یک محتوانویس چیست و چگونه می توان یکی شد [Research]



شرکت ها نویسندگان محتوا را برای ایجاد مقالات جذاب، کتاب های الکترونیکی، مطالعات موردی و سایر قالب ها استخدام می کنند.

وظیفه یک نویسنده محتوا اطلاع رس،، آموزش و سرگرمی مخاطبان هدف خود و در عین حال تبلیغ محصولات یا خدمات ،ب و کار است.

بر اساس تجزیه و تحلیل ما از مشاغل نویسنده محتوا که در Indeed.com منتشر شده است، به ادامه مطلب مراجعه کنید تا نگاهی عمیق به نوشتن محتوا داشته باشید.

شما یاد خواهید گرفت که چگونه می تو،د یک نویسنده محتوا شوید، این شغل شامل چه چیزهایی است، و چه مهارت هایی برای ارتقاء رتبه ها در سال 2023 لازم است.

محتوا نویسی چیست؟

نوشتن محتوا عمل نوشتن، ویرایش و انتشار محتوای دیجیتال است. هدف نویسندگان محتوا جلب توجه و اطلاع رس، به مخاطبان هدف ،ب و کار به گونه ای است که برند یا محصول را نیز تبلیغ کند.

شغل یک نویسنده محتوا شامل ایجاد مطالبی است که سرگرم کننده و آموزشی باشد. چنین محتوایی ترافیک را به سمت وب سایت سازمان هدایت می کند و منجر به ایجاد سرنخ و تبدیل می شود.

چرا نوشتن محتوا مهم است؟

ایجاد محتوای ارزشمند به ،ب و کارها کمک می کند تا مشتریان را جذب و حفظ کنند، وفاداری به برند ایجاد کنند و خود را به ،وان رهبران فکری در صنعت خود تثبیت کنند.

نوشتن محتوا همچنین به بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو، افزایش ترافیک وب و افزایش فروش کمک می کند.

محتوانویس چیست؟

نویسنده محتوا یک متخصص در ایجاد مطالب نوشتاری برای انواع محتوای دیجیتال وب سایت است. این می‌تواند شامل پست‌های وبلاگ، کتاب‌های الکترونیکی، محتوای خبرنامه و هر چیزی در این بین باشد.

نویسندگان محتوا اغلب بخشی از یک تیم بازاریابی محتوا بزرگتر هستند. آنها با طراحان، ویراستاران و بازاریابان برای ایجاد مواد بازاریابی موثر و منسجم کار می کنند.

نویسندگان مشتاق محتوا اغلب حرفه خود را به ،وان کارآموز یا نویسندگان جوان شروع می کنند. در این نقش، آنها توسط نویسندگان ارشد یا مدیران محتوا هدایت می شوند.

با پیشرفت شغلی آنها، آنها به سمت های بالاتری حرکت خواهند کرد.

این موارد می تواند شامل موقعیت های مدیریتی یا حتی تبدیل شدن به یک سردبیر یا مدیر بازاریابی محتوا باشد.

نویسندگان محتوا که ترجیح می‌دهند مهارت نویسندگی خود را توسعه دهند، ممکن است به جای آن تخصص داشته باشند و به حوزه‌هایی مانند کپی‌نویسی یا نوشتن فنی بروند.

نویسندگان محتوا در مقابل کپی رایترها

گاهی اوقات، اصطلاحات «نویسنده محتوا» و «کپی رایتر» قابل تعویض هستند. با این حال، با وجود برخی شباهت ها در مجموعه مهارت های آنها، این دو نقش متمایز هستند.

نویسندگان محتوا اغلب بر ایجاد محتوای آموزنده یا آموزشی مانند وبلاگ ها، مقالات، مطالعات موردی و مقالات سفید تمرکز می کنند.

کپی‌رایترها معمولاً محتوای متقاعدکننده یا تبلیغاتی مانند تبلیغات، شعارها، ایمیل‌های تبلیغاتی و بر،ب‌ها تولید می‌کنند.

برای به دست آوردن درک بهتر از آنچه یک نویسنده محتوا به صورت روزانه انجام می دهد، بیایید بیشتر به نقش آنها بپردازیم.

نویسندگان محتوا چه می کنند؟

همه نویسندگان محتوا مسئولیت های مختلفی دارند. تحقیقات ما برخی از متداول‌ترین مسئولیت‌های ذکر شده در شرح شغل نوشتن محتوا را شناسایی کرد:

مسئولیت های برتر نویسندگان محتوا در سال 2023 - تحقیق

همانطور که می بینید، نویسندگان محتوا معمولاً مسئولیت تحقیق، نوشتن و ویرایش انواع مختلف محتوا از جمله وبلاگ نویسی و سایر قطعات طول، را بر عهده دارند.

در بسیاری از موارد به این م،است که این افراد حداقل به درک اولیه از سئو نیاز دارند.

نویسندگان محتوا باید درک روشنی از مخاطبان هدف خود داشته باشند، راه‌های تعامل با آنها را بدانند و از لحن صدای مرتبط استفاده کنند.

بیایید به برخی از این مسئولیت ها با جزئیات نگاه کنیم.

1. تحقیق

محتوای با کیفیت بالا بر اساس ساعت ها تحقیق عمیق است.

نویسندگان محتوا باید بسیاری از اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنند – برخی از آنها فنی – برای ایجاد مقالات و وبلاگ های قوی.

این حتی ممکن است به م،ای انجام مصاحبه، خواندن نشریات صنعت، و تجزیه و تحلیل داده ها برای جمع آوری اطلاعات مرتبط باشد.

2. نوشتن

این یکی نباید تعجب آور باشد!

پس از اتمام تحقیق در مورد یک مقاله، نویسندگان محتوا باید شروع به نوشتن کنند.

آنها باید با نوشتن انواع سبک ها و طول مقاله و همچنین انواع دیگر رسانه ها آشنا باشند.

این می تواند شامل پست های وبلاگ، مقالات، به روز رس، رسانه های اجتماعی، مقالات سفید و موارد دیگر باشد.

نویسندگان محتوا همچنین باید مهارت بهینه سازی محتوای خود را برای رتبه بندی، تعامل و تبدیل داشته باشند.

3. ویرایش

هنگامی که محتوا نوشته شد، برای ویرایش آن نیاز به یک دست ماهر دارد.

نویسندگان ارشد بیشتر باید بتوانند محتوای خود را تصحیح و ویرایش کنند.

این شامل اطمینان از عاری بودن از اشتباهات واقعی، پیروی از سبک و لحن صدای برند و از نظر گرامری صحیح است.

4. همکاری

نویسندگان محتوا باید بتوانند از نزدیک با سایر تیم ها در سراسر شرکت کار کنند.

این شامل تیم‌های بازاریابی، طراحی و فروش می‌شود و اطمینان حاصل می‌کند که محتوای تولید شده با اه، و پیام‌های شرکت همخو، دارد.

مهارت های کلیدی برای نویسندگان محتوا

نویسندگان محتوا به چند ویژگی در آستین خود نیاز دارند تا به آنها در ایجاد یک حرفه موفق کمک کند.

چنین ویژگی هایی عبارتند از عشق به کلمات، خلاقیت و توجه به جزئیات. علاوه بر این، نویسندگان محتوا باید بتوانند به طور مستقل کار کنند و ضرب الاجل ها را رعایت کنند.

نویسندگان محتوا همچنین باید سازگار باشند و بتوانند بسته به نیاز برند یا پروژه، با لحن ها و سبک های مختلف بنویسند.

طبق تحقیقات ما، رایج ترین مهارت های مورد نیاز در نویسندگان محتوا در اینجا آمده است:

برترین مهارت های نوشتن محتوا در سال 2023

بیایید به اینها و همچنین مهارت‌های دیگری که نویسندگان محتوا باید داشته باشند، دقیق‌تر نگاه کنیم.

مهارت های نوشتن

مهارت های نوشتاری قوی پایه و اساس تولید محتوا و محتوا نویسی است.

نویسندگان محتوا برای تولید محتوای باکیفیت که مخاطب هدف را درگیر می کند، باید مهارت های نوشتاری عالی داشته باشند.

آنها باید بتوانند واضح و مختصر بنویسند تا به بهترین نحو با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنند.

مهارت های فنی نوشتاری

بسیاری از موقعیت های نویسنده محتوا ممکن است شامل ایجاد محتوا برای مخاطبان فنی باشد. این به ویژه برای شرکت های B2B و SaaS صادق است.

توانایی شما برای درک سریع و تبدیل مفاهیم پیچیده فنی به نسخه قابل هضم می تواند بسیار ارزشمند باشد.

مهارت های کپی رایتینگ

کپی رایتینگ هنر نوشتن محتوای متقاعد کننده است که خوانندگان را به مشتری تبدیل می کند.

مهارت‌های کپی‌نویسی، علاوه بر ایجاد مهارت‌های نوشتاری اساسی، به نویسندگان محتوا کمک می‌کند تا فراخوان‌های متقاعدکننده‌ای برای اقدام (CTA) تولید کنند که خوانندگان را برای تصمیم‌گیری خاص ترغیب می‌کند.

اینها اغلب با ،ید یک محصول یا خدمات مرتبط هستند.

نوشتن سرفصل های جذاب

سرفصل ها توجه را جلب می کنند و کلیک ایجاد می کنند. این یک مهارت کلیدی برای نویسندگان محتوا و کپی رایترها است.

می‌تو،د با تولیدکننده ،وان رایگان هوش مصنوعی ما، ،وان عالی برای محتوای خود بسازید. ایده های زیادی ارائه خواهد شد که نظر مخاطبان شما را جلب خواهد کرد.

همچنین به شما کمک می‌کند تا ایده‌های محتوای جدیدی پیدا کنید.

به سادگی یک موضوع را تایپ کنید، و ی،ری نکات مفید، راهنماها، فهرست‌ها و موارد دیگر خواهید داشت که می‌تو،د بعداً از آنها استفاده کنید.

ابزار رایگان تولید ،وان

مهارت های سئو

نویسندگان محتوا باید بدانند که چگونه نسخه خود را برای رتبه بالاتر در موتورهای جستجو بهینه کنند.

اگر در مورد سئو چیزی نشنیده اید، به م،ای بهینه سازی موتور جستجو است.

این هنر حصول اطمینان از نمایش محتوای شما در نتایج موتورهای جستجو است.

نویسندگان محتوا نیاز به درک اساسی از اصول سئو دارند تا اطمینان حاصل کنند که محتوای آنها از رقبا بالاتر است و ترافیک ارگ،ک ایجاد می کند.

مهارت های ویرایش

همانطور که ضرب المثل می گوید، اگر نتو،د به تعداد کلمات پایبند باشید، نمی تو،د بنویسید.

نویسندگان محتوا به مهارت های ویرایشی بالایی نیاز دارند تا مقالات، وبلاگ ها و پست های رسانه های اجتماعی خود را مختصر و دقیق نگه دارند.

توانایی تصحیح و ویرایش آثار خود حتی مهمتر از پرداختن به نوشته های دیگران است.

نویسندگان محتوا همچنین باید بتوانند اشتباهات گرامری، املایی و نقطه گذاری را شناسایی کنند.

ابزار ترجمه رایگان ما به شما در ویرایش، کوتاه ، و بازنویسی جملات کمک می‌کند – سه گزینه برای هر محتوایی که می‌خواهید تغییر دهید.

ابزار ترجمه رایگان

مهارت های قصه گویی

نویسندگان محتوای خوب می توانند داستان های عالی بسازند تا مخاطبان خود را درگیر و سرگرم نگه دارند.

آن‌ها باید داستان‌هایی بگویند که با مخاطبان هدفشان طنین‌اندازی کند و آنها را برای بازگشت بیشتر نگه دارد.

داستان سرایی می‌تواند به جذاب‌تر و پویاتر ، کپی شما کمک کند – چه یک مقاله فنی فنی و چه یک پست وبلاگ سرگرم‌کننده.

مهارت های فنی

نویسندگان محتوا معمولاً نیازی به کار با چندین ابزار فنی ندارند. با این حال، چند پلتفرم در آگهی‌های شغلی که ما تحلیل کردیم ذکر شده است.

طبق تحقیقات ما، در اینجا 10 مهارت فنی برتر برای موقعیت های نوشتن محتوا آورده شده است:

مهارت های فنی برتر برای نویسندگان محتوا در سال 2023

مهارت‌هایی برای نویسندگان محتوا در آینده شغلی

البته، محتوای نویس بودن یک حرفه در سطوح مختلف است.

نویسندگان محتوا باید مهارت های مختلفی را در حین بالا رفتن از نردبان شغلی توسعه دهند. معمولاً این افراد با تیم‌های پیشرو از افراد خلاق هماهنگ می‌شوند.

دو حوزه کلیدی ضروری برای نویسندگان محتوای ارشد مدیریت محتوا و رهبری است.

مدیریت محتوا شامل نظارت و برنامه ریزی ایجاد، انتشار و توزیع محتوا در چندین پلتفرم است.

مدیران محتوا باید بتوانند تیمی از نویسندگان، ویراستاران و طراحان را رهبری کنند تا اطمینان حاصل کنند که محتوا به موقع و با استانداردهای بالا تولید می شود.

آنها همچنین باید قادر به توسعه و اجرای استراتژی های محتوایی باشند که با اه، کلی شرکت یا مشتری هماهنگ باشد.

مهارت های رهبری برای نویسندگان محتوای ارشد بسیار مهم است.

این متخصصان باید بتوانند نیروها را جمع آوری کنند، تیم خود را برای تولید محتوای باکیفیت که نیازهای مخاطب هدف را برآورده می کند، الهام بخش و انگیزه دهند.

آیا بازاریابان محتوا به مدرک نیاز دارند؟

به ،وان یک نویسنده محتوای آزاد، ،وماً نیازی به داشتن مدرک خاصی ندارید.

با این حال، برخی از موقعیت های داخلی نیاز به داشتن یکی دارند. بر اساس تحقیقات ما، 13 درصد از شرح شغل ها مدرک کارشناسی مرتبط را ذکر کرده اند.

ما برخی از رایج ترین زمینه های تحصیلی را برای نویسندگان محتوا که در شرح شغل ذکر شده اند، شناسایی کردیم.

حوزه های درجه برتر برای نویسندگان محتوا

پنج گزینه برتر درجه برای نویسندگان محتوا عبارتند از:

  • نوشتن
  • ،یسی
  • بازار یابی
  • ارتباطات
  • رو،مه نگاری

چنین دوره‌هایی می‌توانند دانش‌آموزان را با مهارت‌های نوشتاری، تفکر انتقادی و توانایی‌های پژوهشی لازم برای موفقیت به‌،وان یک نویسنده محتوا مسلح کنند.

آنها همچنین به دانش آموزان فرصتی می دهند تا عضلات خلاق خود را منعطف کنند.

اگر می‌خواهید مهارت‌های خود را بدون دریافت مدرک تخصصی بهبود ببخشید، دوره‌های آنلاین زیادی نیز وجود دارد که می‌تو،د انتخاب کنید.

نویسندگان محتوا چه حقوقی دریافت می کنند؟

خوشبختانه برای نویسندگان مشتاق محتوا، رشد مداوم بازاریابی دیجیتال و تقاضای روزافزون برای محتوای با کیفیت بالا وجود دارد.

به عبارت دیگر، آینده شغلی در این صنعت امیدوارکننده است.

دستمزد نویسندگان محتوا بسته به عوامل متعددی از جمله تجربه، صنعت و مکان متفاوت است.

طبق تحقیقات ما، متوسط ​​حقوق نویسنده محتوا در ایالات متحده 63400 دلار در سال است. کمترین و بالاترین حقوق از 30000 تا 152000 دلار در سال متغیر است.

میانگین حقوق نوشتن محتوا در ایالات متحده در سال 2023

برای نویسندگان محتوای ارشد، حقوق می تواند به طور قابل توجهی بالاتر باشد، با سطوح بالاتر دستمزد پایه و میانگین کلی بالاتر.

تحقیقات Semrush نشان داد که میانگین دستمزد برای یک نویسنده ارشد محتوا 89800 دلار در سال است که محدوده آن از 60500 دلار شروع می شود و تا 152000 دلار افزایش می یابد.

میانگین حقوق نویسندگان محتوای ارشد در ایالات متحده در سال 2023

بسته بندی

همانطور که می بینید، نویسندگان محتوا یک گروه حرفه ای بسیار مورد توجه هستند.

برای موفقیت در این زمینه، متخصصان بالقوه محتوا نویسی باید نویسندگان برجسته ای با مهارت های عالی در ویرایش و داستان نویسی باشند.

این توانایی‌ها برای ایجاد محتوای باکیفیت برای کمک به ،ب‌وکارها در جذب مخاطبان و متمایز شدن از سایرین ضروری هستند.

محتوا نویسی یک حرفه پویا و با ارزش است. انواع فرصت ها را برای افرادی که دوست دارند با کلمات خلاق باشند ارائه می دهد.

با این دانش، زمان آن رسیده است که شروع به ساخت حرفه نویسندگی محتوا کنید!

در گزارش جه، وضعیت بازاریابی محتوا 2023 درباره نوشتن محتوا و روندهای بازاریابی محتوا بیشتر بیاموزید.


منبع: https://www.semrush.com/blog/content-writer