نقشه سایت چیست؟ تاثیر XML Sitemap در سئو چگونه است؟ رادزاد


امیدواریم که این مطلب توانسته باشد پاسخگوی سوالات شما باشد. در صورتی که در زمینه آموزش سئو سوالی دارید می توانید آن را در قسمت دیدگاه ها مطرح کنید تا کارشناسان ما، پس از بررسی سوال شما در قالب یک دیدگاه یا مقاله به شما پاسخ دهند. ممکن است که در آن 5000 صفحه تعداد محتوای تکراری زیادی وجود داشته باشد. به‌عنوان‌مثال، نقشه سایتی که در تصویر مشاهده می‌کنید حاوی 116 لینک از صفحات وب است. سایت مشخصی برای بررسی نقشه سایت نمی شناسم ولی آدرس شما رو بررسی کردم و بنظرم تمام المان های اصلی و مناسب برای نقشه سایت رو دارا هست.

  • توی همون صفحه روی نقشه سایت قدیمی کلیک کنید وارد صفحه دیگری میشوید.
  • پیشنهاد میکنم مقاله آموزش برچسب گذاری صحیح رو مطالعه کنید.
  • بیشتر سایت های وردپرسی، نقشه سایتشان را بر /sitemap_index.xml قرار داده اند.
  • ساخت سایت مپ و استفاده از آن به تنهایی تضمین کننده افزایش رتبه شما نیست.

اگر یک صفحه را در Robots.txt اضافه می کنید یا از برچسب “noindex” در یک صفحه استفاده می کنید، پس نباید در نقشه سایت شما نشان داده شود. مهم است که نقشه سایت و Robots.txt شما با یک هدف کار کنند. یا ممکن است دلیل آن این باشد که تعداد صفحات سایت شما از بودجه خزیدن شما بیشتر است. به عنوان مثال، فرض کنید که نقشه سایت شما به 5000 صفحه لینک دارد.

چگونه صفحات بی ارزش را از نقشه سایت حذف کنیم؟

مطمن شوید فیلد آخرین زمان اصلاح در سایت مپ وجود داشته باشد، فیلد فوق به موتور جستجو کمک می کند تا متوجه آخرین تغییرات شود. همانطور که مشاهده کردیم، می توانید به راحتی نقشه سایت را با استفاده از ژنراتور آنلاین بسازید. سپس به سادگی باید آن را در سایت خود بارگذاری کرده و آن را در کنسول جستجوی Google اضافه کنید تا روند خزیدن سریع شود.

تاثیر نقشه سایت در سئو

اگر همه چیز را به درستی انجام داده باشید، وقت آن فرا رسیده است که نقشه سایت خود را در گوگل ثبت کنید. مزیت استفاده از Yoast برای ساخت XML Sitemap این است که این افزونه؛ نقشه سایت پویا با بروزرسانی خودکار برای شما می‌سازد. اما گوگل نمی‌تواند تمام محتواهای موجود را به این روش پیدا کند.

داره به شما اعلام میکنه که این صفحات خیلی دیر باز میشوند و اعلام کرده که یا مشکل از سرور شماست در پاسخ گویی به درخواست بازدید این صفحات و یا محتوای به کار رفته در اونها مشکل داره. احتمالا برخی آدرس ها با محتوای تکراری ایندکس شده بودند و گوگل اونها رو از لیست خودش خارج کرده. شما باید تنها یک دامنه اصلی در وبمستر داشته باشید و نباید سایت با هر دو آدرس با www و بدون www در دسترس گوگل باشد! پیشنهاد میکنم مقاله تعیین دامنه اصلی سایت را مطالعه کنید. در دسترس بودن صفحه با هر دو آدرس مشکلی ایجاد نمیکند ولی فرمت مورد قبول برای گوگل XML است. گزینه ای برای فعال سازی آدرس نقشه سایت در خود نقشه سایت وجود ندارد.

نمونه نقشه سایت

چراکه در غیر اینصورت آدرس صفحات جدیدتان در نقشه سایت قرار نخواهد گرفت. افزونه اول یک افزونه رایگان است که برای سایت های وردپرسی جهت ساخت نقشه سایت ایجاد شده. اما خب اگر یکی از افزونه های سئو یوآست یا رنک مث را روی وب سایت تان نصب کرده اید، نیازی به نصب افزونه اول ندارید. من یک سایت فروشگاهی دارم و متاسفانه در هاستینگ مشکلاتی بوجود اومد و سایت من خوابید و بک آپ و چیزی تحوی من ندادند. بعد از دو هفته دوباره به بالا آوردن سایت کردم و الان از ۲۷۴ صفحه ای که url ها در سایت مپ محصولات هست ۳۰ تای اون رو شناخته و بقیه رو ایندکس نکرده و این برای من جای سوال هست. که چرا اون url ها رو نشناخته , بصورت دستی هم url صفحه رو وارد می کنم ولی میگه در sitemap نیست.