بهینه سازی نقشه سایت و تاثیر آن در سئو سایت آموزش بهینه سازی نقشه سایت XML سئو پونه مدیا


پس علاوه‌بر اینکه ربات‌های گوگل صفحات ما را از این طریق Crawl می‌کنند، همچنین می‌توانند تمام لینک‌ها و صفحات وب‌سایت ما را ایندکس نمایند و آن‌ها را در موتور جستجو ثبت کنند. سوالم اینه که دلیل ایندکس نشدن‌ها می‌تونه این باشه که محتوا‌ها در نقشه سایت قرار نمی‌گرند. و به این نتیجه رسیدم که حتماً باید الان تعداد urlهای کشف شده باید 448 می‌بوده حتماً اون دوتا هم همین اتفاق واسشون افتاده. آدرس صفحه در نقشه سایت به گوگل معرفی شده ولی زمانی که ربات‌های گوگل به آن مراجعه می‌کنند با تگ با مقدار noindex مواجه شده و امکان دسترسی به محتوا را ندارند. اگر آدرس تمامی صفحات را در نقشه سایت قرار دهیم، یک فاجعه بزرگ رخ خواهد داد.

  • ربات‌های گوگل به صورت مستمر و دوره‌ای نقشه سایت را بررسی می‌کنند.
  • نقشه های سایت ارائه شده توسط Yoast SEO با هدف خاصی ارائه می شوند و هدف این است که فایل های XML تنها در صورتی می توانند بسیار بزرگ باشند که موتورهای جستجو، آن ها را کراول نکرده باشند.
  • برای ساختن سایت مپ روش های مختلفی وجود دارد که در این جا به آن ها اشاره خواهیم کرد.
  • محتوای لینک هر صفحه در این برچسب قرار میگیرد و در واقع یک برچسب مادر است.
  • برای اطمینان بیشتر اگر سورس HTML صفحه را بررسی کنید متای “robots” با مقدار “noindex” را مشاهده خواهید کرد که به موتور جستجو می گوید این صفحه را ایندکس نکند.

نقشه سایت XML می‌تواندپسوندهای HTML، Video، Image، Mobile و News را پشتیبانی کند. می‌تواند این باشد که محتوای تکراری زیادی در آن ۵۰۰۰ صفحه وجود داشته است. یا می‌تواند این باشد که تعداد صفحات موجود در سایت شما از بودجه خزش شما پیشی گرفته‌اند. یا شاید شما یک فروشگاه اینترنتی را با ۵ میلیون صفحه راه‌اندازی کرده باشید.

فهرست مطالب

با توجه به اینکه شما دارید از یک اسکریپت php استفاده میکنید باید سیستم ایجاد نقشه سایت هم به شکل اختصاصی براتون نوشته بشه یا اسکریپت های موجود رو با سایت خودتون همگام کنید. استفاده از نرم افزارهای آماده هم که کمکی به شما نمیکنه. دقیقا نقشه سایت رو با چه ابزاری ساختید؟ من نمیدونم که شما به چه شکلی اون رو ایجاد کردید که بگم اتوماتیک ساخته میشه یا نه.

نقشه سایت را در سرچ کنسول گوگل ثبت کنید.

همانطور که مشاهده نمودید با ایجاد نقشه های سایت اختصاصی برای هر بخش می توانید به روند عیب یابی سایت سرعت ببخشیم. نقشه سایت تصاویر با هدف بهبود ایندکس تصاویر سایت طراحی شد. تصاویر، امروزه نقش مهمی در سئو داشته و همراه با دیگر محتوای سایت پایش و ایندکس می گردند. در زمان های گذشته این تگ اختیاری به شما این امکان را میداد تا گوگل را با فرکانس زمانی تغییرات صفحه آگاه کنید. اما جان مولر بیان کرده که این تگ دیگر نقش مهمی در پردازش نقشه سایت نداشته و بهتر است که به آن اهمیتی ندهید.

روش افزایش سرعت ایندکس سایت

شما مطمئن خواهید شد که گوگل سایت و صفحات شما را پیدا می‌کند و همچنین کاربران صفحات شما را پیدا خواهند کرد. بنابراین داشتن هر دو نقشه سایت بهترین راه برای داشتن وبسایتی کاربر پسند و مؤثر در رتبه بندی آن می‌باشد. نقشه سایت برای یافتن صفحات سایت توسط موتور جستجو و سئو سایت نقش حیاتی دارد. زمانیکه شما یک نقشه سایت ایجاد می‌کنید، و مثلا آن را به ابزار وبمستر گوگل ارسال می‌کنید گوگل می‌تواند نقشه سایت شما را بررسی کند.