نقشه سایت چیست و باید شامل چه چیزهایی باشد


بهتر آن است که از تگ‌های Canonical استفاده کنید که به گوگل بگوید کدام صفحات اصلی هستند و باید ایندکس و کرول شوند. البته در حال حاضر کنسول گوگل بخش جدیدی را تحت عنوان Index Coverage ایجاد کرده است که مشکلات ایندکس را تا مشخص می‌کند و کار تا حد زیادی آسان‌تر شده است. کنسول جستجوی گوگل در برخی مواقع می‌تواند خسته کننده باشد، به طور مثال اگر شما صفحه داشته باشید و صرفا صفحه‌ی شما ایندکس شوند شما نمی‌توانید بفهمید که مشکل این 5000 صفحه که ایندکس نمی‌شوند چیست. شما می‌توانید نقشه سایت خود را توسط Google Search Console‌ در سیستم گوگل ثبت کنید. این کار از طریق پیشخوان و منوی Crawl و سپس Sitemaps امکان‌پذیر است. این ابزارها عمدتاً از نوع platform-agnostic هستند و عموما گزینه بسیار خوبی هستند.

  • در این موقعیت چه می‌کنیم؟ می‌توانیم ساعت‌ها به نقاط مختلف تخت جمشید برویم و با پرس و جو درباره این بنای تاریخی اطلاعات کسب کنیم.
  • تشکر از سایت عالیتون من تقریبا با سئو توسط شما اشنا شدم و اطلاعات خیلی خوبی کسب کردم.
  • از این برچسب برای شروع و پایان کدهایی که در ساخت نقشه سایت از اون ها استفاده می کنیم استفاده میشه.
  • به عنوان صاحب یک سایت، مطلوب شما این است که گوگل همه صفحات شما را ببیند و فهرست کند.
  • دقت داشته باشید که حالت استاندارد توزیع نقشه سایت فرمت XML می باشد.
  • به طور کلی مزایای داشتن نقشه سایت بر سئو در افزایش سرعت و نیز شانس ایندکس شدن مطالب سایت در موتورهای جستجو می‌باشد.

لازم نیست چیز دیگری را در سایت خود نصب کنید ، و این روند به طور معمول سریع و ساده است. نردبان قصد دارد به شکلی حرفه‌ای، جایگاه مشتری را در فضای وب دگرگون کند. می‌خواهیم با طراحی وب‌سایت‌های کاربرپسند، تولید محتوای مفید و خدمات سئو حرفه‌ای به فضای وب فارسی خدمتی کرده باشیم. امیدواریم این نگاه حرفه‌ای به رقابتی سالم دامن بزند که در نهایت به پیشرفت وب فارسی منجر شود. اگر سایت شما وردپرسی است همانند سایت‌های معمولی با استفاده از افزونه‌های سئو وردپرس میتوانید برای محصولات سایت خود نیز نقشه سایت بسازید. با این حال، اگر برچسب‌های noindex اتفاقی در سایتتان داشته باشید، ممکن است برخی صفحات از نقشه سایت کنار گذاشته شوند.

لیست کامل 29 تایی از خطاهای سرچ کنسول گوگل [+ آموزش رفع]

می‌توانید از یک ابزار دیگر برای ساخت نقشه سایت استفاده کنید. برای مثال، گوگل بیشتر صفحات وب را از طریق لینک‌ها پیدا می‌کند. و اگر سایت شما کاملا جدید است و فقط تعداد انگشت شماری بک‌لینک دارد، در اینصورت نقشه سایت برای کمک به گوگل در یافتن صفحات شما، بسیار بزرگ است. ربات های موتور جستجو برای اینکه بتوانند قسمت های مختلف سایت شما را بهتر شناسایی کنند، به این فایل رجوع میکنند.

را پشتیبانی می‌کند؟

بنابراین مهم است نقش‌های آنها را برای برنامه سئو سایت درک کنیم. بخش زیادی از اطلاعات و مثال‌های ارائه‌شده در این مقاله از کارگاه آموزش گوگل سرچ کنسول آکادمی وبسیما جمع‌آوری شده است. پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به صفحه کارگاه و تهیه ویدیو به صورت کامل با نقشه سایت آشنا شوید. در کارگاه سرچ کنسول مثال‌های متعددی برای درک بهتر نقشه سایت بررسی می‌شود. فواید داشتن نقشه سایت را می توان کمک به خزنده های موتور جستجو برای درک بهتر صفحات یک سایت و در نهایت بهبود سئو سایت دانست.

نقشه‌های سایت بزرگ را به نقشه‌های سایت کوچکتر تقسیم کنید. نقشه سایت می‌تواند حداکثر URL داشته باشد و نباید بیش از 50 مگابایت فشرده شود. پس از یک فایل فهرست بهینه برای فهرست کردن تمام نقشه‌های سایت استفاده کنید. Googlebot و سایر خزنده‌های وب با دنبال کردن لینک ها از یک صفحه به صفحه دیگر در وب می‌خزند. در نتیجه اگر هیچ سایت دیگری به صفحات شما پیوند داده نشود، ممکن است گوگل صفحات شما را کشف نکند.

در غیر این صورت، مشکل جدیدی جای مشکل قبلی را خواهد گرفت. در ادامه، نکات مهمی در زمینه آموزش نوشتن نقشه سایت برای شما عزیزان ارائه خواهیم کرد. اما دقت داشته باشید که قبل از اینکه شما از نقشه سایت برای بهبود روند فعالیت خود استفاده کنید، باید مرتفع کردن مشکلات سئو را در اولویت قرار دهید. به زبان ساده تر، بهتر است به جای ایجاد یک نقشه سایت، استراتژی لینک سازی داخلی خود را تغییر دهید.

اما آدرس نقشه سایت به CMS شما و افزونه‌هایی که برای ایجاد نقشه سایت از آنها استفاده می‌کنید، بستگی دارد. مثلا نقشه سایتی که افزونه یواست می‌سازد در آدرس example.ir/sitemap_index.xml در دسترس است. وب سایت هایی که صفحات زیادی دارند، نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحات جدید یا آپدیت شده را به سرعت شناسایی کنند. وقتی بحث رنکینگ و رتبه‌بندی پیش می‌آید کیفیت کلی سایت یک فاکتور کلیدی است. پس باید صفحات باکیفیت خود را تعیین کنید و برخی صفحات را درجه‌ی اولویت پایین‌تری قرار دهید. قبل از هر نکته دیگری باید به خوبی متوجه شوید که نقشه سایت چیست و چه ماهیتی دارد.