نقشه سایت sitemap چیست اهمیت سایت مپ در سئو


در عوض می‌توانید قوانین و دستوراتی وضع کنید که یک صفحه بلافاصله پس از ایجاد در داخل نقشه سایت قرار بگیرد و یا صفحات شما در داخل سایت مپ از حالت noindex‌ تغییر حالت دهند. در حقیقت سایت‌های وردپرسی که از Yoast SEO استفاده می‌کنند به صورت خودکار سایت‌مپ را تولید و استفاده می‌کند و فقط کافیست آن را فعال کنید. برخی سایت ها به شما امکان میدهند که برای سایت خود یک سایت مپ ایجاد کنیم. شما میتوانید به این سایت ها رفته و با ورود آدرس سایت و سایر مشخصات خواسته شده برای سایت خود یک سایت مپ ایجاد کرده و آنرا دانلود و در آخر هم در سرور خود بار گذاری کنید.

اما سوال اینجاست که در کنار تجربه کاربری خوب وب سایت و لینک های داخلی بهینه، آیا باز هم نیازی به نقشه سایت HTML خواهد بود؟ تعداد بازدید های نقشه سایت HTML را چک نمایید. اگر خوش شانس باشید، تعداد بازدید از آن بسیار پایین خواهد بود. در غیر این صورت بدین معنا خواهد بود که نیاز به ارتقا تجربه کاربری وب سایت داریم. چرا که کاربران به راحتی توانسته اند محتوای مورد نظر خود را بیابند.

  • همچنین میتوانید با استفاده از تگ noindex آنها را از دسترس گوگل خارج کنید.
  • برای این کار، یک ویرایشگر متن مانند Windows Notepad یا Nano (Linux، MacOS) را باز کنید و دستوری که در بخش Sitemap Formats توضیح داده شد را دنبال کنید.
  • بنابراین باید خودتان به صورت دستی این قایل را در اختیار گوگل قرار دهید.
  • پس این بخش با هدف دسترسی سریع کاربران به اخبار فوری درست شد.

برنامه نویسان از این قابلیت زمانی استفاده می کنند که بخواهند ایندکس شدن قسمت های مختلف سایت را در اختیار مالک سایت قرار دهند. یعنی با این روش شما به عنوان مالک یک سایت میتوانید تصمیم بگیرید که آیا مایل هستید صفحه ایجاد شده در گوگل ایندکس شود یا خیر. مهمترین ویژگی سایت مپ های تولید شده با این روش،قابلیت ویرایش بالا میباشد. شما میتونید برای صفحات مختلف گزینه افزودن به نقشه سایت قرار بدید و تنظیمات زیاد دیگری را هم برای کاربر ایجاد کنید. نقشه سایت HTML اجازه می‌دهد بازدیدکنندگان سایت به آسانی به یک وبسایت هدایت شوند و این سایت مپ نسخه‌ای از متن با نمای کلی site navigation می‌باشد. متن پیوندی در نمای کلی به صفحه‌ای که آن رفرنس شده لینک شده است.

نحوه معرفی نقشه سایت (site map) به گوگل وب مستر تولز یا سرچ کنسول :

این مشکل یا از تنظیمات افزونه بوده و یا شما جای درستی را در سرچ کنسول مشاهده نکرده اید. اهمیت نقشه سایت زمانی مشخص میشود که تعداد صفحات سایت شما بسیار زیاد بوده و ارزش محتوایی آنها با یکدیگر متفاوت باشد. بطور مثال اگر بخش مقالات تکنولوژی از مقالات بازی و سرگرمی برای شما مهمتر است، میتوانید این تفاوت را بوسیله نقشه سایت به وبمستر خود معرفی کنید. برای ساخت نقشه سایت راه های زیادی در مقابل شما وجود دارد. در ادامه رایج ترین این راه ها را به شما آموزش میدهم و شما هم با توجه به شرایط و نوع سیستم مدیریت محتوای سایت تان، بهترین آن را انتخاب کنید. البته اگر به یک راهنمای دقیق و جامع در مورد ساخت نقشه سایت نیاز دارید حتما مقاله آن را در وبلاگ فرین آکادمی بخوانید.

ساخت سایت مپ برای وردپرس

در آدرس بالا کافی است به جای farin.academy آدرس وب سایت خودتان را قرار بدهید. این دقیقا جایی است که نقشه سایت شما توسط افزونه رنک مث ساخته شده و قرار گرفته. درباره سوالت، با توجه به این شرایط پیشنهاد من اینه که از دوتا نقشه سایت استفاده بکنی.

ساخت نقشه سایت XML – نقشه راه موتورهای جستجوی گوگل

تو سایتتون خوندم گفته بودین باید دامنه سایت را با www و بدون www به گوگل معرفی کنیم و یکیشونو به عنوان دامنه اصلی در نظر بگیریم. اگر مشکل از این نبود یکبار کل فایل رو خال کنید ببینید مشکل برطرف میشه یا نه. اگر برطرف شد شروع کنید قسمت های مختلف کد رو بردارید تا اینکه دقیقا بفهمید کجای این فایل داره مشکل ایجاد میکنه. همه این کار ها رو میشه کرد ولی خب اینجا فضاش نیست که بخوایم کدنویسی PHP آموزش بدیم. افزونه Google XML SItemaps دقیقا همین کار رو برای وردپرس انجام میده و شما میتونید کدهاش رو مشاهده و بازنویسی کنید. توی تنظیمات سئو بخش “پیشرفته” روی تب “پیوندهای یکتا” کلیک کنید.

معمولاً با واردکردن عبارت sitemap.xml بعد از آدرس دامنه نقشه سایت نمایش داده می‌شود. البته به CMS شما و برنامه‌ای که شما برای ایجاد سایت مپ استفاده کرده‌اید نیز بستگی دارد. There is still a sitemap.xml or sitemap.xml.gz file in your blog directory. البته حتما یه جای کار اشتباه کردید چون به هرحال با قالب پیش فرض و بدون افزونه های اضافی نباید ارور مشاهده کنید. من فکر میکنم که مشکل اصلی از قالب شما باشه چون توی صفحه اصلی هم بخوبی میشه دید که اطلاعات Head در body نمایش دادید میشن.