فایل robots txt چیست و چه تاثیری در سئو سایت دارد؟ 2022


تمدید سالانه ارزان است و فقط با پرداخت 20% قیمت (به روز) پکیج انجام خواهد شد. دریافت مبلغ برای تمدید آپدیت های سالانه، تضمینی است بر اینکه ربات افزایش ورودی گوگل دائماً مورد رسیدگی ما قرار میگیرد، آپدیت میشود و هرگز از کار نمی‌افتد. همانطور که از مستندات گوگل پیداست تمام کلیک هایی که روی نتایج گوگل انجام میشوند به عنوان رفتار یا واکنش کاربران تلقی شده و تاثیر مستقیم بر رتبه بندی سایت‌ها خواهد داشت.

  • اجازه دهید برای درک آسان‌تر فایل Robots.txt از یک مثال ساده شروع کنیم.
  • اگر به هر نحوی تمایل دارید که یک صفحه یا دایرکتوری خود را از فهرست نتایج جستجو حذف یا مسدود کنید می توانید از تکنیک های دیگری از قبیل رمزگذاری یا تکنیک های مرتبط با noindex استفاده کنید.
  • خزیدن ربات در موتورهای جستجو ارزشمند است، اما خزیدن می‌تواند سایت‌هایی را که قدرت رسیدگی به بازدید ربات‌ها و کاربران را ندارند، تحت تأثیر قرار دهد.
  • بهترین روش برای اینکار استفاده از ابزار تست فایل robots.txt گوگل سرچ کنسول است.

نمودار های زیر روند رشد رتبه کلمات کلیدی یا صفحات سایت را در زمان استفاده از ربات افزایش ورودی گوگل نشان میدهند. نمودار نارنجی رنگ نشان دهنده رتبه گوگل است که با افزایش تعداد کلیک ( نمودار آبی – Clicks) و نمایش در نتایج جستجو کاربران (نمودار بنفش – Impressions)، رشد معنا داری را نشان میدهد. فایل Robots.txt در حقیقت به ربات‌ها اطلاع می‌دهد که کجا می‌توانند فایل یا فایل‌های نقشه سایت XML را پیدا کنند و در این میان کدام صفحات نباید کراول شوند.

فایل Robots.txt چکار می‌کند؟

برنامه بسیارکاربردیوعالیه،واقعابه عنوان یک دستیارمیتونیدروش حساب بازکنید.ناگفته نماندپشتیبانی بسیارخوبی هم دارید،موفق باشید.. آقا مشکل حل شد، سپاس به خاطر پشتیبانی خوبتون حتما ربات اینستاگرام رو هم از شما خواهم خرید.. برنامه خیلی خوبیه نسبت بهsms کارخیلی راحت میشه.بیشترمردم درشبکه های اجتماعی هستن وهمچین نرم افزاری واقعانبود..

معایب robots.txt چیست؟

یک User-agent می‌تواند تنها با یک مجموعه قوانین مطابقت داشته باشد، که اولین و خاص ترین گروهی است که با یک User-agent مشخص مطابقت دارد. دستور Disallow را می توان به روش‌های مختلفی مورد استفاده قرار داد که چندین مورد از آنها در مثال بالا نمایش داده شده است. بله وجود این فایل برای سئو بسیار مهم است و اگر آن را ندارید باید ایجاد کنید.

حال فرض کنید روزانه بیش از صدها ربات یک سایت را بررسی کنند؛ این اتفاق سبب کند شدن سرعت لود سایت خواهد شد. چرا که تمام بخش های سایت و هاست، تحت تاثیر هزارن ربات قرار گرفته است. این ابزار به طور خودکار فایل robots.txt وب سایت شما را بررسی می کند و در صورت یافتن خطاها و هشدارها، به شما نشان می دهد. می باشد یعنی می توانید این فایل را در کامپیوتر خود ایجاد کنید و کدهای مربوطه را در آن قرار داده و سپس در مسیر روت هاست خود آپلود کنید. در وب سایت وردپرسی خود نیاز نیست که دسترسی به فولدرهای wp-admin و wp-include را مسدود کنید.

بنابراین برای حصول اطمینان تاکید می کنیم که آن را در مسیر روت وب سایت قرار دهید. طراحی سایت رستوران و فست فود به واسطه‌ی سفارشات آنلاین غذا حسابی طرفدار پیدا کرده است. امروزه رستوران‌ها و فست فودها برای مقاصد بسیاری اقدام به طراحی سایت رستوران و فست فود می‌کنند. در این مقاله قصد داریم تا طراحی سایت رستوران و فست فود را به طور کامل بررسی کنیم. برای جلوگیری از ایندکس شدن کافیست یک فایل متنی درست کنید و از دستور زیر استفاده کنید.