30 آمار بازاریابی محتوا که باید بدانید



محتوا همچنان بر ا،ر استراتژی‌های بازاریابی حاکم است و شواهدی برای حمایت از ادعای من وجود دارد.

به زبان ساده، بازاریابی محتوا یک جنبه حیاتی از هر استراتژی بازاریابی دیجیتال است، چه در حال اداره یک ،ب و کار کوچک محلی یا یک شرکت بزرگ چند ملیتی باشید.

به هر حال، محتوا بدون شک همان رگ حیاتی است که وب و رسانه های اجتماعی بر آن بنا شده اند.

سئوی مدرن، برای همه مقاصد و مقاصد، به طور موثر به بازاریابی محتوایی بهینه تبدیل شده است، زیرا گوگل به ،ب و کارهایی که محتوایی را تولید می کنند که تخصص، اقتدار و قابل اعتماد بودن را به نفع مشتریان خود می خواهد، می خواهد و به آنها پاداش می دهد.

بازاریابی محتوا شامل ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای ارزشمند، مرتبط، سرگرم کننده و سازگار در قالب های مختلف متنی، ویدئویی و صوتی است.

تمرکز اولیه باید بر جذب و حفظ یک مخاطب کاملاً مشخص و با هدف نهایی هدایت اقدام سودآور مشتری باشد.

اما با توجه به محتوای بسیار زیادی که هر روز تولید و به اشتراک گذاشته می شود، مهم است که در جریان آ،ین روندها و بهترین شیوه ها در بازاریابی محتوا قرار بگیرید تا سرعت خود را حفظ کنید.

برای کمک به شما در انجام این کار، در اینجا 30 آمار بازاریابی محتوا وجود دارد که فکر می کنم باید بد،د:

استفاده از بازاریابی محتوا

چه تعداد از ،ب و کارها از بازاریابی محتوا استفاده می کنند و چگونه برای موفقیت برنامه ریزی می کنند؟

  1. طبق گزارش موسسه بازاریابی محتوا، 73% از بازاریابان B2B و 70% بازاریابان B2C از بازاریابی محتوا به ،وان بخشی از استراتژی بازاریابی کلی خود استفاده می کنند.
  2. 91% متخصصان بازاریابی که توسط Semrush مورد بررسی قرار گرفتند با بازاریابی محتوایی خود در سال 2021 به موفقیت دست یافتند.
  3. آ مطالعه بازاریابی محتوای B2B انجام شده توسط CMI یافت شد 40% بازاریابان B2B یک استراتژی بازاریابی محتوای مستند دارند. 33٪ استراتژی دارند، اما مستند نیست، و 27٪ هیچ استراتژی ندارند.
  4. نیم از همه بازاریابان می گویند که برخی از بازاریابی محتوا را برون سپاری می کنند.
  5. همه‌گیری باعث افزایش استفاده از محتوا شد 207%.

استراتژی بازاریابی محتوا

بازاریابان محتوا از چه استراتژی‌هایی استفاده می‌کنند یا از چه استراتژی‌هایی استفاده می‌کنند که بیشترین تأثیر را دارند؟

  1. 83% بازاریابان بر این باورند که ایجاد محتوای با کیفیت بالاتر در دفعات کمتر کارآمدتر است.
  2. در یک مطالعه تحقیقاتی Statista 2022 از بازاریابان در سراسر جهان، 62% از پاسخ دهندگان گفتند که معتقدند «همیشه فعال بودن» برای مشتریانشان مهم است، در حالی که 23 درصد فکر می ،د ارتباطات مبتنی بر محتوا برای اه، هدف گذاری شخصی مؤثرتر است.

انواع محتوا

بازاریابی محتوا مترادف با پست ، وبلاگ ها بود، اما وب و محتوا به فرمت های صوتی، تصویری، تعاملی و متا تبدیل شده اند.

در اینجا چند آمار در مورد چگونگی روند و عملکرد انواع مختلف محتوا آورده شده است.

  1. را سه برتر انواع محتوای ایجاد شده توسط تیم های بازاریابی در سال 2022 شامل فیلم ها، وبلاگ ها و تصاویر بود.
  2. مقالات/پست های کوتاه (83%) و ویدئوها (61%) دو نوع محتوای برتری هستند که بازاریابان B2C در 12 ماه گذشته استفاده کرده اند. استفاده آنها از مقالات طول، از 22 درصد در سال گذشته به 42 درصد افزایش یافته است.
  3. محتوای ویدئویی فرم کوتاه مانند TikToks و Instagram Reels موثرترین نوع هستند از محتوای رسانه های اجتماعی
  4. 40.8٪ بازاریابان گفتند گرافیک اصلی (اینفوگرافیک ها، تصاویر) به آنها کمک کرد تا به اه، بازاریابی خود در سال 2020 برسند (منبع: Venngage)
  5. 72% بازاریابان B2C انتظار داشتند سازمان آنها در سال 2022 در بازاریابی ویدیویی سرمایه گذاری کند. (منبع: CMI)
  6. محتوای کوتاه (300-900 کلمه) جذب می کند 21% ترافیک کمتر و 75٪ بک لینک کمتر نسبت به مقالات با طول متوسط ​​(900-1200 کلمه.) (منبع: Semrush State of Content Marketing 2022)
  7. محتوای تعاملی می بیند 52.6٪ تعامل بیشتر از محتوای ثابت، به طوری که ،یداران به طور متوسط ​​8.5 دقیقه را برای مشاهده آیتم های محتوای ثابت و 13 دقیقه را برای موارد محتوای تعاملی صرف می کنند. (منبع: Mediafly)

توزیع محتوا

ایجاد و انتشار محتوا به سادگی کافی نیست.

برای موفقیت یک استراتژی محتوا، باید شامل توزیع محتوا از طریق کانال‌هایی باشد که مخاطبان هدف ،ب‌وکار به آنها مراجعه می‌کنند.

  1. فیس بوک برترین کانال توزیع بود برای بازاریابان B2C در 12 ماه گذشته و کانالی که بهترین نتایج را به همراه داشت. (منبع: CMI)
  2. بازاریابان B2B به CMI گزارش دادند لینکدین رایج ترین و بهترین عملکرد بود کانال توزیع رسانه های اجتماعی ارگ،ک
  3. 80% بازاریابان B2B که از توزیع پولی استفاده می کنند از تبلیغات پولی رسانه های اجتماعی استفاده می کنند (منبع: CMI)

مصرف محتوا

هنگامی که محتوا به دست مخاطب می رسد، مهم است که بفهمید مخاطب چگونه محتوا را مصرف می کند یا در نتیجه اقدامی انجام می دهد.

  1. مطالعه 2021 DemandGen نشان داد 62% از ،، که تصمیمات ،ید B2B را اتخاذ می کنند، گفتند که بیشتر به محتوای عملی مانند مطالعات موردی و محتوای بصری، مانند وبینارها، برای راهنمایی تصمیمات ،ید خود و تأکید بیشتری بر قابل اعتماد بودن منبع تکیه می کنند.
  2. ،یداران حاضرند بیش از این ،ج نکنند 5 دقیقه بررسی ا،ر فرمت های محتوا (منبع: بررسی ترجیحات محتوای DemandGen)
  3. در پست اخیر، وبلاگ نویس رایان رابینسون گزارش می دهد که خواننده متوسط ​​هزینه می کند 37 ث،ه خواندن یک وبلاگ
  4. 65% از پاسخ دهندگان به نظرسنجی DemandGen گفتند که اعتبار بیشتری به بررسی همتایان، محتوای تولید شده توسط کاربر و انتشارات/تحلیلگران شخص ثالث در مقابل محتوای تولید شده توسط شرکت می دهند.

عملکرد بازاریابی محتوا

یکی از دلایل اصلی رونق بازاریابی محتوا، توانایی آن در اندازه گیری، بهینه سازی و گره زدن به بازگشت سرمایه است.

  1. بازاریابان B2C به CMI گزارش دادند سه گل برتر بازاریابی محتوا به آن‌ها کمک می‌کند تا به ایجاد آگاهی از برند، ایجاد اعتماد و آموزش مخاطبان هدف خود دست یابند.
  2. بازاریابی محتوا سه برابر بیشتر از بازاریابی سنتی برونگرا سرنخ ایجاد می کند، اما هزینه دارد 62% کمتر (منبع: CMI).
  3. 56% از بازاریاب هایی که از وبلاگ نویسی استفاده می کنند، می گویند که این یک تاکتیک موثر است، و 10٪ می گویند که بیشترین ROI (بازده سرمایه گذاری) را ایجاد می کند. (منبع: تحقیق وبلاگ Hubs،)
  4. بر فراز 60% بازاریابان موفقیت استراتژی بازاریابی محتوای خود را از طریق فروش اندازه گیری می کنند. (منبع: Hubs، State of Marketing Report، 2021)

بودجه های بازاریابی محتوا

تغییرات بودجه و تمایل به سرمایه گذاری در استراتژی های بازاریابی خاص، شاخص های خوبی از محبوبیت و اثربخشی این استراتژی ها در سطح کلان است.

مطمئناً به نظر می رسد که آمارهای زیر نشان می دهد که بازاریابان ارزش محتوا را ،یداری کرده اند.

  1. 61% از بازاریابان B2C در مطالعه 2021 CMI گفتند که بودجه بازاریابی محتوایی آنها در سال 2022 از بودجه سال 2021 آنها بیشتر خواهد شد.
  2. 22% از بازاریابان B2B گفته اند که 50 درصد یا بیشتر از کل بودجه بازاریابی خود را صرف بازاریابی محتوا کرده اند. علاوه بر این، 43 درصد شاهد رشد بودجه بازاریابی محتوای خود از سال 2020 تا 2021 بودند و 66 درصد انتظار داشتند که در سال 2022 دوباره رشد کنند. (منبع: CMI)

چالش ها

همه اشکال بازاریابی با چالش هایی مرتبط با زمان، منابع، تخصص و رقابت همراه است. شناخت و پرداختن به این چالش‌ها با استراتژی‌های سنجیده، بهترین راه برای غلبه بر آن‌ها و دستیابی به موفقیت است.

  1. چالش‌های برتر شامل «جذب سرنخ‌های با کیفیت با محتوای ما» (41%)، «ایجاد ترافیک کافی و تبلیغ محتوای ما» (39 درصد)، «ایجاد محتوایی که با مخاطبان ما طنین انداز شود» (31 درصد)، و «اثبات بازگشت سرمایه محتوای ما» (30 درصد). (منبع: Semrush’s State of Content Marketing 2022)
  2. تغییرات در الگوریتم های SEO/جستجو (64%، تغییرات در الگوریتم های رسانه های اجتماعی (53٪) و مدیریت داده ها / تجزیه و تحلیل (48٪) از جمله نگر، های اصلی برای بازاریابان B2C هستند. (منبع: CMI)
  3. 47% بسیاری از مردم به دلیل استفاده از دستگاه های مجهز به اینترنت به دنبال ،ابی هستند خستگی دیجیتال (منبع: EY Survey)

زمان برای شروع

همانطور که به وضوح می بینید و شاید قبلاً متوجه شده باشید، بازاریابی محتوا می تواند راهی بسیار موثر و مقرون به صرفه برای تولید سرنخ، ایجاد آگاهی از برند و افزایش فروش باشد.

،، که مایل به ساختن یک استراتژی محتوای مستند و اجرای آن با تولید، توزیع و بهینه‌سازی محتوای مشتری محور مرتبط با ارزش بالا هستند، می‌توانند پاداش‌های تجاری قابل توجهی به دست آورند.

منابع بیشتر:


تصویر ویژه: Deemak Daksina/Shutterstock




منبع: https://www.searchenginejournal.com/content-marketing-statistics/475206/