فایل Robots txt چیست و چطور یک فایل Robots عالی بسازیم؟ نوین


قبل از اینکه ربات‌های موتورهای جستجو نظیر گوگل صفحات وب را کراول کنند ابتدا فایل Robots.txt را بررسی می‌کنند و اگر این فایل موجود باشد مطابق با اطلاعات مندرج در آن اقدام به ایندکس کردن صفحات می‌کنند. به عبارت دیگر، ربات‌ها فقط زمانی تغییر رفتار می‌دهند که دستور دقیق و منطبق با آن رفتار را از طریق متون داخل این فایل دریافت کرده باشند. در غیر این صورت آن‌ها به رفتار طبیعی خود یعنی بررسی و ایندکس کردن تمام بخش‌های سایت ادامه خواهند داد. با افزودن نقشه xml سایت به فایل robots.txt نیز می توانید جستجوی همه صفحات سایت خود را برای ربات های گوگل آسان کنید. دلیل دیگر استفاده از فایل robots.txt زمانی است که می خواهید رباتهای گوگل را از ایندکس یک مقاله یا صفحه خاصی از وب سایت خود مسدود کنید.

  • ربات گوگل ، به شکلی طراحی شده است تا شهروند خوبی برای دنیای اینترنت باشد.
  • به بیان دیگر Googlebot می تواند سهم یا بودجه خزیدن خود را برای صفحات بسیار مهم صرف کند.
  • برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است از تگ noindex در هدر همان صفحاتی که علاقه‌ای به حضور آن‌ها در نتایج گوگل ندارید استفاده کنید و یا با گذاشتن رمز و یا سایر روش‌های بلاک کردن، از ایندکس شدن این URLها جلوگیری کنید.
  • تمامی حقوق برای وب سایت ” وب جوان ” محفوظ می‌باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.

با استفاده از این کد شما به همه ربات‌ها اعلام می‌کنید که فعلاً نیازی نیست هیچ صفحه‌ای از سایت را بررسی کنند. جلوگیری از ظاهرشدن محتوای تکراری در SERP (توجه داشته باشید که متا ربات‌ها اغلب انتخاب بهتری برای این کار هستند). استفاده از این نحو در فایل robots.txt به همه خزنده‌های وب می‌گوید که هیچ صفحه‌ای را در از جمله صفحه اصلی، نخزند. اگر فایل حاوی قاعده‌ای باشد که برای بیش از یک کاربر عامل اعمال می‌شود، خزنده فقط به خاص‌ترین گروه دستورالعمل‌ها توجه می‌کند. آژانس دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت eBgroup از دهه 90 بعنوان یکی از آژانس‌های موفق در زمینه سئو، طراحی سایت، تولید محتوا و تبلیغات کلیکی در غرب تهران مشغول به فعالیت بوده است.

استفاده از دستور sitemap:

تاکنون بیش از ۱۶۰۰۰۰ درخواست پشتیبانی را به خوبی و خوشی پاسخ داده‌ایم. اگر موقع کار با محصولات سوال یا مشکلی دارید، روی پشتیبانی ما حساب کنید. ظاهرا noindex بودن ادرس ها و دستکاری شده توی کدنویسی قالب (نال شده) . نسخه اصلی قالب رو خریداری کنید و نصب کنید مشکل حل خواهد شد. با گذشت حدود 15 روز دیروز به صورت ناگهانی توی وبمستر حدود 1000 عدد ایندکسمون حذف شدن. بعد بررسی متوجه شدم همه ایندکس های حذف شده مربوط به tag ها بودن .

معرفی ۶ مورد از بهترین افزونه های کاربردی وردپرس

یعنیباید ازطریق عوض کردن IP هویت خودتون رو مخفی کنید و به کلمات کلیدی هم تنوع بدین. اگر به محصولات و خدمات ما نیاز دارید، از طریقسایت انگلیسیبا ما در ارتباط باشید. ما برای شما هموطنعزیز❤️ راهنمای فارسی محصولات را ارسال می‌کنیم و امکان خرید ریالی با تخفیف ویژه را برایتان فراهم می‌نماییم. همیشه آرزو داشتم یک منبع آموزشی فارسی وردپرس می‌بود تا علاوه بر یادگیری ساده تر وردپرس ، از پیشنهادات آموزشی آن استفاده میکردم. آیا می‌خواهید روش انتقال از Ghost به وردپرس را یاد بگیرید؟ Ghost یک پلتفرم برای ساخت سایت است که به شما اجازه می‌دهد به راحتی سایت خود را… لطفا بنده رو راهنمایی کنید که چطور میتونم این مشکل رو حل کنم .

چگونه یک فایل robots.txt ایجاد کنیم؟

در دنیای اینترنت، بیش از هزاران نرم افزار برنامه نویسی شده برای خزیدن داخل وب وجود دارند که به آن‌ها ربات‌های خزنده یا crawler گفته می‌شود. به کمک متا تگ noindex در هدر یک صفحه می‌توان امیدوار بود که این صفحه به صورت کامل از نتایج گوگل حذف خواهد شد. برای اینکار کافیست در هدر صفحه مورد نظر به صورت زیر عمل کنید. با توجه به محدود بودن این بودجه برای هر سایت، طبیعتا نباید اجازه دهیم بودجه خزش سایت ما صرف خزش محتواهایی از سایت‌مان شود که هیچ کمکی به افزایش ترافیک سایت ما نمی‌کنند. وقتی صحبت از URL های واقعی در فایل Robots.txt می‌شود، آدرس‌ها و دستورهای کاملاً پیچیده‌ای در این فایل استفاده می‌شوند.