فایل Robots txt چیست و چه کاربردی در سئو دارد؟


اینماد یا نماد اعتماد الکترونیک تنها به فروشگاه‌های اینترنتی‌ای داده می‌شود که مورد تایید مرکز توسعه تجارت الکترونیک باشند. وقتی از وایلد کارد یا متغیر استفاده کنید، عملا هر رباتی را نشانه رفته اید. مثل اینست که بگویید “هیچ موجود زنده ای” حق ندارد به تلفن شما دست بزند. این عبارت شامل تمام خویشاوندان، حیوون خونگی و حتی پرنده ی تو باغچه ها هم می شود.

  • Googlebot علاوه بر درک دستور user-agent و disallow دستور allow را متوجه می شود.
  • تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به پونه مدیا می باشد.
  • دستور بالا به این معنی است که دستورات بعدی، برای همه ربات‌های جستجوگر یکسان عمل کند.
  • در نهایت کار روی سرچ و کلمات کلیدی رو با توجه به نکاتی که گفتیم همه روزه برای صفحات مختلف سایتتون تکرار بکنید.
  • فایل Robots.txt فایلی برای گزارش ساختار صفحات وب به ربات‌های کراولر است تا بدانند کدام صفحات باید در موتورهای جستجو نمایش داده شوند و کدام صفحات نمایش داده نشوند.
  • زمانی که رتبه سایت شما در این موتورها بالا رود شما بازدید بیشتری داشته و درنتیجه می‌توانید درآمد بیشتری نیز داشته باشید.

برخی از ربات ها ممکن است که دستورات فایل robots.txt را نادیده بگیرند. این موضع بیشتر در مورد پایشگرهای غیر موجه مانند ربات های یابنده ایمیل ها برقرار است. با توجه به اینکه بخش اعظمی از مشتریان در این بازار مجازی به دنبال شما هستند، بنابراین شما با حجم زیادی از مشتریان روبه‌رو هستید که باید خودتان را به آن‌ها معرفی کنید. طراحی سایت بیمه بهترین فرصت برای معرفی کسب و کار شما به حجم زیادی از مشتریان بالقوه‌ی شماست.

سنیور سئو

اگر برنامه های FTP را نمی شناسید یا راجع به کار اف تی پی اطلاعات دقیقی ندارید، پیشنهاد می کنم مطالعه این مقاله را از دست ندهید. البته فراموش نکنید که بعد از اتمام تغییرات حتما دکمه ذخیره را بزنید.به این ترتیب می توانید با افزونه یواست سئو فایل robot.txt را ویرایش کنید. اکنون فایلی که با برنامه notepad یا هر نرم‌افزار ویرایشگر متن دیگری که ساخته اید را با نام robots.txt ذخیره و روی هاست آپلود کنید. برای این کار کافیست گزینه Upload را انتخاب و فایل را به هاست خود اضافه کنید.

ما در مه ویژن با داشتن تیمی مجرب و حرفه ای در حوزه سئوی سایت در خدمت شما عزیزان هستیم

این ربات‌ها صفحات وب را می‌خزند و محتوا را فهرست‌بندی می‌کنند تا بتواند در نتایج موتورهای جستجو نشان داده شود. با این حال، یک فایل robots.txt کار زیادی برای مدیریت ترافیک ربات‌های مخرب انجام نمی‌دهد. ابزارهای مدیریت ربات مانند Cloudflare Bot Management یا Super Bot Fight Mode می‌تواند به مهار فعالیت مخرب ربات، بدون تأثیر روی ربات‌های ضروری مانند خزنده های وب کمک کند.

ربات ارتقاء سئو و افزایش ورودی گوگل

البته بنده از برنامه نویسی هیچی نمیدونم و سایتم رو خودم با ورد پرس طراحی کردم. اول تشکر کنم بابت سایت که همجوره جامعه وردپرس ایرانی داره ارتقا میده من از اولین روز یادگیری وردپرس همیشه تو این سایت مشکلات حل کردم. و با استفاده از پلاگین و تم های این سایت پروژه زیاد انجام دادم. صفحه overview در پنل سرچ کنسولاز بخش Web tools گزینه Testing Tools را انتخاب کرده تا خطاها و هشدارهای احتمالی را به شما نشان دهد.

بعد از انتخاب، صفحه‌ای باز می‌شود که در آن گوگل آخرین فایل ربات پیدا شده از سایت‌تان را به شما نمایش می‌دهد. در صورتی که از قبل به کمک این پلاگین یک فایل robots.txt هم برای سایت‌تان ایجاد نکرده باشید به صورت زیر به شما پیشنهاد ایجاد یک فایل جدید می‌دهد که باید بر روی آن کلیک کنید. درصورتی که شما اقدام به ایجاد یک فایل حقیقی به نام robots.txt در ریشه هاست سایت خودتان کنید، فایل ربات مجازی به صورت خودکار از کار می‌افتد و فایل حقیقی آپلود شده توسط شما جایگزین آن خواهد شد. همچنین برخی از دستورات انحصاری ربات‌های خاص هم برای بسیاری از ربات‌ها، ناشناخته و غیر قابل درک است و به همین خاطر ممکن است برخی ربات‌ها از این دستورات پیروی کنند و برخی دیگر به آن‌ها توجهی نکنند. دقیقا همانطوری که حرف زدن به زبان چینی برای بسیاری از مردم جهان کاملا غیر قابل مفهوم و درک است.