فایل‌ robots txt چیست؟ 5 تاکتیک سئو برای فایل‌ robots.txt


من برای اولین بارهست که ازسایت ومحصولاتش اینهمه راضی هستم،پشتیبانی هم عالی و واقعاخسته نباشید… بنده وظیفه خودرامیدانم به خاطرعملکردعالی ربات شماتشکروقدردانی کنم شمالطف داریدبه ما،ممنون ازانرژی مثبت تون… باعرض سلام وخداقوت جانانه به همه دوستانی که برای این برنامه بی نقص همراه باپشتیبانی گرم وخوش برخوردزحمت میکشن … خیلی کم پیش اومده که از سایت های ایرانی خرید کنم و راضی باشم.شما جز اون کسایی بودید که واقعا از کار باهاتون لذت بردم.

  • گفتیم فقط نباید از یک دونه ای پی استفاده بکنیم و باید به هنگام جست و جو های مختلف ای پی تون رو عوض بکنین، تا هویتتون مخفی باقی بمونه.
  • در مرحله ی اول به هیچ عنوان نباید نشون بدین که یه شخص ثابت همش یه کلمه کلیدی ثابت رو سرچ میزنه.
  • اگر گوگل عمل رباتیک را جریمه کند خیلی از افراد میتوانند بر روی سایت رقیب خود حرکات رباتیک پیاده‌سازی کنند و آنها را به زیر بکشانند!
  • با گذشت حدود 15 روز دیروز به صورت ناگهانی توی وبمستر حدود 1000 عدد ایندکسمون حذف شدن.
  • اما سایر ربات‌ها وقتی به این دستور می‌رسند هیچ توجهی به آن نمی‌کنند و بدون محدودیت محتوای فولدر mypic سایت شما را هم بررسی می‌کنند چرا که محدودیت شما تنها مربوط به ربات Googlebot-Image می‌شود و نه تمام ربات‌ها.

برخی از سیستم‌های مدیریت محتوا همانند وردپرس، به صورت خودکار اقدام به ایجاد فایل robots.txt می‌کنند. به این معنی که اگر شما به ریشه هاست سایت خودتان مراجعه کنید فایلی تحت عنوان robots.txt را پیدا نخواهید کرد. بلکه این فایل به صورت مجازی و خودکار توسط وردپرس ایجاد می‌شود.

۲ـ مشخص کردن صفحات و بخش‌های غیرمجاز با Disallow

در این بخش، گوگل به شما کنترل بیشتری می دهد تا بگویید، صفحه ای را که در آن کدهای مربوطه جایگذاری شده اند را چگونه فهرست کنید. این موضوع را به عنوان هشداری در گوگل در مورد جایگذاری شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام یا سایر تصاویر و مشکلات سئو که می توانید ایجاد کنید موثر خواهد بود. موتورهای جستجو معمولاً اطلاعات قرار داده شده در Robots.txt را برای چند روز در حافظه خود نگه می‌دارند.

مثال هایی از فایل robots.txt

شما می‌توانید سوالات و نظرات خود را از بخش دیدگاه‌ها با ما مطرح کنید؛ همچنین اگر محتوای امروز همیار وردپرس برایتان مفید بود، خوشحال می‌شویم آن را با دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. Robots.txt فایلی است که به ربات‌های موتورهای جستجو می‌گوید که چه صفحات یا بخش‌های خاصی از یک وب سایت را بررسی نکنند و مجاز به بررسی چه صفحاتی هستند. کلیه سایت‌ها برای ایندکس شدن توسط موتورهای جستجوی به فایل robots.txt نیاز دارند.

یک روش مشاهده ساده که برای هر سایتی کار می کند این است که URL دامنه را در نوار جستجوی مرورگر خود تایپ کنید و /robots.txt را در پایان اضافه کنید. درصورتی که از افزونه یواست برای سئو سایت وردپرسی خود استفاده می‌کنید، این افزونه برای مدیریت و ویرایش فایل ربات سایت‌تان یک بخش ویژه را در نظر گرفته است. در اوایل مقاله با انواع ربات‌ها و خزنده‌های سطح وب آشنا شدیم، حتی به صورت دقیق‌تر اسامی و وظیفه مهم‌ترین ربات‌های گوگل را هم بررسی کردیم. حالا به کمک دستور User-agent می‌توانیم مشخص کنیم که دستورات ما دقیقا توسط چه رباتی باید اجرا شوند.