آموزش ثبت نقشه سایت در گوگل معرفی نقشه سایت به گوگل


بعد از این مرحله سایت مپ شما به سرچ کنسول اضافه می شود و شما می توانید جزئیات را مثل تصور زیر مشاهده کنید. توصیه ما این است که نقشه سایت را به صورت دستی وارد کنید تا مطمئن شوید که حتما موتورهای جستجو قادر به پیدا کردن آن هستند. البته شما برای پیکربندی هم می توانید از آدرس زیر اقدام کنید.

  • برخی کرالرها یا مرورگرها ممکنه از شکل unicode هم پشتیبانی کنند اما بهتره که تمام URL ها به صورت encode باشند.
  • همینطور سعی شد تا به تمامی سؤالات موجود در ذهن شما عزیزان پاسخ داده شود.
  • اگر هنوز درباره ساختار سایت مپ ابهام دارید، این بخش از مقاله می‌تواند به سوالات شما پاسخ دهد.
  • چگونه برای سایتم نقشه سایتی با بیش از 2000 آدرس بسازم ؟ بیشتر این سایتها یا در دسترس نیستند یا بیش از 500 آدرس نمیسازند.

این پیام نشون میده که گوگل در دسترسی به نقشه سایت شما مشکل دارد. باید آدرس مربوط به نقشه را در مرورگر خود باز کرده و از صحت عملکرد آن مطمئن شوید. اگر نقشه سایت در مرورگر به درستی عمل میکند ممکن است به دلیل مشکلات هاست یا سرور شما این دسترسی محدود شده باشد.

این صفحه در نقشه سایت قرار گرفته است اما برای دسترسی به آن، به نام کاربری و رمز عبور نیاز است. هر چقدر نقشه سایت شما کوچکتر باشد، ایندکس آن راحت تر و سریعتر خواهد بود؛ اما این دلیل نمی شود که محتوای سایت خود را برای کوتاه شدن نقشه سایت در آن قرار ندهید. تمامی صفحاتی که میخواهید به گوگل نشان ندهید را باید در یک فایل مشخص به گوگل اطلاع دهید. سایتتان برای ارسال محتوای کل سایت به موتورهای جستجو باید دارای نقشه سایت با فرمت XML باشد؛ تا خواندن آن برای موتورهای جستجو قابل درک گردد. موتورهای جستجو به آسانی می توانند نقشه سایت را پیدا کنند. هر زمانی که محتوای جدیدی در سایت منتشر کنید، پینگ به موتورهای جستجو ارسال می شود تا موتورهای جستجو از تغییرات در نقشه سایت مطلع شوند.

چگونه سایت مپ بسازیم؟ آموزش ساخت نقشه سایت

کالکشنی از ابزارهای لازم و ضروری که هر مدیر سایت یا طراح سایت حرفه‌ای باید داشته باشه رو از ما هدیه بگیرید. در بخش جامعه می‌توانید سوالات خود را بپرسید و با سایر هم‌میهنان وردپرسی در ارتباط باشید. خوشحالیم که آموزش های وبسیما برای شما مفید و اثربخش بوده است.

ما می گوییم از پکیج ها و افزونه های آماده استفاده نکنید؛ شما می پرسید چرا؟!

اگر صفحه‌ای یا صفحاتی را در robots.txt مشخص کرده‌اید تا خزش نشوند یا از برچسب ″noindex″ در متا تگ صفحه‌ استفاده می‌کنید، نباید آن صفحه در نقشه سایت شما وجود داشته باشد. در غیر این‌صورت، شما درحال ارسال پیام‌های متناقض و گمراه‌کننده به گوگل هستید. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، می‌توانید با استفاده از افزونه Yoast SEO برای خود نقشه سایت ایجاد کنید. به عبارت دیگر، اگر لینک سازی داخلی شما اصولی باشد، احتمالا شما به نقشه سایت نیاز ندارید و به سئو سایت شما آسیب نخواهد رسید، اما استفاده از نقشه سایت در هر شرایطی توصیه شده است. موتورهای جستجو مانند Google, Yahoo & Bing از نقشه سایت شما برای یافتن صفحات مختلف سایت استفاده می‌کنند. در تصویر زیر سایت مپ ایندکس وب سایت Search Engine Journal را مشاهده می کنید که دارای ۳۰ سایت مپ مجزا است.

در بعضی از نقشه سایت ها شما قسمتی با نام “اولویت” دارید که به موتور جستجو می گوید کدام صفحه از اهمیت بیشتری برخوردار است. البته کارکرد این ویژگی همیشه یکی از موارد اختلاف نظر بین سئوکاران بوده است. در سال 2017 گری ایلیس از گوگل توئیت کرد که ربات های گوگل به قسمت اولویت توجهی نمی کنند. برای پویا کردن نقشه سایت استفاده از ابزار های ساخت نقشه داینامیک بهترین انتخاب شماست. از نقشه‌های سایت HTML می‌توانید به عنوان استاندارد بخشی از سایت استفاده کنید. آنها میل دارند از فوتر لینک شده و معمولا برای سهولت کاربران برای دستیابی به تمام صفحات وبسایت نوشته می‌شود.