با آغاز سال 2023، زمان خوبی است تا به روندهای کلان که در سال گذشته مشاهده کرده ایم، فکر کنیم.
در اینجا چند روند وجود دارد که معتقدم قدرت ماندگاری دارند و باید در هنگام ساختن استراتژی های بازاریابی جستجوی 2023 خود در نظر گرفته شوند.
1. اقتصاد کند و تمرکز بیشتر بر کارایی
اگر نشنیده اید، اقتصاد در حال مبارزه بوده است (این یک شوخی است). من در رشته اقتصاد فارغ التحصیل شدم، اما مانند بسیاری از ما، نمی دانم این رکود تا چه زم، ادامه خواهد داشت.
با این حال، من فکر می کنم بسیاری از بازاریابان دیجیتال در حال حاضر تأثیر آن را احساس می کنند.
- بودجه ها در حال سخت شدن هستند.
- تیم ها لاغرتر می شوند.
- سوالاتی مانند “بازده بازگشت سرمایه چیست؟” یا «CPA چیست؟» رایج تر می شوند.
این محیط ها برای پیمایش دشوار هستند و من مطمئناً همه پاسخ ها را ندارم.
با این حال، توصیه ای که من معمولاً با آن شروع می کنم، تکیه بر داده های شماست. اطمینان حاصل کنید که درک عمیقی از تاکتیک های با عملکرد برتر خود دارید و ابتدا سرمایه گذاری خود را در آنجا به حدا،ر برس،د.
تشبیهی که من اغلب از آن استفاده می کنم مفهوم یک تیم ورزشی در پلی آف است. وقتی ،ت به زمان بحران می رسد، یک مربی همیشه بهترین بازیکنان خود را تا جایی که ممکن است در بازی قرار می دهد. آن دسته از بازیکن، که هنوز در حال پیشرفت هستند، احتمالاً بازی را از روی نیمکت تماشا خواهند کرد.
در مورد استراتژی های جستجوی خود نیز همین طرز فکر را در نظر بگیرید. اگر بودجه شما محدود است، سرمایه گذاری خود را بر روی تاکتیک هایی که بیشترین بازدهی را دارند، اولویت بندی کنید.
من مطمئن هستم که بسیاری از شما که این مطلب را می خو،د، می گویید: “بله، متش، که واضح است.” اما وقتی این را می گویم، منظورم صرفاً تثبیت ، استراتژی کلمه کلیدی برند نیست. در عوض، شما باید:
- بخش های مختلف عملکرد کمپین های خود را بررسی کنید.
- بد،د که چه دستگاهها، مخاطبان، مکانها، زمانهای روز/روزهای هفته و انواع کمپین کارآمدترین عملکرد را دارند. ابتدا سرمایه گذاری خود را روی آن ،یبی از بخش ها متمرکز کنید.
- برای انحراف مؤثرتر هزینهها به سمت ،یبهای با عملکرد برتر، یک ترسیم کمپین دقیقتر ایجاد کنید.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
2. اتوماسیون در مقابل استقلال
این بحث خیلی قبل از سال 2022 شروع شد. با این حال، من فکر می کنم که گرما در سال گذشته کمی افزایش یافت:
یادگیری ماشینی قویتر میشود و همچنان در پلتفرمهای مدیریت کمپین بافته میشود.
من معتقدم که برای موفقیت در سال 2023، باید بین قدرت اتوماسیون و استقلال لازم برای دستیابی به اه، ذینفعان خود تعادل برقرار کنید.
به زم، فکر کنید که در حال تنظیم یک استراتژی پیشنهاد خودکار هستید. بخشی از این فرآیند ارائه الگوریتم با حفاظهای مخصوص ،بوکار است که باید بین – و به سمت آنها کار کند. هرچه ورودی های بهتری ارائه دهید، نتایج شما بیشتر با اه، شما هماهنگ می شود.
من فکر می کنم که همین طرز فکر باید با کاربردهای هوش مصنوعی به طور گسترده تر در پلتفرم های مدیریت کمپین مورد استفاده قرار گیرد.
اتوماسیون منابع مورد نیاز برای کارهای اساسی را کاهش می دهد. اما، ما هنوز باید آن را راهنمایی کنیم تا در جهت اه، تجاری خود کار کند.
از نظر تاکتیکی تر، به این فکر کنید که چه مجموعه داده هایی را می تو،د ،یب کنید. هرچه ورودی های بیشتری ارائه کنید، این الگوریتم ها می توانند از نقاط داده بیشتری برای اطلاع رس، بهینه سازی ها و توصیه ها استفاده کنند.
به علاوه، به این فکر کنید که برای حفظ کنترل به چه اهرم هایی نیاز دارید و از کجا می تو،د با تکیه بر یادگیری ماشینی برای بهینه سازی برای خود، درک خود را آزاد کنید.
در نهایت، نحوه ساختار حساب های خود را در نظر بگیرید تا به اتوماسیون اجازه دهید بهترین عملکرد را داشته باشد.
این تعادل اتوماسیون و استقلال بر اساس پیچیدگی استراتژی شما متفاوت خواهد بود.
تبلیغکنندگ، که بهترین درک را از این که این تعادل باید برای ،بوکارشان سودمند باشد، دارند.
3. مایکروسافت در حال افزایش است؟
مقاله ای مانند این بدون حداقل یک نظر که کمی «تجب» باشد، چه خواهد بود. دست و پنجه نرم کنید، مردم!
من از بهروزرس،هایی که سال گذشته از مایکروسافت منتشر شد بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم. آنها نه تنها پیشنهادات تبلیغاتی خود را گسترش داده اند، بلکه دامنه جغرافیایی خود را نیز با حدود 70 بازار جدید افزایش داده اند.
Microsoft Advertising همیشه هزینههای پایینتر و ویژگیهای قابل مقایسه خود را با Google تبلیغ کرده است، اما ما شروع به دیدن برخی نوآوریها (ی،ی تبلیغات چندرسانهای) منحصر به فرد در این پلتفرم کردهایم.
بیایید واضح بگوییم – من انتظار تغییر قابل توجهی در سهم بازار موتورهای جستجو ندارم. با این حال، اگر به فرصتهای نوآوری در تبلیغات مایکروسافت نگاه نکردهاید، اکنون ممکن است به خوبی هر زمان دیگری باشد.
CPCهای پایین تر (به طور کلی) آن را به یک محیط آزمایشی قوی تبدیل می کند و بسیاری از نوآوری هایی که آنها گنجانده اند می تواند به بهبود نرخ تبدیل کمک کند.
بهبود نرخ تبدیل همراه با CPCهای ارزان، فرصتی به نظر می رسد که در محیط های با محدودیت بودجه ارزش بازگشت به آن را دارد.
این توصیه بهویژه برای تبلیغکنندگان B2B مرتبط است، زیرا مایکروسافت بینگ موتوری است که در آن شاهد تعامل قویای بودهایم، احتمالاً به دلیل تحقیقات انجام شده در دستگاههای کاری.
قدرت ماندگاری بازاریابی جستجو در سال 2023
اکنون زمان فوق العاده هیجان انگیزی برای حضور در بازاریابی جستجو است. پلتفرمها بهروزرس،های زیادی انجام میدهند که به سختی میتوان آنها را دنبال کرد.
بازاریابی جستجو یکی از قدرتمندترین ابزارها در جعبه ابزار دیجیتال مارکتینگ است. به غیر از جستجو، تنها چند محیط دیگر وجود دارد که کاربران علایق خود را به وضوح نشان می دهند.
من چند مورد از روندهایی را که به دنبال آن هستم را برجسته کرده ام، اما در صنعت پرسرعت ما، احتمالاً روندهای بیشتری وجود دارد که هنگام ایجاد استراتژی 2023 خود در نظر خواهید گرفت.
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و ،وماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
جدید در زمین موتورهای جستجو
درباره نویسنده
آنتونی تدسکو یک متخصص بازاریابی موتورهای جستجو است که در بوستون، ماساچوست مستقر است. او کار خود را در Red Ventures در شارلوت، کارولینای شمالی آغاز کرد، جایی که او تأثیر بهینهسازی عملکرد مبتنی بر داده و استراتژیهای بازاریابی کامل را آموخت. او سپس به زادگاهش بوستون بازگشت، جایی که به DWA/Merkle B2B پیوست و با برندهای Fortune 100 برای به حدا،ر رساندن ارزش سرمایه گذاری SEM آنها کار کرد. در سال 2021، آنتونی به تیم رسانههای پولی جه، در سیسکو سیستمز پیوست، جایی که او تاکتیکهای تاثیرگذاری بالا را در مقیاس سازماندهی میکند و به حل چالشهای پیچیدهای که بازاریابان در چشمانداز دیجیتال در حال تحول با آن مواجه هستند، کمک میکند. آنتونی از طرفداران پرشور ورزش های پاشنه تار و بوستون است. اگر تیمهای مورد علاقهاش را تماشا نمیکند، از سفر به نیو،ند با خانواده و دوستانش یا دیدن فصلهای قدیمی Survivor لذت میبرد.
منبع: https://searchengineland.com/ppc-marketing-trends-2023-391165