نقشه سایت چیست؟ چگونه نقشه سایت بسازیم؟ xml sitemap


این نوع sitemap ها برای کمک به موتورهای جستجو به منظور آدرس دهی کردن یک وب سایت طراحی شده اند و برای کاربر استفاده ای ندارند. زمانی که شما سایت مپ خودتان را در سرچ کنسول ثبت می کنید، به گوگل کمک می کنید تا با سرعت بیشتری مطالب شما را ایندکس کند. همون طور که تو اموزش گفتید ادرس سایت مپ رو میزنم به جای این که نقشه سایت برام لیست بشه صفحه اصلی سایت لود میشه و از افزونه yoast seo استفاده میکنم.لطفا راهنمایی کنید چطور این مشکل را رفع کنم. دقیقا چجوری باید این فایل آپدیت بشه؟ با توجه به اینکه از وردپرس استفاده میکنید پیشنهاد میدم که از افزونه google xml sitemaps استفاده کنید. همینطور در ادامه و در مقاله آموزش ساخت سایت مپ، با ساخت دستی نقشه سایت، ساخت اتوماتیک آن (در وردپرس و جوملا و دیگر csm ها) و ابزار های لازم آشنا میشوید.

  • با اضافه شدن یک محتوای جدید یا تغییر در یکی از صفحات سایت باید نقشه سایت ما نیز به‌روز شود در نتیجه مدیریت آن به صورت دستی تقریبا غیرممکن است.
  • شما می‌توانید یک تگ را برر روی نقشه سایت XML صفحاتی که مهممترند اضافه کنید تا موتورهای جستجو ابتدا تمرکز بیشتری بر روی صفحاتی دارای الویت انجام دهند.
  • مشکل از اینجا شروع می شود که همزمان با حذف صفحات یا ویرایش آنها، نقشه سایت بروزرسانی نمی شود.
  • اگر دارای یک سایت خبری هستید، می توانید این موضوع را در معرفی نقشه سایت به گوگل تبیین کنید.
  • حال تصور کنید شما به صورت منظم در سایت خود به انتشار محتوا مشغول اید و انتظار دارید اعتبار گفته شده را از گوگل دریافت کنید.
  • کار دیگر ما در آکادمی سئو سفینه؛ تولید ابزارهای سئو است.

دقت داشته باشید که ساخت و ثبت نقشه سایت در کنسول موتورهای جستجو مزایای فراوانی به همراه دارد. اگر تاکنون اقدام به انجام این کار نکرده اید، ترسی به دل راه نداده و همین امروز اقدام به ساخت آن کنید. نقشه سایت خود را در گوگل سرچ کنسول و بینگ وبمستر تولز ثبت نمایید. اگر حجم نقشه سایت XML شما به بیش از ماکسیمم مقدار برسد، بایستی آن را به چند قسمت تقسیم نمایید. این نقشه های سایت می توانند با یکدیگر ترکیب شده و در یک فایل XML دیگر (مثلا با نام sitemap-index.xml) قرار گیرند.

مشاهده نقشه سایت وردپرس

موتور جستجوی بینگ از فرمت‌های پشتیبانی شده توسط گوگل حمایت نمی‌کند، اما یکی از مسئولان بینگ بیان کرده که صفحاتی که پشتیبانی نشوند، نادیده گرفته می‌شوند. بنابراین و بمسترها هم به راحتی در سایت مپ خود از این موارد استفاده می‌کنند. بله باید در سرچ کنسول هم آدرس سایت مپ جدید رو ثبت کنید. اولاً که جدا کردن صفحات مخصوص موبایل با آدرس متفاوت یا ساب دامین مثل m.example.com کار درستی نیست و معمولاً این کار نمی‌کنند. به جای این روش میشه از صفحات ریسپانسیو یا طراحی داینامیک استفاده کرد. با فرض این که دلیل بهتری برای استفاده نکردن از این روش‌ها داشتی در ادامه توضیح می‌دم که چه نکاتی رو باید رعایت کنید و نقشه سایت باید چطور باشه.

فایل ایندکس نقشه سایت چیست؟

در انتها به صورت موردی چند نقشه سایت را به صورت نمونه بررسی کردیم. اگر هنوز درباره ساختار سایت مپ ابهام دارید، این بخش از مقاله می‌تواند به سوالات شما پاسخ دهد. آدرس صفحه، اولویت، نرخ‌به‌روزرسانی و آخرین تغییر برای همه سایت‌ها یکسان نیست و بر اساس اولویت کسب و کار تعیین می‌شود. برای درک بهتر چند استراتژی متفاوت برای مدیریت نقشه سایت را بررسی می‌کنیم. چرا؟ برای آن‌که محتوای آن به صورت مداوم در حال تغییر است.

نقشه سایت یا sitemap چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟

استفاده صحیح از تگ کنونیکال، ریدایرکت 301 و فایل Robots.txt هم می‌تواند فرآیند خزش ربات‌ها در صفحات را تسریع کند. در لحظه ثبت و تا زمانی که گوگل هنوز نقشه سایت را دریافت و مشاهده نکرده است، عبارت pending در قسمت Status نمایش داده می‌شود. مزیت اصلی استفاده از Yoast برای ایجاد نقشه سایت XML این است که به صورت خودکار آپدیت می شود (نقشه سایت پویا).