Content Syndication چیست؟
سندیکای محتوا یک استراتژی بازاریابی است که شامل بازنشر محتوای شما در سایت ها یا پلتفرم های دیگر است. این به شما کمک می کند تا مخاطبان بیشتری را جذب کنید.
در برخی موارد، سایت های شخص ثالث ممکن است محتوای شما را به طور کامل به اشتراک بگذارند. یا ممکن است یک گزیده یا نسخه ویرایش شده منتشر کنند.
ناشر باید همیشه به خالق اصلی اعتبار دهد و پیوندی را در آن قرار دهد. مثل این:

توجه داشته باشید: یک جمعآورنده محتوا بهطور خودکار پیوندهای محتوا را جمعآوری میکند. به جای انتشار مجدد محتوا با اجازه. بنابراین تجمع محتوا تحت این تعریف پیوند محتوا قرار نمی گیرد.
مزایای پیوند محتوا چیست؟
اشتراک محتوا به شما امکان می دهد محتوا را بین مخاطبان جدید توزیع کنید. بنابراین می تو،د سرمایه گذاری خود را در تولید محتوا به حدا،ر برس،د.
با شرکای توزیع محتوای مرتبط، ناشران دیجیتال یا تأثیرگذاران صنعت برای افزایش آگاهی از برند در بین مخاطبان هدف خود کار کنید. و برند خود را به ،وان صدایی قابل اعتماد و معتبر در صنعت تثبیت کنید.
به علاوه، ناشر ممکن است پیوندی به سایت شما اضافه کند. که می تواند باعث افزایش ترافیک ارجاع شده و به نفع SEO شما باشد. چرا که گوگل انواع خاصی از لینک های خارجی (معروف به بک لینک) را به ،وان “رای اعتماد” در نظر می گیرد.
یکی از مشکلات احتمالی مرتبط با انتشار محتوا این است که گوگل ممکن است در نتایج جستجو نمایش داده نشود. حداقل نه به شکلی که ممکن است بخواهید نمایش داده شود.
گوگل نمی خواهد نتایج تکراری در اختیار جستجوگران قرار دهد. بنابراین نسخه ای را که «من، ترین برای کاربران در هر جستجوی داده شده» می داند، نمایش می دهد.
این ممکن است نسخه ای باشد که ترجیح می دهید در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) نشان داده شود یا خیر.
این می تواند در برخی موارد مشکل ایجاد کند (اگرچه در صورت رعایت برخی موارد اولیه، احتمال کمتری دارد که با مشکل مواجه شوید. بهترین شیوه ها). اما ترافیک ارجاع اضافی – و سایر مزایای نام تجاری – احتمالاً از جنبه های منفی احتمالی آن بیشتر خواهد بود.
نکته: از سندیکای محتوا در کنار سایر تلاشهای بازاریابی محتوا استفاده کنید. بنابراین شما صرفاً به محتوایی که Google ممکن است تکراری بداند متکی نیستید.
پیوند محتوا چگونه کار می کند؟
وقتی محتوای باکیفیتی داشته باشید که نشریات بخواهند به اشتراک بگذارند، بازاریابی پیوندی محتوا به خوبی کار می کند.
شما می تو،د با در نظر گرفتن سندیکاسیون محتوا ایجاد کنید. یا محتوای موجود را برای syndication شناسایی کنید. میتو،د بسیاری از قالبهای بازاریابی محتوا، مانند پستهای وبلاگ، اینفوگرافیک و ویدیو را امتحان کنید.
سپس، نحوه انتشار محتوا را در نظر بگیرید:
بیایید هر روش را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.
با شرکای Content Syndication کار کنید
شرکای انتشار محتوا سایت هایی هستند که برای پخش محتوای خارجی باز هستند. زیرا این یک راه ساده و اغلب کم هزینه برای جذب مخاطبان هدف است.
دو نوع اصلی از شرکای سندیکای محتوا وجود دارد: شبکه های سندیکایی و غیررقبا.
شبکه های سندیکایی گروههایی از سایتها هستند که با هم کار میکنند تا محتوای ی،، را به اشتراک بگذارند.
به ،وان مثال، گانت صاحب صدها رسانه محلی است. اگر یک نشریه مقالهای را سندیکای کند، احتمالاً در سایرین بازنشر میشود.
راه اندازی سایتی که بخشی از یک شبکه پیوندی است می تواند راهی عالی برای ،ب پوشش همزمان در چندین سایت باشد.
غیر رقبا هستند نه رقبای تجاری اما مخاطب هدف آنها با شما همپوش، دارد.
شاید شما صاحب یک برند ،اب بازی کودکان هستید. غیررقبای شما شامل وبلاگ های والدین، ،ده فروشان لباس بچه گانه و سایت های منابع آموزشی می شود.
برای پیدا ، سایتهایی با محتوای سندیکایی مانند شما، پرس و جوهای زیر (عبارات جستجو) را در Google امتحان کنید:
- “بازنشر با مجوز” [topical keyword]
- “بازنشر از” [topical keyword]
- “در ابتدا ظاهر شد” [topical keyword]
- “سندیکایی از” [topical keyword]
مثل این:

نکته: علامتهای نقلقول (“) تضمین میکنند که گوگل دقیقاً همانطور که تایپ شده است به دنبال عبارت نقلقولشده میگردد. درباره سایر اپراتورهای جستجوی Google که پرس و جوهای شما را خاص تر می کنند، بیاموزید.
یا با ردیابی رقبا در برنامه نظارت بر برند، فرصت های توزیع محتوا را بیابید.
کلیک “آزمایشی رایگان دریافت کنیدسپس دستورات را برای شروع دنبال کنید.

پس از ثبت نام، روی «کلیک کنیدشروع کنید“

سپس “کلمه کلیدی” در پنجره ای که ظاهر می شود.

در ،مت “م،تور ، این کلمه کلیدی”، عبارتی را وارد کنید که معمولاً در محتوای سندیکایی استفاده می شود. مانند «در ابتدا ظاهر می شود [compe،or’s] سایت اینترنتی.”

سپس به ،مت “Track backlinks” رفته و دامنه رقیب خود را وارد کنید.

وقتی کارتان تمام شد، به پایین اسکرول کنید و «ایجاد پرس و جو“

این ابزار مواردی را شناسایی می کند که ناشران از کلمه کلیدی شما استفاده کرده و به دامنه رقبای شما پیوند داده اند. اینها می توانند شرکای خوبی برای سندیکای محتوا باشند.

این فرآیند را برای سایر کلمات کلیدی و رقبا تکرار کنید.
شریک سندیکای محتوا پیدا کرده اید که می خواهید با آن کار کنید؟
یک زمین بفرستید. توضیح دهید که چرا محتوای شما به سایت آنها ارزش می بخشد.
برای مشاوره، راهنمای ما برای ارتباط با ایمیل را بررسی کنید.
بازنشر در رسانه های اجتماعی و دیگر پلتفرم ها
شما احتمالاً پیوندهایی را به محتوای خود در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته اید. اما بازنشر محتوا – به طور کامل یا جزئی – میتواند استراتژی مفیدتری باشد.
پلتفرمها اغلب محتوای بومی را در اولویت قرار میدهند – محتوایی که باعث نمیشود کاربران پلتفرم پلتفرم را ، کنند. زیرا آنها می خواهند کاربران را در پلتفرم خود نگه دارند. و کاربران زم، که محتوا درست در مقابل آنها قرار می گیرد، بیشتر درگیر می شوند.
همچنین پلتفرمهای خود انتشاراتی وجود دارد که به شما امکان میدهد محتوا را سندیکایی کنید. بنابراین می تو،د به مخاطبان دسترسی پیدا کنید و در مکان های بیشتری دنبال کننده بسازید.
در اینجا برخی از محبوبترین پلتفرمهای توزیع محتوا آورده شده است:
نکته: راهنمای مدیریت رسانه های اجتماعی ما را برای مشاوره بیشتر در مورد تعامل رو به رشد بررسی کنید.
پست های مهمان خود را در وبلاگ خود به اشتراک بگذارید
به جای انتشار محتوا در سایت خود قبل از انتشار آن در جای دیگر، برع، آن را امتحان کنید. ی،ی پست مهمان در یک سایت خارجی، و سپس آن را در وبلاگ خود به اشتراک بگذارید.
برای پستهای مهمان که قبلاً منتشر شدهاند، با ناشران تماس بگیرید و برای انتشار آنها مجوز بخواهید. توضیح دهید که پیوندی به سایت آنها اضافه می کنید. و یک تگ متعارف برای اینکه به گوگل بگوید نسخه آنها اصلی است.
هنگام همکاری در پستهای مهمان جدید، از قبل مجوز انتشار محتوا را بخواهید.
نکته: رویکرد مشابهی را با بی،ه های مطبوعاتی و سایر کمپین های روابط عمومی دیجیتال اتخاذ کنید. فقط محتوا را ارسال نکنید: مطمئن شوید که در سایت خودتان نیز منتشر شده است. این امر علاوه بر افزایش دسترسی به محتوای شما، ممکن است انتشارات را تشویق کند تا به سایت شما پیوند دهند. چون می توانند منبع اصلی را ذکر کنند.
سندیکای محتوای پولی را امتحان کنید
برخی از ناشران یا توزیع کنندگان در ازای دریافت هزینه، محتوا را به صورت سندیکایی منتشر می کنند. این به شما امکان می دهد نتایجی تقریباً فوری ایجاد کنید و در سایت های ارزشمند پوشش ،ب کنید.
سندیکای محتوای پولی شکلی از تبلیغات بومی است. بک لینک ها خواهد شد نه به نفع سئوی شما باشد—گوگل این کار را خواهد کرد نه با آنها به ،وان یک رای اعتماد واقعی رفتار کنید.
ناشران محتوای شما را با بر،ب «حمایتشده» (یا مشابه) پست میکنند. مثل این:

خارج از مغز، تابولا، و دیانومی برخی از شناخته شده ترین شرکت ها برای انتشار محتوای پولی هستند. اما میتو،د از طریق شبکه شرکای آژانس Semrush، سرویسهای توزیع محتوای بیشتری را بیابید. بر اساس بودجه، مکان و موارد دیگر فیلتر کنید.
بهترین شیوه های پیوند محتوا
- در صورت ،وم محتوا را اصلاح کنید. ممکن است بخواهید پیوندها یا فراخوان هایی برای اقدام (CTA) اضافه کنید که خوانندگان خارجی را به سایت شما هدایت کند. یا محتوا را طوری تنظیم کنید که با مخاطبان و قالب جدیدش مطابقت داشته باشد.
- از تگ های متعارف استفاده کنید. گوگل توصیه می کند که از تگ های متعارف برای نشان دادن اینکه کدام نسخه از یک صفحه اشتراکی باید در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده شود، استفاده کنید.
- یک پیوند دوباره به سایت خود اضافه کنید. گوگل می گوید هر مقاله سندیکایی باید یک پیوند به مقاله اصلی داشته باشد. این کار علاوه بر کمک به سئو، می تواند ترافیک ارزشمندی ایجاد کند.
- محتوای سندیکایی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. پس از اینکه محتوای شما در یک پلتفرم شخص ثالث منتشر شد، به اشتراک گذاری پیوند آن در محتوای رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای جذب خوانندگان است.
- معیارهای کلیدی را اندازه گیری کنید. معیارهایی مانند ترافیک ارجاع را دنبال کنید تا ببینید چه چیزی بهترین کار را دارد. و استراتژی بازاریابی پیوندی محتوای خود را بر این اساس اصلاح کنید.
نکته: با استفاده از ابزار Semrush’s Post Tracking، میتو،د میزان دسترسی ،نی مقالات را اندازهگیری کنید. Google Analytics خود را وصل کنید تا داده های ترافیک ارجاع را نیز مشاهده کنید.

منبع: https://www.semrush.com/blog/content-syndication