تصور کنید وارد یک فروشگاه مواد غذایی می شوید، لیستی در دست دارید و تمام محصولات فروشگاه به طور تصادفی روی میزهای نمایش داده شده در سراسر آن پخش می شوند.
این احتمال وجود دارد که بچرخید و به فروشگاهی بروید که همه چیز در آن سازماندهی شده باشد. شما نمی خواهید بقیه عمر خود را صرف مرتب ، همه محصولات برای پیدا ، موارد موجود در لیست خود کنید.
همین امر در مورد وب سایت تجارت الکترونیک شما نیز صادق است. سازمان برای یک تجربه کاربری خوب و سئوی خوب بسیار مهم است.
همچنین، تصور کنید که «دستمال توالت» در لیست خود داشته باشید، اما علائم روی ردیفهای مختلف چنین چیزی را نشان نمیدهند.
و طبق گفته این خواربارفروشی خیالی، «دستمال توالت» را «دستمال کاغذی برای ته» می نامند.
آیا ،ی در لیست شما “بافتی برای پایین شما” دارد؟
نه. ما آن را به سادگی “دستمال توالت” می نامیم.
تجارت الکترونیک آینه مرور و ،ید در فروشگاه است
از مطالعه ال،ای ترافیک، خواربارفروشیها مدتها پیش آموختند که همترازی ، محصولات «مانند» تجربه ،ید را آسانتر میکند.
همانطور که همه ما می د،م، به نظر می رسد همه برای شیر آماده هستند، بنابراین فروشگاه ها آنها را در پشت نگه می دارند. (“بیایید مطمئن شویم که مردم قبل از رسیدن به شیر باید از کنار همه چیزهای دیگر عبور کنند!”)
آنچه شما «محصولات» می نامید و جایی که آنها را در سایت تجارت الکترونیک خود دارید (ی،ی معماری اطلاعات و طبقه بندی) در سئو بسیار مهم است.
این خواربارفروشی فرضی شبیه به وبسایت تجارت الکترونیک با «،ید» در ناوبری است.
- هنگامی که روی آن کلیک کردید، لیستی از همه محصولات موجود در وب سایت دریافت می کنید.
- چیزها باید سازماندهی شوند (دسته بندی شوند). و دوباره، مقوله ها باید م،ا داشته باشند.
برای سالها، آژانس من SEO را برای یک تولید کننده پیشرو HVAC انجام میداد.
در سال 2005، زم، که برای اولین بار نامزد کردیم، آنها کو، گازی خود را “محصولات خنک کننده” نامیدند. جای تعجب نیست که آنها در گوگل برای “تهویه مطبوع” رتبه ای نداشتند.
تجربه کاربر باید سفر مشتری را در نظر بگیرد
اغلب گفته می شود که SEO و UX به هم پیوند خورده اند و هرگز به اندازه زم، که به نحوه سازماندهی یک وب سایت تجارت الکترونیک فکر می کنیم صادق نبوده است.
آن محصولی که دارید ممکن است چندین دسته داشته باشد که در آن قرار می گیرند. به اندازه کافی آسان – مطمئن شوید که محصول با دسته های دیگر مرتبط است.
درست همانطور که ممکن است سس تند را در راهروی مکزیکی بیابید، همچنین خواهید دید که یک نمایشگر در نزدیکی چیپس ها وجود دارد.
آن را برای کاربر خوب کنید، و شما به احتمال زیاد همچنین آن را برای گوگل و جستجوگر خوب می کند.
پس از کجا شروع میکنی؟
نکات زیر برای سازماندهی سایت تجارت الکترونیک و تبلیغ محصولات به شما کمک می کند تا ترافیک و فروش بیشتری داشته باشید.
1. یک طبقه بندی سایت جامد بسازید
با ایجاد دسته های اصلی خود شروع کنید. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، از رقبای خود یاد بگیرید.
بررسی کنید که آنها در تلاش های سئوی خود از طریق ممیزی Semrush موفق هستند و وسعت و ارزش حضور کلمه کلیدی ارگ،ک خود را ببینید.
پیمایش اصلی شما باید دسته بندی های اصلی شما را نشان دهد. یک نمونه عالی از معماری جامد Wayfair است:
در اینجا میتو،د ببینید که اگرچه Wayfair محصولات را در طیف گستردهای ارائه میکند، اما آنها به طور مستقیم این محصولات را به دستههای اصلی خود ت،یم کردهاند.
و اگر بخواهید روی یکی از اینها کلیک کنید، زیر شاخه های آنها را مشاهده خواهید کرد:
2. موارد استفاده را برای جستجوی محصول کاوش کنید
هنگامی که پایه ای از ناوبری اصلی و فرعی (اصول) دارید، می تو،د موارد استفاده مختلفی را که کاربران ممکن است برای این محصولات داشته باشند و نحوه جستجوی آنها بررسی کنید.
آیا مردم بر اساس قیمت جستجو می کنند؟ شاید دسته بندی برای قیمت گذاری؟
به ،وان مثال، «تختهای کمتر از 1000 دلار»، که در آن تختهای خود را که در این محدوده قرار میگیرند فهرست میکنید.
شاید مردم بر اساس سبک جستجو کنند؟
فرض کنید تخت های قابل تنظیم ارائه می دهید. مایلید یک صفحه دسته بندی برای این کار بسازید، زیرا تقریباً 47000 جستجو در ماه در ایالات متحده برای این محصولات وجود دارد.
شاید مردم بر اساس برند جستجو کنند؟
اگر کرافتماتیک را پیشنهاد میکنید، میخواهید یک صفحه دستهبندی برای تختهای قابل تنظیم کرافتماتیک ایجاد کنید، با ،نی 1900 جستجو در ماه.
در اینجا روش دیگری برای بررسی این موضوع وجود دارد. به ،وان مثال، شما فقط یک صفحه دسته بندی برای «مبلمان» دارید.
در این مورد، شما یک کلمه کلیدی با حجم جستجوی ماهانه زیاد (~588000 جستجو در ماه) را هدف قرار می دهید.
ولی همچنین یک کلمه کلیدی بسیار رقابتی است که کمتر احتمال دارد شما را در رتبه برتر قرار دهد.
حتی اگر به سطح بعدی بروید و یک صفحه زیرمجموعه برای «تختها» بسازید (با 112000 جستجو)، همچنان در تلاش برای رتبهبندی چیزی هستید که دستیابی به آن بسیار دشوار است.
با این حال، اگر به حفاری ادامه دهید، شروع به کشف فرصت های مرتبط خواهید کرد.
کلمات کلیدی “هدفمند” را در نظر بگیرید که ممکن است حجم جستجوی قابل توجهی نداشته باشند اما سطح رقابت قابل مدیریتی دارند.
(افرادی که «تختهای قابل تنظیم Craftmatic» را جستجو میکنند میدانند به دنبال چه هستند و احتمالاً به تبدیل نزدیکتر هستند.)
نکته اصلی این است که با ایجاد آن در ساختار سایت و برنامه های محتوایی خود، به بازدیدکنندگان وب سایت خود با تجربه کاربری بهتر (تطبیق محتوا با هدف جستجوگر) پاداش می دهید.
و – تقریباً به طور پیش فرض – رتبه بندی ارگ،ک خود را بهبود بخشیده اید.
آن یک محصول اکنون میتواند در چندین دسته/منطقه از وبسایت شما (مبلمان/تختخواب/تختخواب زیر {Price Point}/Style/Brand) ارائه شود.
شما خیلی بهتر از اینکه محصولات خود را در یک صفحه فهرست کنید، کالاهای خود را تجاری می کنید.
اکنون که این را ساخته اید، در نظر بگیرید که چگونه می تو،د در وب سایت خود تبلیغ متقابل (از طریق پیوند داخلی) کنید.
این صفحات دستهبندی و زیرمجموعه همچنین میتوانند برای جستجوی پولی مانند Google Ads یا S،pping Ads استفاده شوند، جایی که ارتباط صفحه فرود امتیاز کیفیت را تعیین میکند که به ،ه خود بر هزینه هر کلیک تأثیر میگذارد.
دریافت خبرنامه جستجوی روزانه بازاریابان به آن تکیه می کنند.
3. محصولات خود را به بازار عرضه کنید
تجارت در آجر و ملات معمولاً به مواردی مانند درپوشهای انتهایی، نمایشگر آویزان کوچک نگهدارندههای قابلمه در کنار صفحه نمایش ظروف پخت و پز و علائم اشاره دارد.
در تجارت الکترونیک، بازرگ، فرصت های بیشتری را برای ارتقای محصول نشان می دهد.
در صفحه محصول خود، ممکن است داشته باشید:
- محصولات دیگر از همین برند.
- محصولات دیگری را نیز مردم ،یداری ،د.
- محصولاتی که معمولا با هم ،یداری می شوند.
- محصولات مشابه از برندهای رقیب.
ممکن است «برترین مارکها» را در صفحه اصلی خود برجسته کنید تا بازدیدکنندگان بتوانند به سرعت سایت شما را با مارکهای معتبر مرتبط کنند.
ساخت صفحات برند یک روش طبیعی برای بهینه سازی بسیاری از کلمات کلیدی “برند + نام محصول” است. شرکای تولیدی/فروشنده شما نیز می توانند از این صفحات برای پیوند دادن از وب سایت های خود استفاده کنند.
بسیاری از این تولیدکنندگان بخشهای سایتی دارند که به فراخوانهای «توزیعکنندگان»، «شریکها» یا «از کجا ب،یم» اختصاص داده شده است.
شاید شخصی که یک تخت می،د به یک تشک هم علاقه داشته باشد؟ اینا رو میفروشی؟
اگر چنین است، بیایید مطمئن باشیم که فرصتهایی برای فروش متقابل این چیزها داریم و مطمئن شویم که با محصولی که به دنبال ،ید آن هستند، شهودی است.
یک بار دیگر، Wayfair نشان میدهد که چگونه میتواند به تجربه کاربر ارزش بیافزاید.
وقتی برای بهبود تجربه کاربری محصولات خود را بهتر به بازار عرضه می کنید، تعداد راه هایی که جستجوگران شما را پیدا می کنند افزایش می دهید.
این یک برد-برد است! کاربران آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا می کنند و شما بازدیدکنندگان مرتبطی را به دست می آورید که احتمال بیشتری برای تبدیل دارند.
شما در حال گسترش وسعت کلمه کلیدی خود هستید که همیشه برای سئو مفید است زیرا چندین فرصت دیگر برای حفظ ترافیک ارگ،ک خود خواهید داشت. (هرگز نمی د،د چه زم، ممکن است آن 3 رتبه برتر را برای “تختخواب ها” از دست بدهید.)
آن را از Wayfair بگیرید که بر اساس گزارش Semrush دارای 1.7 میلیون کلمه کلیدی غیر برند است که در 10 نتیجه برتر گوگل رتبه بندی شده است.
این شامل:
- شماره 2 برای “مبلمان” و شماره 1 برای “تختخواب”.
- 253 تغییر کلمه کلیدی از “تخت های قابل تنظیم” رتبه بندی در 10 مورد برتر.
- رتبه 8 برای «تختهای قابل تنظیم Craftmatic».
4. از معاملات ،ید و تبلیغات فصلی استفاده کنید
در تجارت، نحوه تبلیغ محصول نیز در نظر گرفته می شود.
در ،ده فروشی آجر و ملات، این قفسه بندی، تابلوهای قفسه بندی، تابلوهای راهرو، تابلوهای کف، بسته بندی، بر،ب قیمت و بر،ب قیمت تبلیغاتی خواهد بود.
در تجارت الکترونیک، می تو،د از معاملات ،ید و تبلیغات فصلی نیز بهره ببرید.
والمارت دارای فروش بر،ب زرد است که از آن به ،وان یک برند فرعی استفاده می کند.
قبل از روز شکرگزاری، آنها جمعه سیاه خود را “تخفیفات برای روزها” تبلیغ ،د که در پیمایش اصلی، یک بنر تبلیغاتی و ،اصر اصلی سربرگ در بالای صفحه گنجانده شده بود.
سپس در پایین صفحه، آنها بخش محتوای دیگری برای برجسته ، پیشنهادهای جمعه سیاه بیشتر داشتند.
همه این بخشهای محتوا باید برنامهریزی و هماهنگ شده باشند، بنابراین شما همچنین به یک CMS انعطافپذیر برای پشتیب، از این بخشهای محتوای موقت نیاز دارید و بهطور پویا محصولات من، را با تمام قیمتهای صحیح وارد میکنید.
شما همچنین باید یک بخش تخفیف/تخفیف در سایت داشته باشید تا تقاضای جستجو برای آن نوع از عبارت های جستجو را دریافت کنید.
برای ،یداران حساس به قیمت، بسیاری از کلمات کلیدی مختلف نشان میدهند که ممکن است نیازی به ،ید کامل ،دهفروشی نداشته باشند. این شامل:
- تخفیف.
- حراجی.
- معاملات.
- ترخیص کالا از گمرک.
- بسته ها.
- نشانه گذاری ها.
- استفاده شده.
- کوپن.
همچنین گاهی اوقات تغییرات فصلی برخی از این موارد وجود دارد:
توصیه میکنم اینها را با یک URL همیشه سبز تنظیم کنید زیرا رویدادهای سالانه هستند که سیگنالهای صفحه و پیوند را یکپارچه میکنند. انجام این کار همچنین به کاهش خطاهای پیوند داخلی کمک می کند.
با سازماندهی بهتر سایت و بازاریابی محصول، فروش بیشتری به دست آورید
اینها تنها چند مورد از مواردی هستند که باید در هنگام ساختن یک سایت تجارت الکترونیک و نحوه تجارت یا تبلیغ محصولات خاص در نظر بگیرید.
بسیاری از تصمیمات شما به روابط با فروشندگان، تبلیغات فصلی و عوامل دیگر بستگی دارد.
یک تیم سئو با تجربه تجارت الکترونیک می تواند به شما کمک کند تا در میان این موارد پیمایش کنید – به حدا،ر رساندن قرار گرفتن در معرض ارگ،ک خود بر اساس آنچه مشتریان به دنبال آن هستند و اطلاعاتی که برای کمک به ،ید از شما نیاز دارند.
کاری که در اینجا انجام می دهید می تواند به موارد زیر کمک کند:
- بسیاری از رتبه بندی کلمات کلیدی دم بلند.
- تجربه کاربری بهبود یافته
- نرخ تبدیل بالاتر.
علاوه بر این، یک دسته محصول خاص یا یک تبلیغ فصلی می تواند نوع محتوایی را ارائه دهد که می تواند لینک ها را به دست آورد.
به یاد داشته باشید – هر چه رتبه شما در گوگل بالاتر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که ،ی که محتوای مرتبط را جستجو می کند وب سایت شما را پیدا کند.
تجارت مبارک!
نظرات بیان شده در این مقاله نظرات نویسنده مهمان است و ،وماً سرزمین موتور جستجو نیست. نویسندگان کارکنان در اینجا فهرست شده اند.
جدید در زمین موتورهای جستجو
درباره نویسنده
مارک ،ون رئیس و مدیر عامل شرکت است Vizion Interactive، آژانسی که در دا،، تگزاس در سال 2005 تأسیس شد و متخصص در خدمات SEO، خدمات رسانه ای پولی (جستجو/نمایش/اجتماعی/ویدئو/آمازون)، مدیریت فهرست محلی و بهینه سازی نرخ تبدیل است. مارک یکی از بنیانگذاران انجمن بازاریابی موتورهای جستجوی دا،-فورث و انجمن بازاریابی موتورهای جستجوی شهر کانزاس بود و در کنفرانس های موتورهای جستجو Watch، ClickZ، Pubcon و استراتژی های موتورهای جستجو مشارکت داشته است.
منبع: https://searchengineland.com/ecommerce-seo-ux-tips-traffic-sales-389972