نقشه سایت یا سایت مپ چیست؟ چگونه sitemap بسازیم؟ نوین


پیشنهاد میکنیم تنها از یک ابزار برای نقشه سایت استفاده کنید، ما در وبسیما از Google XML Sitemaps استفاده میکنیم. صفحه در نقشه سایت هست ولی به دلیلی نامشخص قابل ایندکس نیست. صفحه‌ای که در نقشه سایت ثبت شده وجود ندارد و با مراجعه به آن خطای 404 نمایش داده می‌شود.

  • تولید نقشه سایت با استفاده از ابزارهای آنلاین و پلاگین ها در سیستم های مدیریت محتوا بسیار آسان است.
  • فرض کنید در وب‌سایت خود پست تایپ‌های مختلفی دارید؛ مانند نوشته‌ها، برگه‌ها، محصولات و نمونه کارها.
  • نمونه کد معرفی شده پیشنهاد اصلی گوگل است و کدهای دیگه پیشنهادات جایگزین.
  • به همین دلیل زمان آخرین تغییر در صفحات دسته‌بندی باید روزانه باشد.

اگر لینک‌سازی داخلی را عالی انجام ندهید و تعداد بسیار زیادی لینک خارجی نداشته باشید، گوگل برای یافتن تمام آن صفحات با مشکل مواجه خواهد شد. اینجاست که داشتن یک نقشه برای سایت بسیار مفید خواهد بود. این مقاله نیز بخشی از دوره رایگان و جامع یادگیری سئو می‌باشد که روی سایت قرار دارد. می‌توانید با کلیک روی لینک مورد نظر از سرفصل‌های دوره و سایر مقالات آموزشی آن مطلع شوید.

URL‌ های noindex را داخل نقشه سایت قرار ندهید.

سایت مپ را می‌توان به شکل XML نیز مورد استفاده قرار داد یا در صورتی که حجم بالایی دارد با استفاده از ابزار Gzip، فشرده‌سازی کرد. برخی نقشه‌های سایت دارای اولویت‌بندی یا همان Priority‌ هم هستند که تعیین می‌کند کدام صفحات مهم‌تر هستند. به طور مثال صفحه‌ی اصلی سایت می‌تواند اولویت بالاتری نسبت به صفحه لاگین یا ورود به سایت داشته باشد. این داشبورد است که چندین ابزار مفید برای مدیریت وب سایت شما ارائه می دهد. کاملاً رایگان است و تنها آنچه شما نیاز دارید یک حساب Google است.

نقشه سایت چیست؟ – آموزش ساخت سایت مپ (sitemap) برای سایت

البته این یک خطای جدی و مشکل عجیب نیست و در بسیاری از سایت ها صفحاتی وجود دارند که مدیر سایت از دسترس گوگل خارج کرده است. که کاراکترهای قرار گرفته در آدرس نباید بیشتر از 2048 باشد. این برچسب اطلاعات مربوط به هر نقشه سایت را در خود جای میدهد.

سریع ‌تر سایت مپ خود را بسازید!

Video Schema نیاز به سایت مپ ویدئویی را تا حد زیادی جایگزین کرده است. یک سایت مپ ویدئویی قطعا مشکلی برای صفحه شما در گرفتن ریچ اسنیپت ایجاد نمی‌کند. بعبارتی، اگر صفحه خود را در فایل Robots.Txt نوایندکس کنید و یا یک تگ نوایندکس برای صفحه بکار ببرید، یعنی نیازی نیست آن صفحه در نقشه سایت شما بیاید. برای معرفی سایت مپ به گوگل وارد حساب کاربری خود در کنسول جستجوی گوگل شوید. سپس در نوار کناری به بخش Index و بعد به Sitemaps بروید.

داشتن تو افزونه یا ابزار مجزا برای تولید نقشه سایت درست نیست و بهتر است از یکی استفاده کنید. پیشنهاد ما استفاده از Google XML Sitemaps و غیرفعال کردن بخش نقشه سایت در Yoast است. در این مقاله دو روش اصلی و مهم برای ثبت سایت در گوگل را به شما معرفی کنیم. در فایل ایندکس زمان احتمالی تغییرات برای هر فایل نقشه سایت شما بوسیله برچسب مشخص میشود. یا ممکن است یک سایت تجارت الکترونیک با پنج میلیون صفحه داشته باشید.