5 استراتژی ایجاد پیوند که برای مشاغل SaaS کار می کند



وبلاگ / لینک بیلدینگ / چگونه یک استراتژی لینک سازی موفق برای SaaS ایجاد کنیم

SaaS یک زمینه بسیار رقابتی است. برای بقا و پیشرفت در این جایگاه، تکنیک های سنتی سئو و بازاریابی محتوا کافی نخواهد بود. داشتن کیفیت برتر بک لینک ها قبلاً مهمترین عامل رتبه بندی SEO در SaaS بود، اما با جان مو، مشاوره دادن اینکه اهمیت بک لینک ها به مرور زمان کاهش می یابد، آینده بک لینک ها نامشخص است. با این حال، از امروز، بک لینک ها نقش تعیین کننده ای در جایگاه های بسیار رقابتی مانند SaaS ایفا می کنند.

ساخت لینک فقط در مورد دستکاری رتبه بندی نیست. همچنین فرصتی برای شماست تا اعتبار برند خود را در جایگاه خود تثبیت کنید. در این مقاله، نحوه ایجاد یک استراتژی ساخت لینک موثر را مورد بحث قرار خواهیم داد.

لینک سازی: چیست و چرا برای شرکت های SaaS مهم است

لینک بیلدینگ به زبان ساده هر ت، برای دریافت بک لینک به یک وب سایت است. استراتژی های پذیرفته شده پیرامون آن در طول سال ها نوسان داشته است زیرا گوگل و سایر موتورهای جستجو معیارهای امتیاز بک لینک خود را تغییر داده اند. قبلاً به تعداد بک لینک بستگی داشت. حالا به کیفیت بک لینک بستگی دارد. این ی،ی رویکرد شما به لینک بیلدینگ برای SaaS باید تمرکز داشته باشد در مورد دریافت لینک از منابع اینترنتی با کیفیت بالا.

اگر صاحب یک شرکت Saas هستید، باید یک پروفایل بک لینک قوی بسازید تا رتبه و دیده شدن سایت خود را افزایش دهید، اقتدار آن را تقویت کنید و تبدیل های بیشتری دریافت کنید. هدف اولیه استراتژی سئو شما باید افزایش ترافیک مرتبط از سرنخ ها باشد. این بدان م،است که با تولید محتوای ارزشمند به آنچه که به دنبال آن هستند و خواسته های خود را برآورده می کنند.

انتخاب استراتژی ساخت لینک من، برای متخصص سئوی پرمشغله شما

دریافت لینک های طبیعی به سایت خود به صورت ایمن، سریع یا رایگان، می تواند یک مشکل گیج کننده باشد، به خصوص اگر در این فرآیند تازه کار باشید. امروزه، بسیاری از استراتژی‌های لینک‌سازی تست‌شده با زمان فعال وجود دارد، اما برخی از استراتژی‌های جدید اخیرا وارد عرصه شده‌اند که نیاز به آزمایش بیشتری دارند. تعیین اینکه کدام روش در مورد شما موثرترین روش خواهد بود به بودجه شما، موقعیت شغلی شما و روش هایی که رقبای شما استفاده می کنند بستگی دارد. اما استراتژی هایی وجود دارند که به ویژه برای پروژه های تجاری و اطلاعاتی موثر هستند.

همچنین مهم است که یک هدف نهایی را در ذهن داشته باشید زیرا برای دیدن نتایج به زمان، تلاش و صبر نیاز است. همچنین می‌تو،د استراتژی‌های مختلف را در حین پیشرفت امتحان کنید تا ببینید چه چیزی جواب می‌دهد و چه چیزی نه. بیایید نگاهی به چند مورد از آنها بیندازیم تا متوجه شویم نحوه دریافت بک لینک برای شرکت SaaS شما

در زیر 5 استراتژی لینک سازی وجود دارد که می تو،د از همین الان استفاده کنید.

نکته 1. یک لینک از نام تجاری ایجاد کنید

نام تجاری یک استراتژی تبلیغاتی برتر است. شما می تو،د تحقیق کنید تا نام های تجاری خود را بدون بک لینک متصل به آنها بیابید. اگر جستجوهای شما به نتیجه‌ای رسید، با مدیر وب‌سایت تماس بگیرید تا از جمله پیوند به سایت خود صحبت کنید. این به سایت شما وزن اضافه می کند و حجم لینک ایجاد می کند.

چهار نوع نام تجاری وجود دارد:

  1. موضوعی. محتوای موضوعی بدون نام شرکت، محصول یا نام تجاری ذکر شده است.
  2. مستقیم. ذکر یک برند خاص با نام آنها.
  3. تولید – محصول. ذکر محصول در حال فروش بدون اشاره به شرکت. اگر محتوا متن، با محصول است، باید سعی کنید یک بک لینک دریافت کنید.
  4. مارک دار. اگر سایت شما محصولات مارک دار را می فروشد، باید قبلاً پیوندی به یکی از مارک های محبوب شما وجود داشته باشد. برای دریافت بک لینک، به سایت هایی بروید که نام تجاری شما (یا اصطلاحات مشابه) را ذکر کرده اند و به آنها لینک محصولات خود را پیشنهاد دهید.

ذکر نام تجاری بازده بالایی دارد، اما تنها در صورتی که قبلاً اعتباری ایجاد کرده باشید و در مورد برند شما صحبت شود. روند به شرح زیر است:

  • ذکر نام تجاری خود را دنبال کنید. این کار را به صورت دستی یا با کمک نرم افزارهای تخصصی در سایت های شخص ثالث انجام دهید.
  • با سردبیر تماس بگیرید. دریابید که چه ،ی مسئول ویرایش محتوا بوده است.
  • یک درخواست برای پیوند ارسال کنید. به جای درخواست اشاره، این کار را انجام دهید.
  • منشن ها را به طور منظم دنبال کنید. ردیابی ذکر مداوم را تنظیم کنید و این فرآیند را به صورت دوره ای تکرار کنید.

می‌تو،د با استفاده از یکی از ابزارهای Google، نام‌های نام تجاری بدون پیوند را ردیابی کنید. استفاده از Google Alerts را در نظر بگیرید (می تو،د آن را پیدا کنید اینجا). برای استفاده از Google Alerts، یک کلمه یا عبارت وارد کنید. هر زمان که در اینترنت ذکر شود، یک اعلان ایمیل دریافت خواهید کرد.

Google Alerts یک ابزار رایگان خوب برای مبتدیان است. برای یادگیری نحوه تنظیم Google Alerts، این راهنما را بررسی کنید.

نکته 2. جمع بندی ایجاد کنید

خلاصه ها مجموعه ای از بهترین ابزارها یا منابع برای یک موضوع متمایز هستند. بسیاری از شرکت‌های SaaS از این روش پیوند بیلدینگ حمایت می‌کنند، حتی اگر این روش بسیار کار بر باشد. این فرایند به شرح زیر است:

  • خدمات آنلاین یا محصول مورد علاقه خود را انتخاب کنید.
  • یک بررسی دقیق بنویسید
  • با نمایندگان خدمات یا فروشگاه تماس بگیرید تا نظر خود را با آنها به اشتراک بگذارید.
  • اشاره کنید که این پست برای کاربر، که می خواهند آن را بین خود به اشتراک بگذارند مورد علاقه خواهد بود.
  • منتظر لینک باشید

در بررسی، موضوع یا سوالی را مطرح کنید که مردم به دنبال پاسخ آن هستند و توصیه های عملی ارائه دهید. همه سوالات باید توسط یک متخصص پاسخ داده شود. در اینجا یک مثال خوب از جمع بندی در زمینه سئو و بازاریابی آورده شده است:

مثال خلاصه

نکته 3. ابزارهای رایگان ایجاد کنید

ابزار سئو رایگان به شما این امکان را می دهد که مخاطبان هدف خود را به سایت SaaS خود جذب کنید و اشتراک محصول را تحریک کنید. با ایجاد صفحات منبع برای نشان دادن ارزشمندترین ابزارها به کاربران خود، پیوندهای بیشتری به آن ابزارها خواهید دید.

پس از تبلیغ محتوای رایگان در جوامع موضوعی، باید تلاش کرد تا افراد را به ابزارهای شما پیوند دهد. به ،وان مثال، Invision یک پلاگین طراحی رایگان برای Sketch و P،tos،p ایجاد کرد.

افزونه طراحی رایگان Invision

رتبه بندی SE نیز از این رویکرد استفاده می کند. دارای تعدادی ابزار سئوی رایگان سفارشی مانند Robots.txt Generator است که به شما امکان می دهد بدون هزینه یک فایل robots.txt ایجاد کنید. رتبه بندی SE این کار را برای ارزش بخشیدن به کاربران خود انجام می دهد و از افرادی که تمایل به اشتراک گذاری منابع مفید رایگان دارند، بک لینک دریافت می کند.

مولد رایگان robots.txt SE Ranking

نکته 4. از لینک های ش،ته استفاده کنید

لینک سازی ش،ته یک تکنیک بهینه سازی وب سایت خارجی است که شامل جستجو و جایگزینی پیوندهای ش،ته در منابع موضوعی معتبر با پیوندهای کاری به سایت تبلیغ شده است.

ایجاد لینک ش،ته برای هر دو طرف درگیر سودمند است. بازاریاب پیوندهای “آبدار” را به سایت خود دریافت می کند در حالی که صاحبان منابع یک ممیزی رایگان از پیوندهای داخلی خود دریافت می کنند. آنها به سرعت لینک های ش،ته را با لینک های فعال جایگزین می کنند که تجربه کاربر را بهبود می بخشد. بازیابی لینک های ش،ته شامل سه مرحله ساده است:

  1. پیدا ، لینک ش،ته در وب سایت (صفحه 404)
  2. ایجاد چیزی شبیه به یک منبع ،اب
  3. از زیرمجموعه‌های وب‌سایت درخواست می‌کنند تا پیوند ش،ته خود را با پیوند جدید کاری شما جایگزین کنند

اما چگونه می تو،د لینک های ش،ته مرتبط را در وهله اول پیدا کنید؟ در اینجا نحوه انجام این کار با کمک ابزارهای SE Ranking آورده شده است (ما همچنین یک صفحه گسترده اضافه خواهیم کرد):

  1. 2 تا 3 نفر از رقبای خود را با پروفایل های بک لینک قوی انتخاب کنید و وب سایت آنها را بررسی کنید تا 404 صفحه را پیدا کنید. ممیزی وب سایت SE Ranking تمام صفحات وب سایت را در عرض چند دقیقه اسکن می کند و لیستی از صفحات ش،ته، تصاویر و غیره را در کنار ده ها مشکل فنی دیگر در اختیار شما قرار می دهد.

2. تمام صفحات 404 و منابع سایت ش،ته را می توان در ،مت پیدا کرد کد وضعیت HTTP بخش از گزارش موضوع. سپس، روی سلولی که تعداد آن صفحات را نشان می دهد کلیک کنید و سپس همه پیوندها را صادر کنید. همچنین به لیستی از بک لینک هایی که به سایت رقیب شما اشاره می کنند نیاز دارید. به ابزار Backlink Checker بروید، نام دامنه رقیب خود را وارد کنید و دکمه را بزنید دریافت گزارش کامل دکمه. سپس، به بک لینک ها بخش و بک لینک ها را صادر کنید.

بک لینک ها را از رتبه بندی SE صادر کنید

در مثال بالا، وب سایت تجزیه و تحلیل شده فقط دارای تصاویر ش،ته بود، بنابراین قبل از صدور لیست، از فیلتر URL هدف برای جدا ، بک لینک هایی که به تصاویر سایت اشاره می کنند استفاده کردیم. می‌تو،د از فیلترها برای تنظیم حداقل مقادیر Domain Trust و Page Trust برای فیلتر ، بک لینک‌ها از وب‌سایت‌های با کیفیت بالا استفاده کنید.

3. مرحله آ، این است که دو مجموعه داده را با هم مقایسه کنید و ببینید آیا هر یک از URL های ش،ته دارای مقدار قابل توجهی از بک لینک هستند که به آنها اشاره می کند یا خیر. شما باید لیست URL های ش،ته را با داده های بک لینک به فایل اضافه کنید و از تابع MATCH استفاده کنید تا ببینید آیا مقادیری در دو ستون مطابقت دارند یا خیر.

استفاده از تابع match برای یافتن لینک های ش،ته

در مثال بالا، تابع بررسی می کند که آیا هر یک از URL های ش،ته در ستون K در ستون C نیز وجود دارد، که حاوی URL های مقصد بک لینک است. در حالی که بسیاری از URL های ش،ته هیچ بک لینکی ندارند، سلول K11 دارای یک URL است که در سلول 64 ستون C نیز وجود دارد:


اگر به برداشت حسابرسی وب سایت صادر شده برگردید، می تو،د ببینید که آیا تصویر ش،ته در صفحه زیر استفاده شده است یا خیر:


یک حسابرسی وب سایت را اجرا کنید

در 2 دقیقه به وب سایت خود امتیاز دهید.

برای دریافت گزارش دقیق در مورد مسائل فنی و راه حل های پیشنهادی، URL وب سایت را وارد کنید.

<،on cl،="se-banners__btn">تجزیه و تحلیل

نکته 5. از پست مهمان استفاده کنید

پست مهمان یک استراتژی ک،یک است که توسط بسیاری از متخصصان لینک سازی در زمینه سئو استفاده می شود. این روش تلاش زیادی می کند، اما به مرور زمان از نظر اعتبار دامنه و هدایت ترافیک ارگ،ک به سایت شما نتیجه می دهد. بسیاری از شرکت‌های SaaS از پست مهمان برای تبلیغ محتوای خود استفاده می‌کنند، زیرا این اصل بر اساس آن است: ایجاد روابط با سایت‌های معتبر یا روی آوردن به بازارهای پست مهمان.

بیایید نحوه جستجوی دستی سایت های پست مهمان را بررسی کنیم. سایت ها را می توان با استفاده از موتور جستجوی گوگل و کلمات کلیدی پیدا کرد. اما برای این کار باید از عملگرهای جستجو استفاده کنید. به ،وان مثال، اجازه دهید یک پلتفرم CMS را در نظر بگیریم که به دنبال راهی برای انتشار پست های مهمان است. می تو،د از عملگر جستجوی زیر استفاده کنید:

استفاده از اپراتورهای جستجوی گوگل

این اپراتور جستجو به ما کمک می‌کند تا تمام وبلاگ‌های موجود در این طاقچه را پیدا کنیم که پست‌های مهمان را می‌پذیرند.

سایت هایی با اطلاعات برای ما بنویسید

همچنین می تو،د بک لینک های رقیب خود را مجددا بررسی کنید.

بک لینک های هر سایت را بررسی کنید

بررسی کنید که کدام دامنه به هر وب سایتی پیوند می خورد و ایده هایی برای بهبود پروفایل بک لینک خود دریافت کنید.

<،on cl،="se-banners__btn">تجزیه و تحلیل

برای این کار به Backlink Checker رفته و دامنه یک رقیب را وارد کنید. سپس برو به بک لینک – فعال، و فیلترهایی را برای سرعت بخشیدن به تجزیه و تحلیل خود اعمال کنید. تجزیه و تحلیل یک بک لینک در هر دامنه را در نظر بگیرید. علاوه بر این، می‌تو،د لینک‌های dofollow/nofollow، لینک‌های متن/تصویر، لینک‌هایی با یک انکر ت،ت خاص، لینک‌های به‌دست‌آمده در یک دوره معین و موارد دیگر را فیلتر کنید.

بک لینک های رقبا را با بک لینک جستجوگر SE Ranking تجزیه و تحلیل کنید

پس از تجزیه و تحلیل بک لینک های رقبای خود، تمام لینک ها را در یک ج، صادر کنید و مخاطبین آنها، ایده های پست مهمان و غیره را اضافه کنید. هنگامی که تمام کارهای مقدماتی انجام شد، می تو،د به روند فراخو، بروید. تهیه پیش نویس نامه ارتباطی بخش مهمی از این فرآیند است. اینجا، می تو،د ایده های جالبی در مورد نحوه نوشتن آن پیدا کنید.

گزینه دوم برای ارسال مهمان خدمات ویژه است. با بازاری مثل همکار، می تو،د به راحتی یک مقاله روابط عمومی ارسال کنید. نکته خوب در مورد استفاده از بازار این است که می تو،د به سرعت سایت های مرتبط با موضوع خود را پیدا کنید و تنها با چند کلیک مقاله ارسال کنید.

نتیجه

ساخت لینک آنقدر که به نظر می رسد سخت نیست و استفاده از استراتژی های اثبات شده کمک کننده است. روش های ذکر شده در بالا در همه سایت ها کار خواهند کرد. شما فقط باید آنها را پیاده سازی کنید یا یک متخصص سئو خوب پیدا کنید تا به شما کمک کند. رویکردهای استاندارد برای افزایش فروش را فراموش کنید. برای تقویت عملکرد خود و ایجاد وفاداری مشتری، ایجاد روابط با مشتری و بهبود شهرت برند خود، لینک بیلدینگ را آزمایش کنید.

هر ،ی که در صنعت SaaS کار می کند مطمئناً می تواند از این 5 استراتژی ایجاد لینک بهره مند شود، اما برخی از استراتژی ها ممکن است برای شما بهتر از سایرین کار کنند. به همین دلیل است که باید سعی کنید هر کدام را درک کنید که کدام یک برای شما بهترین کار را دارند.

مارگاریتا از سال 2022 در Collaborator بازاریابی می کند. وقتی به الهام و ایده های جدید نیاز دارد، به سراغ پنگوئن ها می رود و به پانداها غذا می دهد 🙂




منبع: https://seranking.com/blog/link-building-for-saas/