چگونه یک نقشه سایت بهینه شده برای سئو بسازیم؟-جان مولر


اگر همه چیز درست تنظیم شده باشد، شما اطلاعات sitemap خود را در قسمت نقشه‌های سابمیت‌شده ببینید. اگر هیچ فایلی از قبل در این قسمت وجود ندارد، آدرس فایل خود را بگذارید و دکمه Submit را بزنید. هر جا که نیاز باشد از متاتگ ربات در Robot.txt استفاده کنید.

  • همچنین می‌توانید با افزودن عبارت “sitemap_index.xml” به انتهای آدرس URL سایت خود آن را مشاهده کنید.
  • ما برای ایجاد نقشه سایت XML در وردپرس دو روش محبوب را به شما نشان خواهیم داد و شما می توانید یکی از روش های مناسب برای وب سایت تان انتخاب کنید.
  • در اوایل دهه 2000، وب سایت های دولتی لینکی با عنوان “نقشه سایت” در صفحات اصلی خود داشتند.
  • ما دانش لازم برای افزایش اعتبار و رتبه شما در گوگل را داریم.

سرچ کنسول گوگل ابزاری رایگان است که توسط گوگل ارائه می شود تا به دارندگان وب سایت کمک کند تا حضور سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل نظارت و حفظ کنند. نقشه های سایت از نظر بهینه سازی موتور جستجو بسیار مهم هستند. نقشه سایت XML به موتورهای جستجو کمک می کند تا به راحتی در محتوای وب سایت شما حرکت کنند و لیستی از تمام محتویات شما را در فرمت قابل خواندن برای ماشین به آن‌ها ارائه می‌دهد.

از نقشه سایت XML و RSS/Atom feeds در کنار هم استفاده کنید.

همچنین این کار موجب استفاده بهینه تر از Crawl Budget می شود. همانطور که احتمالا می دانید موتورهای جستجو دارای محدودیت هایی در صرف منابع برای پایش سایت شما هستند. نقشه سایت HTML فالبا در فوتر سایت و در تمام صفحات آن لینک شده اند. تنها وب سایت های رجیستر شده در سرویس Google News بایستی نسبت به ایجاد چنین نقشه سایتی اقدام کنند.

راهنمای آسان برای ایجاد نقشه سایت (sitemap)

این افزونه برای اکثر وبلاگ ها و وب سایت های تجاری کار می کند. با این وجود، هنوز هم باید تنظیمات افزونه را مرور کنید تا مطمئن شوید چیزی از دست ندهید. پس از فعال شدن، به سئو و سپس به قسمت صفحه عمومی و به برگه «امکانات» بروید.

فایلی ساختاریافته به صورت تصویری یا متنی است و درواقع لیستی از صفحات وب سایت شما می باشد. نقشه ی سایت عاملی موثر در زمینه ی سئو است و اطلاعات دقیقی از محتوا و صفحات سایت در اختیار موتور های جستجوگر می گذارد. در نتیجه بهینه سازی سایت در موتور های جستجوگر با سرعت و کیفیت بیشتری انجام می پذیرد. شرکت گوگل تایید کرده است که قرار دادن نقشه ی سایت ، تاثیر مثبتی بر روی سئو دارد. نقشه سایت درواقع یک فایل متنی است که دربرگیرنده تمام نشانی‌های موجود در سایت شما است.