ساخت فایل ربات Robots txt Generator ابزار سئو پونه مدیا


حالا فرض کنید به صورت روزانه صدها یا هزاران ربات شروع به بررسی و جمع‌آوری اطلاعات از سایت شما می‌کنند و در این صورت، عملکرد بهینه سایت شما و سرعت بارگذاری اطلاعات آن برای مرورگرها تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت. دسترسی موتورهای جستجو به این صفحات یا فایل‌ها را محدود کرد. ما در تیم تولید محتوای میهن وردپرس در تلاش هستیم تا بهترین مقالات آموزشی در زمینه وردپرس و کسب‌و‌کارهای اینترنتی را تهیه کنیم. شما با استفاده از بهینه‌سازی سایتتان می‌توانید سبب پیشرفت و بهبود عملکرد آن شوید. همچنین شما می‌توانید زیر نظر خود دسترسی‌های متفاوتی را به این ربات‌ها دهید.

در نهایت کار روی سرچ و کلمات کلیدی رو با توجه به نکاتی که گفتیم همه روزه برای صفحات مختلف سایتتون تکرار بکنید خودتون بعد از مدت کوتاهی پیشرفت سئو رو از طریق بازخورد بازدیدکنندگاتون رو به صورت ملموس میبینید. اگر گوگل عمل رباتیک را جریمه کند خیلی از افراد میتوانند بر روی سایت رقیب خود حرکات رباتیک پیاده‌سازی کنند و آنها را به زیر بکشانند! چنین چیزی باعث میشود گوگل نتواند جریمه‌ای برای اعمال رباتیک در نظر بگیرد. در نهایت کار روی سرچ و کلمات کلیدی رو با توجه به نکاتی که گفتیم همه روزه برای صفحات مختلف سایتتون تکرار بکنید. خودتون بعد از مدت کوتاهی پیشرفتتون رو از طریق بازخورد بازدیدکنندگاتون رو به صورت ملموس میبینید.

  • Robots.txt در واقع یک فایل است با پسوند TXT که به ربات ها و خرنده های موتورهای جستجو این را می گوید که در کدام صفحات یا بخش های یک سایت حق خزیدن ندارند.
  • فایل Robots.txt به شما کمک نمی‌کند تا یک URL را از ایندکس موتورهای جستجو حذف کنید و همچنین از موتورهای جستجو در برابر اضافه کردن یک URL جلوگیری نمی‌کند.
  • در ادامه disallow به معنای این است که مسیر ذکر شده را دنبال نکند و اجازه ای برای خزیدن نداشته باشد.
  • این اقدام تنها بایست در ابتدای ساخت وب سایت انجام شده و در آینده در هنگام بررسی سئو سایت مورد توجه قرار گیرد.

برخی وب سایت‌های سریع ممکن است عملکرد بدتری نسبت به وب سایت های کند داشته… برای این کار باید کد زیر را در یک فایل با فرمت txt قرار دهید. تمامی حقوق برای وب سایت ” وب جوان ” محفوظ می‌باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

با گوگل الرتس (Google Alerts) سئوی سایت خود را قدرتمند کنید!

خب، بیایید به موضوع اصلی خودمان یعنی فایل robots.txt برگردیم. به علاوه، اتفاقاتی که بر کل سایت تاثیر می‌گذارند مانند جا‌به‌جایی وب‌سایت، ممکن است میزان Crawl Demand را جهت ایندکس دوباره وب‌سایت بر روی آدرس جدید، افزایش دهند. صاحبان وبسایت و وبمسترها می‌توانند ورود ربات‌ها به وبسایت را از راه‌های مختلفی کنترل کنند. مثل تصویر زیر که در آن اجازه دسترسی به پوشه‌ای به نام photos و اجازه دسترسی به صفحه‌ای به نام files.html را ندادیم. خوشبختانه دسترسی ربات‌ها به صفحه‌ها یا فایل‌ها را می‌توانیم کنترل کنیم.

فایل Robots.txt در کجای سایت قرار می‌گیرد؟

دستور Disallow از پرکاربردترین دستورات در فایل robots.txt است. این دستور مشخص کننده صفحه یا صفحات غیر قابل دسترس برای ربات‌های خزنده وب است. مجددا باید تکرار کنیم که استفاده از این دستور صرفا صفحات را از دسترسی ربات‌ها مخفی می‌کند و ممکن است کاربر با کلیک روی لینک این صفحات امکان بازدید صفحه را داشته باشد و یا حتی این صفحات در نتایج جستجو فهرست شوند. هدف از بهینه سازی فایل robots.txt جلوگیری از خزیدن ربات های موتور جستجو در صفحاتی است که در دسترس عموم کاربران نیست. به عنوان مثال، صفحات موجود در پوشه wp-plugins یا صفحات موجود در wp-admin اصلا لازم نیست توسط ربات ها خزش شوند.

چگونه فایل Robots.txt سایت خود را بهینه سازی کنیم؟

صفحات غیرمجاز لزوماً “پنهان” نیستند – آنها فقط برای کاربران عادی Google یا Bing مفید نیستند، بنابراین به آنها نشان داده نمی‌شوند. در بیشتر مواقع، کاربر در وب سایت اگر بداند که در کجا آنها را پیدا کند، می تواند این صفحات را پیمایش کند. هر شخص یا برنامه ای که در اینترنت فعال است یک “عامل کاربر” یا یک نام اختصاص یافته خواهد داشت. برای کاربران انسانی، این شامل اطلاعاتی مانند نوع مرورگر و نسخه سیستم عامل است، اما اطلاعات شخصی ندارد.