5 بار ChatGPT من را در سئوی محلی اشتباه کرد



نظرات نویسنده کاملاً متعلق به خودش است (به استثنای رویداد غیرمحتمل هیپنوتیزم) و ممکن است همیشه منع، کننده نظرات Moz نباشد.

اگر شبیه گربه است و مانند گربه می نشیند، باید…

ChatGPT OpenAI موضوع جدیدی است که ا،ر سئوکاران در حال حاضر به دلیل توانایی آن در گفتگو با ما در مورد سوالات پیچیده در حال بررسی هستند. ممکن است یک مخل اصلی جستجو و تهدیدی برای گوگل، آ ابزار مفید، آ منبع الهام، و یک بیمار اجتماعی، همه به یک تبدیل شدند، اما چیزی که امروز می خواهم برجسته کنم این است که دلیل بسیار خوبی وجود دارد که محتوای تولید شده توسط این سیستم با تعداد زیادی سلب مسئولیت.

در طول بیست سال گذشته، من احتمالا به ده ها هزار سوال در رابطه با بازاریابی جستجوی محلی پاسخ داده ام. من مطمئن هستم که بارها اشتباه کرده ام، اما یک چیز این است هرگز اتفاق افتاده است که افرادی که از من درخواست مشاوره می کنند، من را با یک موجود دانای کل اشتباه گرفته اند. صاحبان مشاغل محلی و بازاریابان در انجمن‌ها، ایمیل، DM و تلفن می‌دانند که من فقط فردی هستم که تمام تلاشم را می‌کنم تا به آنها توصیه‌های خوب بدهم. وقتی فکر می‌کنم برنامه‌هایی مانند ChatGPT ممکن است با چه برنامه‌هایی اشتباه گرفته شوند، به وجود می‌آیند – یک متخصص، یک نابغه، یک نیمه خدا؟

بیایید امروز آزمایشی انجام دهیم تا ببینیم وقتی از ChatGPT برخی از رایج‌ترین سؤالات سئوی محلی را می‌پرسیم که انسان‌هایی مانند من به آن عادت کرده‌اند، چه اتفاقی می‌افتد، و بیایید تصور کنیم که اگر استراتژی بازاریابی خود را بر اساس توصیه‌های دریافتی ایجاد کنند، چه اتفاقی برای صاحبان مشاغل محلی می‌افتد.

آزمایش محلی SEO ChatGPT

  1. که در آن ChatGPT با خوشحالی به من دستور می دهد که در مورد ساخت GBP برای دفاتر مجازی اقدام کنم

برخلاف پاسخ ChatGPT، دستورالعمل های مربوط به نمایندگی ،ب و کار شما در Google ایجاد لیست برای دفاتر مجازی را ممنوع کنید. متأسفانه، مالک فرضی ،ب و کار محلی ما به تازگی یکی از آنها را بر اساس توصیه این ربات ساخته است.

2. که در آن ChatGPT مرا تشویق می کند که دستورالعمل های Yelp را زیر پا بگذارم

Yelp به طور خاص بیان می کند، “درخواست بررسی نکنید“، اما مالک فرضی ،ب و کار محلی ما در حال حاضر به لطف توصیه ChatGPT، این خط مشی را نادیده می گیرد.

3. که در آن ChatGPT یکی از ماندگارترین اسطوره های سئوی محلی تمام دوران را منتشر می کند.

این باید یکی از قدیمی ترین افسانه ها در سئوی محلی باشد، و یکی از همین موارد است بازاریابان باید به رد ، ادامه دهند زیرا همچنان در اتر در اطراف شناور است. با ترویج این افسانه توسط هوش مصنوعی، مالک فرضی ،ب و کار محلی ما اکنون ساعت ها صرف بر،ب گذاری جغرافیایی تمام تصاویر خود برای مزایای رتبه بندی وعده داده شده آن می کند.

4. اسطوره شماره مجموعه در آن زنده است

هر سئوی محلی بلافاصله این سوال موقعیتی را تشخیص می‌دهد که در آن پرسش‌گر سعی می‌کند یک ،ب‌وکار را از دیگری در همان آدرس متمایز کند، و می‌خواهد بداند آیا اضافه ، یک شماره مجموعه واقعی یا ساختگی به Google کمک می‌کند تا موجودیت‌ها را جدا کند. آنچه افرادی مانند جوی هاوکینز می‌دانند که ChatGPT نمی‌داند این است که گوگل اعداد مجموعه را نادیده می‌گیرد، اما افسانه‌ها همچنان پابرجا هستند.

5. که در آن ربات شروع به رفتن به مسیر بهتری می کند و سپس کاملاً به اشتباه می رود

در ابتدا، نگران بودم که مالک فرضی ،ب‌وکار محلی ما که می‌پرسید آیا می‌تواند نمایه ،ب‌وکار Google برای یک ،ب‌وکار اصلی ایجاد کند یا خیر، پاسخ ChatGPT را دریافت نمی‌کند که با «نه!» شروع می‌شود. دستورالعمل‌های Google به‌طور خاص شرکت‌های تولیدکننده اصلی را به‌،وان واجد شرایط فهرست می‌کند. ChatGPT این را نادیده می‌گیرد و به پرسش‌گر درباره نحوه ایجاد فهرست ممنوعه آموزش می‌دهد.

هنگامی که دستورالعمل‌های ده مرحله‌ای با این هشدار دنبال شدند که (به درستی) توضیح می‌دهد که نباید برای ،ب‌وکارهایی که مکان فیزیکی ندارند، GBP ایجاد کنید، یک پرتو امید کوتاه برای من درخشید. “خوب است” فکر کردم. این امر باعث می‌شود که پزشک اصلی م، کند و به دستورالعمل‌ها پایبند باشد.»

با این حال، زم، که ربات این موضوع را با این پیشنهاد که برند ژنرال اصلی معضل خود را با ایجاد یک دفتر مجازی حل کند، این موضوع را دنبال کرد، کوتاه ماند! با ChatGPT که باعث می‌شود کاربران از ابتدایی‌ترین دستورالعمل‌های Google سرپیچی کنند، به نقطه اول بازگشته‌ایم.

نتایج یک استراتژی SEO محلی تحت رهبری ChatGPT

بیایید تصور کنیم که صاحب ،ب و کار محلی خیالی ما ChatGPT را با یک متخصص اشتباه گرفته است و به این توصیه عمل کرده است. بعد چه اتفاقی می افتد:

  • نمایه ،ب‌وکار Google برای دفتر مجازی به سختی تعلیق شده است و احتمالاً به‌دلیل نقض دستورالعمل‌ها برای همیشه حذف می‌شود و هرگونه سرمایه‌گذاری مالک در ایجاد فهرست را نفی می‌کند.

  • ساعت‌های سرمایه‌گذاری در بر،ب‌گذاری جغرافیایی تصاویر همگی تلف می‌شوند و زمان ارزشمندی را که صاحب ،ب‌وکار می‌توانست صرف دنبال ، تاکتیک‌هایی کند که بر رتبه‌بندی موتورهای جستجو تأثیر می‌گذارد صرف کند.

  • صاحب ،ب و کاری که ممکن است قبلاً مسیر اشتباهی را طی کرده باشد به این امید که اعداد مجموعه ساختگی باعث شود Google این باور را داشته باشد که دسته‌های جداگانه یک ،ب‌وکار هر کدام مستحق داشتن فهرست خاص خود هستند، دیر یا زود با تعلیق یک یا هر دو فهرست مواجه خواهند شد.

  • مالک اصلی ،ب و کار به دو دلیل تعلیق خواهد شد: 1) برای فهرست ، یک ،ب و کار نسل اصلی در وهله اول، و 2) برای فهرست ، یک دفتر مجازی.

  • هنگامی که آنها دستگیر می شوند، نام ،ب و کار در Yelp گل و لای می شود، جایی که نمایه آنها با یک هشدار عمومی زشت برای شرکت در اقدامات ممنوعه مهر می شود.

پس آنچه ما در اینجا داریم، یک استراتژی سئوی محلی نیست، بلکه تکه تکه‌ها و ریزه کاری‌های اطلاعات نادرست است که می‌تواند منجر به آسیب به شهرت، از دست دادن زمان و هدر رفتن بودجه بازاریابی شود. اینها عواقب قابل توجهی در دنیای واقعی هستند.

ذهنی از ف، و چرخ

سال گذشته، از من دعوت شد تا مقاله‌ای را در یک نشریه بزرگ به اشتراک بگذارم، در مورد این موضوع که نویسندگ، مانند من در مورد نفوذ هوش مصنوعی به صنعت ما چه احساسی دارند، اظهار نظر کنم. من یک مقاله متفکرانه نوشتم با ،وان هنر در مقابل ماشین، که در آن نقاشی کشیدم فلسفه جی آر آر تالکین استفاده انسان با استعداد از ابزار در مقابل اجبار اراده که زمینه ساز توسعه بسیاری از ماشین آلات است. مقاله من هنوز منتشر نشده است، زیرا ناشر آن را به نفع قصیده‌ای برای هوش مصنوعی که به نویسندگان توصیه می‌کرد ترس‌هایمان را تعالی بخشند و از برنامه استفاده کنند، رد کرد.

احساسات صمیمانه من به وضوح با دستور کار ناشر مطابقت خوبی نداشت، و بحث در مورد هوش مصنوعی باید کاملاً شامل همه صداها و دیدگاه ها باشد – برخی از افراد از ورود ChatGPT بسیار هیجان زده هستند و آنالوگ گوگل را، اگر و زم، که وارد شود، تحسین می کنند، اما دیگران هستند تشویق ن،. معلمانبرای مثال، به نظر می‌رسد که وقتی ماشین‌ها «تفکر» را انجام می‌دهند، احساس نمی‌کنند که تالکین بعدی جهان را به دست می‌آورید. برداشت شخصی من در حال حاضر این است که اگر بخواهم از تجسم فعلی ChatGPT برای نوشتن ستون Moz Blog خود استفاده کنم، همه شما در حال حاضر اطلاعات نادرست بازاریابی جستجوی محلی را می خو،د. من قویا معتقدم که شما لایق بهتر از این از من هستید.

انصافاً، می‌خواهم به این نتیجه برسم که ChatGPT به سؤالات سئوی محلی من به درستی پاسخ داده است و به بخش‌هایی از دستورالعمل‌های قدرتمند Google ارجاع می‌دهد. وقتی توانست با من به زبان سوئدی صحبت کند خوشحال شدم و وقتی توانست به زبان گالیکی ایرلندی به من پاسخ دهد متعجب شدم. اما ربات فاقد هنر الویش است. من یک سوال در Sindarin پرسیدم، و ChatGPT نمی دانست من چه می گویم:

وقتی سوالم را به ،یسی ترجمه کردم (واسترون، برای همه شما فیلسوفان تالکین)، ChatGPT متوجه شد که من چه می‌خواهم، و پاسخ آن حاوی یک شرط آشکار بود که باید یادآوری برای همه کاربران هوش مصنوعی در مورد تفاوت مهم بین ماشین‌ها و ما باشد.

در حال حاضر، من به نوشتن ستون خود به روش قدیمی بشر ادامه خواهم داد، تعاملات خاص (و شگفت انگیز!) را که با صاحبان مشاغل محلی و همکاران صنعت داشته ام را به یاد می آورم و به طور مداوم از تجربیات شخصی خود استفاده می کنم.




منبع: https://moz.com/blog/chatgpt-steered-me-wrong