راهکار بهینه‌ سازی نقشه سایت چیست؟ تاثیر آن در سئو


اگر مشکل برطرف نشد سوالتون رو در سایت های تخصصی وردپرس مانند مدرسه وردپرس مطرح کنید تا جواب کامل تری دریافت کنید. شما سه تا افزونه برای نقشه سایت دارید که دوتا از اونها دقیقا با یک نام هستند؟ خب مشخصا به مشکل میخورید. دو راه دارید یا از طریق robots.txt دسترسی گوگل به این آدرس رو محدود کنید و یا کلا xmlrpc رو غیرفعال کنید. البته من پیشنهاد میکنم راه دوم رو انتخاب کنید چون این فایل جدیدا خیلی مورد حمله هکرها بوده. پیشنهاد میکنم مجموعه آموزش سئو وردپرس را تهیه کنید چون همه این موارد با جزئیات در آن توضیح داده شده است. چگونه برای سایتم نقشه سایتی با بیش از 2000 آدرس بسازم ؟ بیشتر این سایتها یا در دسترس نیستند یا بیش از 500 آدرس نمیسازند.

  • مزیت اصلی استفاده از Yoast برای ایجاد نقشه سایت XML این است که به صورت خودکار آپدیت می شود (نقشه سایت پویا).
  • لیستی از صفحات Excluded یا کنار گذاشته شده نمایش داده می‌شود که بیشترشان احتمالا صفحاتی هستند که عمدا لحاظ نشده‌اند.
  • 2- فایل نقشه سایت شما باید روی هاست و پوشه اصلی فایل‌ها قرار گیرد.
  • پس از اینکه تغییرات را بروزرسانی(پابلیش) کنید آدرس صفحه از نقشه سایت حذف خواهد شد.

اما اگه هدف شما ساخت نقشه سایت بر اساس کد های XML است باید روی Creat xml sitemap کلیک کنین. میتونین این فایل رو روی سایت خودتون به سادگی آپلود نمایین. ساخت نقشه سایت با استفاده از کدهای XML برای موتورهای جستجوی گوگل مناسب تر است. زیرا موتورهای جستجوی گوگل نقشه سایتی که با کدهای XML نوشته شده رو سریع تر Crowl میکنن.

آموزش ثبت نقشه سایت در گوگل

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی تنظیم دستی نقشه سایت ، به صفحات رسمی Google و Bing مراجعه کنید. البته شما می توانید با دنبال کردن ساختار کد، نقشه سایت XML را به صورت دستی نیز نقشه سایت ایجاد کنید. از نظر فنی، نقشه سایت شما نیازی ندارد که حتما در قالب XML باشد – یک فایل متنی با یک خط جدید که هر URL را جدا می کند نیز به عنوان نقشه سایت کافی است. • نقشه‌های سایت XML شاخص‌گذاری را تضمین نمی‌کنند؛ آنها فقط URLهایی که شما برای خزیدن و ایندکس در موتورهای جستجو می‌خواهید پیشنهاد می‌کنند. این گونه می توانیم دسته ای از مطالب سایت را که دارای مشکل ایندکس است را شناسایی نماییم.

درک مفهوم سایت مپ با چند مثال کاربردی

البته یک نکته را هم بگم که sitemap را در قسمت coverage بلاک کرده که وقتی داخل فایل robot.txt میرم اصلا سایت مپ بلاک نشده. هربار که تغییری در نقشه سایت خود ایجاد کردید با استفاده از همان دکمه Add/Test Sitemap گوگل را از تغییرات آن مطلع کنید. میزان اهمیت صفحه در نقشه سایت شما را مشخص میکند که مقدار آن میتواند در بازه 0.0 تا 1.0 باشد. بخصوص اگر ساختار پیچیده ای در سایت شما وجود دارد و یا تعداد صفحاتتان بسیار زیاد است حتما یک نقشه برای سایت ایجاد کنید.

به عبارت دیگر زمان و انرژی که گوگل برای ایندکس هر سایت صرف می‌کند متفاوت بوده و به فاکتورهای متعددی وابسته است. پیش از آن‌که مراحل ساخت و معرفی نقشه سایت به گوگل را یاد بگیرم بهتر است کمی بیشتر با مفهوم بودجه خزش آشنا شویم. برای پاسخ به اینکه اهمیت نقشه سایت چیست باید بدانید موتورهای جستجو مانند Google ،Yahoo و Bing از نقشه سایت برای یافتن صفحات مختلف در سایت شما استفاده می کنند. در واقع همه فرمت‌ها یک نقشه سایت را به 50 مگابایت (غیر فشرده) و URL محدود می‌کنند. پس فایل شما بزرگتر است و یا URL‌ های بیشتری دارید، باید لیست خود را به نقشه‌های سایت‌های متعدد تقسیم کنید که در ادامه به این موضوع می­پردازیم.