سئو چیست؟ وبیما راهکارهای هوشمند بازاریابی و برندینگ دیجیتال-جان مولر


امروزه با توجه به پیشرفت علم و اینترنتی شدن خرید و فروش ، سئوی سایت بهترین و موثرترین گزینه برای سود و فروش بیشتر است. آن زمان باید تنها نگرانی شما رساندن به موقع محصولات و یا خدمات به کاربرانتان باشد . به عنوان مثال اگر شما یک وب سایتی را راه اندازی کرده‌‌اید که در آن فروش عطر و ادکلن انجام می‌دهید و از طریق سایت خود فروش خوبی ندارید سئو برای شما بهترین گزینه است.

  • امروزه کارشناسان سئو به شیوه های مختلف برای شرکت های کوچک و بزرگ کار سئوی سایت را انجام می دهند.
  • کار الگوریتم Paraphrasing این است که محتوای سایت را خلاصه می‌کند و برای کاربرانی که از گوگل سوال پرسیده‌اند نمایش می‌دهد.
  • بازاریابی دیجیتال با هدف تقویت و تبلیغ برند از طریق کانال های دیجیتال مختلف مانند وب سایت ها، رسانه های اجتماعی، ایمیل ها و غیره است.
  • بعد‌ها، این اصطلاح در صنایع مختلف از‌جمله صنعت سئو بکار برده شد.
  • سایت بدون سئو، مانند یک فروشگاه بسیار شیک با امکاناتی کم نظیر می‌باشد که در وسط کویر خشک ساخته شده است.
  • از نظر فنی چیزی به اسم لینک فالو وجود ندارد زیرا خصیصه‌ای تحت عنوان “dofollow” وجود ندارد.

متخصص سئو باید دو سطح بهینه سازی را بشناسند یعنی بهینه سازی داخلی و بهینه سازی خارجی سایت. از کلمات کلیدی لانگتیل در ابتدای فرایند سئو سایت شروع نمایید. قبل از تحقیق در مورد کلمات کلیدی، از خود بپرسید مخاطبان شما بیشتر چه کلماتی را جستجو می کنند.

نکات مهم پیج‌رنک در لینک داخلی و خارجی

باید با نحوه کار با ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی آشنایی داشته باشید و یاد بگیرید چگونه بیشترین بهره را از آن‌ها بگیرید. تصاویر می‌توانند ارتباط و مناسب بودن نوشته‌هایتان را برای خزنده‌های موتورهای جستجو روشن سازند. تصاویر موجود در سایت می‌توانند در قسمت جستجوی تصاویر گوگل رتبه کسب کنند و برای سایتتان ترافیک ارگانیک جذب کنند. گوگل برای پیدا کردن صفحات شما نیاز به لینک‌های داخلی دارد و صفحات بدون لینک داخلی عموما فهرست نمی‌شوند.

Evergreen Content یا محتوا‌ی همیشه سبز چیست؟

از سئوی لوکال یا محلی استفاده کنید غافل مشوید و سایت خود را در گوگل مپ ثبت نمایید. وب سایت خود را در فهرست ها و وب سایت های محلی (به عنوان مثال روزنامه های محلی آنلاین) تبلیغ کنید. سایت های معتبری که لینک کمتری به سایت ها می دهند معمولاً تأثیر بیشتری دارند، پس در انتخاب سایت برای دریافت backlink حساسیت داشته باشید.

با توجه به اینکه گوگل سرچ کنسول مهم‌ترین ابزار سئو است در این قسمت قصد دارم در مورد مهم‌ترین نکات مربوط به این ابزار توضیحات بیشتری بدهم. این افزونه امکانات زیر را برای افزایش سرعت سایت ارائه می‌دهد. و امکان مهم دیگری که این ابزار به شما می‌دهد این است که می‌توانید تقویم محتوایی سایتتان را درست کنید و سازنده صفحات را نیز مشخص کنید. Semrush هم تقریبا همان کارکرد ahrefs را دارد و برای کیورد ریسرچ، آنالیز بک‌لینک و بهینه‌سازی محتوا کاربرد دارد. Google Trends یک وب‌سایت متعلق به گوگل است که محبوبیت جستجوهای برتر (جستجوهایی که حجم بالایی دارند) در گوگل را در مناطق و زبان‌های مختلف تجزیه و تحلیل می‌کند. چون با استفاده از کیورد پلنر فقط می‌توانیم کلمات کلیدی پر جستجو به علاوه یکسری اطلاعات در مورد این کلمات کلیدی کسب کنیم.

در زمان نوشتن برچسب عنوان فراموش نکنید که از کلید واژه هدف خود نیز استفاده کنید و حتما آن را در ابتدای عنوان قرار دهید. دقت داشته باشید که عنوانی که انتخاب می کنید نباید بیشتر از 60 کاراکتر باشد. لینک های داخلی سایت ما را از یک صفحه به صفحه دیگر سایت ارجاع می دهند و به ما در مسیریابی سایت کمک می کنند. لینک سازی داخلی به سئو درون صفحه کمک بسیاری کرده و از عناصر اصلی می باشد. بهینه سازی به عنوان یک تکنیک برای سئوی سایت بسیار مفید است اما گاه آنقدر در اجرای آن زیاده روی می کنیم که باعث تخریب جایگاه ما در گوگل می گردد.

چه روش‌هایی برای ساخت بک‌لینک وجود دارد؟

توی لینکدین مقاله بنویس و لینک بده به مبدع مشخصی که داری، و توی توییتر هم لینک مطلب منتشر کن، قدرت بسیار زیادی دارند. من تمام تلاشم رو کردم که آموزش سئو رو به زبان ساده بیان کنم. سئو یک فرایند است، تا زمانی که آن را درک نکرده اید و تجربه ای از آن ندارید، قدری پیچیده به نظر می رسد، اما در حقیقت این طور نیست. این اتفاق زمانی رخ میدهد که شما کلید واژه ای را جستجو میکنید و میبینید مواردی از قبیل قیمت، زمان ویدیو، و یا سوالات متداول نوشته نمایش داده میشود.

در سال ۲۰۱۹ گوگل اعلام کرد که برای ایندکس کردن وبسایت‌ها، ربات گوگل نسخه موبایل سایت را مورد بررسی قرار می‌دهد. این تغییر اهمیت داشتن نسخه سازگار با موبایل را بیشتر کرده است. برای بررسی سازگاری وبسایت خود با موبایل می‌توانید از ابزار «تست سازگاری با موبایل سایت» با عنوان Mobile Friendly Testing Tool ارائه شده توسط گوگل استفاده کنید. موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ برای بررسی صفحات مختلف در وبسایت‌ها از ربات‌ها استفاده می‌کنند.

نصب و استفاده از ابزارهای آنالیز وب نظیر گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس یک امر ضروری برای هر وبسایتی است. همه روزه مردم برای یافتن پاسخ سوالات، اطلاعات محصولات، خدمات و موارد دیگر، بیش از میلیاردها کلیدواژه را در موتورهای جستجوگر وارد می‌کنند. امروزه بهتر دیده‌شدن در فضای دیجیتال و افزایش رتبه در گوگل، تاثیر بسزایی در جذب مشتریان بالقوه و افزایش گردش مالی کسب‌وکارها دارد زیرا اکثر مردم تنها تمایل به کلیک روی چند نتیجه اول در صفحه نتایج جستجوی گوگل دارند. رتبه بهتر صفحات وبسایت کسب و کار در نتایج جستجو‌ی گوگل منجر به افزایش بازدید وبسایت و افزایش آگاهی از برند خواهد شد که جلب توجه بیشتر مشتریان بالقوه و افزایش فروش را به دنبال خواهد داشت. در نقطه مقابل اگر وب سایت شما برای جستجوی عبارات مرتبط در صفحه یک نتایج جستجوی گوگل نشان داده نشود، تعداد زیادی از مشتریانتان را از دست خواهید داد. سئو داخلی به فرآیند بهینه سازی صفحات وب سایت جهت رسیدن به نتایج بالای موتورهای جستجو گفته می شود.