نقشه سایت چیست و باید شامل چه چیزهایی باشد-جان مولر


برای مثال یکی از این افزونه های بسیار کاربردی Google XML Sitemap است. و اگر سایت خود را به صورت اختصاصی کدنویسی کرده اید باید کدنویسی های لازم جهت ایجاد Sitemap را انجام داده باشد. وظیفه XML Sitemap این است که روند پیدا کردن صفحات برای گوگل را راحت تر کرده و به آن سرعت ببخشد. حال فایل .htaccess را باز کنید و کد های زیر را در انتهای آن اضافه کنید.

  • فایل XML اطلاعات را به نحوی نمایش می‌دهد که برای موتورهای جستجو ساده‌تر باشد.
  • ساخت sitemap یا همان نقشه سایت، یکی از راهکارهای بسیار مهم و به نوعی پیش‌نیاز برای فعالیت‌های سئوی داخلی سایت است.
  • وقتی یک صفحه توسط این ربات‌ها بررسی می‌شود، به لینک‌های داخلی و خارجی آن توجه می‌شود.

از برنامه نویس سایت بخواهید که یک اسکریپت سفارشی ایجاد نماید. تاکنون بیش از ۱۶۰۰۰۰ درخواست پشتیبانی را به خوبی و خوشی پاسخ داده‌ایم. اگر موقع کار با محصولات سوال یا مشکلی دارید، روی پشتیبانی ما حساب کنید. کالکشنی از ابزارهای لازم و ضروری که هر مدیر سایت یا طراح سایت حرفه‌ای باید داشته باشه رو از ما هدیه بگیرید. در بخش جامعه می‌توانید سوالات خود را بپرسید و با سایر هم‌میهنان وردپرسی در ارتباط باشید.

آدرس هایی که در نقشه سایت نیاز نیستند؟

ساختار لینک سازی داخلی سایتتان از حالت مناسبی برخوردار نیست و صفحات بدون لینک زیادی دارید. وبسایت مهارت مرجع آموزش و خدمات متنوع دیجیتال مارکتینگ با هدف افزایش بازدهی کسب و کار های اینترنتی ایجاد شده است. گزینه دیگری که وجود دارد، Try to automatically compress the sitemap if the requesting client supports it است که تا حد زیادی نقشه سایت را فشرده می کند تا فضای اشغال شده کمتر شود. گزینه Try to increase the execution time limit to نیز وجود دارد که حداکثر زمانی است که فایل نقشه سایت می تواند بارگذاری شود (این عدد به ثانیه محاسبه می شود).

طراحی سایت اقساطی

سایت جدید با صفحات جدیدی دارید که هنوز به خوبی به آن‌ها لینک داده نشده است (لینک داخلی و خارجی). می‌دانید که ربات‌های گوگل و سایر crawlهای سطح وب، لینک‌ها را دنبال می‌کنند و از صفحه‌ای به صفحه دیگر می‌روند؛ بنابراین اگر سایت شما لینکی نداشته باشد ممکن است صفحات شما را پیدا نکنند. در صفحه “Coverage” مهم است که هیچگونه خطایی نداشته باشید، در بخش Excluded هم آدرس هایی که بنا به هر دلیلی قابل ایندکس شدن نیستند گزارش می شود.

این سایت ها با استفاده از این نوع نقشه، سرعت ایندکس سایت خود را تا حد قابل ملاحظه ای افزایش میدهند. گوگل توصیه کرده که سایت ها برای محتوای خبری خود سایت مپ جداگانه ای را به ثبت رسانده تا سرعت ایندکس این بخش از سایت خود را افزایش دهند. برای اینکه بتوانید میزان اهمیت هر کدام از محتواهای وب سالیتتان را مشخص کنید این کار را میتوایند با استفاده از سایت مپ در وب سایتتان انجام دهید.