گوگل به محتوای هوش مصنوعی اهمیتی نمی دهد. در اینجا چرا.



به نظر می رسید که این برای بعضی ها کمی شوکه کننده بود، اما من فکر می کنم سه دلیل وجود دارد که کاملاً منطقی است.

دلیل 1. اگر مجبور باشد گوگل می تواند با هجوم محتوای بد مق، کند

اگر تا به حال از شما پرسیده شود که نظر شما در مورد وب سایت شخصی چیست، می د،د که در مورد کیفیت محتوا، نوار ا،ر افراد چقدر پایین است. آنها چند ده مقاله از Fiverr سفارش می دهند و انتظار دارند که شما (و گوگل) تحت تأثیر قرار بگیرید.

تاثیر هوش مصنوعی هزینه این نوع محتوا را کاهش می دهد. مردم دیگر نیازی به پرداخت 5 دلار برای محتوای ارزان و کم کیفیت ندارند زیرا می توانند آن را به صورت رایگان با ابزارهای محتوای هوش مصنوعی بنویسند.

در اینجا نمونه ای از نوع محتوایی است که من در مورد آن صحبت می کنم:

نمونه ای از محتوای بی کیفیت

این خوانا و به خوبی ساخته شده است، اما خود محتوا فقط کرکی است. بلافاصله می تو،د بگویید که این کلمات به خاطر کلمات هستند و نویسنده هرگز این محصول را لمس نکرده است. آنها مطمئناً هیچ بینش منحصر به فردی یا نظر واقعی در مورد آن ندارند.

با توجه به اینکه می‌تو،د محتوای «کیفیت مشابه» با ابزارهای هوش مصنوعی ایجاد کنید، ممکن است تصور کنید که هجوم ناگه، و گسترده محتوای بی‌کیفیت برای Google وجود خواهد داشت.

در اینجا دو سنت من در این مورد است:

  1. فکر نمی کنم آنقدرها هم که خیلی ها فکر می کنند بد باشد – مادر شما قرار نیست ناگهان یک سایت محتوا راه اندازی کند فقط به این دلیل که ابزارهای هوش مصنوعی اکنون می توانند کارهای سنگین را انجام دهند. این بیشتر افرادی هستند که قبلاً در این صنعت از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می کنند. بنابراین در حالی که قطعاً محتوای بیشتری ایجاد خواهد شد، من فکر نمی‌کنم که این مقدار دیوانه‌کننده‌تر باشد.
  2. حتی اگر اشتباه می کنم، سیستم های گوگل با آن برخورد خواهند کرد اگر سایت شما مملو از محتوای بی کیفیت باشد، چه هوش مصنوعی یا نه، گوگل فقط بودجه ،یدن شما را برای صرفه جویی در منابع کاهش می دهد. به یاد داشته باشید، ChatGPT اولین ابزار هوش مصنوعی نیست. مردم سال‌هاست که با ابزارهای دیگری مانند GPT2 محتوا تولید می‌کنند، و گوگل تاکنون به خوبی از عهده این کار برآمده است.

به طور خلاصه، سیستم‌های دفاعی موتورهای جستجو در برابر سیل به اندازه کافی قوی هستند تا بتوانند با ،‌های افزایش یافته‌ای که هوش مصنوعی سر راهشان پرتاب می‌کند، مق، کند.

دلیل 2. گوگل از قبل می‌داند که چگونه محتوای خوب را به نمایش بگذارد و بدی‌ها را دفن کند – هر چند که ایجاد شده است

گوگل الگوریتم های جستجوی زیادی دارد که در پشت صحنه کار می کنند تا بهترین نتایج را برای کاربران خود رتبه بندی کنند. آیا آنها کامل هستند؟ نه. اما من فکر می کنم همه ما می تو،م قبول کنیم که آنها در کل کار خوبی انجام می دهند.

به ،وان مثال، 717 میلیون نتیجه برای “توده روی گردن” وجود دارد – اما هیچ یک از نتایج برتر از جو متوسط ​​شما نیست. همه آنها توسط پزشکان نوشته شده و در سایت های برندهای معتبر بهداشتی منتشر شده اند. به عبارت دیگر EEAT دارند.

نتیجه رتبه برتر برای "توده روی گردن"

البته، EEAT یک عامل رتبه‌بندی مستقیم نیست، بنابراین اجازه دهید به چند فاکتور رتبه‌بندی مستقیم شناخته شده نگاهی بیندازیم و چند دلیل را مورد بحث قرار دهیم که چرا در کل، محتوای هوش مصنوعی آن‌ها را کم‌رنگ نمی‌کند.

بک لینک ها

مردم به دلایل مختلف به محتوا پیوند می دهند، اما من فکر می کنم این دو رایج ترین هستند:

  1. آنها قبلاً نویسنده یا برند را می شناسند و به آن اعتماد دارند.
  2. محتوا منبع یک ایده یا آمار منحصر به فرد است.

با توجه به اینکه سال ها طول می کشد تا در یک صنعت اعتماد ،ب کنید (حتی اگر فقط محتوای باکیفیت منتشر کنید)، اگر فقط محتوای AI پایین رده منتشر کنید، این اتفاق نخواهد افتاد.

در مورد محتوایی که چیزی منحصر به فرد را بیان می کند، نگاهی به این تاکتیک های ایجاد لینک “بی نظیر” بیندازید که ChatGPT ارائه کرده است:

ChatGPT "منحصر بفرد" تاکتیک های لینک سازی

اگر فکر می کردید 20 سال پیش در مورد اینها شنیده اید، درست می گویید. آنها اصلا ایده های منحصر به فردی نیستند. شما باید خودتان به این موارد برسید.

سیستم محتوای مفید

هدف سیستم محتوای مفید Google افزایش عملکرد محتوایی است که به بازدیدکنندگان تجربه رضایت‌بخشی می‌دهد و در عین حال محتوایی را که چنین نیست کاهش می‌دهد.

اینجاست چگونه گوگل می گوید کار می کند به طور خلاصه:

این سیستم یک سیگنال در سطح سایت تولید می کند که ما آن را در میان بسیاری از سیگنال های دیگر برای رتبه بندی صفحات وب در نظر می گیریم. سیستم‌های ما به‌طور خودکار محتوایی را شناسایی می‌کنند که به نظر می‌رسد ارزش کمی دارد، ارزش افزوده کمی دارد یا به‌طور خاص برای ،، که جستجو می‌کنند مفید نیست.

با توجه به اینکه ابزارهای هوش مصنوعی بر روی محتوای موجود آموزش می بینند، اساساً غیرممکن است که آنها «ارزش دهند». آن‌ها فقط می‌توانند ایده‌هایی را که قبلاً وجود داشته‌اند (یا شما به آن‌ها ارائه می‌دهید) خلاصه و دوباره کار کنند.

گوگل همچنین بیان می کند که این یک سیگنال در سراسر سایت است. این به این م،ی است که هنوز هم باید تأثیر منفی بر ،، بگذارد که فکر می کنند، “مه. من فقط حجم زیادی از محتوای هوش مصنوعی را منتشر می کنم، ببینم چه چیزی می ،بد، سپس آن را بهبود می بخشم.”

دلیل 3. گوگل می داند که هوش مصنوعی می تواند به مردم کمک کند تا محتوای بهتری تولید کنند

گوگل نمی تواند در این مورد واضح تر باشد. اسناد آن شامل یک بخش کامل در مورد اینکه چگونه اتوماسیون می تواند به ایجاد محتوای مفید کمک کند.

در اینجا گزیده ای است:

تمام استفاده از اتوماسیون، از جمله تولید هوش مصنوعی، هر،مه نیست. […] هوش مصنوعی این توانایی را دارد که سطوح جدیدی از بیان و خلاقیت را تقویت کند و به ،وان یک ابزار حیاتی برای کمک به مردم برای ایجاد محتوای عالی برای وب عمل کند.

اگر تعجب می کنید که چگونه، اجازه دهید سه مثال را به اشتراک بگذارم.

هوش مصنوعی می تواند محتوای شما را تعاملی کند

فرض کنید می‌خواستید در بریت،ا برای «براکت‌های مالیاتی بریت،ا» رتبه‌بندی شوید. اگر به نتایج برتر نگاه کنیم، همه آنها تقریباً ی،ان هستند. آنها براکت های مالیاتی را فهرست می کنند و توضیح می دهند که چگونه می توان تعیین کرد که در کدام یک قرار دارید.

نمونه ای از یک نتیجه برتر برای "براکت های مالیاتی ،ستان"

این اطلاعات مفیدی است، اما شما برای مح،ه بدهی مالیات شخصی خود در ذهن خود با مشکل مواجه خواهید شد. شما به یک ماشین حساب نیاز دارید و احتمالاً مفید خواهد بود اگر دقیقاً در همان پست تعبیه شده باشد.

قبل از هوش مصنوعی، مگر اینکه نمی دانستید چگونه کدنویسی کنید، باید یک توسعه دهنده استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد. اما اکنون، با ChatGPT (و احتمالاً سایر ابزارهای هوش مصنوعی آینده، مانند بارد گوگل)، تنها باید درخواست کنید:

درخواست از ChatGPT برای کد ، یک ماشین حساب مالیات بر درآمد

این ،وجی است:

نتایج درخواست ChatGPT

با استفاده از رایگان افزونه Code Snippets برای وردپرس، من موفق شدم این ماشین حساب تعاملی را بدون هیچ گونه دانش کدنویسی در یک پست جاسازی کنم. شما می تو،د یک نسخه نمایشی کار زنده را مشاهده کنید اینجا.

Sidenote.

ماشین حساب کمک هزینه سالانه کاهش یافته را که (در حال حاضر) برای درآمد بیش از 240 هزار پوند در بریت،ا اعمال می‌شود، در نظر نمی‌گیرد، اما احتمالاً می‌تو،د ChatGPT را برای اضافه ، آن با چند دستور اضافی دریافت کنید.

هوش مصنوعی می تواند موارد را تصحیح کند

سال گذشته ما تست شده کیفیت نویسندگان آزاد بر اساس نرخ آنها. ارزان ترین آنها فقط 0.02 دلار برای هر کلمه شارژ می کنند.

اگر بخشی از محتوای آن‌ها را برداریم و از ChatGPT بخواهیم آن را تصحیح کند، برای وضوح، بهبودهای جزئی ایجاد می‌کند:

تصحیح محتوای ChatGPT

من این را برای بهبود مسائل املایی و دستوری در پیش نویس های خود بسیار مفید یافته ام. در اینجا تمام اشتباهات تایپی من را تصحیح می کند و حتی کلمات اختصاری را با حروف بزرگ می نویسد بدون اینکه مجبور باشم انگشتی را بلند کنم:

تصحیح محتوای ChatGPT

هوش مصنوعی می تواند چیزها را بهتر (و سریعتر) از شما توضیح دهد

زم، که از ChatGPT خواستم یک هک بودجه را توضیح دهد و نام آن را بیان کند، این اتفاق افتاد:

ChatGPT مفاهیم را به طور خلاصه توضیح می دهد

شما را نمی‌دانم، اما فکر می‌کنم «هک» من را به‌خوبی توضیح داد. مطمئناً، این نام چندان عالی نیست، اما همیشه می‌تو،م از ChatGPT برای ایده‌های دیگر بخواهیم:

نام های جایگزین ChatGPT برای هک بودجه من

Round Up Retreat» به نظر من بسیار جذاب است.

آیا این بدان م،ی است که رتبه بندی محتوای بد هوش مصنوعی را نخواهید دید؟

خیر. محتوای بد هوش مصنوعی برای برخی از کلمات کلیدی رتبه بندی می شود، درست مانند محتوای با کیفیت پایین نوشته شده توسط انسان. در اینجا دو دلیل وجود دارد.

گوگل کامل نیست

من مطمئن هستم که برخی از شما وقتی به بک لینک ها و «محتوای مفید» اشاره کردم، چشمان خود را گرد کردید. به هر حال، همیشه می‌تو،د بک لینک ب،ید (اگرچه ما آن را توصیه نمی‌کنیم)، و سایت‌های زیادی با محتوای غیرمفید هنوز پررونق هستند.

این تا حدی به این دلیل است که الگوریتم های گوگل کامل نیستند.

می‌تو،د جستجوی Google را یکی از آن ،اب‌بازی‌هایی با سوراخ‌هایی بد،د که فقط اشکال خاصی را از خود عبور می‌دهند. آنها کار می کنند، اما اگر مدتی را صرف پیچاندن و چرخاندن اشکال کنید (یا چکش را بگیرید)، اغلب می تو،د اشکال اشتباه را به زور وارد کنید.

اگر به اندازه کافی تلاش کنید، محتوای غیر مفید همچنان در رتبه بندی قرار می گیرد

درست مانند این ،اب‌بازی‌ها، الگوریتم‌های گوگل قرار نیست تمام محتوای با کیفیت پایین را ببیند، چه هوش مصنوعی.

گوگل تنها در صورت وجود می تواند محتوای خوب را رتبه بندی کند

الگوریتم های گوگل به گونه ای طراحی شده اند که بهترین نتایج را نشان دهند، اما اگر بر اساس برخی SERP ها غیر از این فکر می کنید، از شما عفو می شود.

به ،وان مثال، در اینجا بهترین نتیجه برای “بهترین هدفون برای سر بزرگ” آمده است:

نمونه ای از یک نتیجه جستجو با کیفیت پایین

می تو،د ببینید که محتوای وابسته استاندارد باتلاقی است. کلمات زیاد، بدون بینش منحصر به فرد، و تصاویر استوک. به عبارت دیگر، سطح کیفیتی که ابزارهای هوش مصنوعی می توانند به راحتی بنویسند.

بنابراین چگونه این احتمالاً می تواند بهترین نتیجه برای موضوع باشد؟

من فکر می کنم پاسخ ساده است. موضوع به اندازه کافی سودآور نیست تا رقابت م،ادار را ایجاد کند.

به ،وان مثال، صفحه با رتبه برتر فقط 430 بازدید ماهانه جستجوی ،نی دارد:

ترافیک ،نی ماهانه به صفحه با رتبه برتر برای "بهترین هدفون برای سرهای بزرگ"

بیایید (بسیار) سخاوتمند باشیم و فرض کنیم که:

  • قیمت هر جفت هدفون توصیه شده به طور متوسط ​​200 دلار است.
  • 10 درصد بازدیدها منجر به ،ید می شود.
  • این سایت 3 درصد کمیسیون از آمازون دریافت می کند.

حساب کنید: 200 دلار * 43 (10٪ از 430 بازدید) * 3٪ = 258 دلار در ماه.

این بد نیست، اما من هنوز شک دارم که ،ی حاضر به ،ید و آزمایش ده ها هدفون 200 دلاری برای ایجاد محتوای استثنایی برای این کلمه کلیدی باشد. این باعث می‌شود که نتایج واقعاً مفیدی برای Google انتخاب شود و یک نوار پایین برای “بهترین” نتیجه ایجاد شود.

در واقع، ChatGPT احتمالاً می تواند محتوایی به خوبی نتیجه برتر فعلی ایجاد کند.

افکار نهایی

ماری هاینز موضع گوگل در مورد محتوای هوش مصنوعی را در این توییت به خوبی خلاصه می کند:

اساساً به این نتیجه می رسد:

از هر چیزی که می خواهید برای ایجاد محتوای خود استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که محتوای مفیدی ایجاد می کنید که EEAT را نشان می دهد.

— دکتر ماری هاینز🐼 (@Marie_Haynes) 8 فوریه 2023

گوگل این موضع را اتخاذ می کند زیرا می داند ابزارهای هوش مصنوعی مانند ابزارهای برقی هستند. اگر نجار هستید، به شما کمک می‌کنند تا قفسه‌ها را سریع‌تر و با پرداخت بهتری بالا ببرید. در غیر این صورت، آنها فقط به شما کمک می کنند تا کار را سریعتر انجام دهید – و یکی از انگشتان خود را در این فرآیند بگیرید.

اما در حالی که برخی از سئوکاران یک انگشت استعاری (یا دو) را با پرش تا عمق زانو به محتوای هوش مصنوعی از دست می دهند، برخی دیگر آن را به کار می اندازند. الگوریتم های گوگل خوب هستند، کامل نیستند. بنابراین انتظار داشته باشید که چند مقاله در مورد سایت‌های محتوای هوش مصنوعی ضعیف ببینید که رتبه‌بندی دیوانه‌وار و بانک‌سازی دارند.

با این حال، به ناچار این سایت ها مخفی خواهند شد. نه به این دلیل که محتوای هوش مصنوعی منتشر ،د، بلکه به این دلیل که محتوای با کیفیت پایینی را منتشر ،د که به هر حال هرگز شایسته رتبه بندی نبود.

سوالاتی دارید؟ با من موافق نیستید؟ به من پینگ کن در توییتر.




منبع: https://ahrefs.com/blog/google-ai-content-guidelines/