سایت مپ Sitemap چیست؟ نحوه ساخت نقشه سایت


همانطور که از نام نقشه سایت برمی‌آید، این فایل‌ها به ربات‌هایی نظیر GoogleBot اجازه می‌دهد تا به راحتی محتوای وبسایت شما را بخوانند و یا به اصطلاح درست‌تر ایندکس کنند. پس از آن ، اگر صفحه را تازه کردید ، نقشه سایت جدید خود را ذکر شده است؛ Google از نقشه جدید شما مطلع می شود و باید به زودی آن را بررسی کند. در همین حال، شما ممکن است بخواهید بقیه مواردی را که کنسول جستجو ارائه کرده است کشف کنید. به عنوان مثال، می توانید ببینید Googlebot هنگام خزیدن سایت خود تحت Error Crawl با هرگونه خطایی روبرو می شود، و جزئیات فعالیت خود را تحت Crawl Stats مشاهده می کنید.

  • احتمالا در سئو اصطلاح نقشه سایت یا سایت مپ را شنیده باشید و از خودتان بپرسید نقشه سایت چیست؟ نقشه سایت یک فایل xml هست که به موتورهای جستجوگر معرفی می‌کنیم تا با پیچ‌ و خم‌های سایت ما آشنا شود.
  • برای این کار کافی است وارد گوگل سرچ کنسول شوید و به بخش Sitemaps بروید.
  • در صورتی که سایت شما از ایجاد نقشه داینامیک پشتیبانی نمی کند، در این صورت باید تنظیمات را به صورت دستی اعمال کنید.

کار شما درسته و از این به بعد فقط دامنه اصلی رو مدیریت کنید و به اون یکی کاری نداشته باشید. سلام، بله مشکلی نداره فقط برخی اطلاعات ناقصه و بهتره که تکمیل بشه. اوایل کار بد نیست که از این ابزار استفاده کنید چون سرعت ایندکس رو خیلی بالا میبره.

نقشه‌های سایت HTML

یا شاید شما یک سایت فروشگاهی با 5 میلیون صفحه را اداره می کنید. تا زمانی که لینک داخلی نداشته باشید و تعداد زیادی لینک خارجی داشته باشید، گوگل برای یافتن همه آن صفحات وقت زیادی را باید بگذارد. در آخرین مرحله از آموزش ساخت سایت مپ، URL مربوط به سایت مپ خود را در جای مشخص شده وارد کنید و Submit را کلیک کنید. حدود 48 ساعت زمان می برد که گوگل، نقشه سایت شما را ببیند. نکته مهم برای ایجاد سایت مپ، این است که دامنه به نام خود شما ثبت شده باشد، تا بتوانید گزارش نقشه سایت را دریافت کنید. اگر این امکان را ندارید بهتر است از فایل robots.txt سایتتان استفاده کنید.

نقشه سایت یا سایت مپ چیست؟

بطور کلی ظاهر سایت باید با سایت های وبلاگی و متن محور متفاوت باشه. یک در خواست (سوال) داشتم اینکه میشه اینکار رو برای چت روم ها انجام داد اگه میشه اموزشش رو بزارید . الان اروری که میده به خاطر پیدا نکردن فایل Xls اسکریپته، ممکنه آدرس دهی کانفیگ رو درست انجام نداده باشید. داخلش رو که چک کردم از فانکشن parse_dir استفاده کرده، برخی سرورها این اجازه اجرای این فانکشن رو به دلایل امنیتی نمیدن. در آخر لازم است گفته شود که مطالب سایت کاملا اختصاصی است ولی هنوز آنچنان در نتایج گوگل بالا نیامده ایم و این ما را بیشتر نگران کرده است. امیدوارم با راهنمایی های شما بتوانیم این مورد را نیز حل کنیم.

ایجاد سایت مپ برای وردپرس

برای این کار، یک ویرایشگر متن مانند Windows Notepad یا Nano (Linux، MacOS) را باز کنید و دستوری که در بخش Sitemap Formats توضیح داده شد را دنبال کنید. اگر URL‌های مختلفی برای نسخه‌های موبایل و دسکتاپ یک صفحه دارید، توصیه می‌کنیم فقط به یک نسخه در نقشه های سایت اشاره کنید. با این حال اگر می‌خواهید به هر دو URL اشاره کنید، نشانی‌های اینترنتی خود را برای نشان دادن نسخه‌های دسکتاپ و موبایل با استفاده از تگ‌ها حاشیه‌نویسی کنید.