نقشه سایت یا سایت مپ چیست؟ چگونه sitemap بسازیم؟ نوین


با بررسی ادرس صفحات مشخص شد که این صفحات در بین محصولاتی هستند که تولیدشان متوقف شده است و برای ما دیگر اهمیتی ندارد که توسط گوگل فهرست شوند. گوگل محتواهای جدید را توسط ربات‌های خزنده‌ای که وب را بررسی می‌کنند کشف می‌کند. وقتی یک صفحه توسط این ربات‌ها بررسی می‌شود، به لینک‌های داخلی و خارجی آن توجه می‌شود. اگر یک آدرس URL پیدا شود که در فهرست جستجوی آن‌ها نیست، محتوای آن آدرس را فراخوانی می‌کنند و در جای مناسب ایندکس می‌کنند.

گوگل URL‌ها را به ترتیبی که در نقشه سایت شما ظاهر می‌شوند بررسی نمی‌کند و این فرایند به صورت رندوم انجام می‌شود. بر اساس شرایط وبسایت خود از پسوند‌های نقشه سایت برای اشاره به انواع رسانه‌های دیگر مانند ویدیو، تصاویر و اخبار موجود در صفحات استفاده کنید. به طور کلی گوگل از چند فرمت نقشه سایتپشتیبانی می‌کند که در ادامه هر یک از آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

  • دو سوال از خدمت شما داشتم ممنون میشم اگر راهنمایی بفرمایید.
  • صفحاتی که با کلمه عبور محافظت می شوند را از سایت مپ خارج کنید، چرا که موتور جستجو نمی تواند به آنها دسترسی پیدا کند.
  • مورد چهارم میزان اهمیت صفحه در نقشه سایت شما را مشخص میکند.
  • اگر برای نقشه ­های سایت خود از Atom/RSS استفاده می‌کنید و می‌خواهید تغییرات مورد نظر خود را علاوه بر گوگل در سایر موتور‌های جستجو نیز پخش کنید، می‌توانید WebSub را مورد استفاده خود قرار دهید.
  • نقشه سایت رو با چی درست کردید؟ افزونه سئو وردپرس؟ بهتره که از نقشه سایت این افزونه استفاده نکنید و از xml-sitemap استفاده کنید.

در حال حاضر من هم نمیتونم به آدرس نقشه سایت شما دسترسی داشته باشم. اگر از وردپرس استفاده میکنید چنین امکانی رو خواهید داشت، فکر میکنم که بشه اضافه کرد با یه افزونه. تصاویر زمینه رو لازم نیست کاری بکنید همین که سایز اونها مناسب وب باشه کافیه. اگه نیاز می بینین، فایل زیپ سایت مپ ساخته شده رو بفرستم تا دقیق بگین چیکار کنم. نقشه سایت سازه رایگانی هست که همه آدرسها رو پیدا کنه حتی آدرس عکسهارو ؟ من هرکاری میکنم یا تعداد 500 نهایت 6000 هزار آدرس رو پیدا میکنه اما بدون آدرس عکس ها. بنظرتون افزونه yoast حرفه ای تر هستش یا Google XML ؟ ممنون میشم دلیل تون رو هم بدونم.

نحوه اضافه کردن نقشه سایت (Sitemap) به گوگل

نقشه سایت در دو نوع HTML و XML است که در این قسمت می خواهیم هرکدام را معرفی کنیم. با کلیک کردن روی دکمه ذخیره تغییرات نقشه سایت ایجاد و فعال میشه. این تگ اختیاریه و میزان اولویت و اهمیت یه صفحه رو در نقشه سایت مشخص میکنه. معمولا روی پیش فرض نیم قرار داره ولی مقداری که میتونه بگیره بین ۰ تا ۱ ست.

آموزش ساخت نقشه سایت با افزونه Yoast SEO در وردپرس

اما همانطور که مشاهده می کنید بخش Articles دارای عملکرد مناسبی نیست. در بخش Sitemap از گوگل سرچ کنسول علاوه بر مشاهده خطاها و هشدارها (مخصوصا با ظهور بخش جدید Index Coverage) می توانید آنالیزهای بیشتری نیز انجام دهید. نقشه سایت لیستی از صفحات مهم سایت شما برای پایش و ایندکس می باشد، بنابراین نیاز به درج تمام آدرس های سایت در آن نیست. مشکل در فهم نقشه سایت از آنجا شروع می شود که تقریبا هر کسی در حوزه وب، نظرات ضد و نقیضی را در این مورد در وبلاگ خود یا فروم ها مطرح کرده است.

برخی کرالرها یا مرورگرها ممکنه از شکل unicode هم پشتیبانی کنند اما بهتره که تمام URL ها به صورت encode باشند. ممکن است افزونه Google XML Sitemaps زمانی که همزمان با افزونه Yoast SEO فعال می شود مشکلاتی را بوجود آورد. تلاش ما هم تو تیم نوین همینه 🙂 خوشحالیم که تونستیم بهتون کمک کنیم. خود ما از افزونه یواست استفاده می‌کنیم و تمام اون چیزی که انتظار داریم رو برآورده می‌کنه. ما دانش لازم برای افزایش اعتبار و رتبه شما در گوگل را داریم. سایت شما واقعاً بزرگ است و ممکن است خزنده‌های Google از خزیدن در برخی از صفحات به روز شده شما غافل شوند.