کنید تا موفقیت بلندمدت خود را تقویت کنید.


Atul Jindal متخصص طراحی وب سایت و بازاریابی است. او روی بهینه سازی وب سایت/برنامه برای سئو با تمرکز اصلی بر بهینه سازی تبدیل کار کرده است. او تجربیات وب ایجاد می کند که مکالمات را به همراه می آورد و ترافیک وب را به مشتریان پولی یا سرنخ تبدیل می کند.

برای اطلاعاتی در مورد SEO، چشم انداز جستجو، بازاریابی جستجو، بازاریابی دیجیتال، رهبری، پاد،ت ها و موارد دیگر در خبرنامه Watch Engine Watch مش، شوید.

به گفتگو با ما بپیوندید لینکدین و توییتر.




منبع: https://www.searchenginewatch.com/2023/01/03/،w-to-harness-rank،in-for-ecommerce-websites/