آیا می تو،د باور کنید که پایان سال در حال حاضر در راه است؟ با تغییرات بسیار زیاد در ا،یستم تبلیغاتی، عبور زمان از آن آسان است.
سال 2022 با تغییرات خوشآمد (و ناخواسته) نه تنها در پلتفرمهای Google Ads و Microsoft Ads، بلکه در ویژگیهای جدید برای کانالهای جدید و جدید نیز به یاد خواهد ماند.
با پلتفرمهای PPC بیشتر در دسترس تبلیغکنندگان، همگام شدن با همه تغییرات سخت است!
به همین دلیل است که من انتخاب های خود را از 10 ویژگی و پیشرفت برتر PPC در سال 2022، که تا آنجا که ممکن است پلتفرم های PPC و انواع کمپین را در بر می گیرد، تجزیه کرده ام.
1. تبلیغات گوگل: دیگر تبلیغات متنی گسترده ای وجود ندارد
در حالی که پلتفرمهای دیگر به اضافه ، قالبها و گزینههای اضافی ادامه میدهند، Google همچنان به آرامی گزینههای تبلیغات جستجو را حذف میکند.
در حالی که در سال 2021 اعلام شد، Google رسماً در 30 ژوئن 2022 تبلیغات متنی گسترده را غروب کرد. اکنون قالب تبلیغات جستجوی پاسخگو بر تبلیغات جستجو غالب است.
چرا این یک معامله بزرگ است؟
برای تبلیغکنندگان، فقدان کنترل یک ش،ت بزرگ بود – بهویژه برای هر صنعت تنظیمشدهای که نیاز به تأیید قانونی در همه نسخهها دارد. علاوه بر این، بسیاری از تبلیغکنندگان مشاهده ،د که ETAهای آنها بهتر از RSA عمل میکند.
جنبه روشن ETA ها در غروب آفتاب این است که بازاریابان مجبور شدند در استراتژی پیام رس، خود تجدید نظر کنند.
به دلیل گستردگی گزینههای ،وان و توضیحات، Google میتواند برای هر کاربر پیام من، را در زمان من، ارائه دهد.
این به م،ای حذف کپی اضافی از RSA ها و تغییر به فرصتی برای ایجاد پیام های عمدی تر برای هر موضوع کلیدواژه بود.
یکی دیگر از مزایای انتقال به RSA ها افزایش دیده شدن تبلیغات بود.
در مطالعهای که توسط Optmyzr در ماه مه ۲۰۲۲ انجام شد، مشخص شد که RSAها در مقایسه با گروههای تبلیغاتی فقط ETA، ۲.۱ برابر نمایش دادهاند.
2. تبلیغات مایکروسافت: اولین تبلیغات ویدیویی
مایکروسافت همچنان به پیشرفت در سهم بازاریابی تبلیغاتی در سال 2022 ادامه می دهد.
با گسترش شبکه مخاطبان مایکروسافت، آنها به طور رسمی تبلیغات ویدیویی را در ماه گذشته معرفی ،د. در حالی که تبلیغات ویدیویی در سال 2021 آزمایش بتا شد، اکنون به طور کلی در مناطق زیر در دسترس هستند:
- ایالات متحده.
- کانادا
- ،ستان.
- فرانسه.
- آلمان
- استرالیا.
- نیوزلند.
از دیدگاه یک بازاریاب، این به شما امکان می دهد به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید، جایی که ممکن است قبلاً نمی توانستید به آنها دسترسی پیدا کنید.
به گفته مایکروسافت آمار اخیر:
- 39 درصد از کاربران ویدیوها را در MSN تماشا می کنند اما در YouTube نه.
- 57 درصد از کاربران ویدیوها را در MSN تماشا می کنند اما در فیس بوک نه.
یکی دیگر از مزایای گسترش استراتژی ویدیویی خود به تبلیغات مایکروسافت این است که لازم نیست از ابتدا شروع کنید.
برای صرفه جویی در وقت و منابع، تبلیغات ویدیویی فعلی خود را در YouTube یا سایر مکان ها تغییر دهید. فقط مطمئن شوید که در صورت استفاده مجدد از آن محتوا، هدف مخاطب مشابه است.
3. تبلیغات YouTube: صدا در مرکز قرار می گیرد
گوگل رسماً از آزمایش بتا خارج شد و در اکتبر 2022 تبلیغات صوتی را برای همه تبلیغکنندگان اعلام کرد.
این یک پیروزی بزرگ برای تبلیغکنندگ، است که سعی میکنند به شیوهای متفاوت به مخاطبان هدف خود بر اساس نحوه استفاده از YouTube دست یابند.
تبلیغات صوتی در گوگل به کاربر، ارائه می شود که به طور خاص در یوتیوب به موسیقی گوش می دهند.
بازاریابان مایلند از تبلیغات صوتی به جای ویدیو برای شنوندگان موسیقی استفاده کنند، زیرا این کاربران احتمالاً آنچه را که در صفحه یوتیوب آنها وجود دارد تماشا نمی کنند.
یک حرکت بزرگ دیگر برای صدا به این شکل است قرار دادن پاد،ت.
گوگل این ویژگی را در ماه اکتبر نیز عرضه کرد.
ممکن است تعجب کنید، این چه ربطی به تبلیغات YouTube دارد؟
قرار دادن پاد،ت در YouTube برای فرمت های تبلیغات صوتی و تصویری در دسترس است.
4. تبلیغات فیس بوک: ابزارهای جدید برای B2B و مشاغل کوچک
اگر در زیر سنگ زندگی نکرده باشید، فیس بوک (که اکنون به طور رسمی به ،وان متا شناخته می شود) امسال بسیار در اخبار بوده است.
در حالی که اخبار پیرامون متا عمدتاً حول مسائل مربوط به مصرف کننده مانند حفظ حریم خصوصی و استانداردهای محتوا بود، فیس بوک امسال ویژگی های جدیدی را به تبلیغ کنندگان معرفی کرده است.
در ماه مه 2022، فیس بوک ابزارهای جدیدی را به طور خاص برای B2B و مشاغل کوچک اعلام کرد. این ابزارها عبارتند از:
- ویژگی های پیام رس، و مکالمه
- ابزارهای تولید و جذب مشتری.
در ویژگیهای پیامرس، و مکالمه، یک فرم تبلیغاتی جدید ارائه میشود.
فیس بوک در حال ایجاد تبلیغاتی است که می توانند هم در فیس بوک و هم در اینستاگرام اجرا شوند و مستقیماً از برنامه تجاری واتس اپ یک ،ب و کار ساخته می شوند.
این نوع تبلیغات با تشویق تعامل از طریق پیام به گسترش روابط تجاری و مصرف کننده کمک می کند.
برای پشتیب، از این ویژگی، فیسبوک تشخیص داد که بیش از 70 درصد از مصرفکنندگان این گزینه را میخواهند تا با ،بوکارها به شیوهای مکالمهتر ارتباط برقرار کنند.
ویژگی های جدید تولید سرنخ و جذب مشتری عبارتند از:
- درخواست نقل قول در اینستاگرام
- فیلتر ، سرب با فرم های فوری.
- انعطاف پذیری خلاق
- محتوای دروازهدار
- ادغام شرکا
به نظر من، از منظر تبلیغات، مرتبطترین موارد مربوط به درخواستهای نقلقول و محتوای دروازهدار است.
با نیاز مداوم به دادههای شخص اول، ایجاد یک آگهی محتوای دروازهدار راهی عالی برای گرفتن اطلاعات ضروری کاربر، مانند ایمیل، برای تعامل با آنها در آینده است.
5. تبلیغات اینستاگرام: معرفی تبلیغات مبتنی بر هوش مصنوعی
برخی از قابل توجه ترین ویژگی های PPC اینستاگرام از فرمت های تبلیغاتی جدید ناشی می شوند.
از آنجایی که این پلتفرم ،ید پذیرتر شده است، اینستاگرام یک تبلیغ جدید مبتنی بر هوش مصنوعی به نام “تبلیغات چند تبلیغ” منتشر کرد.
این قالب آگهی، تبلیغات ،ب و کارهای مختلف را بر اساس رفتار و تعامل مصرف کننده در برنامه برجسته می کند.
اگرچه ،وماً یک قالب تبلیغاتی نیست که بازاریابان بتوانند تنظیم کنند، این قالب مبتنی بر هوش مصنوعی تبلیغات موجود شما را می گیرد و از الگوریتم خود برای نشان دادن نام تجاری شما در مقابل ،یداران داخل بازار استفاده می کند.
6. تبلیغات TikTok: تبلیغات جدید در جستجو
در مارس 2022، کاربران برای اولین بار یک آگهی جدید «اسپانسر شده» را در 4 نتیجه برتر جستجوی کاربر شناسایی ،د:
توجه به این نکته مهم است که این فهرست حمایتشده هنوز در بتا است و TikTok ج، زم، برای عرضه عمومی برای همه تبلیغکنندگان مشخص نکرده است.
بنابراین، چرا این ویژگی PPC خبر بزرگی است؟
TikTok بهشتی برای کاربران برای کشف محتوا در موضوعات بیشماری بوده است.
اکنون با ویژگی جستجو، تبلیغکنندگان (امیدوارم به زودی) بتوانند تبلیغات خود را با دقت بیشتری بر اساس جستجوی کاربر هدفگذاری کنند.
TikTok به یک م،ا در حال تبدیل شدن به نوع موتور جستجوی خودش است. این قرارگیری دلیل دیگری برای آزمایش این پلت فرم تبلیغاتی است اگر قبلاً این کار را نکرده اید.
7. تبلیغات Pinterest: پین های محصول قابل ،ید با افزونه WooCommerce
اگرچه پینهای ،ید برای سال 2022 جدید نیستند، ویژگی جدیدی که در جولای 2022 اضافه شد، ایجاد تبلیغات را برای بازرگانان بسیار آسانتر کرد. بر فراز 3 میلیون تاجر، برای اینکه دقیق باشیم.
افزونه Pinterest برای WooCommerce به سادگی فروش محصولات شما را در Pinterest راه اندازی آسان تر می کند.
بنابراین، چگونه کار می کند؟
این برنامه افزودنی جدید کل کاتالوگ محصول شما را به قالب Pinterest محصول ،ید قابل ،ید تبدیل می کند. لیست های کاتالوگ به طور خودکار در Pinterest آپلود می شوند و نیاز به آپلود دستی را از بین می برند.
اگر از ووکامرس برای اجرای وب سایت ،ید آنلاین خود استفاده می کنید، نمی خواهید این ویژگی را از دست بدهید.
8. تبلیغات لینکدین: رابط مدیریت کمپین پیشرفته
اگرچه لینکدین فرمت های تبلیغاتی و گزینه های هدف گذاری جدیدی را معرفی کرده است، به نظر من بزرگترین ویژگی جدید آن است مدیر کمپین رابط.
لینکدین فریادهای بازاریابان دیگر را شنید که قبلاً مدیریت کمپین ها و گزارش عملکرد ناکارآمد بوده است.
رابط جدید یک ناوبری سمت چپ را به نمایش می گذارد و از پلتفرم های دیگر مانند Google و Microsoft Ads تقلید می کند.
ناوبری سمت چپ شامل بخشهایی است که به راحتی قابل یافتن هستند، از جمله:
- طرح.
- تبلیغات.
- تست.
- تجزیه و تحلیل.
- دارایی های.
- تنظیمات حساب.
دومین ویژگی بزرگترین بهبود رابط به شما این امکان را میدهد که بین چندین حساب جابجا شوید.
بازاریابان آژانس به طور ی،ان، خوشحال باشید!
9. تبلیغات توییتر: تبلیغات محصول و مجموعه پویا
یکی دیگر از پلتفرم های اجتماعی که در سال 2022 بی شمار در اخبار بوده است؟ توییتر.
مانند متا (فیس بوک)، در حالی که بیشتر تبلیغات پیرامون تغییر مدیریت و اثرات باقیمانده آن بوده است، بیایید ویژگی های جدید PPC را که در سال 2022 برای تبلیغ کنندگان به ارمغان آورد، نادیده نگیریم.
اگر در تجارت الکترونیک هستید، اینها برای شما هستند.
توییتر معرفی شد تبلیغات محصول پویا (DPA) و تبلیغات مجموعه در اوایل سال جاری.
DPAها برای تبلیغات توییتر مشابه فیس بوک یا سایر پلتفرم های برنامه ای کار می کنند. تبلیغکنندگ، که از پلتفرم مدیریت فید محصول موجود استفاده میکنند، میتوانند آن را به راحتی با توییتر ادغام کنند.
با استفاده از DPA، می تو،د کاربران را بر اساس تعامل مجدد هدف قرار دهید یا با تبلیغات محصول مرتبط، مشتریان جدید را انتخاب کنید.
تبلیغات مجموعه نیز شکلی از تبلیغات محصول برای نمایش تصاویر محصول قابل پیمایش در یک آگهی است که همراه با یک تصویر ثابت اصلی است.
10. تبلیغات اپل: موجودی تبلیغات گسترده
آ،ین اما نه کم اهمیت، تبلیغات اپل.
بر ،ی پوشیده نیست که اپل در چند سال گذشته استانداردها و ا،امات حریم خصوصی کاربر را تقویت کرده است.
محدودیتهای اندازهگیری بازاریابی، اثبات دقیق موفقیت کمپینها را برای تبلیغکنندگان دشوار کرده است.
در حالی که اندازه گیری و دید برای بازاریابان مورد توجه بود، اپل رسماً در نوامبر 2022 گسترش تبلیغات موجود خود را در اپ استور اپل اعلام کرد.
مکان های جدید شامل موجودی برای:
- تبلیغات تب امروز.
- محل تبلیغات صفحه محصول
موجودی گسترده در تبلیغات اپل مهم است زیرا به ،ب و کارها اجازه می دهد تا به جای تمرکز بر “جستجو” توسط کاربران کشف شوند.
بسیاری از برندها در گذشته توسط موجودی تبلیغات اپل محدود شده اند زیرا جستجوهای کاربر فقط می تواند تقاضا را جلب کند.
با دوبرابر ، تعداد موجودی آگهیهای موجود توسط اپل، بازاریابان میتوانند تلاشهای آگاهی خود را به طور خاص به مجموعه کاربران iOS خود گسترش دهند.
بعد چه می شود؟
2022 یک سال بود، اینطور نیست؟ همه اینها برای آینده PPC چه م،ایی دارد؟
2023 مطمئناً به روزرس، های زیادی را برای پلتفرم های PPC به ارمغان خواهد آورد، برخی از آنها برای بهتر یا بدتر. در طول سال منتظر آ،ین اطلاعیه ها و پیشرفت ها باشید.
آیا هیچ یک از این به روز رس، های PPC 2022 را پذیرفته اید؟ پیش بینی شما برای ویژگی های برتر PPC در سال 2023 چیست؟
منابع بیشتر:
تصویر ویژه: TierneyMJ/Shutterstock
منبع: https://www.searchenginejournal.com/10-best-biggest-new-ppc-features-year/181257/