مهم نیست خط کاری شما، مردم هستند جستجوی آنلاین ،ب و کار شما
بیایید به چند دلیل برای اهمیت بهینه سازی موتور جستجو (SEO) نگاه کنیم.
به این آمار سئو نگاه کنید:
- 53.3 درصد از کل ترافیک وب سایت از جستجوی ارگ،ک است.
- 92.96 درصد از ترافیک جه، از جستجوی Google، Google Images و Google Maps است.
- SEO بیش از 1000٪ ترافیک بیشتری نسبت به رسانه های اجتماعی ارگ،ک ایجاد می کند.
اگر می خواهید ترافیک بیشتری به وب سایت شما بیاید، باید رتبه بالایی در گوگل داشته باشید. برای این کار به سئو نیاز دارید.
آیا می دانستید 90.63 درصد از صفحات ترافیک صفر از گوگل دریافت می کنند؟
این احتمالاً به این دلیل است که این صفحات:
- بدون بک لینک
- موضوعاتی با پتانسیل ترافیک جستجو را هدف قرار نمی دهند.
- با هدف جستجو مطابقت ندارند.
- توسط گوگل ایند، نشده اند.
برای رفع آنها باید:
- صفحات خود را توسط گوگل ایند، کنید.
- موضوعات با پتانسیل ترافیک جستجو را هدف قرار دهید.
- محتوای خود را با هدف جستجو تراز کنید.
- ،ب یا ساخت بک لینک
حدس بزن چی شده؟ اینها همه هستند حیاتی جنبه های سئو به همین دلیل سئو مهم است.
وقتی محتوای خود را تبلیغ می کنید، ترافیک کوتاهی خواهید داشت. اما این دوام ندارد
با این حال، اگر محتوای شما در گوگل رتبه بالایی داشته باشد، می تو،د ماه به ماه ترافیک ثابتی داشته باشید.
به ،وان مثال، به ترافیک ارگ،ک که به راهنمای ساخت لینک ما می رسد نگاهی بیندازید. اولین بار در سال 2016 منتشر شد و ترافیک فقط به رشد خود ادامه داد:
مشتریان بالقوه شما تقریباً در صورت بروز مشکل به Google مراجعه می کنند. بسته به جایی که آنها در سفر ،یدار هستند، نحوه جستجو و پرس و جوهایی که استفاده می کنند متفاوت خواهد بود.
به ،وان مثال، اگر محصولی دارید که به ،بوکارها در ارسال ایمیلهای فروش خارجی کمک میکند، یک مشتری ساده لوح ممکن است از جستجو برای کشف مشکل خود با پرس و جوهایی مانند این استفاده کند:
- چرا ایمیل های من به اسپم ختم می شوند؟
- خطوط موضوع ایمیل فروش
- نحوه بررسی باز شدن ایمیل
بعداً، همین جستجوگر ممکن است درباره اتوماسیون فروش بیاموزد و متوجه شود که محصولاتی که به آنها کمک میکند ایمیلهای قابل تحویل ارسال کنند و نرخهای باز را بررسی کنند، وجود دارند.
آنها اکنون به مرحله متفاوتی از سفر ،یدار رفتهاند و عباراتی مانند “بهترین ابزارهای فروش” یا حتی نامهای تجاری و ویژگیهای فنی خاص را جستجو میکنند.
در هر مرحله، فرصتی برای ایجاد و رتبه بندی محتوایی وجود دارد که به طیف گسترده ای از سوالات و نگر، ها پاسخ می دهد:
اگر بتو،د برای محتوایی که به سؤالات و جست و جوی مشتریان شما پاسخ می دهد، رتبه استراتژیک داشته باشید، گویی به طور جادویی در هر مرحله از راه ظاهر می شوید و برند خود را در ذهن مشتریان بالقوه خود تثبیت می کنید.
زم، که زمان ،ید فرا می رسد، در ذهن خود خواهید بود.
تنها 0.63 درصد از جستجوگران گوگل روی نتایج صفحه دوم کلیک می کنند. اگر شما برای کلمات کلیدی برتر جایگاه خود رتبه بندی نمی کنید، پس شخص دیگری رتبه بندی می کند.
می تواند یک رقابت بی رحمانه باشد.
و سئو بهای ورود است.
وبلاگ Ahrefs تقریباً 380000 بازدید ماهانه جستجو می کند:
اگر مجبور بودیم این ترافیک را از Google Ads بدست آوریم، باید حدود 860000 دلار در ماه بپردازیم.
اما ما برای تلاشهای بازاریابی محتوای خود به این مبلغ پرداخت نمیکنیم، بنابراین منطقی است که بگوییم سئو در دراز مدت مقرون به صرفهتر است.
اگر یک ،ب و کار محلی هستید یا ،ب و کار شما حضور فیزیکی دارد، زم، که شخصی برای ،ب و کار شما یا کلمات کلیدی مرتبط جستجو می کند، می خواهید در Google Maps ظاهر شوید:
برای انجام این کار، باید یک نمایه ،ب و کار Google ایجاد کنید – که بخشی از انجام سئوی محلی است.
تنظیم نمایه ،ب و کار Google ساده است:
- خود را ادعا کنید پروفایل تجاری
- ساعات کاری و جزئیات خود را اضافه کنید
- نمایه خود را مدیریت کنید، هرگونه به روز رس، ،ب و کار را به اشتراک بگذارید و به نظرات مشتریان پاسخ دهید
سئو لیلی ری قورباغه نظرسنجی از 1100 پاسخ دهنده و دریافتند که ا،ریت آنها به اطلاعاتی که در گوگل پیدا می کنند اعتماد دارند – هم از نظر خود نتایج و هم از نظر محتوایی که در ویژگی های SERP پیدا می کنند (به ،وان مثال، قطعه های برجسته).
این بدان م،است که اگر هر زمان که مشتریان بالقوه شما در گوگل جستجو می کنند، وب سایت یا محتوای شما در بالای نتایج ظاهر می شود، نشان می دهد که شما قابل اعتماد و یک مرجع در صنعت خود هستید.
وقتی زمان ،ید آنها فرا می رسد، برند شما در ذهن شما خواهد بود.
متقاعد شده اید که باید سئو را شروع کنید؟ در اینجا نحوه شروع شما آمده است.
1. یک ممیزی فنی وب سایت خود را اجرا کنید
اگر موتورهای جستجو نتوانند وب سایت شما را بیابند، ب،ند یا فهرست کنند، نمی تو،د وب سایت خود را برای کلمات کلیدی مهم رتبه بندی کنید. بنابراین اولین و مهمترین قدم این است که مطمئن شوید هیچ مشکل فنی سئوی شما را از رتبه بندی باز نمی دارد.
برای انجام این کار، با ثبت نام در ابزار رایگان Ahrefs Webmaster Tools و اجرای ،یدن با استفاده از Site Audit، وب سایت خود را بررسی کنید.
هنگامی که ،یدن انجام شد، تمام مشکلات اصلی سایت خود را خواهید دید. روی عدد موجود در ،مت کلیک کنید ،یده است ستون برای دیدن URL های تحت تاثیر قرار گرفته است.
همچنین می تو،د روی “؟” کلیک کنید. برای اینکه ببینید چرا این مشکل وجود دارد و چگونه آن را برطرف کنید:
2. موضوعات با پتانسیل ترافیک جستجو را هدف قرار دهید
اگر می خواهید ترافیک جستجو به وب سایت شما بیاید، باید موضوعاتی را که افراد هستند هدف قرار دهید در حقیقت جستجو برای. شما می تو،د این موضوعات را با انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی پیدا کنید.
یکی از راه های شروع این است که ببینید رقبای شما در حال حاضر برای چه موضوعاتی رتبه بندی می کنند. در اینجا به این صورت است:
- به ا،پلورر سایت Ahrefs بروید
- دامنه یک رقیب را وارد کنید
- برو به صفحات برتر گزارش
- تغییر وضعیت ،اوین SERP بر
در اینجا، صفحاتی را خواهید دید که بیشترین ترافیک جستجو را به وب سایت رقیب شما ارسال می کنند.
گزارش را بررسی کنید و کلمات کلیدی مرتبط با وب سایت خود را انتخاب کنید.
3. محتوایی ایجاد کنید که رتبه بندی کند
هنگامی که لیستی از کلمات کلیدی را که می خواهید هدف قرار دهید تهیه کردید، باید صفحاتی را ایجاد کنید که برای آنها بهینه شده است.
منظور من از بهینه سازی این نیست که «کلمات کلیدی را تا حد امکان چند بار ذکر کنید». پر ، کلمات کلیدی دیگر کار نمی کند. امروزه گوگل می تواند مترادف ها و کلمات مرتبط م،ایی را درک کند.
اونوقت باید چیکار کنی؟ در اینجا بهترین شیوه ها آمده است:
- محتوای خود را با هدف جستجو – این دلیلی است که ،ی در حال جستجو است. شما باید به SERP ها برای کلمه کلیدی مورد نظر خود نگاه کنید و ببینید چه نوع صفحاتی رتبه بندی می شوند. به ،وان مثال، آیا آنها بیشتر صفحات دسته بندی، صفحات محصول، صفحات فرود یا پست های وبلاگ هستند؟ اگر آنها پست های وبلاگ هستند، چه نوع پست های وبلاگ هستند؟
- موضوعات فرعی مهم را پوشش دهید – اگر صفحات با رتبه برتر بیشتر در مورد موارد مشابه صحبت می کنند، ممکن است به این م،ی باشد که جستجوگران به دنبال آنها هستند. بنابراین شما می خواهید این موضوعات فرعی را در محتوای خود بگنج،د. به ،اوین فرعی صفحات با رتبه برتر نگاه کنید یا تجزیه و تحلیل شکاف محتوا را اجرا کنید.
- محتوای خود را منحصر به فرد کنید – در نهایت، محتوای شما باید برجسته باشد تا مردم از طریق SERP ها کلیک کنند. (منحصر به فرد بودن همچنین به ،ب لینک کمک می کند.) زاویه ای را پیدا کنید یا نکات اصلی را که صفحات با رتبه برتر ندارند را درج کنید. اینها می تواند از تجربه شخصی، تخصص، داده ها، مصاحبه ها و موارد دیگر باشد.
- اطمینان حاصل کنید که محتوای شما برای خواندن ساده است – مردم مشغول هستند. آنها نمی خواهند بیش از آنچه لازم است بخوانند. کلمات خود را ساده نگه دارید، از قالببندی مانند گلولهها استفاده کنید و تعداد زیادی ع،، ویدیو، GIF و موارد دیگر را درج کنید.
- روی سئوی صفحه خود بپاشید – این «خوشخوش» روی کیک است که به گوگل و جستجوگران واضح میکند که صفحه شما مرتبط است. بهترین شیوه ها را در راهنمای سئو داخلی ما دنبال کنید.
4. محتوای خود را تبلیغ کنید
لینک ها یک عامل مهم رتبه بندی گوگل هستند. در واقع، با توجه به آندری لیپاتسف از گوگل، پیوندها یکی از سه سیگنال برتر رتبه بندی هستند:
اما پیوندها نمی توانند از هیچ جا ظاهر شوند. حتی اگر محتوای شما ارزشمند باشد، مردم قبل از اینکه بتوانند به آن لینک دهند باید بدانند که وجود دارد. به همین دلیل است که باید محتوای خود را تبلیغ کنید و آگاهی ایجاد کنید.
در اینجا چند نکته برای تبلیغ محتوای شما وجود دارد:
- آن را با مخاطبان خود در ایمیل و رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید – اگر هنوز مخاطب ندارید، وقت آن است که ساختن را شروع کنید!
- به افرادی که در محتوای خود نام برده اید ایمیل بزنید – اگر به ،ی یا کارش در پست خود لینک داده اید یا نام برده اید، به او اطلاع دهید.
- محتوای خود را در جوامع توزیع کنید – اگر عضوی از یک انجمن آنلاین هستید، مثلاً Slack، Discord، یا Reddit، محتوای خود را در آنجا به اشتراک بگذارید. مطمئن شوید که ارزش ارائه می دهید و هر،مه نکنید.
- لینک های داخلی اضافه کنید – پیوندهای داخلی نحوه یافتن صفحات جدید توسط گوگل و بازدیدکنندگان است. فراموش نکنید که هر زمان که مطلب جدیدی منتشر می کنید آنها را اضافه کنید. اگر از Ahrefs Webmaster Tools استفاده می کنید، می تو،د آن را بررسی کنید گزارش فرصت های پیوند داخلی در حسابرسی سایت برای پیدا ، مکان هایی که می تو،د صفحات را به صورت داخلی به یکدیگر پیوند دهید.
- ساخت لینک – به دنبال افراد بالقوه ای بگردید که می تو،د از طریق ا،پلورر محتوای Ahrefs با آنها ارتباط برقرار کنید، ایمیل های آنها را پیدا کنید، سپس با آنها تماس بگیرید.
به ،وان مثال، میگوییم «صفحهکلید مک،کی» را جستجو میکنیم و فیلترهای زیر را اعمال میکنیم:
- رتبه بندی دامنه: 30–90
- ترافیک وب سایت: 500+
- کلمات: 500+
- زبان: ،یسی
- زنده و ش،ته: فقط زندگی کن
- فیلتر ، نتایج صریح: بر
- یک صفحه در هر دامنه: بررسی شد
- حذف صفحات اصلی: بررسی شد
- زیر دامنه ها را حذف کنید: بررسی شد
با انجام این کار بیش از 3800 وبسایت بالقوه به دست میآورید که میتو،د به آنها دسترسی داشته باشید:
ایمیل های آنها را پیدا کنید و با آنها تماس بگیرید.
بیشتر بد،د
آیا باید رئیس یا مدیران ارشد خود را متقاعد کنید که در سئو سرمایه گذاری کنند؟ این منابع را بررسی کنید:
به دنبال ،ب اطلاعات بیشتر در مورد سئو هستید؟ این راهنماها را بررسی کنید:
هر گونه سوال یا نظر؟ خبرم کن در توییتر.
منبع: https://ahrefs.com/blog/why-seo-is-important/