سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو-جان مولر


برای آموزش سئو ، علاوه بر سایت های فارسی از سایت های انگلیسی هم استفاده کنید. با استفاده از این سایت ها، می توانید به جدیدترین مطالب مربوط به سئو دسترسی داشته باشید. بک لینک، به لینکی گفته می شود که از یک سایت به سایت دیگر داده می شود. به عبارت دیگر، لینک های ورودی از وب سایت های دیگر به سایت شما، بک لینک نامیده می شوند. با استفاده از بک لینک ها می توان رتبه وب سایت و سئوی خارجی را بهبود بخشید. استفاده از بکلینک، اصول خاص خود را دارد و اگر بدون برنامه، از هر سایتی بک لینک بگیرید، قطعا جریمه می شوید و سئوی سایت شما منفی خواهد شد.

  • رشد یک وبسایت زمانی میسر است که بتوان همسو با الگوریتم های موتورهای جست و جو گام برداشت.
  • با استفاده از محتوای با کیفیت که بر روی کلمات و عبارات کلیدی مربوطه تمرکز دارد، میتوانید در زمان نیاز مشتریان به آن ها کمک کرده و پاسخ سوالات و راهکار مشکلات آن ها را ارائه کنید.
  • ارجاع به منابع با کیفیت منجر به بهبود سیگنال‌های موضوعی برای وبسایت شما خواهد شد و به گوگل در تشخیص بهتر موضوع سایت کمک خواهد کرد.
  • این محتوا برای بازدید کنندگان وبسایت شما مفید نیست در نتیجه گوگل و دیگر موتورهای جستجو سایت شما را به خاطر محتوای ضعیف جریمه می کنند.
  • سئوکاران باهوش می دانند که باید از بک لینک ها و محتوا فراتر بروند.

همه هدف تیم وبسیما این هست که کاربران روزی همچین کامنتی رو تو سایت قرار بدهند. همونطور که گفتین برای این صفحه برنامه ریزی و تلاش های زیادی صورت گرفته و خیلی خوشحالیم که تونستیم محتوای مفید و کاربردی در اختیار شما قرار بدهیم. اگر محتوای شما از جنس خبر یا مقاله است از هیچ طریقی امکان اضافه کردن ستاره به نتایج جستجو را ندارید.

شاید بپرسید چطور؟ در نظر داشته باشید شما با فعالیت در شبکه های اجتماعی نه تنها ارتباط نزدیکتری با کاربران خواهید داشت بلکه می توانید از طریق شبکه های اجتماعی به سایت خود لینک دهید. با مطالعه موارد ذکر شده با روش های خوب و بد سئو آشنا شدیم، اما سئو کلاه خاکستری چیست؟ این روش در واقع چیزی ما بین دو روش ذکر شده است نه خوب است و نه بد! در روش سئو کلاه خاکستری نیز سئو کار به دنبال فریب و دور زدن قوانین و رسیدن به رتبه های بالاتر است اما با ریسک کمتر! به طور خلاصه این روش تا هنگامی که لو نرفته باشد می تواند مفید باشد. کدهایی هستند که اگر از آنها در نوشته ها یا برگه های سایت خود استفاده کنیم، باعث میشود موتورهای جستجو اطلاعات بیشتری را در نتایج جستجو نمایش دهند. مانند افزایش سرعت سایت، بهینه سازی کدهای سایت و لینکهای داخلی.

آیا برای افزایش رتبه می توانم اقدام به خرید بک لینک کنم؟

کافیست وارد سایت Woorank شوید و در اولین کادری که می‌بینید لینک سایتتان را وارد کنید و اینتر را بزنید. در صفحۀ بعدی لیست کاملی از آنالیز بخش‌های مختلف ساییتان را مشاهده می‌کنید که با سه رنگ مختلف جدا شده‌اند. رنگ سبز نشان‌دهندۀ وضعیت خوب است، رنگ نارنجی بیانگیر این است که این بخش نیاز به بهبود دارد و رنگ قرمز نشان می‌دهد که روی این بخش اصلاً کار نشده. با کلیک روی هر بخش راهکارهایی به شما داده می‌شود که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. برای اینکه با انواع روش‌های لینک‌سازی سایت آشنا شوید مقالۀ دیگر وبلاگ نوین را با عنوان «بک لینک نخرید، بک‌لینک بسازید!

گوگل مدام در حال آپدیت و ارائه الگوریتم‌های جدید است و دیر یا زود می‌تواند دست شما را بخواند. پس با خواندن این مقاله اولاً یک نمای کلی از سئو را می‌بینید و دوماً دیگر کسی نمی‌تواند با حرف از سئو سرتان کلاه بگذارد. چطوری؟ ما دردوره پایه سئو تمام اصول و مقدمات سئو را و اینکه گوگل چطور کار می‌کند، آموزش داده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم برای درک کامل و تسلط روی مفاهیم و کارکرد سئو، حتما در آن شرکت کنید. اگر قصد داشتید که از سایتی لینک بگیرید، حتماً به میزان پیج آتوریتی سایت توجه کنید و در صورتی که سایت امتیاز خوبی نداشت به هیچ وجه از آن سایت بک لینک نگیرید. در‌مقابل، Unnatural Link یا لینک غیر‌طبیعی به لینک‌هایی گفته می‌شود که خریداری می‌شوند. Keyword Density یا چگالی کلمه کلیدی به تعداد دفعاتی اشاره دارد که یک کلمه کلیدی، نسبت به تعداد کل کلمات، در یک صفحه به کار رفته باشد.

نقشه سایت یک فایل XML است که در هاست شما قرار می‌گیرد و آدرس آن را در سرچ کنسول ثبت می‌کنید. در بین این وب‌سایت‌ها سایت medad.io به نظر می‌آید حرفه‌ای تر است و می‌توانید از این وب‌سایت استفاده کنید. ضمن اینکه علاوه بر این وب‌سایت‌ها می‌توانید از سرویس‌های وبلاگ‌نویسی قدیمی مانند بلاگفا و… نیز استفاده کنید. شما می‌توانید به سایر افرادی که در لیست شما نیستند ولی احتمال دارد موضوع مقاله شما برایشان جذاب باشد و به آن لینک بدهند ایمیل ارسال کنید. اگر مقاله خیلی مناسبی نوشته‌اید که واقعا به آن افتخار می‌کنید می‌توانید برای اعضای لیست ایمیل خود ایمیل ارسال کنید و آن‌ها را از انتشار این مقاله مطلع کنید تا اگر دوست داشتند به این مقاله لینک بدهند. کاربران اینترنت حوصله خواندن متون به هم فشرده را ندارند و خیلی سریع از صفحه خارج می‌شوند.

بررسی، رشد و دوباره بررسی

همانطور که از صحبت های بالا می شود برداشت کرد این است که قیمت های سئوی وب سایت بر اساس فاکتورهای بالا اندازه گیری می شوند. پس اگر به دنبال این هستید که قیمت SEO سایت خود را محاسبه کنید حتما از شرکتهای معتبر استعلام بگیرید. همانطور که ملاحظه می کنید عوامل متعددی در برآورد قیمت سئو سایت تاثیرگذار است. مسلما بدون بررسی این موارد ارائه هر گونه قیمتی اشتباه است. پس اگر به فرد یا شرکتی مراجعه کردید که بدون بررسی این موارد به شما قیمت سئو داد متوجه شوید که شرکت یا فرد بسیار کم تجربه است. انجام سئو کامل سایت باعث بهتر دیده شدن محتوای سایت و همینطوری بهتر دیده شدن سایت برای کاربران جستجو کننده خواهد شد.

اهمیت و مزایای سرمایه گذاری روی سئوی سایت

به این ترتیب موجب بهبود جایگاه سایت شما در موتورهای جستجوگر می شوند. به برچسب هایی که بر روی نوشته های خود می زنید، تگ گفته می شود. کاربران با استفاده از تگ ها می توانند راحت تر به مطالب موردنظر خود دسترسی پیدا کنند. یک تگ می تواند در برگیرنده نام، ویژگی، موضوع و کاربرد محصول شما باشد. تگ ها نقش مهمی در تعیین موضوع متن ایفا می کنند و به عنوان یک ابزار قدرتمند برای جستجو در بین صفحات شناخته به کار می روند.

همه این موارد به کاهش نرخ پرش، بهبود رتبه شما کمک می کنند. بسیاری از کلمات معادل فارسی در زبان انگلیسی را نمی توان با ترجمه بخش به بخش عبارت پیدا کرد. از طرف دیگر شما برای مخاطب انگلیسی زبان محتوا تولید کرده اید. بنابراین باید الگوهای جستجو در این مخاطب را آنالیز نمایید تا به موفقیت برسید. در ضمن فراموش نکنید استفاده بیش از اندازه و نابجای کلمات کلیدی سئو سایت انگلیسی شما را با مشکل مواجه می کند. این موارد از نظر گوگل نقض قوانین بوده و با آن ها برخورد می نماید.

ابتدا با استفاده از ابزارهای مشاهده بک لینک (مانند ابزاری که در گوگل سرچ کنسول قرار دارد) به مشاهده و بررسی بک لینک های سایت بپردازید. وضعیت آن وب سایت ها و میزان ارتباط آنها با سایت خود را چک کنید. لینک هایی که از وب سایت های اسپم به شما داده شده اند، فایده ای برای شما نخواهند داشت. همچنین دقت کنید که در بین انکر تکست ها تنوع خوبی وجود داشته باشد. اگر 90% بک لینک های سایت فالو باشد، این بدین معنیست که یک جای کار می لنگد و نشان از تلاش شما برای فریب گوگل خواهد داشت.