نقشه سایت یا سایت مپ چیست؟ اهمیت نقشه سایت و نحوه ساخت نقشه گروه دیجیتال نردبان


دقت داشته باشید که حالت استاندارد توزیع نقشه سایت فرمت XML می باشد. موتورهای جستجو از این مورد استفاده می کنند تا اطلاعات بیشتری در مورد صفحه سایت را به دست بیاورند؛ مثلا عنوان ها را مستقیما از فایل نقشه سایتتان کراول می کنند. نقشه‌های سایت XML در بهبود رتبه‌بندی ارزش زیادی ندارند. اگر تنها در جایی یک موتور جستجو با یک URL دارای نقشه سایت XML رو به رو شود بسیار بعید است که URL رتبه بگیرد. آن صفحه ممکن است ایندکس شود اما اعتبار سایتی را ندارد که لینک‌های HTML به صفحه منتقل می‌کنند.

  • مهمترین بخشی که باید مدیریت کنید نوع نوشته ها و دسته بندی هایی است که قصد دارید در نقشه سایت شما حضور داشته باشند.
  • پس باید صفحات باکیفیت خود را تعیین کنید و برخی صفحات را درجه‌ی اولویت پایین‌تری قرار دهید.
  • سلام استاد خیلی عالی سایت مپ رو توضیح دادین دستتون درد نکنه.
  • آکادمی وبسیما با هدف آموزش تخصصی سئو و بهینه سازی سایت در کنار به روز ترین متدهای طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری راه اندازی شده است.
  • وقتی نمی‌خواهید یک صفحه از وبسایت شما ایندکس شود معمولا از ربات‌های متا و تگ‌های “Noindex,follow” استفاده می‌کنید.

از این رو به دست آوردن اطلاعات صحیح در این مورد به کار سختی بدل گشته است. همراه با توسعه وب و اینترنت، گوگل و سئو نیز در حال تحول هستند. چیزی که تا دیروز به عنوان یک توصیه خوب محسوب می شد، امروزه دیگر چنین ویژگی ندارد. جالب است که بدانید نقشه سایت از روزهای ابتدایی پیدایش سئو، همراه با آن مطرح بوده است.

آموزش ساخت نقشه سایت با افزونه Yoast SEO در وردپرس

فایل ایندکس نقشه سایت می‌تواند بیش از ورودی داشته باشد. موتورهای جستجوی گوگل و بینگ، فرمت XML را برای نقشه سایت به عنوان یک پروتکل پذیرفته‌اند. با این حال، آنها Feed نقشه سایت را که از پروتکل های RSS 2.0، Atom 1.0 و فایل های متنی ASCII استفاده می‌کنند را نیز می‌پذیرند.

داشتین میتونین با مشاوران ما در نبض مارکتینگ تماس بگیرین. همچنین اگه تمایل داشتین بیشتر در مورد خدمات سئووب سایت نبض مارکتینگ اطلاعات به دست بیارین میتونین یه سری به صفحه خدمات سئو ما بزنین. اگر شما یک صفحه را در فایل Robots.txt یا از تگ “noindex” در یک صفحه استفاده کرده ایدو شما نمی‌خواهید آن صفحه را در نقشه سایت خود ظاهر شود. درنهایت روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید تا سایت مپ شما ایجاد و فعال شود. در پنل گوگل وبمستر فضایی برای اعلام تکراری بودن محتوای شما وجود ندارد. با توجه به اینکه خود شما محتوا را تهیه و منتشر میکنید بهتر از هر کسی از اختصاصی بودن آن اطلاع دارید.

عدم توان یافتن نقشه سایت در موتورهای جستجو

این افزونه ها دقیقا مشابه افزونه های وردپرسی روی سایت شما نصب میشوند و به طور خودکار نقشه سایت را برای تان میسازند. به این ترتیب بدون نیاز به زحمت اضافه صاحب نقشه سایت خودکاری میشوید که خودش هم بروزرسانی شده و نیاز نیست صفحات جدید را به آن اضافه کنید. نبود سایت مپ در سایت باعث ایجاد جریمه از طرف گوگل و دیگر موتور های جستجو نمیشود اما مطمئنا وجود آن در سایت باعث کمک به خزنده های موتور جستجو و در نهایت بهبود سئو سایت میشود. برای انجام این کار وارد اکانت سرچ کنسول سایتتان شوید، از منوی سمت چپ گزینه سایت مپ را انتخاب کنید.

ساخت نقشه سایت (site map)

برای ساختن سایت مپ روش های مختلفی وجود دارد که در این جا به آن ها اشاره خواهیم کرد. HTML Sitemaps ساختار پیچیده ای ندارند و شما می توانید به راحتی آن را ایجاد کنید. در صورتی که سایت شما از ایجاد نقشه داینامیک پشتیبانی نمی کند، در این صورت باید تنظیمات را به صورت دستی اعمال کنید. این نوع سایت مپ را باید نوعی حالت سنتی از سایت مپ دانشت که در صفحه ای جداگانه طراحی شده اند و کاربران می توانند برای بازدید کردن از وب سایت ها استفاده کنند. و هنگامی‌که URL ها را موردبررسی قرار می‌دهیم، مشاهده می‌کنیم که صفحاتی هستند که از ابتدا نیازی به ایندکس‌ها وجود نداشت.

در این بخش گزینه ای هست با عنوان Redirect attachment URLs to parent post URL. وقتی از این افزونه استفاده میکنید نیازی به بارگذاری فایل بصورت دستی نیست. ممکنه فایلی که آپلود کردید روی عملکرد افزونه تاثیر منفی بذاره، پیشنهاد میکنم پاک کنید اون فایل رو. من سایتم https هست در گوگل هر 4 حالت با http/https و با www و بدونwww ثبت کردم.