نقشه سایت چیست؟ تاثیر XML Sitemap در سئو چگونه است؟ رادزاد


به صورت ریشه‌ای XML فایلی است که حاوی همه فعالیت‌های پشت صحنه بر روی وبسایت است. نه تنها URL اصلی سایت، بلکه همه URLهایی که در داخل سایت همراه با متا دیتا در ارتباط است. به طور کلی مزایای داشتن نقشه سایت بر سئو در افزایش سرعت و نیز شانس ایندکس شدن مطالب سایت در موتورهای جستجو می‌باشد. همچنین باعث افزایش ورود کاربران و جذب کاربر از جستجوگرها به وبسایت شما می‌شود. بنابراین می‌تواند یکی از معیارهای مهم درسئو سایت باشد. از آنجا که نقشه‌های سایت XML آسانتر هستند و به طور معمول به درک کمتری در دنیای بازاریابی نیاز دارند ابتدا به توضیح اینها می‌پردازیم.

  • همانطور که گفته شد سایت مپ از زبانی به نام XML استفاده می کند.
  • اگر نقشه سایت داشته باشیم ولی آن را به گوگل معرفی نکنیم این گزارشات فعال نخواهند شد.
  • نقشه سایت XML می‌تواندپسوندهای HTML، Video، Image، Mobile و News را پشتیبانی کند.

روی دکمه‌ی نصب این افزونه کلیک کرده و سپس آن را فعال کنید. فایل XML اطلاعات را به نحوی نمایش می‌دهد که برای موتورهای جستجو ساده‌تر باشد. در ادامه جزییات این فایل ایکس ام ال را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد. اگر تعداد زیادی از آن ها داشته باشید، بهتر است که برای هر تصویر یک فایل XML جداگانه ایجاد کنید. همانطور که در قسمت راست تصویر قبل مشاهده می کنید، دسته بندی نقشه های سایت موجب آنالیز بهتر آنها شده و ما می توانیم به راحتی به بخش دارای مشکل پی ببریم.

مشاهده نقشه سایت وردپرس

استفاده از این تگ اختیاریست، اما پیشنهاد می شود که حتما آن را به کار ببرید. با استفاده از این تگ می توان زمان آخرین ویرایش محتوای صفحه را به موتورهای جستجو اعلام نمود. تعداد سایت مپ‌های شما ارتباط مستقیم با تعداد آدرس‌های سایت شما دارد. اگر تعداد صفحات بیشتر از 10هزار شود به چندین فایل نیاز خواهیم داشت. در پاسخ به سوال یکی از کاربرانتان گفته اید پیشنهاد میکنیم تنها از یک ابزار برای نقشه سایت استفاده کنید، ما در وبسیما از Google XML Sitemaps استفاده میکنیم. اگر هنوز سوال یا ابهامی در خصوص نقشه سایت دارید، در بخش نظرات همین صفحه برای ما بنویسید تا به آن پاسخ دهیم.

خدمات تولید محتوا

به طور کلی بهترین راه این است که نرم‌افزار وب سایت شما آن را برای شما تولید کند. به عنوان مثال می‌توانید URL‌های سایت خود را از پایگاه داده (دیتابیس) خود استخراج کنید و سپس URL‌ها را به صفحه نمایش یا فایل واقعی روی سرور وب خود صادر کنید. در مورد این راه حل با توسعه‌دهندگان یا مدیر سرور خود صحبت کنید.

در ادامه به شما خواهیم گفت که چطور از این آدرس استفاده کنید. برای مثال سرعت سایت نیز یکی از مواردی است که در سئو تکینکال اهمیت دارد؛ یعنی هر اندازه که سرعت سایت شما بیشتر باشد، همان اندازه هم سئو سایت شما بهتر خواهد بود. یکی از روش هایی که شما می توانید سرعت سایت خودتان را افزایش دهید، استفاده از سرور مجازی یا سرور اختصاصی است که بسته به نیاز خودتان و ورودی و ترافیک سایتتان می توانید یکی را انتخاب کنید. برای تهیه VPS و سرور اختصاصی می توانید به صفحه خرید سرور مجازی و خرید سرور اختصاصی در سایتمان سر بزنید.

توضیح اینکه سایت مپ از طریق افزونه all in one seo ساخته شده.الان 324 پست سابمیت شده داره ولی ایندکس شده از 235 چند وقتیه بیشتر نمیشه. نقشه سایتم را ساخته ام و نقشه سایت دارای فایل ایندکس است. با توجه به اینکه دو CMS مجزا هستند آدرس های زیردامنه در نقشه سایت اصلی موجود نیست. در همان پنل مدیریت سایت اصلی نقشه سایت دوم را نیز وارد کنید. این پیام به این معنی است که یکی از صفحات سایت شما در نقشه قرار گرفته ولی در خود صفحه دستور noindex قرار داده شده است. اگر روی خود خطا کلیک کنید آدرس صفحه ای که این مورد را دارد به شما نشان خواهد داد.