چگونه یک نقشه سایت بهینه شده برای سئو بسازیم؟


استفاده از نقشه سایت که جدا از دو عامل دیگه عمل میکنه و تاثیر زیادی هم بر سرعت ایندکس داره. اگر افزونه کش هم ندارید یکبار افزونه نقشه سایت رو بطور کلی حذف کنید و دوباره نصب و راه اندازی کنید. دسترسی رو به پنل مدیریت ایجاد کنید تا بررسیش کنم، از طریق فرم تماس در فوتر سایت اطلاعات رو ارسال کنید و در دیدگاه قرارش ندید. من فکر میکنم که شما افزونه ها رو دونه دونه غیرفعال کنید تا مشکل شناسایی بشه بهترین کار است.

  • با قرار دادن آخرین ورژن محتوا در RSS/Atom feeds شما پیدا کردن تغییرات را برای موتور جستجو و کاربر آسان تر خواهید کرد.
  • با این حال، آنها Feed نقشه سایت را که از پروتکل های RSS 2.0، Atom 1.0 و فایل های متنی ASCII استفاده می‌کنند را نیز می‌پذیرند.
  • در صفحه جدید نوار بالا سمت راست یک آیکون به صورت سه نقطه هست که با کلیک روی آن گزینه حذف نقشه را مشاهده میکنید.
  • در صورتی که در زمینه آموزش سئو سوالی دارید می توانید آن را در قسمت دیدگاه ها مطرح کنید تا کارشناسان ما، پس از بررسی سوال شما در قالب یک دیدگاه یا مقاله به شما پاسخ دهند.
  • چراکه در غیر اینصورت آدرس صفحات جدیدتان در نقشه سایت قرار نخواهد گرفت.

این مقدار یکسری اطلاعات کلی را برای موتورهای جستجو فراهم می‌کند که ممکن است با تعداد دفعات بررسی خزنده‌های گوگل ارتباط نداشته باشد. همین امر شانس دیده شدن صفحات مختلف در موتورهای جستجوگر را افزایش می‌دهد. در مقابل این نوع Sitemap یک نوع نقشه سایت دیگر نیز وجود دارد که مبتنی بر HTML است و در آن لیستی از مهم ترین فایل های موجود در سایت قرار دارد. این نوع نقشه سایت، بیشتر برای کاربران مورد استفاده قرار میگیرد تا بتوانند محتوای موجود در سایت را بیابند و از آن استفاده کنند. معمولا نقشه سایت را در آدرس example.ir/sitemap.xml قرار می‌دهند.

محدودیت های موجود در فایل سایت مپ

این فایل برای اطلاع رسانی های بازتاب ها و ارسال مطلب از طریق ایمیل استفاده میشه که عموما در سایت ها کاربرد زیادی ندارند. برای تصاویر نیازی به نقشه ندارید، توجه کنید که هدف اصلی شما فروش محصولات است نه نمایش تصاویر. یا باید براش بنویسید یا اینکه از سیستم های ساخت آنلاین سایت مپ استفاده کنید.

ایجاد سایت مپ برای وردپرس

و این سایت مپ نسخه‌ای از متن با نمای کلی site navigation می‌باشد. پس از آن شما باید آدرس سایت مپ خودتان را در کادری که مشخص کرده ایم، وارد کنید و گزینه SUBMIT را انتخاب کنید. پس بهتر است ابتدا سایتتان را به سرچ کنسول متصل کنید و پس از فعال سازی آن، از قسمت INDEX گزینه Sitemap را انتخاب کنید (در قسمت سمت چپ صفحه می توانید این گزینه ها را پیدا کنید). در مرحله بعدی، توضیحات بیشتری به شما نشان داده می شود که از طریق این قسمت می توانید صفحات را به صورت دستی هم به نقشه سایت خودتان اضافه کنید. البته بیشترین کاربرد این بخش زمانی است که شما بخواهید صفحات HTML را جدا از وردپرس به نقشه سایت خودتان اضافه کنید.

پیشنهاد میکنم از افزونه google xml sitemaps برای نقشه سایت خود استفاده کنید. زمانیکه محتوای جدیدی به سایت اضافه میشود یا صفحات قبلی به روزرسانی میشوند باید نقشه سایت شما آپدیت شود و تغییرات جدید را به گوگل اعلام کند. نیازی به حذف نقشه قبلی و آپلود یک نسخه جدید نیست همین که محتوای فایل قبلی به روزرسانی شود برای گوگل قابل درک است. برای این مورد نیازمند دسترسی به سرچ کنسول و بررسی دقیق این شرایط هستیم. اگر در نقشه سایت شما همه صفحات درج شده باشند قاعدتا باید در سرچ کنسول نیز نمایش داده شود.

بهترین فرمت برای فایل نقشه سایت، XML است؛ البته از فرمت های RSS یا TXT هم استفاده می کنند. ما ضمن استفاده از sitemap های موتورهای جستجو توصیه می نماییم از sitemap های سنتی نیز استفاده نمایید زیرا اینگونه sitemap ها شامل لینک های داخلی هستند که sitemap های موتور جستجو فاقد آن هستند. گزینه دیگری که وجود دارد، Try to automatically compress the sitemap if the requesting client supports it است که تا حد زیادی نقشه سایت را فشرده می کند تا فضای اشغال شده کمتر شود. در صورتی که با خطایی مواجه شدید، تیک این قسمت را بردارید.