نقشه سایت چیست؟ آموزش ساخت نقشه سایت یا سایت مپ


اگر هیچ مشکلی وجود نداشته باشد، زمان معرفی Sitemap به گوگل فرارسیدهاست. چند وقته که صفحات رو معرفی کردید؟ با توجه به تعداد بالا زمان میبره تا ایندکس بشه.. نقشه سایتتون رو چک کردم و همونطور که گفتید آپدیت نشده بود. یک فایل به همین نام در ریشه اصلی هاست شما هست که باید بررسی بشه، اگر پیداش کردید محتویات رو برام ارسال کنید تا بررسی کنم. فقط یک نکته اینکه شما دارید راه تقریبا اشتباهی رو میرید! سایتی که دارید با امکاناتی که داره مناسب کاری که میکنید نیست.

  • حالا وقتی شما از یک سیستم آماده مثل وردپرس استفاده می‌کنه، می‌تونی با ریختن افزونه‌هایی (که در واقع برنامه‌نویسی‌های آماده هستن) قابلیت‌های مختلف اضافه کنی.
  • اگر در نقشه سایت شما همه صفحات درج شده باشند قاعدتا باید در سرچ کنسول نیز نمایش داده شود.
  • در غیر این صورت، مشکل جدیدی جای مشکل قبلی را خواهد گرفت.
  • شما می‌توانید هر زیردامنه را به صورت مجزا در سرچ کنسول ثبت کرده و نقشه سایت خودش را به گوگل معرفی کنید.
  • در غیر اینصورت، گوگل هشدار می‌دهد که بروزرسانی تاریخ‌ها در صفحاتی که تغییر نیافته‌اند می‌تواند به عنوان یک شیوه نامطلوب به نظر برسد.

گوگل پیشنهاد می‌کند که نقشه سایتتان را که محتوای خبری دارد را به عنوان فایلی جداگانه در نظر بگیرید زیرا ربات‌ها گوگل در این نوع سایت مپ، نسبت به سایر فایل‌ها بیشتر می‌خزند. در این مقاله به طور کامل به مبحث بسیار مهم سایت مپ چیست (sitemap چیست) پرداختیم و اهمیت سایت مپ در سئو سایت را توضیح دادیم. همینطور سعی شد تا به تمامی سؤالات موجود در ذهن شما عزیزان پاسخ داده شود. اما اگر هنوز هم سؤالی در این مورد برای شما وجود دارد، میتوانید در قسمت کامنت ها آن را منتشر کرده و تا کمتر از 24 ساعت جواب کارشناسانه سؤال خود را دریافت کنید. ببینید علاوه بر استفاده از ابزار آنلاین xml-sitemaps، در سایت های جوملایی شما میتوانید از افزونه های مخصوص استفاده کنید.

به‌روزرسانی مهم

در صفحه “Coverage” مهم است که هیچگونه خطایی نداشته باشید، در بخش Excluded هم آدرس هایی که بنا به هر دلیلی قابل ایندکس شدن نیستند گزارش می شود. می توانید بر روی هر بخش کلیک کرده و جزئیات آن را در پایین صفحه مشاهده نمائید. وب سایت هایی که لینک سازی داخلی را به خوبی پیاده سازی نکرده اند.

معرفی Sitemap به گوگل

سایت شما واقعاً بزرگ بوده و ممکن است خزنده‌های Google از خزیدن در برخی از صفحات بروز شده شما غافل شوند. تا انتهای این آموزش با پایگاه خبری – آموزشی سئوف همراه باشید. دائما محتواهای خود را به روز رسانی میکنید و میخواهید هر بار سریعا گوگل از این بروز رسانی ها مطلع شود. استاندارد جهانی URL از حروف Unicode مثل فارسی پشتیبانی نمی کند (مانند آدرس اول) به همین دلیل آدرس هایی که حروف Unicode دارند باید Encode شوند که حالت دوم است که در کامنت تون ثبت کردید.

سوالات متداول نقشه سایت

بودجه خزش گوگل برای بررسی سایت ما مصرف شده صرف صفحاتی کم‌ارش شده و به سرعت تمام می‌شود. مساله‌ای که موجب می‌شود گوگل خیلی دیر صفحات ارزشمند ما شامل مقالات و دوره‌های آموزشی را بررسی و ایندکس کند. نقشه‌ای که به کمک آن بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن صفحات را بررسی و ایندکس کنند. در این مقاله از آکادمی وبسیما تلاش می‌کنیم تا به درک عمیقی از مفهوم سایت مپ و تاثیر آن بر ایندکس سایت توسط گوگل برسیم. به شما اطمینان می‌دهیم با رعایت نکات ارائه شده در این مقاله، صفحات سایت شما خیلی سریع و بی‌دردسر توسط گوگل ایندکس خواهند شد.