سئو چیست؟ انواع روش های سئو-جان مولر


یادگیری رایگان اغلب به کمک منابع رایگان در سطح وب فارسی و انگلیسی انجام میشود. مثلا سایت هایی که دوره های رایگان کوتاه مدت برگزار میکنند یا ویدیوهای یوتیوب. راستش را بخواهید تبدیل شدن به یک سئوکار از طریق منابع رایگان، در درجه اول زمانبر و در درجه دوم سخت است. چراکه هیچ کدام از این منابع اصول مهم سئو مثل استراتژی بک لینک سازی، تکنیک های کلاه خاکستری و… را به شما آموزش نمیدهند. اما خب اینطور هم نیست که هیچ چیزی در این مسیر یاد نگیرید و نتوانید به کمک آموخته ها سایت را سئو کنید. همین محتواها هستند که در نتایج جستجو روی کلمه کلیدی خود سئو شده و مخاطبان زیادی را به وب سایت شما وارد میکنند.

  • پیش از به کارگیری Seo در کسب و کار خود باید بدانید که عملکرد سئو چگونه میباشد تا بتوانید بهترین تکنیک ها را به کار گیرید.
  • هرچند صفحات سایت شما در نتایج جستجو بیشتر دیده شود احتمال جذب مشتری و در معرض دید بودن افزایش پیدا میکند.
  • با سئوی داخلی ، شما وب سایتتان را برای کاربران کاربردی‌تر و باارزش‌تر می‌سازید.
  • کلمات کلیدی مناسب با موضوع وب سایت خود را پیدا کنید و برای رسیدن به صفحه اول گوگل برنامه ریزی کنید.

شامل ۶ تگ است که در بخش body قرار می‌گیرد و برای ساختاردهی، بخش بندی و زیبایی صفحه استفاده می‌شود. مهم‌ترین تگ HTML در سئو است و در قسمت head زبان HTML قرار می‌گیرد. در ادامه می‌خواهم تعدادی از تگ‌های زبان HTML که در سئو نویسی مهم هستند را توضیح دهم.

کانال یوتیوب وبمسترهای گوگل

این کار هم گوگل را برای خواندن مطلبتان بهتر راهنمایی می‌کند و هم کاربران را. در کل کارهایی که برای سئو انجام می‌شود را به بخش‌ها یا حوزه‌های مختلفی تقسیم می‌کنند. یک نوع تقسیم کار متداول، تقسیم کارهای داخل سایت و بیرون سایت و مسائل فنی سایت است. به این سه بخش کارها سئو یا بهینه‌سازی داخلی (On-Page SEO)، سئو یا بهینه‌سازی خارجی (Off-Page SEO) و سئوی تکنیکال می‌گویند. ما یک سایت ودپرسی شرکتی / وبلاگی داریم که نسبتا داره خوب کار می کنه و رتبه خوبی توی گوگل داره اما توی یه بخش هایی مثل موبایل فرندلی و سرعت سایت داره اذیت می کنه و همین ها داره باعث شده رتبه ش کم کم کاهش پیدا کنه. Below the Fold محتوایی است که در ابتدا که سایت بارگذاری می‌شود برای کاربران قابل مشاهده نیست و برای مشاهده آن، کاربر باید صفحه را به پایین اسکرول کند.

کاربران وقت کمتری روی سایت‌های کُند می‌گذارند و با بستن زودهنگام صفحه به گوگل می‌فهمانند که این سایت خوب نیست. حالا یکی از عوامل تاثیر گذار روی سرعت سایت چیست؟ حجم عکس‌ها! با بهینه کردن حجم عکس‌ها می‌توانیم به بهبود سرعت بارگذاری صفحات سایت کمک می‌کنیم. توصیه می‌کنم برای اینکه بتوانید حجم تصاویر سایتتان را بدون افت کیفیت کاهش دهید، از وب‌سایت Optimizilla کمک بگیرید.

مولفه‌های اصلی خدمات لینک‌بیلدینگ چیست؟

سئو برای من یعنی تلاش مستمر برای یافتن بهترین و سریعترین ابزارها و تکنیک ها و البته در کنار آن، اشتیاقی بی پایان برای یادگیری. پیشرفت تکنولوژی موجب شده است که دسترسی به پاسخ از طریق ابزارهای جدیدی مانند موبایل و گجت های الکترونیکی انجام شود. این نکته نشان میدهد که یک متخصص سئو، پیش از آنکه به شناخت گوگل و الگوریتم های آن بپردازد باید مخاطب خود و ادبیات او را شناسایی کند. به شما کمک میکند تا سوالاتی که مشتریان و مخاطبان دارند را شناسایی کرده و اگر قادر به پاسخ گویی هستید بهترین جواب را در اختیارشان قرار دهید.

اصول سئو همچنان در حال تکامل است و موتورهای جستجو هنوز هم به دنبال اضافه کردن پارامترها و الگوریتم‌‌های جدید در سال 2019 هستند. Duplicate Content یا محتوا‌ی تکراری، محتوا‌یی است که بیش از دو جا در اینترنت وجود داشته باشد. به بیان دیگر، محتوا‌ی تکراری به هر محتوا‌یی که شبیه یا دقیقا یکسان با محتوا‌ی دیگری در وبسایتی دیگر و یا در صفحه‌ای دیگر از یک وبسایت مشترک باشد، گفته می‌شود.

یکی از بخش‌هایی که گوگل به آن توجه می‌کند، آدرس صفحات مختلف سایت است. تجربه نشان داده است که هر چقدر که این آدرس کوتاه‌تر، خواناتر و با موضوع محتوای شما مرتبط باشد، تاثیر بهتری روی سئو دارد. برای این‌که تمام نکات مربط به URL سایت را بدانید، مقالۀ «نکات مهم برای بهینه سازی URL سایت» را بخوانید. Above the Fold محتوایی است که قبل از آن که کاربر صفحه را اسکرول کند، روی یک وبسایت قابل مشاهده است. این محتوا شامل عکس، متن، ویدئو و هر چیزی است که چشم می‌بیند. همانطور که می‌دانید، روزنامه‌ها از وسط تا شده‌اند و فقط نیمه بالایی آن‌ها قابل مشاهده است؛ یعنی نیمه بالای تا.

متاسفانه این نگاه و تفکر در مورد شرکت ها و متخصصین حوزه سئو در جامعه وجود دارد و البته تا حدی نیز درست است. ولی نمیتوان با توجه به رفتار یا عملکرد برخی افراد تمام کسانی که در این زمینه زحمت میکشند را زیر سوال برد. ممنون از شما که حمایت کننده دانش و تجربه کارشناسان سئو هستین. به نظر بنده اونچه که از تعاریف متخصصین جالب تر بود ویدیویی بود که در این صفحه قرار داده شده.

PBN مخفف عبارت Private Blog Network و شبکه‌ای از وبسایت‌های معتبر است که برای لینک سازی بمنظور گرفتن رتبه‌های بالا‌تر برای وبسایت هدف، از آن استفاده می‌شود. به بیان دیگر، یک شخص شبکه‌ای از وبسایت‌هایی معتبر بوجود می‌آورد که رتبه‌های خوبی در موتور‌های جستجو دارند. حال برای اینکه سایت یا سایت‌های اصلی خود (سایت‌هایی که درآمد کسب می‌کنند) را در صفحات نتایج جستجو بالا بیاورد، کافیست تا از هر‌کدام از سایت‌های شبکه به سایت یا سایت‌های مورد نظرش بک لینک بدهد. Dwell Time یا Time on Page مدت زمانی است که یک بازدید کننده در یک صفحه وب می‌گذراند. این مدت زمان، از وقتی شخص روی یک لینک در صفحات نتایج موتور‌های جستجو کلیک می‌کند شروع شده، و وقتی که مجددا به صفحه نتایج جستجو باز‌گردد یا صفحه را ببندد، پایان می‌یابد.