سئو چیست و چگونه کار می کند؟ اهمیت seo در سایت و بالا آمدن در گوگل-جان مولر


عوامل زیادی تعیین می کنند که راهکارهای سئو با چه سرعتی به نتیجه برسند. اگر وب سایت جدیدی طراحی کرده اید و از یک نام دامنه جدید که قبلا مورد استفاده قرار نگرفته است استفاده می کنید و محتوایی بدون سابقه تجاری دارید، ممکن است نتیجه گیری از سئو سایت شما مدتی طول بکشد. گاهی اوقات بیش از شش ماه تا یکسال زمان لازم است تا بتوانید در زمینه کاری خود در گوگل به نتیجه برسید. این مدت زمان بسته به نوع استراتژی و میزان فعالیت و سرمایه گذاری هایی که رقبای شما در این زمینه انجام داده اند بستگی دارد. رتبه‌بندی صفحات شما تا حدی توسط عوامل درون صفحه (سئو داخلی On-page SEO) تعیین می‌شود. فاکتورهای سئوی درون صفحه همه چیزهایی هستند که شما، تاثیر مستقیمی بر آن‌ها دارید.

  • مثلا، ممکن است در یک پست وبلاگ بیست مرتبه از کلمه کلیدی استفاده کنید اما پست شما ارزش یا مفهومی نداشته باشد.
  • پرداخت به ازای هر کلیک PPC است ، در واقع نوعی تبلیغات است که پرداخت بر اساس مدت زمان تبلیغ مشخص نمی‌‌‌شود و بازه زمانی که تبلیغ شما وجود دارد می‌‌تواند نامحدود باشد.
  • یادتان باشد که در بخشی از این قرارداد، طرف مقابل باید ذکر کند در صورت محقق نشدن تعهدات (سئو شدن روی کلمات مورد نظر) باید همه یا بخشی از هزینه ها را به شما برگرداند.
  • همانطور که ترافیک مرتبط بیشتری را به سایت خود وارد می کنید، نرخ تبدیل بالاتری خواهید داشت.
  • حالا اگر یک سایت بزرگ داشته باشید که تعداد صفحات زیادی داشته باشد و هر روز بروزرسانی می‌شود و در آن محتوای جدید قرار می‌گیرد؛ بودجه خزش مهم می‌شود.
  • جهت انجام سئو بین المللی در قالب خود باید به تاریخ‌ها و زمان‌ها بر اساس مکان های هدف خود به درستی استفاده نمایید.

خزنده‌ها اصولاً برای پیدا کردن صفحات جدید، از لینک‌ها کمک می‌گیرند. بنابراین صفحات شما باید به طور استاندارد لینک‌سازی داخلی داشته باشند. مفید بود و با خصاصت کمی نوشته شده( البته بعضی از مطالب زیادی خلاصه هست و درکشون نیاز به آموزش بیشتری داره. ضمنن مقداری غلط املایی هم این مقاله داره ) ممنون و خسته نباشید.

سئو خارجی سایت با بک‌لینک

برای بک‌لینک‌سازی روش‌های گوناگونی وجود دارد که در ۳ دسته لینک‌سازی کلاه‌سفید، کلاه‌سیاه و کلاه‌خاکستری تقسیم می‌شوند. استراتژیست محتوا تحقیقات بازار را انجام می‌دهد تا بدانند مشتریان به چه موضوعاتی علاقه‌مند هستند و چه نوع سبک یا لحنی برای هر مشتری بهترین است. در این خدمات ابتدا تعداد و کیفیت بک‌لینک‌های دریافتی شما بررسی می‌شود. اگر یک شرکت تولید نرم‌افزار هستید؛ ممکن است هدف شما افزایش آگاهی از نام تجاری خود و در نهایت فروش محصولات باشد. در این بخش می‌توانید ببینید کدام سایت‌ها به شما بک‌لینک داده‌اند، کدام صفحاتتان بیشترین بک‌لینک را دارند. در مهم‌ترین منوی این بخش می‌توانید ببینید صفحات سایتتان در مورد core web vitals چه وضعیتی دارند.

به‌عنوان یک استراتژی بازاریابی[ویرایش]

از سوی دیگر، سئو کلاه سفید راهی برای ایجاد یک تجارت آنلاین و پایدار است. اگر سئو را به این روش انجام دهید، بدون شک روی مخاطبان حقیقی خود تمرکز خواهید کرد و همچنین شما سعی خواهید کرد بهترین محتوای ممکن را به آنها ارائه دهید و مطابق قوانین SEO گوگل پیش خواهید رفت. این روش زمانی انجام می شود که برای مدت کوتاهی بخواهید رنک اول را بگیرید.

به‌طور تاریخی، وب‌سایت‌ها محتوا را از یکدیگر کپی کرده و از آن در رتبه‌بندی موتورهای جستجو بهره‌مند شده‌اند. با این حال، گوگل یک سیستم جدید پیاده‌سازی کرد که سایت‌هایی را که حاوی محتوای منحصربه‌فرد نیستند، جریمه می‌کند. نسخه‌های اولیه الگوریتم‌های جستجو به اطلاعات فراهم‌شده توسط مدیران وب‌سایت‌ها، نظیر متا تگ واژه‌های کلیدی، یا فایل ایندکس موتورهای جستجو، مانند ای‌ال‌آی‌وب اعتماد و اتکا می‌کردند.