چگونه فایل Robots txt سایت خود را بهینه سازی کنیم؟ یاس وب


اگرچه امنیت وب‌سایت هیچگاه صد درصدی نیست اما برخی اقدامات وجود دارند که با رعایت آن‌ها می‌توانیم تا حد بسیار زیادی ریسک هک شدن وب‌سایت خود را کاهش دهیم. در این مقاله در رابطه با رفع حفره‌های امنیتی وب‌سایت صحبت می‌کنیم و نکات مهمی که باید برای امنیت وب‌سایت رعایت کنیم را بازگو می‌کنیم. بدون هیچ مقدمه اضافی به تعریف فایل Robots.txt و تأثیر آن بر سئوی سایت می پردازیم. یک نمونه فایل صحیح ربات robots.txt که شاید بیشتر کاربران به دنبال آن هستند، میتوانید آن را در زیر مشاهده کنید. شما باید یک فایل ربات داشته باشید که حداقل یک دستور درون خود دارد.

  • تقریبا همه سایت های دنیا دارای فایل ربات هستند چون این فایل برای سایت مهم تلقی می شود.
  • دستور sitemap که در ادامه این دستور آدرس نقشه سایت می‌آید یک روش برای نشان دادن نقشه سایت به موتور جستجو است.
  • کلیه حقوق این وبسایت متعلق به وبسایت رادزاد بوده و هرگونه کپی برداری از مطالب آن، بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.
  • این کار باعث حذف ضایعات بودجه خزیدن شما می شود و هم شما و هم گوگل را از نگرانی در مورد صفحات نامربوط نجات می دهد.
  • اگر از ورود آی‌پی‌های مختلف به منابع Dissallow اطلاع داشته باشید می‌توانید از یک لیست سیاه برای این کار استفاده کنید و قسمت‌های مختلف سایت را با استفاده از این تکنیک ایمن کنید.

توصیه می کنیم از فرمتی که معرفی شده برای بهینه سازی فایل Robot.txt استفاده کنید. از طرف دیگر توجه داشته باشید که این فایل یکی از مهم ترین نقاط اتصال شما با موتورهای جستجو است. در واقع زبانی است که با ربات های خزنده ی سرچ انجین ها در مورد سایتتان گفت و گو می کنید. در سال های گذشته برای مسدود سازی دسترسی ربات ها به پنل مدیریت سایت وردپرس، باید از طریق پنل مدیریتی وردپرس، اقدام می کردیم. اما در سال 2012 با بروزرسانی وردپرس، دیگر این کار ضرورتی نداشت؛ چرا که وردپرس به صورت پیشفرض قابلیتی را به تگ هدر فایل اضافه کرده که تگ noindex و مسدود سازی یا disallow در آن گنجانده شده است. در نتیجه صفحه پنل مدیریت سایت وردپرس بدون هیچ اقدام خاصی از لیست ایندکس موتورهای جستجو خارج شده است.

طراحی سایت فروش فایل

اگر این فایل در هاست سایت شما آپلود نشده باشد، خزندگان و ربات‌های موتورهای جستجو امکان دسترسی به تمام صفحات عمومی را خواهند داشت و قادر هستند تا تمام محتوای سایت شما را ایندکس کنند. این که ربات‌های خزنده هر چند وقت یک بار به سایت شما سر می‌زنند به چند فاکتور بستگی دارد. هر چه در طول روز تعداد بیشتری محتوا در وب‌سایت‌تان قرار بگیرد و تغییرات سایت اهمیت زیادی داشته باشد، ربات‌های جستجوگر دفعات بیشتری به سایت شما مراجعه می‌کنند. برای مثال، در وبسایت‌های خبری که همیشه در حال انتشار خبر و به‌روزرسانی اخبارشان هستند ربات‌ها با سرعت بیشتری صفحات را بررسی و ایندکس می‌کنند. به کمک دستورات فایل ربات، به راحتی می‌توانیم از ایندکس شدن و نمایش اینگونه فایل‌ها در نتایج موتورهای جستجو جلوگیری کنیم.

اگر فایل robots.txt خود را به‌روزرسانی کردید و باید در اسرع وقت نسخه ذخیره‌شده گوگل را بررسی کنید. فایل robots.txt باید یک فایل متنی کدگذاری شده UTF-8 باشد (که شامل ASCII است). گوگل ممکن است کدهایی را که بخشی از محدوده UTF-8 نیستند نادیده بگیرد و قوانین robots.txt را نامعتبر کند. در کادر مشخص شده، متن فایل ربات خود را به صورت دستی وارد کرده و روی بررسی TEST کلیک کنید. نتیجه توسط خود گوگل در همین پیشخوان به شما اعلام خواهد شد. برای ساختن فایل ربات در وردپرس ما یک راه ساده را به شما پیشنهاد میکنیم.

متا دیسکریپشن یک تگ HTML در حدود ۱۵۵ کارکتر است که توضیحی خلاصه از محتوای صفحات وب‌سایت شما به موتورهای جستجو ارائه می‌دهد. در این مقاله می‌خواهیم درباره متا دیسکریپشن و نکات مهم هنگام نوشتن یک متا دیسکریپشن صحبت کنیم. برای ارسال فایل ربات سایت خود به گوگل، طبق توصیه گوگل باید یک حساب سرچ کنسول بسازید.

مسدود کردن یک پوشه برای ربات‌ها و خزنده‌های موتورهای جستجو:

بنابر نیازماکاربردی وازقیمت مناسبی برخورداربودکه توانستیم تبلیغات خودراگسترده تر،درکوتاهترین زمان وبالاترین راندمان انجام دهیم.. سلام.خواستم تشکرکنم ازسرویس وبرنامه خوبی که دارید.بنده ازربات اینستاگرام استفاده میکنم.میخوام ربات سئو روهم تهیه کنم. پشتیبانی خیلی خوبی داریدو100% ازتون راضیم،هم بسته تلگراموخریدم هم اینستاگرام وانشالله هر روزامکانات جدیدی بهش اضافه بشه. برای بررسی اعتبار هر یک از مجوزها، می توانید بر روی آنها کلیک کرده و اطلاعات شان را با سایت های رسمی مطابقت دهید. اما برگردیم به بحث اصلی در مورد تعداد کلیک خور شدن و رشد کردن توی گوگل. استفاده از قالب‌های چندمنظوره وردپرس و خرید آن برای صاحبان وبسایت به‌صرفه است زیرا با خرید یک قالب می‌توانند طرح‌های مختلفی را برای یک…

آخرین نظرات

مثلا در مثال بالا ربات‌های خزنده از دسترسی به تمام فایل‌های پی دی اف و اکسل منع شده‌اند. مثلا در مثال بالا ربات‌های خزنده از دسترسی به تمام آدرس‌هایی که به autos. برای صدور دسترسی کامل به کل سایت برای ربات‌های خزنده دستور Disallow به شکل زیر خواهد بود.