کلمات کلیدی متا: آیا باید از آنها استفاده کرد؟



کلمات کلیدی متا یک گزینه تگ هستند که می توانند اطلاعات بیشتری در مورد محتوای صفحه به موتورهای جستجو بدهند.

این تگ در ،مت صفحه وب شما قرار می گیرد. و به نظر می رسد این است:

گوگل از کلمات کلیدی متا استفاده نمی کند در الگوریتم رتبه بندی آن

بنابراین شما مجبور نیستید از آنها در وب سایت خود برای رتبه بندی در گوگل استفاده کنید.

بیایید ببینیم که آیا موتورهای جستجوی دیگری مانند بینگ، یاند،، بایدو و ناور از کلمات کلیدی متا استفاده می کنند یا خیر.

بینگ

در سال 2020، کریستی اولسن از مایکروسافت توییت کرد که بینگ از کلمات کلیدی متا استفاده نمی کند. و اینکه آنها را کنار می گذارند و نادیده می گیرند:

Yandex

با کل سهم بازار تقریباً 35 درصد، Yandex دومین موتور جستجوی بزرگ روسیه است.

یاند، صفحه پشتیب، به ما می گوید که ،صر متا کلیدواژه “می تواند هنگام تعیین ارتباط صفحه با جستارهای جستجو استفاده شود.”

بنابراین اگر سایت‌ها را برای جستجوی Yandex بهینه کنید، احتمالاً استفاده از کلمات کلیدی متا به رتبه‌بندی شما کمک می‌کند.

بایدو

بایدو بر بازار موتورهای جستجوی چین تسلط داشته باشد سهم کل بازار حدود 64 درصد.

در سال 2018، یک متخصص سئو از چین یک مطلب را نوشت پست وبلاگ توضیح اینکه چرا نباید از کلمات کلیدی متا هنگام بهینه سازی سایت خود برای Baidu استفاده کنید.

در این وبلاگ، او به یک پست انجمن از یک مهندس بایدو استناد کرد که گفته بود بایدو از سال 2012 از متا تگ کلمات کلیدی استفاده نکرده است.

ناور است دومین موتور جستجوی بزرگ کره ج،ی بعد از گوگل

درست مثل گوگل، ناور هم دارد مستندسازی برای بهینه سازی وب سایت ها برای جستجوی Naver.

و در حالی که آنها حاوی اطلاعاتی در مورد متا تگ هایی هستند که در صفحات شما قرار می گیرند، اسناد به طور خاص چیزی در مورد تگ های متا کلمات کلیدی ذکر نمی کنند.

بنابراین منطقی است که فرض کنیم متا تگ ها هیچ اهمیت قابل تشخیصی برای Naver ندارند.

برخی از افراد استفاده از کلمات کلیدی متا را برای تحقیقات رقبا پیشنهاد می کنند.

آنها توصیه می کنند که به دنبال کلمات کلیدی متا در سایت های رقیب بگردند تا بفهمند برای چه کلمات کلیدی سعی در بهینه سازی دارند.

اما ما فکر می کنیم این به ندرت رویکرد درستی است.

به این دلیل است که:

  • این روزها بیشتر سایت ها از بر،ب های متا کلیدواژه استفاده نمی کنند، بنابراین در بیشتر مواقع هیچ کلمه کلیدی را در آنجا پیدا نمی کنید.
  • برخی از سایت ها حتی کلمات کلیدی ناخواسته یا نامربوط را در فیلدهای متا تگ خود قرار می دهند.

یک رویکرد بهتر برای انجام تحقیقات رقبا، استفاده از ابزار حرفه ای تحقیق رقیب است.

مانند ابزار تحقیقات ارگ،ک Semrush.

فقط سایت رقیب خود یا یک صفحه خاص را به ابزار وصل کنید و ضربه بزنید.جستجو ،

ابزار تحقیق ارگ،ک

سپس به گزارش “Top Organic Keywords” رفته و روی “همه # کلمه کلیدی ارگ،ک را مشاهده کنید

کلمات کلیدی ارگ،ک برتر

اکنون این ابزار تمام کلمات کلیدی را که صفحه در حال حاضر برای آنها در 100 موقعیت برتر گوگل رتبه بندی می کند را نشان می دهد.

اینطوری:

موقعیت های جستجوی ارگ،ک

متا تگ کلمات کلیدی از دیدگاه رتبه بندی موتورهای جستجو مهم نیست.

بنابراین بهتر است روی بر،ب های دیگر تمرکز کنید. مانند تگ های ،وان و تگ های توضیحات متا (که مشخص است مقداری ارزش سئو مستقیم یا غیرمستقیم دارند).

بر،ب ،وان

تگ ،وان به ،وان ،وان صفحه شما در نتایج جستجو ظاهر می شود.

بر،ب ،وان

توجه: گوگل همیشه برای تولید ،اوین در نتایج جستجو به بر،ب‌های ،وان متکی نیست. گاهی اوقات، ،اوین شما را بازنویسی می کند تا با عبارت جستجوی کاربر مطابقت داشته باشد. درباره این به روز رس، بیشتر بد،د اینجا.

تگ‌های ،وان اغلب بخش اصلی اطلاعاتی هستند که افراد برای تصمیم‌گیری روی نتایج جستجو در نتایج جستجو استفاده می‌کنند.

در اینجا توصیه هایی در مورد ایجاد تگ ،وان عالی برای صفحات شما وجود دارد.

  • ،اوین خود را کمتر از 60 کاراکتر نگه دارید – گوگل تمایل دارد ،اوین بیش از 60 کاراکتر را کوتاه کند.
  • از کلمه کلیدی اصلی خود استفاده کنید – گوگل به کلمات کلیدی ،وان شما نگاه می کند تا بفهمد صفحه چه موضوعی را پوشش می دهد.
  • اصلاح کننده های جذاب کلیک کنید – مانند «بهترین»، «برترین» یا سال جاری. این می تواند CTR (نرخ کلیک) شما را افزایش دهد.

توضیحات متا

توضیحات متا به ،وان یک قطعه توصیفی از صفحه شما در نتایج جستجو ظاهر می شود.

توضیحات متا

توجه داشته باشید: گوگل همیشه توضیحات متا مشخص شده در کد HTML را نمایش نمی دهد. گاهی اوقات، توضیحی را باطل می‌کند و توضیحی ایجاد می‌کند که فکر می‌کند کاربران مرتبط‌تر با جستار جستجو شده خواهند یافت.

توضیحات متا یک نیست مستقیم عامل رتبه بندی اما نوشتن یک متا توضیحات قانع کننده می تواند CTR شما را بهبود بخشد.

در اینجا چند ایده وجود دارد که باید هنگام ساخت توضیحات متا خود به خاطر بسپارید:

  • توضیحات متا خود را زیر 120 کاراکتر نگه دارید – گوگل تمایل دارد توضیحات متا را که بیش از 120 کاراکتر دارند کوتاه کند.
  • کلمه کلیدی خود را درج کنید – گوگل کلمات و عباراتی را که با عبارت جستجو در توضیحات متا مطابقت دارند پررنگ می کند.
  • چیزی بنویسید که ارزش کلیک داشته باشد، نه طعمه کلیکی – محتویات صفحه را به طور دقیق خلاصه کنید.




منبع: https://www.semrush.com/blog/meta-keywords