کمک به Google برای پیمایش مؤثرتر در سایت شما – جمعه تخته سفید



نظرات نویسنده کاملاً متعلق به خودش است (به استثنای رویداد غیرمحتمل هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه منع، کننده نظرات Moz نباشد.

این هفته، Shawn با شما درباره روش‌هایی صحبت می‌کند که ساختار سایت، نقشه‌های سایت و کنسول جستجوی Google با هم کار می‌کنند تا به Google در ،یدن سایت شما کمک کنند، و اینکه چه کارهایی می‌تو،د برای تأیید کارایی Googlebot انجام دهید.

اینفوگرافیک نکاتی برای کمک به ،یدن Googlebot.  وبسایت شما

روی تصویر وایت برد بالا کلیک کنید تا یک نسخه با وضوح بالا در یک تب جدید باز شود!

رونویسی ویدیو

سلام، طرفداران Moz. به نسخه این هفته وایت برد جمعه خوش آمدید، و من میزبان شما، سئو شاون هستم. این هفته می خواهم در مورد اینکه چگونه به گوگل کمک می کنید تا وب سایت شما را به طور موثرتر ب،د صحبت کنم.

ساختار سایت، نقشه های سایت و GSC

حالا از یک سطح بالا شروع می کنم. من می خواهم در مورد ساختار سایت شما، نقشه های سایت و کنسول جستجوی گوگل، چرایی اهمیت آنها و ارتباط همه آنها با یکدیگر صحبت کنم.

بنابراین ساختار سایت، بیایید به یک ،کبوت فکر کنیم. همانطور که او وب خود را می سازد، مطمئن می شود که همه رشته ها را به طور موثر به یکدیگر متصل می کند تا بتواند به هر جایی که نیاز دارد برسد و طعمه خود را بگیرد. خوب، وب سایت شما باید به همین روش کار کند. شما باید مطمئن شوید که یک ساختار واقعاً محکم دارید، با پیوندهای متقابل بین تمام صفحات، دسته‌ها و چیزهایی از این قبیل، تا مطمئن شوید که Google می‌تواند به راحتی در سایت شما نفوذ کند و این کار را به طور مؤثر و بدون اختلال یا مسدودکننده‌های زیاد انجام دهد تا آنها متوقف شوند. در حال ،یدن در سایت شما

نقشه های سایت شما به نوعی یک لیست ،ید یا لیست کارهایی هستند که اگر بخواهید، از URL هایی هستند که می خواهید مطمئن شوید که گوگل هر زمان که سایت شما را می بیند در حال ،یدن است. اکنون گوگل همیشه قرار نیست آن URL ها را ب،د، اما حداقل می خواهید مطمئن شوید که آنها وجود دارند و این بهترین راه برای انجام این کار است.

GSC و خواص

سپس کنسول جستجوی گوگل، هر ،ی که یک وب سایت ایجاد می کند باید همیشه یک ویژگی را به وب سایت خود متصل کند تا بتواند تمام اطلاعاتی را که Google مایل است در مورد سایت شما و نحوه عملکرد آن با شما به اشتراک بگذارد، مشاهده کند.

بنابراین بیایید به جستجوی کنسول و ویژگی‌های آن بپردازیم. بنابراین همانطور که قبلا ذکر کردم، شما همیشه باید آن ویژگی اولیه را برای سایت خود ایجاد کنید. اطلاعات زیادی وجود دارد که شما از آن به دست می آورید. البته، به طور بومی، در رابط کاربری کنسول جستجو، محدودیت هایی وجود دارد. این 1000 ردیف داده است که آنها می توانند به شما بدهند. خوب، مطمئناً می‌تو،د فیلتر، regex، کارهای خوبی مانند آن را برای برش و تاس انجام دهید، اما همچنان به آن 1000 URL در رابط کاربری اصلی محدود هستید.

بنابراین کاری که من در دهه گذشته انجام داده‌ام این است که ویژگی‌هایی را در سطح دایرکتوری ایجاد می‌کنم تا همان مقدار اطلاعات را دریافت کنم، اما در یک فهرست خاص. برخی از چیزهای خوبی که من توانستم با آن انجام دهم این است که به استودیو Looker متصل شوم و بتوانم نمودارها و گزارش های عالی، فیلترهایی از آن دایرکتوری ها ایجاد کنم. برای من، انجام آن به این شکل بسیار ساده تر است. البته، احتمالاً می‌تو،د این کار را فقط با یک ویژگی انجام دهید، اما این فقط اطلاعات بیشتری را در سطح فهرستی مانند example.com/toys به ما می‌دهد.

نقشه های سایت

بعد می‌خواهم به نقشه‌های سایتمان بپردازم. بنابراین همانطور که می‌د،د، فهرستی از URL‌هایی است که می‌خواهید گوگل ببیند. به طور معمول شما 50000 را می اندازید، اگر سایت شما آنقدر بزرگ است، در نقشه سایت، آن را در ریشه رها کنید، آن را در robots.txt قرار دهید، ادامه دهید و آن را در کنسول جستجو پرتاب کنید، و گوگل به شما خواهد گفت که آنها با موفقیت آن را پذیرفته اند. ، آن را ،یده و سپس می تو،د گزارش نمایه سازی صفحه و آنچه را که در مورد نقشه سایت به شما می دهند را ببینید. اما مشکلی که اخیراً با آن روبه‌رو بوده‌ام، به‌ویژه در سایتی که در حال حاضر با میلیون‌ها URL کار می‌کنم، این است که Google همیشه نقشه سایت را نمی‌پذیرد، حداقل نه بلافاصله. گاهی اوقات حتی چند هفته طول می‌کشد تا Google بگوید، “هی، باشه، ما این نقشه سایت را می‌پذیریم” و حتی بیشتر طول می‌کشد تا اطلاعات مفیدی از آن به دست بیاورد.

بنابراین برای کمک به غلبه بر مشکلی که داشتم، اکنون نقشه های سایت خود را به 10000 قطعه URL ت،یم می کنم. نقشه های سایت بسیار بیشتر است، اما ایند، نقشه سایت شما برای همین است. این به Google کمک می‌کند تا همه آن اطلاعات را به خوبی جمع‌آوری کند، و آنها به آن دسترسی پیدا کنند. معامله این است که گوگل فوراً آن نقشه های سایت را می پذیرد و در عرض یک روز اطلاعات مفیدی را دریافت می کنم.

حالا من دوست دارم حتی فراتر از آن بروم و نقشه های سایتم را بر اساس دایرکتوری ت،یم می کنم. بنابراین هر نقشه سایت یا فهرست نقشه سایت، اگر بیش از 50000 URL باشد، مربوط به URL های آن فهرست است. این بسیار مفید است زیرا اکنون، هنگامی که شما آن را با ویژگی خود در فهرست ،اب بازی‌ها ،یب می‌کنید، مانند آنچه در اینجا در مثال ما داریم، من می‌توانم وضعیت فهرست‌بندی آن URL‌ها را به تنهایی ببینم. من دیگر مجبور نیستم از آن خاصیت root استفاده کنم که دارای حجم زیادی از داده ها برای همه URL های شما است. بسیار مفید است، به خصوص اگر در حال راه‌اندازی یک خط محصول جدید هستم و می‌خواهم مطمئن شوم که گوگل ایند، می‌کند و داده‌های آن خط ،اب‌بازی جدیدی را که دارم به من می‌دهد.

همیشه فکر می کنم یک تمرین خوب این است که مطمئن شوید نقشه سایت خود را پینگ می کنید. Google یک API دارد، بنابراین شما قطعاً می تو،د آن فرآیند را خودکار کنید. اما فوق العاده مفید است. هر بار که هر نوع تغییری در محتوای شما ایجاد می شود، سایت ها را اضافه کنید، URL ها را اضافه کنید، URL ها را حذف کنید، مواردی از این قبیل، فقط می خواهید به گوگل پینگ کنید و به آنها اطلاع دهید که تغییری در نقشه سایت خود دارید.

همه داده ها

بنابراین اکنون ما همه این کارهای عالی را انجام داده ایم. چه نتیجه ای از آن می گیریم؟ خوب، شما هزاران داده دریافت می کنید، و منظور من یک تن داده است. همانطور که گفته شد، زم، که می‌خواهید یک خط محصول جدید راه‌اندازی کنید یا تشخیص دهید چرا مشکلی در سایت شما وجود دارد، بسیار مفید است. باز هم، ما یک محدودیت 1000 برای هر ملک داریم. اما وقتی چندین ویژگی ایجاد می‌کنید، حتی داده‌های بیشتری به دست می‌آورید، مخصوص آن ویژگی‌ها، که می‌تو،د آن‌ها را صادر کنید و تمام اطلاعات ارزشمند را از آن‌ها دریافت کنید.

حتی جالب‌تر این است که Google اخیراً Inspection API خود را عرضه کرده است. بسیار مفید است زیرا اکنون می تو،د یک اسکریپت را اجرا کنید، وضعیت آن URL ها را ببینید، و امیدوارم اطلاعات خوبی از آن حاصل شود. اما باز هم، وفادار به طبیعت گوگل، ما یک محدودیت 2000 برای تماس در API در روز برای هر ملک داریم. با این حال، این در هر ملک است. بنابراین، اگر ویژگی‌های زیادی دارید و می‌تو،د تا 50 ویژگی کنسول جستجو در هر حساب داشته باشید، اکنون می‌تو،د 100000 URL را در آن اسکریپت قرار دهید و داده‌ها را برای URLهای بسیار بیشتری در روز دریافت کنید. چیزی که فوق‌العاده است این است که Screaming Frog تغییرات بزرگی در ابزاری ایجاد کرده است که همه ما آن را دوست داریم و هر روز از آن استفاده می‌کنیم، جایی که شما نمی‌تو،د تنها آن API را متصل کنید، بلکه می‌تو،د آن محدودیت را در تمام ویژگی‌های خود به اشتراک بگذارید. بنابراین اکنون آن 100000 URL را بگیرید، آنها را در Screaming Frog بزنید، کمی قهوه بنوشید، به عقب برگردید و منتظر بم،د تا داده ها بیرون بریزند. فوق العاده مفید، فوق العاده شگفت انگیز. به همین دلیل اکنون کار من را دیوانه‌وار آسان‌تر می‌کند. اکنون می توانم مرور کنم و ببینم: آیا این یک چیز گوگل است، کشف شده یا ،یده شده و ایند، نشده است؟ یا مشکلاتی در مورد سایت من وجود دارد که چرا URL های من در گوگل نمایش داده نمی شوند؟

پاداش: گزارش تجربه صفحه

به ،وان یک امتیاز اضافی، گزارش تجربه صفحه را در کنسول جستجو دارید که در مورد Core Vitals، قابلیت استفاده از تلفن همراه و برخی دیگر از نقاط داده که می‌تو،د در سطح دایرکتوری تجزیه و تحلیل کنید، صحبت می‌کند. این امر تشخیص و دیدن آنچه در سایت شما در جریان است بسیار آسان تر می کند.

امیدواریم که این روز جمعه برای شما مفید باشد. می‌دانم که این تاکتیک‌ها قطعاً در طول کارم در سئو به من کمک کرده‌اند، و امیدوارم به شما نیز کمک کنند. تا دفعه بعد، بیایید به ،یدن ادامه دهیم.

رونویسی ویدیو توسط S،chpad.com


منبع: https://moz.com/blog/help-google-navigate-your-site-whiteboard-friday