سایت مپ یا نقشه سایت sitemap چیست؟ ثبت در سرچ کنسول گوگل


در غیر این صورت، گوگل هشدار می دهد که به روزرسانی تاریخ در صفحاتی که تغییر نکرده اند، می تواند به عنوان یک تاکتیک اسپم تلقی شود. این نشانه این است که چیزی در سایت وجود دارد که ایندکس نشده است. ممکن است محتوای تکراری زیادی در آن 5000 صفحه وجود داشته باشد. اما وقتی به سرچ کنسول نگاه می کنید، سایت شما فقط 2000 صفحه ایندکس شده دارد. اگر همه چیز خوب به نظر می رسد، وقت آن است که سایت مپ خود را به گوگل ارسال کنید.

سایت‌های فروشگاهی بزرگ معمولا به چنین چیزی نیاز دارند تا بتوانند تمامی صفحات خود را در نقشه سایت بگنجانند. (اشاره به آدرس یا همان url آن صفحه دارد. url چیست؟ ) برای وردپرس و cms های دیگر واقعا بهترین روش استفاده از پلاگین ها و ماژول های آماده است. اما برای سایت های دیگر باید آنها را خودتان با استفاده از کدهای موجود در اینترنت توسعه دهید. شما باید مهمترین صفحات سایت خود را درون نقشه سایت قرار دهید.

  • عدم قرار گرفتن صفحات فوق در نقشه سایت به معنای ایندکس نشدن آنها از طرف گوگل نیست.
  • برای این کار؛ پس از معرفی سایت به گوگل، از طریق پنل سرچ کنسول و از قسمت Sitemaps آدرس نقشه سایت خود را وارد کرده و بر روی دکمه Submit کلیک می‌کنیم.
  • به این توجه داشته باشید که داشتن sitemap روی وبسایت خود تضمین نمی‌کند که صفحات ایندکس خواهد شد و در موتورهای جستجو قرار می‌گیرند اما با داشتن آن شانس بیشتری خواهید داشت.
  • نقشه سایت یا sitemap به شما اجازه می‌دهد تا یک فایل متنی در میان سایر فایل‌های دیگر در حساب خود ایجاد کنید تا موتورهای جستجو از همه صفحات موجود در وبسایت شما مطلع شوند.
  • این نوع سایت مپ را باید نوعی حالت سنتی از سایت مپ دانشت که در صفحه ای جداگانه طراحی شده اند و کاربران می توانند برای بازدید کردن از وب سایت ها استفاده کنند.

» را مشاهده کردید، گوگل با موفقیت نقشه سایت شما را کراول کرده است. اگر از وردپرس استفاده می کنید، می توانید یک نقشه سایت با پلاگین Yoast SEO ایجاد کنید. نقشه سایت فعلی خود را با URL‌های مقاله جدید خود به روز کنید و با هر به روز‌رسانی نقشه جدیدی ایجاد نکنید. فقط نشانی‌های اینترنتی مقالاتی را که در دو روز گذشته در سایت منتشر شده‌اند را درج کنید.

اولویت بخشیدن به صفحات خاص در نقشه سایت

با جستجوی عبارت “Online Sitemap Generator” در گوگل می توانید فهرستی از سایت های آنلاین که تولید نقشه سایت رایگان ارائه می دهند را مشاهده کنید. این سرویس آدرس سایت را دریافت کرده و در زمان کوتاهی فایل XML نقشه سایت sitemap سایت را تولید می کنند. معمولا sitemap ها شامل کل صفحات و یا حداقل مهمترین صفحات یک سایت می باشد و این امر برای کاربر و موتور جستجو مفید است. بله شما می تونید سایت مپ رو از طریق فایل robots.txt هم به گوگل معرفی کنید.

راهکار برای سئو نقشه سایت

توضیحات هم از جاهای مشخصی دریافت میشه که همه بهش دسترسی دارن. این نقشه سایتی ست که خود اپن کارت به طور پیش فرض میسازه . این افزونه برای ساخت نقشه سایت مناسب نیست، پیشنهاد میکنم از افزونه Google XML Sitemaps برای ساخت نقشه سایت خود استفاده کنید. نه مشکلی پیش نمیاد فقط بخش نقشه سایت yoast را غیرفعال کنید و نقشه جدید را به گوگل وبمستر خود معرفی کنید. اینکه دقیقا چه خطایی موجب عدم نمایش نقشه سایت میشود را باید از طریق log سیستم یا فعال کردن حالت debug بدست بیاورید.

از سال ۱۳۹۴ شروع به‌کار کردیم و هدف ما کمک به شما برای ساخت یک کسب‌و‌کار اینترنتی موفق است. اما چطور؟ بهترین سایت‌ساز دنیا را ساخته‌ایم که بیش از ۲۵۰۰ وب‌سایت از آن استفاده می‌کنند. هم‌چنین بیش از ۲۰۰۰ مقاله آموزشی رایگان منتشر کرده‌ایم. توجه کنید که وجود چنین خطاهایی بر رتبه سایر صفحات شما در نتایج جستجو تاثیر مستقیم نداشته و یک مشکل بزرگ محسوب نمی‌شود. تنها دغدغه ما در این شرایط مدیریت صحیح بودجه خزش و افزایش سرعت ایندکس صفحات است.