فایل Robots txt چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟ مه ویژن


من کدی که داخل این مطلب نوشتید (غیرفعال کردن Feed وردپرس از ۲ روش مختلف) رو داخل functions.php سایتم گذاشتم که فید سایت کلا غیرفعال بشه. طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای هر گونه کپی برداری به هر نحو از محتوای سایت ، توسط تیم یاس وب پیگیرد قانونی دارد. ربات‌هایی هستند که به دلایل مختلفی به سایت شما سر می‌زنند. فرض کنید اولین بار برای انجام یک کار اداری وارد سازمان بزرگی می‌شوید؛ هیچ جایی را هم نمی‌شناسید. مدیران این سازمان هم چون می‌دانند مراجعه کننده‌ها همه‌جا را نمی‌شناسند، پس کنار در ورودی یک باجه اطلاعات درست کرده‌اند و یک یا چند نفر را مسئول راهنمایی و نگهبانی گذاشته‌اند.

  • همچنین ما همیشه ربات‌های داخل پکیج را نیز مطابق آخرین الگوریتم‌ها بطور مستمر به روز رسانی می‌کنیم تا عملکرد موّفق محصولاتمان را تضمین کنیم.
  • البته لازم به ذکر است این یک روش مطمئن برای جلوگیری از نمایش سایت شما در موتورهای جستجو نیست و باید صفحات سایت را no-index کنید.
  • الان به حالت دیفالت برگردوندم و دسترسی همه بازه اما همچنان گوگل سرچ کنسول به من اخطار میده که ربات ها توسط روبوتس دات تی اکس تی بلاک شدن و صفحات کراول نمیشن.
  • من فکرمیکردم فقط در محصولات خارجی این ربات ها وجود داره که در اشتباه بودم..
  • بنابر نیازماکاربردی وازقیمت مناسبی برخورداربودکه توانستیم تبلیغات خودراگسترده تر،درکوتاهترین زمان وبالاترین راندمان انجام دهیم..

حالا همینطور خورد خورد تعدادش رو افزایش بدین تا گوگل شک نکنه. پس شما و تقریبا همه ی ادم هایی که به عنوان یه انسان معمولی از گوگل استفاده میکنندهیچ وقت یه کلمه کلیدی ثابت رو به مدت یه هفته تا یه ماه پشت سر هم سرچ نمی زنند و روی یک سایت کلیک نمیکنند. (۱) تو فایل robot.txt آدرس های فارسی رو چجوری disallow کنیم چون من هرجوری مینویسم و از وبمستر تست میگیرم Allow هست. بخش Tools در افزونه All in One SEOدر مرحله بعد لازم است گزینه Enable Custom Robots.txt را فعال کنید. با فعال کردن این گزینه یک فایل سفارشی robots.txt در وردپرس ایجاد خواهد شد.

نمونه های فایل robots.txt کدامند؟

دقت داشته باشید که لایسنس برنامه بعد از فعالسازی، قابلیت باطل کردن و انتقال به کامپیوتر دیگر را نـدارد. لذا قبل از فعالسازی توجه کنید که بر روی کدام دستگاه می خواهید آنرا فعال نمایید. در زمینه کلمات کلیدی حتما این نکته رو هم در نظر داشته باشین که هیچ وقت نمیشه تو کلمات کلیدی که رقابت شدیدی توشون وجود داره به سادگی اومد توی صفحات اولیه گوگل. باید با استفاده از کلمات کلیدی جانبی که رقابت توشون کمتره صفحات سایت رو اول بالا بکشید. خیر .در اینصورت نیازی به معرفی نقشه سایت به گوگل با این فایل نیست ولی در هر صورت باید این فایل موجود باشد. یه سوالی برای من ایجاد شد و اونم اینه که خب بنده میخوام وبمو ایندکس کنم نه کلیه فایل هام رو داخل هاست .

فایل Robots.txt چیست؟ چه تاثیری بر سئو دارد؟

اما چند نکته راجع به وردپرس در این زمینه وجود دارد که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست. نهایی را بزنید تا به گوگل اطلاع دهید که فایل مورد نظر بروزرسانی شده است. به همین طریق می‌توان خیلی راحت و سریع این نوع دسترسی‌ها را مدیریت کرد.

Sitemap یا نقشه سایت یک فایل عمدتا XML است، وظیفه راهنمایی و هدایت ربات‌های موتورهای جستجو برای خزش بهتر محتوای سایت‌ها را بر عهده دارد. می‌توانیم به کمک فایل robots.txt مشخص کنیم که آدرس این فایل دقیقا کجاست و موتورهای جستجو از کجا باید آدرس نقشه سایت ما را پیدا کنند. موتور جستجوی گوگل ربات‌های مختلفی دارد که هرکدام وظیفه خاصی دارند، شناخت این ربات‌ها به ما کمک می‌کند تا ارتباط بهتری با آن‌ها برقرار کنیم و به صورت خیلی دقیق‌تری بتوانیم فایل ربات سایتمان را طراحی کنیم.